On 08/28/2015 11:15 AM, Valentin Cozma wrote:
> Salut,
>
> am si eu o problema ( reala nu teoretica :D ) , in care experienta
> voastra in materie de  email conteaza f. mult.
>

> Pot eu ca expeditor al unui email sa aflu de cate ori a fost citit IN
> TOTAL acel email ?
>
> ma refer la urmatoarele cazuri :
>
> 1. mesajul a fost deschis sau nu de catre destinatar ( 0 sau 1 )
>
> 2. mesajul a fost deschis de mai multe ori de catre destinatar ( la
> fiecare click sa creasca contorul )
>
> 3. mesajul a fost deschis ( o data sau de mai multe ori ) si de catre
> altii, la care destinatarul a dat FWD  .

> [...]
Doar din SMTP nu ai cum, cu exceptia punctului 1 pt care exista in
protocol "Read Receipt" ( pe care majoritatea utilizatorilor il tin
dezactivat). Eu de pilda nu dau NICIODATA accept la asa ceva.
In rest singura solutie este sa incluzi in mesaj un link catre o resursa
externa aflata pe un server sub controlul tau ( ex: incluzic o poza de 1
pixel cu un URL asociat) si apoi pe server te apuci sa tratezi "cumva"
cererile care vin, incercind sa le diferentiezi dupa IP, UserAgent etc.
Dar majoritatea clientilor noi de mail dezactiveaza implicit accesul la
astfel de linkuri ( si eventual identifica mesajul drept SPAM daca
include asa ceva ).