On 31.07.2015 12:45, Catalin Muresan wrote:
> Depinde de ce folosesti. Daca e doar readline, atunci IMO intra la primul
> paragraf, adica "The interpreted program, to the interpreter, is just data;
> a free software license like the GPL, based on copyright law, cannot limit
> what data you use the interpreter on".

Bănuiesc că ai vrut să zici „dacă e doar interpretorul” în loc de „dacă
e doar readline”.  Asta da, e partea clară.

> Scriptul tau ar functiona si fara readline.
> Daca scriptul foloseste si nu poate fara ceva binding fara care nu ar
> functiona, atunci probabil ca e cum spune acolo si trebuie sa faci codul
> GPL.

Scriptul/programul interpretat face „import readline” la modulul ce are
bindings către lib-ul readline din sistem.  Acuma așa înclin să zic și
io că, în cazul ăsta trebuie să licențiezi codul sub licența GPL.  Da'
nu-s prea sigur…  :-]

> "A consequence is that if you choose to use GPL'd Perl modules or Java
> classes in your program, you must release the program in a GPL-compatible
> way, regardless of the license used in the Perl or Java interpreter that
> the combined Perl or Java program will run on."

Partea faină e că din lumea BSD am și soluția la problema asta cu
licența readline (dacă nu se dovedește a fi o falsă problemă):
http://thrysoee.dk/editline/