Nu tin partea nimanui, cu toate ca mi-ar place sa vad Vaticanul inghesuit in
corzi. :)

Privind autencicitatea tabletelor, cred ca Peter Thonemann se cam pripeste,
chestie tipica pentru "baietii destepti" de la Oxford, in specila la tinerete.
:)))
Mai stiu eu pe cineva, mare expert si nu unul aflat la adolescenta, care a
autentificat "jurnalele" lui Hitler.
Numai ca jurnalele erau scrise cu o cerneala care nu s-a produs decat dupa WW
II. :)))
Randul de care vorbeste Thonemann putea fi adaugat ulterior in cei 2.000 de ani
de cand se presupune ca sunt, de cineva care chiar nu prea stia greceste.
Mare parte din scrierile sacre contin adaugiri ulterioare, adnotari etc.
DOAR studierea tuturor cartilor respective (inclusiv a celor sigilate), a
tuturor imaginilor si textelor poate duce la formarea unei opinii corecte.

Altceva este ciudat, ca tabletele (cartile) astea tot apar si dispar, dar nu au
ajuns niciodata intr-un laborator serios.

Pentru ca intr-un astfel de laborator se poate afla acum, daca "incizarea" lor
este la fel de veche, ca turnarea in forma respectiva.
La cald, din cate stiu eu, moleculele se orienteaza dupa campul magnetic.
La fel cum se pot data eruptiile vulcanice dupa orientarea moleculelor in
momentul siolidificarii lavei, s-ar putea proceda si aici.
O incizare ulterioara, la 2.000 de ani distanta, se poate determina acum (IMHO)
!
Elkington zice ca a facut o datare cu carbon 14 si ca macar una are 2.000 de ani
Dar restul ?