Bukan main, sanak Suryadi. Kini alah batambah jaleh baa bana dinamika sejarah
Minangkabau kito tacinto tu dari suatu kurun ka kurun nan lain. Pengaruh Paderi
memang kuaik di daerah nan kini jadi Sumatera Barat bagian Utara, dan kurang
kuaik di Sumatera Barat bagian Selatan, sahinggo di daerah Solok nampaknyoi
masih banyak rumah gadang nan masih tapaliharo.

Dalam hubungan ko, nampak dek ambo bagalombang tajadi perubahan sosial di
nugari awak tu, nan sayangnyo alun ado proses konsolidasi atau rekonsiliasi,
saparati nan baru-baru ko diambjurkan dek Prof Fasli Jalal, walaupun dalam
hubuangan jo Pilpres 2009 nan lalu.

Ambo alah mangusulkan ka Prof Asmaniar Idris -- nan ikuik manulih buku 'Sejarah
Minangkabau' basamo jo Drs MD Mansur, Amrin Imran, mungkin juo jo Drs JD
Chaniago -- untuak manulih ulang buku tu, mamanfaatkan data terbaru nan kito
baco dari penerbitan kontemporer sarupo Christine Doobin atau Jeff Hadler.

Mungkin ado rancaknyo, sakadar untuak marangsang minat ka arah ko, diadakan
samacam seminar sejarah Minangkabau ko, misalnyo diprakarsai dek SF Unand,
difasilitasi dek Pemda Sumbar, kalau paralu didorong dek urang Rantau.

Baa pandapaek Sanak ?

Wassalam,
Saafroedin Bahar(Laki-laki, masuk 73 th, Jakarta)