Vamos analizar cada uma das sugestões do rapaz:

- To keep (all of) MySQL under an open source license.

Já não é GPL? Se a Oracle resolver fechá-la, dá pra forkar e sair
usando, não? Não é isso que o Drizzle é? Um fork do MySQL?

- Not to add closed source parts, modules or required tools.

Não basta não usar as partes fechadas

- To keep the code for MySQL enterprise edition and MySQL community
edition the same.

Se é a mesma base de código, pq o nome diferente?

- To not raise MySQL license or MySQL support prices.

Ah... Isso é pras licenças proprietárias que a MySQL vendia...

- To release new MySQL versions in a regular and timely manner. (*)

Se a comunidade se interessa, os releases saem.

- To continue with dual licensing and always provide affordable
commercial licenses to MySQL to those who needs them (to storage
vendors and application vendors) or provide MySQL under a more
permissive license

O "under a more permissive license" quer dizer "de um jeito que outros
possam fazer forks proprietários", eu presumo.

- To develop MySQL as an Open Source project

yada yada yada

- To actively work with the community

blá blá blá

- Apply submitted patches in a timely manner

Ou os forks fazem isso

- To not discriminate patches that make MySQL compete more with
Oracles other products

De novo, os forks estão aí pra manter a Oracle honesta

- To ensure that MySQL is improved also in manners that make it
compete even more with Oracles' main offering.

Ah claro... Oracle: você precisa atirar no próprio pé também.

Muito mimimi pra quem encheu o r* de dinheiro, IMHO.

Ricardo Bánffy
http://www.dieblinkenlights.com
http://twitter.com/rbanffy