On Sat, 23 Jun 2018 at 15:24, Catalin Soare <lolinux.so...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Raspbian.
> Aparent aleator, ma lovesc o problema de DNS pe calculatoarele (Ubuntu si
> Debian) din reteaua locala (de acasa):
>
> Cand incerc sa accesez calculatoare din LAN, orice host imi rezolva in
> 127.0.0.1.. Nu am nicio problema cand vreau sa accesez ceva de pe internet;
> Raspberry Pi-ul e accesibil, atunci cand se intampla, doar ca, aparent,
> host-urile nu-l deranjeaza.
>
> Problema dispare de obicei, dupa reboot.
> Stie cineva de unde as putea sa incep sa fac un troubleshooting la chestia

Incepi din /etc/nsswitch.conf, mai exact linia hosts din fisierul ala.
La mine e:

hosts:      files mdns4_minimal [NOTFOUND=return] dns myhostname

care inseamna ca se uita in fisier (/etc/hosts)  dupa care se uita in
multicast DNS si dupa aia in DNS.
ca sa se rezolve hostname.local si altele trebuie sa ai un mDNS helper
(avahi) pornit.

$ systemctl status avahi-daemon
● avahi-daemon.service - Avahi mDNS/DNS-SD Stack
   Loaded: loaded (/usr/lib/systemd/system/avahi-daemon.service; enabled;
vendor preset: enabled)
   Active: active (running) since Mon 2018-06-25 10:08:08 BST; 4h 23min ago

avahi-daemon asculta pe udp pe 5353 si face subscribe la multicasts pentru
dns announcements. Daca esti curios sa vezi ce e in LAN, ruleaza
avahi-discover (X11 app).

Spor.