On Mon, May 17, 2021 at 11:04 PM Catalin Muresan <catalin.mure...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> tii pe timp lung
> 3. Daca "pleaca" un user e mult mai simplu, disable user din AD, si mv
> /home/<user> in /home/nu_mai_este/<user> pe serverul NFS (sau oriunde
> altundeva), comparat cu non-NFS unde trebuie sa rulezi scripturi de cleanup
> peste toata infrastructura.
> Dezavantaje:
> 1. NFS, depinde de network, ai probleme cu network sau cu serverul NFS,
> ai probleme cu /home/<user>
> 2. Depinde ce performanta ai nevoie in /home/<user>,. daca te astepti la
> zeci de mii de fisiere si SSD speeds, mai bine nu.

Multumesc de idei.

Intrebarea mea: Daca tot ai AD, dece nu SMB/CIFS ?

In absolut toate  setup-urile in care am avut de a face cu CIFS (pe care
incerc sa il evit pe cit de mult posibil)  experienta nu a fost tocmai
placuta si nu a facut decit sa imi intareasca parerea ca e un
"reverse-engineered" protocol destul de unreliable ca sa fie folosit cu
success in productie. In special cind nu ai access/control la AD (multe
domain controllere  cu systeme de operare diferite, mai mult sau mai putin
compatibile cu o anumita versiune de cifs, DFS-uri configurate diferit pe
DC-uri , etc, etc) troubleshooting-ul (cu tot debugging-ul activat) devine
la un moment dat o chestie de trial and error.