trinket.io jsem jeden čas ve výuce používal poměrně hojně. Snažil jsem se i
o překlad některých věcí do češtiny, ale to mi nakonec přišlo trošku
kontraproduktivní. Jinak mi začalo vadit, že to není open source (nebo
alespoň v té době nebylo) a že je to postavené na js implementaci Pythonu
Skulpt, která byla takový podivný hybrid mezi Py 2 a 3. Momentálně se
snažím používat na frontendu Brython (ten mi přijde konsistenčnější) a
připravovat nějaká cvičení se a pro studenty v něm v kombinaci s Pythonem
na backendu (Bottle, Django).

Blockly je googlí open source projekt, který je použit i na trinket.io. Já
bych ho rád do svých projektů zahrnul, ale zatím jsem se k tomu nedokopal.
Bude mi potěšením podívat se, jak se to daří někomu jinému.

Jinak ještě možná z trošku jiného soudku, ale mohu doporučit použití
pythonanywhere.com. Já jsem si tam udělal placený účet, abych mohl mít
neomezené množství konzolí a Jupyter, ale studentům v pohodě stačí účet
zadarmo, kde si mě nastavili jako učitele, takže se dostanu do jejich
profilů a můžeme v pohodě kooperovat. Dá se tam dělat buď v konzoli nebo si
pustit v browseru editor atd. Dají se tam rovnou provozovat pythoní
aplikace (Django, Flask, Bottle, ...). Momentálně je to pro mě asi online
nástroj No. 1.

Ještě jsem si vzpomněl na https://www.codeforlife.education/, kde je taky
použito blockly. To je open source, je to na githubu, ale je to už docela
macek na to, aby se v tom člověk šťoural. Podařilo se mi to rozchodit u
sebe na lokále, ale vyžadovalo to Python 2.7. Pod trojkou  mi to nešlo.
Jinak by se mi líbilo něco takového mít "pod kontrolou" a v takovém nějakém
prostředí vytvářet nová cvičení, hry, atd. Zatím se snažím vyšlapat si
nějakou svoji vlastní pěšinku.

Jarda V.