salam dunsanak untuak dunsanak ramadanil,,,,sabab kito samo2 pitopank mah,,,,,

wassalam

Hafis
  ----- Original Message -----
  From: Ramadhanil pitopang
  To: RantauNet@googlegroups.com
  Sent: Wednesday, April 29, 2009 5:58 PM
  Subject: Bls: [...@ntau-net] Re: mohon info mengenai KAYU SEPANG

        Assalamualikum Wr. wb,

        Dunsanak Suryadi, Ricki, Jupardi,  Hilman dan dunsanak sapalanta,

        Ambo sendiri memang botanist, tapi labiah banyak bagaluik jo Flora di
Sulawesi, yang komposisi taksonomi dan keanekaragamannya sangat berbeda dengan
Indonesia bagian Barat (Fitogeografi West Malesia) dimano hutan-hutan alamnya
punyo karakteristik nan khas, didominasi oleh Dipterocarpaceae ( famili kayu
berkualitas tinggi seperti Shorea, Dipterocarpus, Dryobalanops/Banio, kayu
kapur  dek awak). Sebagai perbandingan di kalimantan tercatat 267 jenis nan
masuak Famili Dipterocarpaceae iko, di Sumatra tdp paliang indak 114 jenis, di
Jawa dulu banyak juo Dipterocarp tapi alah banyak nan punah dek pembangunan,
hutan alam tingga saketek lai, mnauruik urang LIPI-JICA Gunung Halimun
merupakan "the Last SUBMONTANE FOREST of JAVA" , di Filipina hutannyo juo
didominasi dek famili Dipterocarpaceae.
        Nan aneh di Sulawesi sampai kini hanyo ado 6 jenis Dipterocarpaceae nan
tercatat diantaronyo Shorea assamica, Vatica celebica,   dll), Sementara di
Irian Jaya umumnya family Myrtaceae ( seperti Eucalyptus spp, Lauraceae).
fenomena nan samo juo ditunjuakn dek famili kayu "Pasang-pasangan" (Fagaceae)
sarupo jo Castanopsis spp, Quercus spp dan Lithocarpus. Di jawa barat urang
manyabuiknyo jo "Ki Anak" untuak Castranopsis. Di Sulawesi sampai kini hanyo
ado Castanopsis accuminatisima ("bhs lokal Haleka"), Castanopsis argentea,
Lithocarpus celebicus (Palili), Lithocarpus havilandii dll. Indak ado Quercus
spp di Sulawesi do berdasarkan cheklist "Woody plant of Sulawesi yang ditulis
berdasarkan koleksi specimen herbarium di National Herbarium of Netherland
Leiden nan kami tulis basamo-samo jo Paul  Kessler  tahun 2002 nan lalu itu
(Blumea supplement, Journal of Plant Taxonomy and Biogeography, NHN Leiden),
ataupun Tree Flora of Indonesia ( Whitmore et al ).
        .
        Sahubungan jo kayu Sepang, ambo yakin dunsanak Riri alah batua, bahwa
namonyo Caesalpinia sappan, familynyo pasti CAESALPINIACEAE. salah satu
kelompok famili tumbuhan yang mempunyai anggota sangat banyak, kadangkala
dikelompokan jo MIMOSACEAE, dan LEGUMENOSAE (semuanya dalam FABACEAE).

        Kayu Seppan iko mungkin iyo tumbuah di NTB sajo, Sarupo jo kayu "Palapi
batu" / KALAPI, yang dalam bahasa ilmiah disebut KALAPIA CELEBICA hanyo tumbuah
di hutan Sulawesi. jenis ini merupakan endemik Genera (bukan hanya endemik
jenis) untuk pulau Sulawesi. Kalapia juga tergolong Caesalpiniaceae, jenis kayu
keras seperti Batu yang pertamo dideskripsi dari daerah Malili, Soroako,
Sulawesi Selatan. Kini populasinyo alah mulai habih di alam, dek di eksploitasi
taruih manaruih sajak zaman Balando hinggo zaman orde baru. jenis lain Eboni
(Diospyros celebica) yang juga endemik Sulawesi, biasonyo disabuik jo Maccasar
Ebenhouse, Eboni, kayu arang, Kayu Hitam, juga sudah mulai jarang populasinya
di alam karano dieksploitasi sejak jaman Ulando juo. Masih ado siso-sisonyo,
nan kadangkala diselundupkan ke Malaysia Timur dari selat Makassar oleh urang
Bugih, karano hargonyo 1 kubik di Sulawesi mencapai 17 juta Rupiah kini (15
kali labiah maha dari kayu Palapi).

        Ambo kini sadang manulis buku tentang 100 jenis kayu (pohon) Sulawesi,
mudah-mudahan dalam waktu dakek di publis/ cetak  dapek bantuan Gubernur
Sulawesi Tengah.

        Tapi untuak labiah langkoknyo mungkin di NHN Leiden banyak literatur,
Bisa dihubungi kawan ambo Dr. Paul J.A. Kessler (Director of Hortus Botanicus
Leiden)  : kess...@nhn.leidenuniv.nl
        atau pak Dr. Max Van Balgooy (iko urang satangah Jawa/ satangah
Balando, tapi bahaso Indonesia dan bahaso Jawanyo haluih bana)
        or please visit : www.nationalherbarium.nl

        satantang daun Cacang, iyo lai takana pulo dek ambo, tapi indak tahu
bahaso laitinyo do dunsanak. Biasonyo ambo kalau di Payakumbuah, minum acok
minum aia aka, atau daun kacang "TUJUAH HALAI DAUN" nan bermanfaat untuak ubek
"paneh dalam" sasuai jo lagu "Syamsi Hasan, Kok... uben si daun kacang....
tanamo sajak dahulunyo... daun kacang daun banto... habih ubek denai...
pulang......ha..ha..ha.. takano pulo awak jo mandiang Syamsi hasan tu...

        wassalam,

        Ramadanil Pitopang