Sifat-sifat buruk orang Minang, di luar sifat2 baik, yg sering ditemui dan
harus dihilangkan: 1. Pantang mengakui hasil kerja orang lain; 2. Kalau
sudah terbukti dibantu, respon yg diberikan bukan berterima kasih, tapi
menanyakan tambahannya; 3. Iyoan nan di urang laluan nan di awak; 4.
Takuruang nak di luar, taimpik nak di ateh; 5. ......

Silahkan musyawarahkan.
Mohon maaf. Terima kasih.
Wass.,

Andrinof A. Chaniago