Salutare,

Intr-un mediu virtual de test am 5 VM-uri cu CentOS:
   P1, P2, P3 - provideri de net
   GW - configurat cu 3 tabele de rutare iproute2
   HOST - in "spatele" GW-ului, incerc sa-l rutez prin P3
am configurat un policy based routing relativ basic. Sa zicem ca am 2
provideri de net P1 si P2 la care am configurat fail-over si un al
treilea "provider" P3. Intre P3 si GW e configurat un vpn (OpenVPN) prin
care vreau sa trimit traficul de la un anumit ip, indiferent daca P1 sau
P2 sunt alive.

Chestiunea cu fail-over intre P1 si P2 e rezolvata, durerea intervine la
rutarea traficului prin P3. Dintr-un anumit motiv pentru care nu gasesc
inca explicatie, source based routing-ul functioneaza (pachetele sunt
trimise prin vpn pe GW), dar nu ajung in celelalt capat (P3). Daca in
loc de OpenVPN folosesc un tunel IPIP problema e rezolvata.

Incerc sa dau ceva detalii fara sa creez un cearsaf, mai pot reveni cu
suplimentari daca e cazul.

172.24.100.254 e HOST-ul pe care vreau sa-l rutez prin vpn
10.13.0.2 e GW-ul pe care e configurat iproute2
10.13.0.1 e P3
10.111.0.0/24 e clasa de vpn intre GW si P3 (10.111.0.4 e pe P3)

==========  CONFIG OpenVPN Server (GW) ==========
port 1194
proto udp
dev tun
ca keys/ca.crt
cert keys/server.crt
key keys/server.key  # This file should be kept secret
dh keys/dh2048.pem
topology subnet
server 10.111.0.0 255.255.255.0
ifconfig-pool-persist ipp.txt
push "route 172.24.100.0 255.255.255.0"
keepalive 10 120
tls-auth keys/ta.key 0 # This file is secret
cipher AES-256-CBC
persist-key
persist-tun
status openvpn-status.log
log-append  /var/log/openvpn.log
verb 3

==========  CONFIG OpenVPN Client (P3)  ==========
client
dev tun
proto udp
remote 10.13.0.2 1194
resolv-retry infinite
nobind
persist-key
persist-tun
ca client/ca.crt
cert client/client.crt
key client/client.key
remote-cert-tls server
tls-auth client/ta.key 1
cipher AES-256-CBC
verb 3

Legat de iproute2 eu zic ca e totul functional, asa cum vad si in rute:

[root@IPR2-GW ~]# ip route get to 8.8.8.8 from 172.24.100.254 iif eth3
8.8.8.8 from 172.24.100.254 via 10.111.0.4 dev tun0
     cache  iif *

Dar nu vad niciun pachet venind dinspre GW catre interfata de vpn de pe P3.
Folosind un tunel IPIP simplu cu aceleasi ip-uri, interfete etc:

Pe GW:
ip tunnel add tun0 mode ipip remote 10.13.0.1 local 10.13.0.2
ip link set tun0 up
ip addr add 10.111.0.1/24 dev tun0

Pe P3:
ip tunnel add tun0 mode ipip remote 10.13.0.2 local 10.13.0.1
ip link set tun0 up
ip addr add 10.111.0.4/24 dev tun0

totul functioneaza foarte bine, vad pachetele pe interfata de tunneling
de pe P3, mai departe pot face ce vreau cu traficul respectiv.

Configuratia de OpenVPN e simpla/clasica, nu-mi dau seama ce vrea de la
mine ca sa nu imi blocheze acel trafic.
Daca aveti idei va rog sa mi le impartasiti, eu m-am saturat de facut
tot felul de teste :-)

Mersi,
--
Catalin Bucur