Doamna Nedelcu,

Am citit integral interviul si am fost foarte placut surprins.
Nu il cunosc, dar exista cel putin 80% sanse sa fim rude, avand in vedere cati
"Dici" sunt in Romania si ca din 7 frati ai bunicului meu, doar cu urmasii
unuia, care a ramas in comuna Leu, s-a mai pastrat legatura.
Prin anii 80, mama mea a cunoscut chiar si un Dicu care lucra la o banca din
America ! :)))
Chiar ma bate gandul sa incerc sa il contactez pe acest maratonist si
practicant de arte matiale, Paul Dicu.
Asa, macar din motiv  de "fratie de arme" intrucat si eu am cochetat cu ele in
tinerete, sub indrumarea lui Marinescu.
(actual vice-presedinte al federatiei de Judo)

Se pare ca "Dicii" provin din sudul Dunarii, Dicu fiind derivat din Diko.
Stabiliti apoi in Oltenia, din zona comunelor Leu-ul si Buicesti, de langa
Craiova, din cunostintele mele.
Primul mentionat in "hrisoave", de care stiu eu, este un nepot al lui Matei
Basarab, marele spatar Dicu (de sau ot) Buicescu, pe la 1640.
(In acea perioada numele de "familie" nu erau batute in cuie si se schimbau in
functie de unde aveai "mosia" sau dupa numele mamei daca nu erai primul nascut)
Sa ne fie stramos ?
Poate, dar nu ma gadila atat de tare ca sa dau banul la Arhivele Statului ca
sa-mi faca un arbore genealogic :))))
Dar este foarte interesat sa sti astfel de "istorii" ale neamului, chiar daca
tu personal esti a 14-a spita. :)

Mai ales pentru ca: cine isi uita trecutul, isi pierde viitorul !