in loc de proteste – pentru care exista destule motive – ma ajuns sa depanam
amintir legate de Romania Pitoreasca

mai exact, de o parte a tarii, cu CarpatiiMeridional, pentru ca in nord;
Maramures-Rodnei-Calimani etc nu am ajuns niciodata ...

Acum ar fi mai greu sa mergi cu bicla pe valea Oltului, soseaua modernizata in
anii ‘80 este plina de coloane de masini si de TIR-uri

am acutat pe net, altitudinea pasului Urdele este de “numai” 2135 m, nu 2300!

tot este mult, acolo sus iarna tine considerabil mai mult ca la campie, daca
vrei sa treci si sa nu gasesti soseaua acoperita cu zapada, trebuie sa te
grabesti

Excelent, parcurgerea Defileului stind pe scara trenului! la noi nu exista
vagoane panoramice sau cu platforme descoperite la capete, iar dintr-un
compartiment obisnuit nu vezi mare lucru ... in plus, trenurile sunt in general
de nopate, pleaca din Bucuresti la ora 22 si ajung la Petrosani pe la 5
dimneata, chiar si vara, Defileul este strabatut pe intuneric ..

la noi “agrotusimul” inseamna sa stai la o pensiune, Ministerul nu se gandeste
si la promovarea unor tururi ale tarii, ca vizitatorii sa poata vedea ceva, nu
doar obiectiev punctuale, ci si Valea Prahovei, Defileul Jiului, valea Oltului
sau  Muresului ...

Concret: in drum spre Apuseni,am fost – demult – pe valea Ariesului. In 1975 am
mers cu autobuzul IRTA, care era strict utilitar, nu vedeai mare lucru. I
n schimb, in 1981 am luat mocanita, de la Turda. trenuletul forestier mergea la
pas, si facea si popasuri, ceea ce iti permitea sa vezi foarte bine peisajul.
Dar acum nu mai exista!