Eugeniu Patrascu wrote:

> Ghilimelele normale ("") ce aveau de trebuiau romanii sa inventeze unele
> speciale? la fel si cu <<>>, nu se puteau folosi ghilimele? Ca eu asa stiu
> ca faci cand vrei sa citezi, pui in ghilimele.

E o poveste mai complicată, documentată și în Wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Quotation_mark

Pe înțelesul tuturor, când le-a luat 'mnezo mințile oamenilor pentru că
or îndrăznit să ridice turnul din Babel, le-o dat, printre altele,
ghilimele diferite fiecărui popor, să nu le mai iasă și a doua oară.
Cel puțin așa scrie în Biblie, deci tre' să fie adevărat!  :-]