http://www.gsp.ro/stire/euroscopul-tricolorilor-81445.html

  ROMÂNIA
  Euroscopul “tricolorilor”
  de Viorel Tudorache

  Ce rezultate am avut la debut, lunea ºi în zilele de 9 iunie.
  Statistica ne dã speranþe cã putem porni cu dreptul. Luînd în calcul ultimele
ºaºe turnee finale la care a participat, România a început de cinci ori
neînvinsã (1-1 cu Spania, la CE ‘84, 2-0 cu URSS, la CM ‘90, 3-1 cu Columbia,
la CM ‘94, 1-0 cu Columbia, la CM ‘98 ºi 1-1 cu Germania, la CE 2000) .

Lunea sîntem în vînã

Mai mult, România are un palmares favorabil ºi pe data de 9 iunie, cînd jucãm
primul meci de la Euro: am învins URSS cu 2-0, la CM ‘90, prin dubla lui
Lãcãtuº, iar din cele ºaºe partide disputate lunea am realizat patru victorii,
un egal ºi o înfrîngere. E drept cã res­pectiva corecþie ne-a fost
ad­ministratã chiar de “cocoºi”, 0-1, la CE ‘96, competiþie de la care
România avea sã se întoarcã fãrã nici un punct.

Nu ne prieºte vineri, 13!

Meciul doi îl vom juca împotriva campioanei mondiale, Italia. Vineri, 13 iunie.
De data asta, cifrele nu ne avantajeazã deloc. “Tricolorii” au a­vut mai
mereu probleme de con­centrare în partidele secunde (1-2 cu RFG, la CE ‘84,
1-2 cu Camerun, la CM ‘90, 1-4 cu Elveþia, la CM ‘94, 0-1 cu Bulgaria, la CE’96
ºi 0-1 cu Portugalia, la CE 2000). O singurã excepþie: 2-1 cu Anglia, la CM
‘98, victorie obþinutã în ultimul mi­nut de Dan Pe­tres­cu. Pe
deasupra, la CE ‘96, Bulgaria ne-a bãtut pe 13 iunie, iar singurul meci jucat
de “tricolori” vineri la un turneu final l-au ter­mi­nat la egalitate,
1-1, cu mo­desta rep­rezen­tativã a Tunisiei, e drept cînd Hagi ºi
compania erau deja calificaþi în optimile CM ‘98.

Într-o marþi ne-am calificat în “sferturi” în 2000

Marþi, 17 iunie! Este data confruntãrii cu Olanda, care poate fi decisivã
pentru calificarea în sferturi sau doar un meci al or­go­liilor rãnite.
“Horoscopul” pre­zen­þelor “naþionalei” României la tur­neele
finale ne aratã cã am pier­dut am­bele jocuri disputate pe 17 iunie
(1-2 cu RFG, la CE ‘84, ºi 0-1 cu Por­tugalia, la CE 2000) ºi douã din cele
trei partide susþinute marþi (1-2 cu Spania, la CE ‘84 ºi 0-1 cu Croa­þia,
în optimile de la CM ‘98).

Pe de altã parte, într-o sea­rã de marþi românii au celebrat pe strãzi
calificarea “tricolorior” în sferturile de finalã la Euro 2000, dupã memorabila
victorie, 3-2, cu An­glia, în ultimul meci al grupei. De altfel,
“tricolorii” s-au mai calificat de douã ori în ultima clipã, dupã 1-1 cu
Argentina, la CM ‘90 ºi 1-0 cu SUA, la CM ‘94.
  4 din 6 meciuri nu am pierdut la ultimele ºaºe turnee finale la care am
participat.
  Luni este o zi favorabilã: 4-1-1 este linia de clasament a “tricolorilor”.
  Al doilea meci e cel mai periculos pentru România: o victorie, 5 înfrîngeri.
  Palmaresul în zilele în care vom juca la Euro

Luni
7 meciuri / 4 victorii/ 1 remizã/ 2 înfrîngeri / golaveraj 9-7

Marþi
4 meciuri/ 1 victorie/ 0 remize/ 3 înfrîngeri/ golaveraj 4-6

Vineri
1 meci/0 victorii/ 1 remizã / 0 înfrîngeri/ golaveraj 1-1
  În ce zile jucãm la Euro 2008

Luni, 9 iunie: România - Franta
Vineri, 13 iunie: Italia - România
Marþi, 17 iunie: Olanda - România
  Ce-am mai fãcut în zilele de 9, 13 ªi 17 iunie

9 iunie 1990 România - URSS 2-0 / CM 1990
13 iunie 1996 România - Bulgaria 0-1 / CE 1996
17 iunie 1984 România - RFG 1-2 / CE 1984
17 iunie 2000 România - Portugalia 0-1 / CE 2000

Raspunde prin e-mail lui