> Repet, tine de client. Programul pe care-l folosesti poate alege sa ia
> setari de proxy din env. Probabil ca colegul folosea ceva bazat pe wget,
> caz in care era perfect corecta explicatia.
exemplu era pentru curl, ceva de genul:

HTTPS_PROXY=http://proxy.server:8080/ curl -fI https://twitter.com

nedumerirea mea venea din faptul ca ambele variabile (http_proxy si
https_proxy) erau setate la fel (http://proxy.server:8080/) si nu intelegeam
cum se poate face accessul la proxy diferit. Daca am inteles eu corect,
https_proxy nu inseamna ca am un tunel tls intre client si proxy si altul intre
proxy si upstream (adica tls termination la nivel de proxy) ci se face doar un
connect intre proxy si upstream prin care se redirectioneaza traficul dintre
client si upstream (care era oricum TLS).

Ce se intimpla daca am numai https_proxy setat pe un server ? Inseamna ca tot
ce e https iese prin proxy si http nu ? Pentru ca in cazul in care am setat
numai http_proxy ambele tipuri de trafic sunt permise.

> wget tine cont de schema
> url-ului de conectare si verifica daca exista setare de proxy pentru
> protocolul ala. La HTTP se leaga la portul cu pricina si face requestul
> normal, urmand ca proxy-ul sa se prinda din headerul Host cu cine voia sa
> vorbeasca de fapt si sa faca requestul mai departe. La HTTPS se leaga la
> server si face CONNECT realhost:443 (sau whatever), iar proxy-ul trateaza
> conexiunea ca pe un tunel TCP prin care clientul cu serverul vorbesc TLS ce
> le trazneste.

In concluzie , singurul lucru de care ma protejeaza https_proxy este un tls
intercept intre proxy si upstream (oriunde ar putea sa se intimple) ?

> [...]
>
> Din manpage-ul de wget:
>
>       Wget supports proxies for both HTTP and FTP retrievals.  The

> Din manpage de curl:
>
> ENVIRONMENT

> Alte programe pot alege sa se uite la variabilele astea sau altele sau sa
> vrea via config/command line. In general un client care e multi-protocol
> poate avea setari diferite pe fiecare protocol, pentru ca mecanismul e
> dependent de protocol oricum. Daca te uiti si in setarile browserului
> grafic ai setari diferite. E drept ca in ziua de azi cam tot traficul e
> https, dar asta e cu totul alta discutie

Multumesc pentru explicatii