E isso então: "While the open-sourcers have produced lots of good
applications, crucial portions of Linux remain governed by Stallman's GPL.
For our purposes, the key aspect of the GPL is that it expressly forbids
what Microsoft general counsel Smith wanted to do: cut patent royalty deals
with distributors of Linux."

O que mata é uma afirmação como esta:

"Free software is great, and corporate America loves it. It's often
high-quality stuff that can be downloaded free off the Internet and then
copied at will."

Ver Free de Livre e Free de Grátis na mesma frase só serve para cagar todo
o trabalho de conscientização que vinha sendo feito no mercado corporativo.
Se eles colocassem pelo menos "Free Software (as in freedom)" já
melhorava...

http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune_archive/2007/05/28/100033867/index.htm

ASF
http://antoniofonseca.wordpress.com/