On 12/16/17 16:21, tiberiu socaciu wrote:
> Salutari!
>
> Incerc din comenzi de la prompt (iw*) sa edific cate un AP pe niste
> jucarii care au interfata wifi si ruleaza Linux (ca sa faca un fel de
> roaming wifi). Pana sa fac scripturi pe care apoi sa le testez, am
> citit tot felul de bazaconii cu hard si soft commit la setari. Ma joc
> cu ele pe Ubuntu 10 si 16 si imi nu reuseste (SSID nu se seteaza si
> pace). Am crezut ca e ceva legat de partea de network (am decuplat
> serviciul), dar partea de eth merge fara probleme, deci nu pare a fi
> [...]

Am avut câțiva ani de zile acasă un AP pe Linux, fie cu o placă PCI
Atheros în desktop, fie cu ceva Ralink dintr-un netbook.  Distribuția nu
contează prea mult, am făcut asta în Gentoo, Ubuntu și Slackware, nu
diferă esențial.  Dar atenție că nu orice combinație de hardware /
driver are suport pentru modul AP.

Cred că asta era forma cea mai simplă pentru o placă Atheros, de nu-ți
pasă de autentificare (ceea ce te face popular printre vecini și-ți dă
motive suplimentare de distracție în rețeaua-ți wireless):

    iwconfig ath0 essid MYNETWORK mode master
    ifconfig ath0 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0

Bineînțeles, trebuie combinat cu rutare de pachete și NAT, iar pentru
DHCP (eventual și DNS caching) cu ceva precum dnsmasq.  Merită și un
arpwatch ca să afli când mai intră vreun nou-venit.

De vrei autentificare WPA2, se complică lucrurile…  În primul rând
trebuie configurat hostapd, apoi wpa_supplicant și ambele pornite după
inițializarea plăcii în modul master.  Din păcate n-am la îndemână
fișierele de configurare pentru că, deși îs în continuare un fan al unui
asemenea hack, în ultimii ani am folosit un netbook cu OpenBSD pentru
asta, unde configurarea e ceva mai simplă.  Iar backup de pe vremea când
aveam Linux pe netbook se pare că nu am.

În Ubuntu știu că se poate face și din NetworkManager de ani buni, dar
din câte am încercat io cândva, nu mergea prea bine.  O dată mi-a ieșit
din prima, apoi s-a stricat șandramaua și nu am reușit să o repar ori să
o refac.  Mai nou văd că ar avea o altă abordare, în aparență:
https://docs.ubuntu.com/core/en/stacks/network/wifi-ap/docs/basic-ap-setup.

HTH!