Será que dá pra fazer isso por aqui? Tô de olho nums notebooks de um
fabricante X, mas prefiro comprar um de uma marca de menor qualidade que
venha com Linux, pra não pagar licença de algo que eu não vou utilizar
nunca.

O que vocês acham?

Um abraço.

----

Fonte:
http://yro.slashdot.org/story/09/08/14/1324238/Danish-FreeBSD-Dev-Sues-Lenovo-Over-Microsoft-Tax

Handbrewer writes

"The FreeBSD developer Poul-Henning Kamp (phk) has sued Lenovo in
Denmark[1] (Google translation, original here[2]) over their refusal to
refund the Windows Vista Business license, even though he declined the
EULA during installation. Lenovo argues that they sell the computer as a
full product, and that they cannot refund it partially, such as the
power supply or the OS even if people intend to use a different one.
This seems to be contrary to previous[3] rulings[4] in the EU where Acer
and HP has been forced to refund the 'Microsoft tax.'"

[1]
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fphk.freebsd.dk%2FMicrosoftSkat%2F&sl=da&tl=en
[2] http://phk.freebsd.dk/MicrosoftSkat/
[3] http://www.heise.de/english/newsticker/news/96581