Waalaikumsalam Ananda Sidi,

Ingin pulo ambo sato salincam. Ambo satuju jo pandapek
Ananda Riri, justru manfaatkanlah kaadaan di sekitar
kito tu untuak mangambangkan diri. Dalam karir ambo
salamo ko, ambo banyak bana bakarajo di lingkungan
dima nan bakuaso adolah sanak kito dari Jawa. Ambo
manyasuaikan diri sajo jo lingkungan itu, ambo
palajari budaya mereka, ambo cubo mangarati jalan
pikiran mereka, sampai jo caro mereka bagarah. Bagian
nan elok-elok dari budaya Jawa tu justru ambo ambiak
untuk mangambangkan diri ambo, sasuai jo pepatah 'alam
takambang jadi guru'.

Tantang urang Batak, banyak nan bisa kito palajari.
Masyarakat Batak tu stabil, karano ditupang dek sistem
kekerabatan 'dalihan na tolu' nan jaleh peran dan
tangguang jawab tiok urang. Karajo samo antara warga
marga satu dan lainnyo sangaik arek. Agak jarang nan
saliang kicuah mangicuah, atau mailak-ilakkan tugas.
Ota indak banyak bana.

Tapi nan labiah penting, ambo malaksanakan tugas ambo
sacaro profesional, ambo indak usah diingekkan --
apolagi ditegur -- dalam bidang nan jadi tangguang
jawab ambo. Sagalo janji ambo tepati, kalau iyo,iyo,
kalau indak, indak. Ambo hindari sakuaik-kuaiknyo
duto, ciluah, caliah, atau mangicuah urang, sabab kato
pepatah: "sakali lancuang di ujian, saumua iduik urang
indak kapicayo.

Basamoan jo malaksanakan tugas, ambo manambah ilmu
sarato pengatahuan dan pangalaman. Indak usah
disuruah-suruah.

Labiah-labiah pantang dek ambo ka minta tolong, sabab
sanak kito nan lain kan alah ado pulo babannyo
surang-surang. Masalah ambo tantu sajo ambo nan haruih
manyalasaikan. Juo pantang mintak pindah, angek dingin
ambo tahankan. Masak pulo awak kalah dari urang.

Jadi Ananda Sidi, yakinlah ka diri.

Wassalam,
Saafroedin Bahar

--- Riri - Mairizal Chaidir <[EMAIL PROTECTED]>