Ajo duta di kampuang angku Obama,

Ado kato-kato nan kiro-kiro ekivalen kajadiannyo jo parmintaan ajo ko :

di padang atau kiktenggi, kato-kato "cebok" artinyo adolah basuci sasudah
buang aie, tapi jo, di kampuang ambo, itu artinyo caruik gadang, lalu apokoh
ambo ka malarang urang padang atau kiktenggi mamakai kato-kato itu ?

di indonesia, kini ado kato-kato gaul "pede", mukasuiknyo disingkek dari
percaya diri, pd, dibaco pede, kalau di dalam bahaso prancis kato pede
adolah kosakata gaul untuak "banci". Lalu kalau ado urang indonesia berucap
" saya pede sekali", apokoh urang indonesia lain nan tau bahaso prancis akan
maanggap orang berucap itu "banci",? tingga baa awak manterjemahkannyo sajo
lai.

ado ciek lai, di zaman "sms" kini, kato basingkek-singkek. Contohnyo :
"nanti mlm amak nanda kwni di rumah". Ambo raso indak ado si amak nan
bapikiran kalau isi sms itu bermakna : "nanti malam amak nanda kawini di
rumah". lalu apokoh akan dilarang urang manyingkek kato?

Dari kajadian iko, dek awak di dunia ko banyak bahaso dan kadang-kadang kato
nan samo punyo arti nan sangaik babedo satu samo lain, mako kito nan
manarimo, harus mamahami pulo apobahaso dan mukasuik urang pambari.

Baitu pulo, kalau urang indonesia mangucapkan salam tertulis disingkek
dengan "ass" sudah pastilah inyo indak bacaruik bantuak urang amerika, kalau
kito manarimo jo arti nan salah, yo tapulang ka kito sajo lai. Tapi nan
pasti Allah Maha Mendengar dan Maha Mengetahui.

sakitu sajo, mungkin ado nan indak sapakaik, indak baa doh, dan indak paralu
dipasalahkan..

wasalam
perry imam sati / 52
sby

2011/6/10 ajo duta <ajod...@gmail.com>

> Sanak sapalanta, nan ambo sayangi.
>
> Ambo minta Assalaamu'alaikum ko jan disingkat jadi "Ass". Dirantau ambo
> atau bagi nan tahu baso Inggirih, itu artinya "pan**t". Inilah salah satu
> contoh
> "maksud dan niat baik, jadi terbaca tak baik, kalau disampaikan tak baik".
>
> Ambo takana Mak Ngah dicakak padusi mudo dek menegur jan pakai "ass".
> "kamu saja yang pikirannya ngeres", katonyo ka Mak Ngah. Ambo ingek-an
> japri ka anak tu bahaso Mak Ngah tu urang tuo. Jan diberangi. Inyo
> justru mangana-an
> nan tak pantas.

> [...]

R. Y. Perry Burhan
Laboratorium Geokimia Organik
Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya
Kampus ITS Keputih
Surabaya 60111
Tel. +62 31 594 33 53
Faks. + 62 31 592 83 14