Talapeh dari unsur tapaso atau hati nurani atau akan sio-sio, ilimu garam
atau ilimu gincu atau aposajo pandapek masiang-masiang, tapek dek ambo yo
mandukuang dari hati nurani. Kalau di paturuikan rancak dimato yo ambo suko
juo mancaliak nan pakai bikini tu atau nan indak babaju. Namun dari hati
nurani nan ndak ditambah dikurangi yo sajuak mancaliak gadih Minang nan
mamakai baju kuruang walau tampak juo abuaknyo saketek. Anggun kecek urang.
Apo lai baju
kuruang nan dipakai jo salendang nan mamanuhi syarat sebagai baju muslim nan
manutuik aurat. Indak pakai jilbab sajo tapi pusek tabukak bantuak tu nan
banyak tampak dek ambo.

Antahlah, ambo sendiri ndak dapek menerapkan kapado anak adiak jo kamanakan
untuk mamakai Jilbab sekalipun ala dalam lingkuangan mayoritas berjilbab
namun nan ketek-ketek ko ado sajo alasannyo untuk malapehkan jilbabnyo dan
alasan mereka tu bukanlah alasan nan tapek. Manuruik ambo ndak ba'a do
dipaso atau tapaso kalo ndak baitu apo gunonyo ABS-SBK.

Sabananyo bukan hanyo masalah kewajiban berpakaian muslim nan dihasilkan
sidang adat nagari tu. Namun ndak kalah penting adolah ma angkek kembali
peran niniak mamak nan lah makin puduah. Paliang tidak ado kepedulian mamak
pado kamanakan  nan manuruik ambo kiniko banyak mamak nan ndak paduli pado
kamanakan. Anak jo kamanakan kini lah kurang mangarati jo kedudukan niniak
mamak karano niniak mamak sendiri ndak punyo kepedulian pado kemanakan.

Namun dalam penerapannyo, manuruik ambo yo ndak paralu pulo mambuek atau
manggunukan lembaga sarupo satpol PP, Hansip dan sejenisnyo untuak mengawasi
pemberlakuan aturan ko!...

Salam,
Zulidamel (46)
Jakarta