Serghei Amelian scria la data de 1 Februarie 2006:
> Pentru ca folosesc imap si pentru ca latimea de banda e destul
> de scazuta, m-am gandit sa pun pe workstation un server de mail
> (postfix/cyrus).

    Nu mi-e clar de ce ai nevoie de IMAP pe workstation, dar in fine,
daca asa vrei tu.  Nu-ti bate insa cuie in talpa cu Cyrus, foloseste
Dovecot sau Courier.

> Problema e ca workstationul nu e pornit tot timpul, asa ca va trebui
> sa am un MX backup care sa colecteze mesajele care pot veni in
> timp workstationul e oprit. Exista vreo modalitate de a-i spune
> backup-serverului (care e postfix si el) sa nu rejecteze niciodata
> mesajele pentru mine, ca o sa le iau sigur intr-o buna zi?

    Foloseste pull in loc de push.

    Solutia simpla dar proasta: ETRN.  Pornesti o a doua copie de
Postfix pe server, pe care o configurezi cu "defer_transports = smtp" si
"bounce_queue_lifetime = 365d".  In prima copie scrii un transport table
care trimite mesajele pentru tine catre a doua copie.  De pe masina ta
iei mesajele prin ETRN de la a doua copie la fiecare 5 minute.

    Solutia buna dar mai complicata: UUCP over TLS.  Cu asta poti sa si
gzip-uiesti mesajele inainte sa le trimiti.  De fapt e destul de simplu
daca ai rabdare sa citesti documentatia si sa intelegi ce trebuie sa
faci.  Singurul punct nebanal este ca pentru TLS vei avea nevoie de ceva
de tipul sslcat (din pachetul ucspi-ssl); openssl nu e suficient.

> Sper ca m-am facut inteles.

    Salutari,

    Liviu Daia

--