On Thu, 23 Dec 2010, Adrian Popa wrote:

> Multumesc de sugestii, dar am omis sa spun ca calculatorul respectiv e un
> desktop - nu m-as fi incurcat cu NM pe un server. Iar sa pun BGP pe el
> pentru atata lucru - mi se pare overkill.
>
> As fi preferat sa fie NM pentru ca e usor sa dai clicka-clicka... dar daca
> nu stie, asta e, trec inapoi la /etc/default/interfaces si ma descurc din
> ifup/ifdown si bricolez ceva pe langa ele.

        Cit balast s-a putut genera intr-un thread de 2ROL! Bai frate...
De parca ar avea vreo importanta ca rabla aia de calculator e ceva sau
altceva, sau alte monitor de cutare sau de cutare sau carcasa e mov sau
roz.
        Nu sint sigur ca am inteles preferinta ta pentru network manager
si respectiv subiectul mailului care se refera la un program sau script.
NM inseamna click-click iar program/script inseamna automat si fara
interventia cuiva de la tastatura sau mouse.

        In speranta ca inca macar ai idee ce ai cerut in mail si
respectiv ce ai nevoie, ideea e cam urmatoarea:
        1. prin gateway-ul primar adaugi o ruta statica spre un IP
preferabil imediat dupa gateway:

ip route add whatever/32 via primary_gw 2>/dev/null || /bin/true;
# ...in caz ca ruta e deja acolo sa nu borasca scriptul erori

        Ideal ar fi ca IP-ul asta sa NU fie vreun name server, SMTP relay
sau mai stiu eu ce trasnaie, ci ip-ul eventual secundar al vreo unui
router de pe drum, sau orice masina permanent accesibila pe acolo dar
neinteresanta pentru tine (ip-ul extern al unui router spre iesire sau
chiar un ip al gateway-ului asa cum il vezi la un traceroute din sens
invers).

        2. Apoi, intr-o bucla, faci ceva de genul:

while /bin/true; do
        if ! ping -s8 -n -c3 whatever &>/dev/null; then
                [ ! -f /tmp/backup ] && {
                        touch /tmp/backup;
                        ip route replace default via celalalt_gateway;
                } || {
                        echo $(date) Sintem inca pe legatura de backup;
                }
        else
                [ -f "/tmp/backup" ] && {
                        ip route replace default via primary_gw;
                        rm -f /tmp/backup;
                }
        fi
        sleep 5; # sau cit ti se pare rezonabil
done;

        Disclaimer: n-am testat scriptul de mai sus si nici nu voi
raspunde la vreo corectura trimisa sau vreo idee de imbunatatire (in
functie de nevoile fiecaruia sint convins ca exista). Daca nu merge -
corecteaza-l, ai prins ideea scriptului.
        In plus, daca legatura catre celelalt_gateway e jos... FAIL.

--
Let's cut tha crap, ok? Ce spun eu aici ma reprezinta doar pe mine, si-mi
rezerv dreptul sa ning asupra oricarei companii pe care credeti voi c-as