Itulah hebatnyo urang Minang, adat basandi syara', sara' basandi kitabullah,
alah ado adat nan mangatur supayo urang Minang hiduik taratur ditambah pulo
aturan syara' ondeh mandeh...., kok patuah2 sajo lah kito2 nan maraso anak
bangsa Melayu Minangkabau go, alangkah idealnyo.

Syara' ado mangatokan "Malu adalah sebagian daripada Iman" bahkan kiniko
"budaya malu" sangat digalakkan sarupo zaman saisuak, apolagi dizaman nan
serba chaos go, mudah2an dengan memiliki rasa malu kita terselamatkan dan
termasuk golongan orang yang beriman, baa gak ati?

Kok iyoo baitu tantu .... "(saya malu berpakaian tidak rapi, saya malu
merokok ditempat dilarang merokok, saya malu melanggar disiplin kerja, saya
malu melanggar etika bisnis, saya malu melanggar adat, saya malu melanggar
toto kromo, saya malu melihat aurat dunsanak, saya malu memperlihatkan aurat
saya kepada dunsanak, saya malu memfungsikan aurat saya kepada
dunsanak)...ok?

Dizaman japang & aggresi bulando saisuak, indak ado kain mako urang bakain
tarok, indak ado bareh kaditanak mako urang mamakan nasi bacampua jaguang jo
ubi, didaerah terpencil dan terisolir hinggo nan ado dikampuang tu hanyo
urang suku Tanjuang sajo misalnyo, kok pai awak (apolagi babini) kakampuang
sabalah ditembak dek mato2 bulando atawa japang, mako situasi emergency
tersebut dek mamak2 nan ado katiko itu di izinkanlah kamanakan kawin sasuku.

Dizaman kini kok awak pakai juo kain kulik batang tarok tantu dikatokan
urang awak gilo alias baru kanai, kok ado juo urang zaman kini nan makan
nasi jaguang dikatokan urang awak dalang, kok ado juo dizaman kini urang
memfungsikan alat regenerasinyo kepado dunsanoknyo.... antahlaaaaah....!
Manangih Datuak Katumangguangan jo Datuak Parpatiah nan Sabatang dalam
kubua, tapi antahlah......kecek urang nan sabagian, sagalo nan talarang tu
biasonyo lamak apo lagi bagi urang nan alah mancubo, kok indak picayo,
cuboooolah, baa gak ati ? baa kan iyo lamak ?

Kini baitu molah nan rancak, sado nan alah dipabuek salamo ko, bak kato
urang lah tasidorong gajah dek gadiangnyo, lah talompek harimau dek
balangnyo, kito hanyuikkan sajo ka aia na  mahilia, kito banamkan katanah
nan lakang, bajanji kito nanko kaateh nan saroman go indak kataulang baliak,
oke ? Pokoknyo kawin sasuku innnnndddddak buuuuuliaaah, jan di-cari2 juo
alasan demi alasan, tamasuak ranji nan lah kabua lah, cintrong menyong,
indak sakampuang, "ambo kan piliang piaman binia ambo piliang payokumbuah,
kami kan indak sakampuang", nyatonyo indak baa2 gai doh, "okee stop, baa2
atawa indak baa2 pokoknyo "no way".

Sia lo lai nan manjago dan melestarikan adat adi luhung Melayu Minangkabau
ko, kok indak kito nan mampunyo (ber)adat ko. oke?

Wasalam & Regards
Arman Bahar Piliang