On Wednesday 25 November 2015 16:20:25 Petru Rațiu wrote:
> Cred ca ce previne aparitia a asemenea scule e ca nu exista un loc
> standardizat in ierarhie in care sa-ti tii userii. In afara de "acolo unde
> se asteapta clientii de ldap sa-i gaseasca". DC=com,DC=example, bine-
bine,
> da' dupa aia? O=firmamea? OU=users? si daca am mai multe OU-uri? etc.
Cand
> faci search e simplu, ii zici sa sape de la base in jos, da' cand ii scrii
> cum alegi?
>
> Daca exista vreo astfel de ierarhie standard in care sa zici ca te duci cu
> ochii inchisi, imi cer scuze, da' pe unde am mai vazut ldap (fie el in AD
> fie barebone) am vazut cate bordeie atatea obiceie.

Nu exista. Eu chiar am mers mai departe si mi-am pus problema: da' de ce
trebuie sa avem un root domain? Asa ca la mine e doar dc=example :)
Cei de la kolab folosesc containere diferite pentru fiecare domeniu, ceea
ce e elegant.... doar ca atunci cand faci un search unde te duci? A trebuit
sa apeleze la artificii si sa puna variabile in basedn.
Ideea e tocmai ca userii ti-i organizezi tu cum vrei. Cum ziceai search ( ca
aplicatia face search) nu are o problema. Dar cand scrii tu ai radacina
dc=example; daca vrei sa iti faci un container ( Craiova, Bucuresti, Pitesti,
Vascauti) iti faci si pui userii acolo; daca nu nu; asta nu ar trebui sa fie
greu de implementat, ce e drept eu am lasat-o "flat", cu un ou=users si
altele ou=domain si ou=groups. La 10-15 useri merge, daca sunt mai multi
simti nevoia sa ii organizezi cumva. Dar nu cred ca e o problema sa
implementezi un container "curent" in care sa faci "add user"; Complicatiile
incep cand vrei sa suporti toate schemele din lume, mai ales ca nu e nici
una una care sa te multumeasca complet ( cred ca asta e marele minus al
ldap). De asta m-as limita la inetorgperson, e suficient pentru cazurile
uzuale, iar daca vrei mai mult mergi cu phpldapadmin si gata. Sau iti iei
windows server :)

Mihai Badici[1]

--------
[1] http://mihai.badici.ro