"Ou seja, eles se preocupam exatamente em evitar esse tipo de problema
em que você se meteu: Rox vai ter que ser EPL."
em camera lenta: NAAAAAAAOOOOOOOOO

po, isso é ruim paca.. por outro lado, poder integrar ferramentas comerciais não é lá tão ruim. mas vou escrever pra [EMAIL PROTECTED] de qualquer forma.

valeu terceirão!

On 3/18/06, Antonio S. de A. Terceiro < [EMAIL PROTECTED]> wrote:
Ugo Sangiorgi escreveu isso aí:
> olha o q eu vi:
> "All Eclipse code is released under the Eclipse Public License (EPL), which
> makes both the source code and binaries available free of charge and grants
> full redistribution rights to both open-source and commercial adopters.
> Basically, anyone is free to use Eclipse in any way they see fit, provided
> that any modifications to the original source code are also made available
> under EPL (note that this does not mean that any custom extensions or
> plugins need to be licensed under EPL)."
> http://www.developer.com/java/ent/article.php/10933_3518006_3

Pois é ... provavelmente um plugin não precisa necessariamente ser EPL,
mas se esse plugin for GPL, as bibliotecas que ele usa teriam que ser
licenciadas com uma licença compatível com a GPL.

Você continuou a leitura? ;) Logo no parágrafo seguinte tem:

"While its licensing model makes Eclipse attractive to a large base of
potential adopters, it presents a challenge to its developers — the
codebase must not be 'contaminated' by contributions with incompatible
licensing constraints. In fact, committers submitting code contributions
must go over a pre-defined checklist that ensures that the contributed
code is EPL-compatible. The problem arises when a project wants to
re-use existing work released under an incompatible license. [...]"

Ou seja, eles se preocupam exatamente em evitar esse tipo de problema
em que você se meteu: Rox vai ter que ser EPL.

Mas talvez eu esteja errado.  Você pode tirar a dúvida com uma fonte bem
mais confiável que eu: [EMAIL PROTECTED]. Escreve de pra lá explicando a
situação de forma bem detalhada. Eu escrevi pra eles na época do T++ pra
tirar uma dúvida e eles respondem razoavelmente rápido.

--
Antonio S. de A. Terceiro <[EMAIL PROTECTED]>
http://www.inf.ufrgs.br/~asaterceiro

Ugo Braga Sangiorgi

+Rox Graph Theory Framework
  - http://www.projetorox.org
  - CVS at http://rox.dev.java.net
Linux User #391393

"Its not what you look like, when you're doin' what your doin', its what you're doin' when you're doin' what you look like you're doin"