Server mailing list RantauNet berjalan atas sumbangan para anggota, simpatisan dan
semua pihak yang bersedia membantu. Ingin menyumbang silahkan klik:
http://www.rantaunet.com/sumbangan.php

Ass,wr,wb.

Angku Doto nan sayang jo anak kamanakannyo.

Ambo sangaik tertarik jo wacana "LAMAK DI AWAK KATUJU NDAK KATUJU DI URANG
EGP" nan dilontarkan dek kamanakan angku Doto tu.
Iko adolah sebuah penomena anak2 kini, generasi mudo kito nan cuek, nan
hanyo mamikiakan diri sendiri. Kalimat atau kato2 "Emangnya Gue Pikirin"
ko memang sudah sangaik populer kini, untuak itu kito nan generasi
satangah tuo ko, tamasuak ambo dan Angku Doto (nan generasi tuo tu : Bundo
Nismah, Jo Buyuang, Uda Zul Bali nan sadang manikmati maso MPP nyo dan
Mamak2 nan lain) harus mensikapi iko dengan arif dan bijaksana.
Kalau indak, mako generasi mudo kito nantik akan balain bantuaknyo jo
kito2 kiniko, pameo atau pepatah-petitih nan biaso kito danga :

    Sakali aie gadang sakali tapian baraliah
    Sakali tahun baganti sakali musim batuka
    Usang-usang dibarui, lapuak-lapuak dikajangi
    Buruak dibuang jo etongan, elok diambiak jo mupakaik
    Mancaliak contoh ka nan sudah, ma-ambiak tuah ka nan manang

Jadi dari pepatah ko, mungkin paralu kito etong2 apo nan salah di sistim
pendidikan di rumah tanggo kito.

Alam takambang jadi guru

    Latiak-latiak tabang ka pinang
    Singgah manyasok bungo rayo
    Aie satitiak dalam pinang
    Sinan bamain ikan rayo

           Baburu babi ka Batu balang
           Mandapek buluah jo rotan
           Guru mati kitablah hilang
           Sasek ka sia ditanyokan

    Kayu pulai di Koto Alam
    Batangnyo sandi basandi
    Kok pandai di dalam alam
    Patah tumbuah hilang baganti

Jadi manuruik ambo, memang kito nan tuo2 ko harus tetap melestarikan adat
istiadat, budi bahaso, "nan kuriak kundi nan merah sago, nan baiak budi
nan indah baso" ko.

Pepatah-petitih ini paralu dikenalkan kepada mereka, karano itulah
keluhuran budi nan alah diaja kan dek Mamak2 kito daulu ka kito, mako pado
masonyo pulo kito manyampaikan ka anak kamanakan kito

Sakian sajo urun rembuk dari dari ambo, ambo bukan ingin manggurui warga
RN nan alah tahu jo hereang dengan gendeang. Iko hanyo sharing sajo dari
ambo. Kok elok ambiak, itu datangnyo dari Allah SWT, kok buruak buang
jauh2, itu datangnyo dari diri ambo.
Mohon maaf.

Wassalam,
Mulyadi St.Bangsawan (46 +)