Assalammualaikum para pembaca dan pelawat blog saya,

Alhamdulilah, syukur ke hadrat Allah Yang Maha Esa. Pejam celik pejam celik
sudah 21 hari kita berpuasa. Dan tidak sampai 9 hari lagi nak menyambut
Syawal.

Cuba renungkan, apa yang dah kita buat dalam 21 hari tersebut. Adakah penuh
dengan amal, atau hanya sia-sia sahaja. Sesama la kita renungkan.

Bila kita lihat Ramdhan nak meninggalkan kita, kita terasa plak Syawal
muncul. Bagi yang bergaji kecil waktu ni lah yang paling perit kerana banyak
menggunakan wang.

Zaman sekarang kalau tiada duit raya macam tiada seri. Tapi cuba kita
renungkan, masa kita kecil dahulu, duit raya bukanlah sesuatu yang wajib.
Yang penting adalah bermaaf-maafan dan berkunjungan.

Zaman sekarang kalau kita tidak beri duit raya budak akan hina kita, macam
gitu sekali penangan nyer. Dulu, kita nak minta duit raya pun segan,
sekarang bukan setakat minta, tidak beri pun kena maki. Pelik-pelik.

Saya seperti tahun-tahun yang sudah hanya memberikan Rm2 sahaja duit raya
pada kanak-kanak. Walaupun hidup saya kini senang skit dari tahun lepas.
Bagi saya duit raya hanya saya niat kan sedekah sahaja. Bukan untuk
menunjuk-nunjuk. Kalau menunjuk, alamat hujung bulan kita jadi papa la.
Hehehe.

Beringatlah saudara ku sekalian, Hari Raya adalah hari kesyukuran dan
kemenangan bukan pembaziran. Saya lihat, sesetengah rakyat Malaysia, every
year mesti nak tukar perabot. Kan ker membazir tu.

Selamat Berpuasa. Sambil bercerita sambil berniaga hehehe. Jom lawat website
saya nih --> http://rm5je.com/?ref=2621

Blog saya --> http://blogleadertalk.blogspot.com

Enjoy!
--
Silalah lawati website-website saya ini.

http://blogleadertalk.blogspot.com
http://www.SegarNetwork.com/hebat01
http://www.youtube.com/watch?v=obesZRL-_LQ
http://www.maskahwin.com/index.php?ref=BlogLeader