Em Qui, 2006-12-21 às 14:03 -0300, Antonio Fonseca escreveu:
> Curioso não, empresas do setor financeiro e logo no mercado europeu
> onde os negócios e imagem da Microsoft estão sob fogo cerrado. E uma
> delas sequer ainda usa o Suse! ;-)

Esta dicussao também está rolando em paralelo aqui na
Catalunia...repasso algumas informaçoes vindas de Jordi Mas
http://www.softcatala.org/~jmas/ da associaçao SOFTCATALÀ e ex- novell:

Estes 3 clientes eram da Red Hat e agora serao clientes da
Microsoft-SUSE...

eu comentei abaixo: (em català...é muito semelhante ao português...)

en aquest cas específic creo que va ser una victòria de MS i de la seva
estratègia de combat al programari lliure.

Si els Bancs eren clients de la Red Hat (una empresa comercial de
programari lliure) i ara seran clients de la Microsoft-Suse, jo no
aconsegueixo entreveure els punts positius.

És clar que MS va a actuar per a minar la base Linux instal·lada i
traficar els seus productes propietaris en aquesta plataforma.

Jo no creo que MS tingui una estratègia per al cresciemnto i
desenvolupament del programari lliure i del "nou" model de negocis,
doncs això contraria el model de negocis que va fer la fortuna d'aquesta
empresa...

Per a mi, aquesta aproximació de la Microsoft amb la plataforma
GNU/Linux y de algunos disvilupadores és només una estratègia per a
entrar en aquest espai de mercat per a imposar la seva vella fórmula de
"empresonament tecnològic" i no de liberdad tecnològica.

És a dir, l'estratègia de MS en relació al programari lliure continua
sent derrotar-lo com alternativa. Només ara la tàctica és més
intel·ligent doncs està captando empreses i clients GNU-Linux per a
arribar al seu objectiu.

marcelo
-----------
Em Qui, 2006-12-21 às 10:27 +0100, Jordi Mas escreveu:

> Hola Marcelo,
>
> Aquestes empreses ja tenien relacions comercials amb Novell o
Microsoft, o com
> en el cas de Deutsche Bank, amb les dues alhora. Per la qual cosa, no
s'està
> anunciant res nou (bé, quatre gestions dels responsables de grans
comptes que
> són part del seu dia a dia).
>
> Qui surt perjudicada de tot això és Red Hat ja que aquestes
organitzacions
> estaven usant totes Red Hat i ara s'esdandaritzaran amb Suse, que
curiosament,
> els hi ven Microsoft i no pas Novell.

gràcies per l'esclariment Jordi,

el que em preocupa és la Microsoft entrant en el negoci del programari
lliure...amb el seu vell modêlo de negocis...

Per a mi, l'èxit del programari lliure està que construïm un NOU modêlo
de negocis, amb aprofitament del coneixement local i nacional i amb un
ecosistema d'empreses petites i mitjanes. Això la Microsoft mai va a
fer...

El meu temor és que la Microsoft monopolitzi i creu paranys de
aprisionamento tecnològic dels seus clients, també en el mercat de
programari lliure.

No és para això que vam lluitar tant!

bon nadal per a tots

marcelo