Nu era de loc la fel !
Te rog sa ma crezi ca se facea carte, era ORDINE, era DISCIPLINA si era RESPECT.
Cel putin prin ce scoli am umblat eu.
Si nu am umblat prin "Primaverii" !!!
Erau SI loaze, dar cel putin 80% din cei cu care am terminat eu a 12-a, au
intrat la facultate.
Incepand din a 7-a eu nu am avut prof de mate care sa nu ne dea macar 40 de
probleme pt. ora urmatoare.
Cum o luai pe aratura ..... ramaneai corijent !

Si sa nu ai impresie ca "datul jobului" de catre stat era o fericire !
Este adevarat ca omul capata un salariu si nu umbla creanga pe strazi.
Dar daca nu invatai, nu iti puteai alege locul de munca.
Si daca erai din Iasi si ce mai apucai la repartitie era la Zalau .... nu te
descurcai cu ... 1.600 lei pe luna, cat am avut eu in primul an.
In al doilea rand.
Daca nu aveai buletin de "Timisoara", puteai sa umblii pe la toate institutiile
din oras, ca nu te angaja nimeni.

Exista si fenomenul de care povestesti tu : "Ei se faceau ca ne platesc, noi ne
facem ca muncim".
Dar nu poti generaliza, ca de altfel in nici o situatie.
Pe unde am functionat eu se muncea si in weekend si noaptea daca trebuia.

Una peste alta, exista o structura sociala si un respect pentru (o parte din)
aceasta.
Taind varful piramidei (politrucii comunisti), care iti suflau fumul de Kentane
in nas, in timp ce tu fumai "Marasesti" si stateai la coada de la 3 noaptea pt
un kil de ulei, oamenii se respectau intre ei pentru carte sau meserie.

Intelege ca nu fac apologia comunismului, dar NICI O SOCIETATE nu poate
functiona corect fara: ordine, disciplina si respect al valorii.
Or tocmai de aceste 3 lucruri duce lipsa societatea romaneasca, de la
"rivolutie" incoace.
Destructurarea sociala si valorica duce la ce vedem prin toate ziarele, degeaba.
Dumneavoastra domnule "inginer, doctor, etc", munciti 10 ore pe zi pentru ...
2.000 de roni/luna si toti pulifricii care nu au nici scoala si nici serviciu
va sfideaza din BMW-uri.

Motiv pentru care eu, spun de ani de zile: Vreu capitalism, dar cu executii
publice pe stadioane, ca in China !

Invatamantul a fost distrus pentru ca sistemul (anterior) de acumulare masiva
de cunostinte, putem zice chiar acumulare mecanica, nu a fost inlocuit cu NIMIC
!
Sunt de acord ca nu toti cei care au facut acest tip de scola au SI fost in
stare sa "exploateze" acel poll de date.
Dar nici nu te intrebau ce e ala "Mistral" sau daca Chicago e in Australia !!!
Iar sunt de acord, ca pe langa o baza de date, scoala ideala trebuie sa te
invete SI sa gandesti singur, sa "relationezi" informatia.
Acum .... nici nu te mai invata nici "date" si nici nu te invata sa gandesti
singur !

Rezultatul il poti vedea singur pe orice lista.
O gramada de "idioti perfecti" fabricati dupa 1990, care se raliaza unor idei
FARA a avea nici un discernamant, fara a avea capacitate de analiza si in
special fara verticalitate.
Acesti indivizi, indivizi nu persoane, NU au capacitatea de a spune de exemplu :
E bine sa fi ....."eco", "religios", "nationalist", "ateu", etc, dar PANA AICI !
Dincolo de aceasta limita este politicianism, terorism, genocid ...etc.