Kanda Suryadi jo Dunasanak Sapalanta....

Manuruik ambo nan paralu dipaliharo urang Minang adolah cadiak. Filosofi adu
kabau harus tetap awak pacik dalam berpolitik, terutamo di tingkek nasional.
Dalam konteks ko indak ado manang jo kalah jo sia nan awak dukuang dari Minang
ko, tapi baa malaluan galeh: nasional baruntuang, daerah Sumatera Barat juo
baruntuang (win-win solution kecek urang kini).

Filosofi Minang nan ambo tangkok adolah sadonyo untuang, karano tu di zaman
lampau banyak tokoh Minang nan jadi diplomat, bahkan negarawan.

Kalau dipasoan bakareh angok, sajarah alah mancatat itu bukan wilayah awak:
urang Minang manang di nan cadiak (intelektual, kecek Pak JK), bukan di nan
bagak (bahaso pokok nya, kecek urang NGO).

Strategi nan sasuai jo kekuatan awak ko paralu awak mainkan, asal nan nampak
dek urang rami 'cadiak buruak'-nyo (iko jaleh indak cocok jo adaik dan agamo).
Tapi cadiak nan maukie (mengukir) kehidupan (nasional), bantuak Hatta, Sjahrir,
Yamin, dst.

Baitulah kiro-kiro manuruik ambo supayo kawan-kawan nan alah angek dingin dek
Pilpres kambali ka pokok soal baliak kambali ka jalan panjang memajukan nagari
awak ko dalam konstelasi nasional, mungkin dunia. Pilpres ko tantu ketek untuak
mahantam kebersamaan urang minang.

Salamo ko panilaian pribadi ambo, nan kurang dek urang Minang ko adolah
kekuatan kebersamaan. Saketek sajo dihantam bacerai-berai. Iko mesti dikikih
pulo.

Talabiah takurang mohon maaf, taratumo ka nan tuo-tuo.

Syof (39)