On 11/20/05, Mihai Burcea <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Salut,
>
> Am cateva intrebari legate de dns/bind.
>
> 1. in flagurile pe care le primesc la un query de genul
> dig @ns -x ip
> , in ce situatii primesc "aa" ? _Numai_ cand "ns" este Authority pentru
> ip-ul "ip", sau si cand pentru raspuns se ajunge (in lantul recursiv de
> cereri) pana la autoritatea pentru ip-ul respectiv ?

autoritar este in contextul DDNS.
http://www.zytrax.com/books/dns/ch8/soa.html

> Problema: nu stiu ce se intampla cu TTLul in momentul in care NSul pe care
> il intreb eu, intreaba si el la randul lui alte NSuri.

ns-urile care au IP-ul din configurare/database/etc intotdeauna o sa
raspunda cu TTL fix. cele care au IP-ul in cache o sa raspunda cu TTL
in scadere.

> exemplu: IP are TTL la autoritate de 600 s.
> eu intreb ns1 despre IP. ns1 nu stie, si intreaba ns2. ns2 NU este

de unde stii ca intreaba pe ns2?? ns1 daca nu stie o sa ia
root-ns/tld-ns/etc/etc si o sa puna si el in cache incepind cu TTL

> autoritate pentru IP, dar are o intrare pentru IP in cache-ul lui, insa cu
> un TTL de 187 s (pentru ca o avea de un timp...).
> Ce intoarce ns2 lui ns1: o intrare cu TTL de 600, sau o intrare cu TTL de
> 187 ?

600

> Pe de alta parte, niste teste pe care le-am facut par sa indice ca
> raspunsul este 600: intreb NS _local_ oarecare de un URL pe care foarte

(hostname vrei sa zici, URL e altceva)

> probabil nu il are. Primesc un raspuns in 350 ms (deci nu il avea in
> cache), cu un numar rotund (21600). Deci foarte probabil nu era in cache.
> Intreb autoritatea pentru acelasi IP, si imi spune ca TTLul IPului la
> autoritate este tot 21600.
> In concluzie, desi am intrebat un NS care nu e autoritate, am primit TTLul
> intreg asa cum apare el la autoritate.
>
> Deci nu imi e prea clar cum sa interpretez astea, si daca ideea cu TTLul
> functioneaza sau nu.

functioneaza, poti sa stai linistit, doar ca ns1 n-o sa intrebe pe ns2
decit daca e trecut la forwarders.