Assalaamu 'alaikum.

Maaf posting saya tak complete sebenarnya, saya juga
kurang pandai menerangkan, jadi saya turunkan di sini
link kepada video yang saya rasa banyak informasi
berguna kepada kita.

Liberty News TV Ep24 Organic Food, GMO, Health,
Obesity, War

http://www.youtube.com/watch?v=dKcON5j9g2M

Mengenai masakan Minang, saya setuju bahawa yang
lazatnya adalah rasanya, tetapi bila kedai makan
Minang hendak dibuka untuk masyarakat bukan Minang
juga, biasanya rasanya agak diubah untuk lebih sesuai
dengan selera tempatan/local.  Seperti kami di
Malaysia, ayah saya tahu satu tempat di Kampung Baru
Kuala Lumpur yang rasanya benar-benar asli, gerainya
kecil saja, jadi beliau akan selalu beli di situ saja
kalau mahu makan nasi Padang.  Kalau kedai yg
high-class selalunya rasanya lebih jauh dari yang
asli.

Mungkin kolesterol yang dimaksudkan di sini adalah
santan, tetapi sebenarnya santan dan minyak kelapa itu
sehat dan minyak kelapa juga dipanggil 'the slimming
oil' dan sepatutnya tidak menyumbang kepada obesiti.
Yang memburukkan minyak kelapa itu adalah propaganda
pihak tertentu yang hendak menjual minyak masak mereka
sendiri.
www.coconutoil.com atau www.mercola.com

Harap ada manfaatnya.

Wassalaam,
mardia (44)
sg buloh

--- Riri - Mairizal Chaidir <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> Mardia Nasir <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Assalaamu 'alaikum.
>
>   Waalaikumsalam wr.wb
>
> Maaf, apakah dia 'ayam pop' ?
>
>   Ayamnya direbus/ dikukus dulu, baru digoreng
> sebentar (asal kena minyak/ mentega saja). Saya
> hanya bisa makan, tapi tidak bisa masaknya. Kalau
> uni berminat, saya lihat resep ayam pop ada di
> beberapa websites.
>
> Saya bukan pakar dalam makanan, tapi saya dan suami
> banyak membuat kajian mengenai makanan untuk
> keperluan
> sendiri dan juga karena kami terlibat dalam industri
> [...]

Mardia and Mustaffa Artisan Bakery
Keeping Traditions Alive
www.bakerette-cafe.com Our Bakery Website
==== HEALTH SECRETS (what your doctor isn't telling you)