dupa 1977 am vazut si eu ca in tara mai sunt si alte focare seismice, LOCALE,
cum ar fi cutremuril din Fagaras sau cele din Banat

(aporpo de banat: prin 1990 sau 91 eram la Timisoara, in casa rudelor, care
plecasera o luna in Germania.
Tocmai fusese un astfel de cutremuri local, ce a afectat grav un sat.
intr-o dimineata, in timp ce luam masa, incepe casa sa se zgaltie bine.
Locatarii de la etajele 1 si 2 cobiara in curte, ingroziti.
Cutremurul se terminase, dar nu vroiau sa intre, iar eu le spuneam pe geam,
blazat: “asta e cutremur?! Puah! Sa vezi la noi la Bucuresti cutremur!”)

ala din Jugoslavia a fost la Skoplie in 1963, si nu a fost un eveniment
tectonic, ca 995 din cutremure, ci ceva rar – prabusirea unei cavitati
subterane!

Adincimea era foarte mica, iar epicentrul, f. aproape de centrul orasului, deci
nu e de mirarea ca au fost peste 1000 de morti si mii de raniti, desi la
distanta mare nu s-a simtit nimic

Noi am invatat la scoala despre asta, iar sarbii au pastrat mult timp ceasul de
pe fatada garii, ce se oprise la ora 6 si un sfert...

cele mai multe cladiri aler orasului au fost distruse, dar asta a fost “bine”,
pt ca Skplie a beneficat de ajutoare internationale si o noua planificare
urbana, iar populatia oarasului a ... crescut foarte mult dupa cutremur!

nu stiam faza cu “proiecte de 200 Euro”

in drum sper servici, am vazut prin 2005 cum se ridica trei vile “de tip nou”:
fundatia era un sant de max 50 cam latime in care se trunase beton, dar care nu
avea “mustati” de fier-beton care sa iasa din el, deci casele erau “asezate” pe
betonul respectiv, nu faceau corp comun decat prin intermediul tencuielii ...