Adidunsanak sapalanta, n.a.h!

Ambo yo kurang paham jo caro awak di RN ko nan langsuang mahujat urang
kampuang, tamasuak Bupati Agam soal foto model ko.

Bahwa adaik ndak lagi diapcik arek, agama ndak lagi diganggam taguah, iyo.
Keadaan dikampuang awak tu lah barubah drastis sesuai perubahan zaman. Ndak ado
carito doh lai adaik nan indak lakang dek paneh dan ndak lapuak dek hujan. Kini
lah rarak kasadonyo.

Masalah ko ndak kasalasai dek Bupati Surang doh. Ndak lo bisa dipinteh jo caro
maruntuahkan paga urang.

Mari samo2 wak resek tapi kain tu. Dimakoh masalahnyo. Adaik tu diurus dek
niniak mamak, agamo diurus dek ulama. Masihkah niniak mamak diharagoi di
kampuang, labiah2 dek urang rantau nan banyak kepeng. Niniak mamak lah ndak
duduak di tampeknyo dan (ko maaf bagi mamak datuak nan ado di RN ko) lah banyak
datuak dilarikan ka rantau.

Datuak kini lah banyak nan indak lai berdasar garih keturunan, tapi berdasar
karateh nan berwarna biru dan sirah tu. Mamak ndak lai batangguang jawab ka
kamanakan. Mamak lah dapek barang jadi bilo kamanakannyo ka balaki. Ndak ado
doh lai dilayangkan pandangan nan jauah, ditukiakkan pandangan nan dakek. Mamak
lah pakai kaco mato kudo. Diatua dek anak kamanakan. Maklum, mamak ndak lai
balawuik lapeh, ba alam leba. Saku lah cabiak, kepeng tak ado. Jan lai untuak
kamanakan, untuak anak se lah ndak cukuik.

Inilah era globalisasi tu. Wak indak ka bisa manyalasaikan masalah kalau hanyo
basorak di baliak bukik. Sapuluah tahun nan lapeh, ado nan mangatokan bahwa 50
tahun kamuko Minang tu sudah jadi sejarah.  Buktinya, kini, urang awak lah
harus mangamehkan unjuik surang2.

Mungkinkah Minang bisa diselamatkan? Ambo agak pesimis jo caro bapikian urang
minang nan sadonyo cadiak dan sadonyo ingin jadi ketua. Artinyo, ndak ciek juo
nan bisa dituruikan. Iko rancak, itu raso kalasuah. Akhianya taonjak-onjak
surang...ha...ha... (Pak Asma, ambo lai ndak seteres doh kan?).

Dalam banyak usul dan rencana, nan ndak ado kini adolah janang. Sia nan amuah
jadi janang dengan sagalo resikonyo. Kalau berhasil, akan dipuja-puja, tapi
kepengnyo di karuak juo. Kalau gagal dicaci maki dan dicibie.

Ha...kabaa lai? Ambo pun cuma bisa basorak pulo. Maabihkan uweh2.

Salam

Syaf AL/50, Bogor