2011/3/20 Arhitectura <d...@dsclex.ro>

> Nu era de loc la fel !
> Te rog sa ma crezi ca se facea carte, era ORDINE, era DISCIPLINA si era
> RESPECT.

Si de cand ORDINE, DISCIPLINA si RESPECT inseamna CUNOASTERE si INTELECT? In
scoala pe care am facut-o eu in V-VIII chestiile astea de ordine, disciplina
si respect existau si cand am facut eu scoala, si exista si acum. Dar asta
nu a oprit declinul intelectual al elevilor, care par sa vina cu frana pe
creier. Ca sa vezi cat de franati pe creier sunt elevii ce mi-au urmat, eu
si cativa colegi bateam Liceul de Informatica la competitii de programare,
dar dupa ce am plecat noi n-a mai reusit nimeni performanta asta pentru
scoala respectiva. De ce? Ca doar se invata cam aceleasi chestii.

> Cel putin prin ce scoli am umblat eu.
> Si nu am umblat prin "Primaverii" !!!
> Erau SI loaze, dar cel putin 80% din cei cu care am terminat eu a 12-a, au
> intrat la facultate.

Arunci cifra aia cu 80% au intrat la facultate. De parca ar insemna ceva.
Acu' intra tot cretinu' la facultate, poate chiar mai mult de 80%, ba chiar
aia care chiar stiu ceva nu intra, pentru ca n-au medie. Eu n-am terminat
facultatea, iar cand am intrat, am intrat la taxa. Ambele dati. Inseamna
ca-s prost?

> Incepand din a 7-a eu nu am avut prof de mate care sa nu ne dea macar 40 de
> probleme pt. ora urmatoare.

Stii ce inseamna asta? Inseamna ca aveati timp cacalau si n-aveati ce face
cu el. Ia sa faci scoala acum si sa-ti dea 40 de probleme de facut pana
maine. Le faci? Sa presupunem ca matematica nu e pasiunea ta, ci altceva, si
ai prefera sa faci acel altceva in loc de matematica. Ramai repetent pentru
ca nu esti autist sa poti face si 40 de probleme de matematica pe zi, plus
restul temelor de 40 de comentarii la romana pe zi, 40 de eseuri la engleza,
40 de eseuri la franceza, 40 de probleme la fizica, 40 de probleme la
chimie, 40 de programe la informatica, si sa-ti mai ramana si timp de
hobby-ul tau, care sa zicem ca e origami.

Daca vrei program dintr-asta, faci Liceul de Informatica. Daca nu vrei, faci
Liceul CFR si nu-ti freci neuronii. Daca ai un cap pe umeri, dar nu vrei sa
inveti mecanic toata Wikipedia pentru ca apoi sa cazi in depresie ca stii
atatea dar nu te vrea nimeni in situatii economice reale, iesi mai bine cu
Lic. CFR decat cu Lic. de Info.

> Cum o luai pe aratura ..... ramaneai corijent !
>
> Si sa nu ai impresie ca "datul jobului" de catre stat era o fericire !
> Este adevarat ca omul capata un salariu si nu umbla creanga pe strazi.
> Dar daca nu invatai, nu iti puteai alege locul de munca.

Si ce, acu' poti sa-ti alegi locul de munca daca nu inveti? Ca nu inteleg.
Esti la concurenta cu aia care au invatat mai mult ca tine si care vor si ei
acelasi job.

> Si daca erai din Iasi si ce mai apucai la repartitie era la Zalau .... nu
> te descurcai cu ... 1.600 lei pe luna, cat am avut eu in primul an.
> In al doilea rand.
> Daca nu aveai buletin de "Timisoara", puteai sa umblii pe la toate
> institutiile din oras, ca nu te angaja nimeni.

Si asta e un lucru bun? :)

> Exista si fenomenul de care povestesti tu : "Ei se faceau ca ne platesc,
> noi ne facem ca muncim".
> Dar nu poti generaliza, ca de altfel in nici o situatie.
> Pe unde am functionat eu se muncea si in weekend si noaptea daca trebuia.

Zi si mie unde-ai muncit, ca e ceva nou pentru mine. Eu n-am avut
intelectuali in familie. Doar muncitori in fabrica. Nu toti in aceeasi
fabrica. Iar in Iasi nu erau cine stie ce multe fabrici. Nici intelectuali
cu caruta nu erau. Nici aia de la tara nu erau cine stie ce harnici, ca
altfel n-ar practica sportul cu sticla la crasma sateasca cu atata spor
acuma, dand dovada de multa experienta si antrenament. :)

> Una peste alta, exista o structura sociala si un respect pentru (o parte
> din) aceasta.

Respect: "Sa traiti sefu. Cum sa nu sefu". Si dupa ce sefu a plecat, "fir-ar
el al dracu", "da-i-as prin gura", si chestii dintr-astea, de respect fata
de structura sociala :)

> Taind varful piramidei (politrucii comunisti), care iti suflau fumul de
> Kentane in nas, in timp ce tu fumai "Marasesti" si stateai la coada de la 3
> noaptea pt un kil de ulei, oamenii se respectau intre ei pentru carte sau
> meserie.

Sau mai degraba le era teama ca daca nu-i "respecta" pe aia cu carte si
functie, in special daca nu-i respecta cu un pachet de cafea din cand in
cand, n-o sa ii ajute atunci cand vor avea nevoie ca respectivii cu carte si
functie sa-si faca treaba. Nu stiu de ce suna cunoscut... Probabil am auzit
chestiile astea atat despre trecutul indepartat cat si in trecutul recent...
Chestie de traditie?

> Intelege ca nu fac apologia comunismului, dar NICI O SOCIETATE nu poate
> functiona corect fara: ordine, disciplina si respect al valorii.
> Or tocmai de aceste 3 lucruri duce lipsa societatea romaneasca, de la
> "rivolutie" incoace.

Interpretarea mea e ca astea nu existau nici inainte, dar frica de sistem
facea sa para ca exista. Nu te-a luat nici un militian la pulan ca sa-ti
arate respectul lui fata de cartea ta, nu? :) Sau poate vreun securist care
voia sa-ti arate beciul in care urma sa te respecte frumos, ca doar esti
intelectual, ce mama ta, nu ca muncitorii ailalti.

> Destructurarea sociala si valorica duce la ce vedem prin toate ziarele,
> degeaba.
> Dumneavoastra domnule "inginer, doctor, etc", munciti 10 ore pe zi pentru
> ... 2.000 de roni/luna si toti pulifricii care nu au nici scoala si nici
> serviciu va sfideaza din BMW-uri.

Nu, nu destructurarea sociala a dus la asta, ci faptul ca "asa e piata". Ia
sa existe posturi, dar toti cei disponibil sa nu accepte salariul propus, sa
vezi cum urca "piata". Dar cat timp toti accepta 2000 de RON/luna si mai
sunt si loiali pt. asta, ai sa gasesti acelasi job si cu 1800 de RON/luna.
Daca vezi un job in ziar, fugi la negociere. Cere cu jumatate de salar mai
mult decat ai acum cand esti intrebat. Daca esti uberguru, cere dublu. La
mine a mers: Job1 = X, Job2 = X*2, Job3 = X*2*2 = X*4 :) Nu dai, nu vin,
cauta-ti altu'. Am primit si raspuns de genul "as putea sa-ti dau, dar nu-ti
dau pentru ca as sparge piata" si eu i-am raspuns cu fraza precedenta. Si
omu' insista el sa vin la el, nu eu.

Cu alte cuvinte, se poate. Dar trebuie sa-ti stii si tu valoarea. Si tre' sa
si vrei, ca daca stai sa-ti pice in gura ramai tot cu salar X si plangi ca
altii au mai mult ca tine. Eu momentan sunt la Job4 sau Job5 pe grila aia,
pentru ca in grila n-am inclus si maririle primite in timpul unui job.
Momentan nu caut un Job6, dar daca apare, nu-i zic nu :) Se inchide firma?
Well, da-mi cat imi ofera Gigi ast-lalt, si raman. Simple as that.

Si daca ai doar 2000 RON/luna ca arhitect, eu zic sa-ti cauti in alta parte,
mai ales daca esti bun si diploma nu e doar de efect, ca frate-meu lucreaza
la un service si are tot atata. Si da masinile cu chit si vopsea :)

> Motiv pentru care eu, spun de ani de zile: Vreu capitalism, dar cu executii
> publice pe stadioane, ca in China !

Executii pe motiv ca ce? Si de catre cine? Si de cand in China se fac
executii pe stadioane? A ajuns Vadim presedinte acolo?

> [...]
> masiva de cunostinte, putem zice chiar acumulare mecanica, nu a fost
> inlocuit cu NIMIC !
> Sunt de acord ca nu toti cei care au facut acest tip de scola au SI fost in
> stare sa "exploateze" acel poll de date.
> Dar nici nu te intrebau ce e ala "Mistral" sau daca Chicago e in Australia
> !!!
> Iar sunt de acord, ca pe langa o baza de date, scoala ideala trebuie sa te
> invete SI sa gandesti singur, sa "relationezi" informatia.
> Acum .... nici nu te mai invata nici "date" si nici nu te invata sa

Cu alte cuvinte: nu s-a distrus nimic. E la fel ca inainte :)

Cat despre invatare mecanica, la Fac. de Mate-Info din Iasi, unde stuziaza
in prezent o prietena de-a mea, la orele de info li se spune sa faca
copy/paste, astfel ca ea nu stie nici sa afiseze un string pe ecran, desi e
in anul 2 si au trecut-o aia prin cateva limbaje. Dar intr-un fel nici ea nu
prea vrea. Mai degraba se duce in oras decat sa faca practica, pentru ca am
incercat s-o tin de manuta ieri sa faca niste exercitii de baza, si voiam ca
la sfarsit de weekend sa poata face un program simplu cu stringuri, si ea
s-a dus in oras :) Si azi n-are nici un chef. Si ea face matematica, si eu
n-am fost niciodata extraordinar la matematica, dar tot eu ii explic
cursurile. Fain, nu? :)

Dar... asa era si inainte, doar ca era mai greu sa faci copy/paste de pe
tabla in caiet cu stiloul. E o diferenta intre "s-a distrus" si "nu s-a
facut nimic".

> Rezultatul il poti vedea singur pe orice lista.
> O gramada de "idioti perfecti" fabricati dupa 1990, care se raliaza unor
> idei FARA a avea nici un discernamant, fara a avea capacitate de analiza si
> in special fara verticalitate.
> Acesti indivizi, indivizi nu persoane, NU au capacitatea de a spune de
> exemplu :
> E bine sa fi ....."eco", "religios", "nationalist", "ateu", etc, dar PANA
> AICI !
> Dincolo de aceasta limita este politicianism, terorism, genocid ...etc.

Din pacate, inainte de 1990 nu aveam liste de discutii sau forumuri sau
libertate de expresie in care "idotii perfecti" de atunci sa se dea in
stamba, asa ca nu putem face comparatie. Ii salta Securitatea daca ziceau
orice altceva decat zicea partidul. "E bine sa aiba toti ce manca" - hashti
la beci. "E bine sa avem caldura iarna" - pulan pe spinare. "Presedintele e
un idiot" - intelegi tu unde bat, excuse the pun :D

> Cu stima,
> Dicu-Sava Cristian
> www.dsclex.ro
> http://arid.wordpress.com