On Mon, Jul 13, 2020 at 12:17:33PM +0300, Adrian Sevcenco wrote:
On 7/13/20 11:35 AM, Dumitru Moldovan wrote:
On Sat, Jul 11, 2020 at 04:31:05PM +0300, Adrian Sevcenco wrote:
On 7/11/20 3:24 PM, Dumitru Moldovan wrote:

 5. VBoxService nu cred că e util într-un asemenea VM.
eh.. ba e :) ca ma folosesc de virtualbox pentru virtualizare, si daca
vreau se se monteze fara nici un fel de serviciu implicat un share,
sau sa gasesc ip-ul luat prin dhcp sau alte chestii interne masinii,
am nevoie de driverul de guest de virtualbox

Evident, habar n-am cum e acel setup, dar sigur vrei să folosești
VirtualBox?  Din câte am încercat, e o soluție slabă de virtualizare
în Linux, cam cu 15% mai lentă decât KVM cu paravirtualizare într-un
virtualbox-ul foloseste acelasi kvm si aceleasi mecanisme de
virtualizare ca si virtsh-ul sau libvirt-ul

ai o referinta la benchmark-ul amintit? ma gandesc ca la o asemenea
diferenta de performanta ar fi iesit ditamai bruhaha-ul ...

Nu e chiar un benchmark.  Am migrat niște clienți Buildbot de la
VirtualBox (unii cu paravirtualizare, alții fără) la KVM cu
paravirtualizare.  Pentru OS-uri identice, cu paravirtualizare atât în
VirtualBox cât și în KVM, ăsta era sporul de viteză obținut în final pe
același hardware

Testele rulate în Buildbot îs suita de teste a respectivei soluții
Python.  Câteva zeci de mii de teste, destul de diverse, dar freacă în
principal procesoarele și discurile.  Softul e proprietar, nu pot
publica rezultate care să poate fi reproduse independent.

Dar la o căutare superficială, diferența mare de performanță pare a fi
„public knowledge”:
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=virtualbox-60-kvm&num=1