On 07/24/18 12:55, Petru Rațiu wrote:

[…]

 Nevoia pe care o am pe laptop este data in primul rand de ales retele
wireless din cele disponibile (nu tot timpul ai cateva minute sa dai cu iwlist, sa-ti amintesti cum se setau wpa2 sau certificate sau 802.1x sau mai stiu eu ce, etc). Faptul ca n-m are si pluginuri pt. diverse vpn-uri e un bonus (in acest moment am configurate un openvpn si 2 anyconnecturi, dar am mai avut nevoi de ipsecuri sau vpnc etc si e relativ placut sa fie intr-un singur loc).

Nu mi se pare că merită să te complici cu NetworkManager doar pentru că e ceva mai comod când te plimbi între multe rețele, unele noi. În Linux foloseam un client alternativ pentru asta, ce avea atât interfață grafică, cât și una text: wicd.

Altă opțiune, ce am folosit-o cât timp am încercat sisteme de operare alternative: scripturi separate pentru fiecare rețea. Le mai am și acuma salvate:

$ ls -l ~/.local/sbin/net.* | wc -l
      12

Dar din câte îmi amintesc, în Linux (ca în FreeBSD și NetBSD) e nevoie de wpa_supplicant, în care poți configura mai multe rețele wireless și defini prioritatea în fișierul de configurare din /etc…