Iata ca si EVZ a sesizat jocul CIUDAT de SLAB facut de NATZIONALA,constatand ca
este cea mai rusinoasa infrangere din istoria fotbalului romanesc.De asemenea
,exista asadar temeri ca Romania sa nu castige in insulele Feroe.Eu cred ca
daca chiar se dorea ca Romania sa se califice la Mondiale,Piturca era dat afara
imediat dupa Europene,asta dupa JOCUL foarte slab de la Europene.Asta este
dovada cea mai clara ca la nivelul federatiei nu se doreste calificarea la
Mondial.Am spus ca Romania e posibil sa faca va egal in Feroe,iar Piturca sa
fie inlaturat,dar dupa cum arata clauza e foarte pagubos pentru federatie sa il
dea afara.Eu cred ca esecul sau semiesecul din Feroe il va face sa plece pe
Piturca.

   http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/819812/Umilinta-fara-precedent/

  Umilinþã fãrã precedent

          Matei Udrea
  Luni, 08 Septembrie 2008
  În istoria de 86 de ani a naþionalei, tricolorii n-au fost niciodatã învinºi
la scor, pe propriul teren, de o echipã atât de slabã precum Lituania.

Înfrângerea la scor de neprezentare cu Lituania reprezintã, pentru naþionala de
fotbal a României, o premierã absolut ruºinoasã. Niciodatã, în istoria de
aproape 90 de ani a tricolorilor (primul meci a avut loc pe 8 iunie 1922, o
victorie cu 2-1 la Belgrad, cu Iugoslavia), echipa noastrã n-a fost învinsã la
un asemenea scor ºi de o asemenea manierã de un adversar anonim, practic
inexistent pe harta performanþei din fotbalul european.

Eºecuri usturãtoare au mai existat în palmaresul României. De obicei, ele s-au
înregistrat în faþa unor naþionale care înseamnã (sau au însemnat) ceva în
lume. 0-6 acasã, cu Cehoslovacia, în 1923, este o primã bornã dureroasã, dar
corecþia venea din partea unei echipe foarte puternice, care ulterior avea sã
dispute douã finale de Cupã Mondialã.

Ruºinea din ’38, cu Cuba, a trecut pe locul doi

În epoca postbelicã, astfel de eºecuri catastrofale s-au rãrit, fiind
înregistrate de obicei cu adversari foarte tari: 0-6 la Madrid, cu Spania, în
1962 (ibericii aveau sã cucereascã titlul european în acea campanie), 1-7 cu
Elveþia, la Zürich, în 1967.

Vremurile moderne ne-au adus în palmares un 0-3 la Copenhaga, cu Danemarca, în
1989, apoi 0-3 cu Bulgaria la Bucureºti, în 1990, 1-3 tot la Bucureºti, cu
Franþa, în 1995, ºi un 2-5 cu Danemarca, pe nisipul de pe „23 August“, în 2003.

Pânã sâmbãtã, cele mai mari ºanse la nominalizarea pentru „ruºinea secolului“
le avea eºecul suferit cu Cuba, 1-2 la Toulouse, la turneul final al
Mondialelor din 1938. Acum însã, dimensiunile înfrângerii, faptul cã ea a avut
loc pe propriul teren ºi cã adversarul nu s-a calificat niciodatã la niciun
turneu final fac ca „performanþa“ lui Piþurcã sã surclaseze orice posibilã
concurenþã.

Schimbarea selecþionerului, singura soluþie

Câteva lucruri se pot remarca, privind dezastrul de sâmbãtã prin prisma
ultimelor patru decenii:

1) România nu s-a calificat niciodatã când a pierdut puncte cu formaþii slabe
(vezi cazul Armenia, din 2004);

2) Cu o singurã excepþie (Iordãnescu în 2003), dezastrele suferite în
preliminarii s-au soldat cu demiterea antrenorilor chiar pe parcursul acelei
campanii;

3) Aºa cum o demonstreazã statistica, unica ºansã de redresare a echipei o
reprezintã schimbarea urgentã a selecþionerului. Terapia de ºoc a dat roade în
1993, când Dinu a fost înlocuit dupã Kosice cu Iordãnescu, generalul izbutind
trei victorii în ultimele trei jocuri ºi calificarea României la Mondialele din
SUA.

18 ani au trecut de când România a debutat într-o campanie de calificare cu un
eºec: 1-2 în 1990 cu Scoþia, în preliminariile pentru Campionatul European din
1992

BILE NEGRE

Cronologia ruºinii în ultimele trei decenii

15 noiembrie 1977: România - Iugoslavia 4-6, în preliminariile Mondialelor din
1978. ªtefan Covaci n-a pãrãsit echipa.
Deznodãmânt: am ratat calificarea.

17 octombrie 1990: România - Bulgaria 0-3, în preliminariile Europenelor din
1992. Gheorghe Constantin a fost demis ºi înlocuit cu Mircea Rãdulescu.
Deznodãmânt: am ratat calificarea.

2 iunie 1993: Cehia/Slovacia - România 5-2, în preliminariile Mondialelor din
1994. Cornel Dinu a fost demis ºi înlocuit cu Anghel Iordãnescu.
Consecinþã: ne-am calificat la turneul final.

29 martie 2003: România - Danemarca 2-5, în preliminariile Europenelor din
2004. Anghel Iordãnescu n-a pãrãsit echipa.
Consecinþã: am ratat calificarea.

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/819808/Ar-fi-culmea-sa-nu-ti-dai-demisia/

  Ar fi culmea să nu-ţi dai demisia!

          Mihai Şoica
Cristian Hubali
  Luni, 08 Septembrie

„Ar fi culmea să-mi dau demisia!“ Aşa a reacţionat,
sâmbătă, Victor Piţurcă, selecţionerul României, la
finalul celui mai mare dezastru din istoria de 86 de ani a echipei
naţionale de fotbal.

Tricolorii şi-au scăzut dramatic şansele de calificare la Cupa
Mondială din 2010 după numai 90 de minute din preliminarii, fiind
învinşi, la Cluj, cu 3-0, de anonima echipă a Lituaniei. Cu toate
acestea, antrenorul ţine cu dinţii de scaun. Preşedintele FRF,
Mircea Sandu, a spus că ruşinosul eşec cade pe umerii
selecţionerului: „E normal ca publicul să-i ceară demisia“.

România a suferit sâmbătă, în debutul preliminariilor pentru Cupa
Mondială din 2010, una dintre cele mai mari umilinţe din istoria
echipei naţionale: 0-3 la Cluj, cu anonima reprezentativă a
Lituaniei! Dezastrul e unic în palmaresul tricolorilor nu atât prin dimensiuni
(s-au mai pierdut, ce-i drept, foarte rar, meciuri la scor pe propriul teren),
cât prin valoarea mediocră a adversarului care ne-a bătut.

Din 8 iunie 1922, data primei partide internaţionale din palmaresul
României, e pentru prima oară când naţionala noastră e
umilită pe propriul teren de o echipă care, practic, nu există,
la nivel de performanţe, pe harta fotbalului mondial. Golurile
ruşinii româneşti au fost înscrise de baltici prin Stankevicius (31),
Mikoliunas (69) şi Kalonas (87).

Eşecul de sâmbătă a reliefat o sumă de probleme la nivelul
naţionalei care s-au acutizat după turneul final al Europenelor din
Austria şi Elveţia. Selecţionerul Victor Piţurcă pare
tot mai depăşit de dificultăţile pe care, în mare parte,
şi le-a făcut singur. Aroganţa de care a dat dovadă l-a
făcut să intre în conflict cu unii dintre fotbaliştii
exponenţiali (Mutu, Marica), îndepărtându-i pe ceilalţi.
Aceleaşi carenţe de caracter au adâncit neînţelegerile cu Mircea
Sandu, preşedintele FRF, transformându-le într-o veritabilă
ruptură.

Echipa, la rândul ei, a demonstrat că e legată ombilical de doi
jucători: liderii Mutu şi Chivu. Absenţa acestora
transformă România lui Piţurcă într-o formaţie
anonimă, incapabilă de vreo performanţă notabilă. De
aici, alt adevăr pe care antrenorul l-a contestat vehement: naţionala
chiar „st㓠în doi fotbalişti.

Sandu n-a schimbat nicio vorbă cu Piţi

În această conjunctură, după rezultatul catastrofal înregistrat
sâmbă tă seară de fotbaliştii tricolori la Cluj, zilele lui
Victor Piţurcă pe banca tehnică sunt numărate. În preziua
meciului, antrenorul a reiterat ideea despă rţirii de echipa
naţională, menţionând că ar fi tentat să antreneze
cluburi puternice din Liga I. Pe de altă parte, răceala dintre el
şi Mircea Sandu a devenit evidentă, fapt care s-a repercutat şi
asupra atmosferei din lot. Piţi n-a schimbat nicio vorbă cu
preşedintele FRF. Drumurile celor doi nu s-au intersectat deloc, Sandu
preferând să se cazeze la un alt hotel, de patru stele. În timpul
conferinţei de presă susţinute de selecţioner înaintea
partidei, „Naşul“ se plimba, alături de Iuliu Mureşan,
preşedintele de la CFR, prin incinta stadionului din Gruia.

După Feroe se trage linie

La finalul disputei cu balticii, Sandu a lăsat să se
înţeleagă că, după întâlnirea de miercuri, cu Insulele
Feroe, va lua o decizie cu privire la soarta lui Piţurcă. De
teamă să nu fie linşat (publicul l-a înjurat în timpul
partidei), preşedintele FRF a ieşit din loja sa la miezul
nopţii, deşi meciul se încheiase cu mai bine de o oră în
urmă!

„Nu am jucat nimic. Naţionala României s-a comportat lamentabil. N-am
legat nicio pasă, nu am făcut nicio combinaţie... Nu
reuşesc să găsesc nicio explicaţie pentru acest scor
ruşinos. E normal ca publicul să îi ceară demisia lui
Piţurcă. Pe această cale, îmi cer scuze faţă de
spectatori pentru meciul jalnic pe care l-am făcut. O să port o
discuţie cu selecţionerul, dar, deocamdată, trebuie să
pregătim partida din deplasare, cu Insulele Feroe. Acesta e cel mai
important lucru. A fost doar un meci, trebuie să ne trezim la realitate“,
a declarat Sandu.

"N-am jucat nimic. E normal ca publicul să-i ceară demisia lui
Piţi. Voi purta o discuţie cu el, dar după meciul din Feroe." -
Mircea Sandu, preşedintele FRF

PREL. CM 2010

ROMÅNIA - LITUANIA . . . . . . . . . 0-3
Marcatori: Stankevicius (31), Mikoliunas (69), Kalonas (87)

ROMÂNIA: Lobonţ 5 - Săpunaru 4, D. Goian 6, Tamaş 5, Şt.
Radu 3 (46, M. Niculae 4) - M. Rădoi 4 (72, Lazăr 4) - Contra 5, N.
Dică 5, Cociş 4, D. Niculae 4 - Marica 5 (53, Fl. Bratu 4).
Antrenor: Victor Piţurcă

LITUANIA: Karchemarskas 7 - Stankevicius 8, Zelmika 6, Dedura 8, Klimavicius 7
- Semberas 6 - D. Cesnauskis 7, Pilibaitis 7 (74, Savenas 7), Ksanavicius 8
(62, Kalonas 7), Mikoliunas 6 (80, E. Cesnauskis) - Danilevicius 7.
Antrenor: Jose Couceiro

Stadion: „Dr. Constantin Rădulescu“ - Cluj; Spectatori: 20.000; Arbitri:
Al. Kelly 7 - M. Douglas 7, D. McGrath 7 (toţi din Irlanda)

SFIDARE

Selecţionerul, la fel de arogant ca şi jucătorii

După meci, selecţionerul Victor Piţurcă a fost la fel de
ironic cu jurnaliştii prezenţi ca şi jucătorii
naţionalei, care au preferat să îi înjure pe ziarişti cu ocazia
plimbării de sâmbă tă dimineaţă, în Grădina
Botanică din Cluj. Deşi tot stadionul i-a cerut demisia, Victor
Piţurcă a declarat că nu a auzit cererea publicului, pe motiv
că era concentrat la meci! Antrenorul a mai spus că ar fi culmea
să îşi prezinte demisia acum, după ce a pierdut primul meci pe
teren propriu.

Antrenorul „aroganţilor“ a luat, teoretic, întreaga vină asupra lui.
Practic, a arătat cu degetul spre echipă, care - după cum chiar
el a spus - n-a fost capabilă să-i îndeplinească indicaţ
iile: „Am pierdut trei puncte de o manieră categorică. Am fost
inexistenţi în teren, însă întreaga responsabilitate mi-o asum.
Aşa este normal. Băieţii au prins un moment rău şi din
păcate nu au putut să reacţioneze aşa cum le-am cerut.
Ăsta e fotbalul. Din păcate, am atras atenţia că vom
întâlni o echipă extrem de puternică şi este grav că
niciunul dintre jucători nu a înţeles asta. Este greu să
găseşti soluţii când niciunul din cei 14 jucători nu se
ridică la un nivel corespunzător! Sper să luăm trei puncte
de la Feroe să rămânem în cursă“, a spus Piţurcă.

„Am simţit că echipa nu va merge bine“

Atmosfera de pe stadionul „Dr. Constantin Rădulescu“ din Cluj a fost una
extrem de frumoasă, aproape 20.000 de suporteri susţinându-şi cu
ardoare jucătorii. Din păcate, fotbaliştii tricolori, în afara
unor fiţe afişate înainte de meci, nu au mai putut arăta nimic
altceva.

„Îmi pare rău pentru publicul de la Cluj. Îmi pare rău că nu am
putut oferi mai mult, adică cele trei puncte. Îmi pare rău că nu
am venit la Cluj încă de luni, deoarece am simţit că echipa nu
va merge bine, poate şi din cauza umezelii“, a mers la alibi antrenorul.

„Atmosfera a fost influenţată şi de scandalurile din jurul
echipei naţionale. Aşa s-a întâmplat şi după turneul final,
când mulţi derbedei erau nemulţumiţi de rezultatele echipei
naţionale. Am spus tot timpul că România nu este o forţă în
lume“, a mai conchis Piţurcă.

"Aşa s-a întâmplat şi după Euro, când mulţi derbedei erau
nemulţumiţi. Am spus mereu că România nu e o forţă în
lume." - Victor Piţurcă, selecţionerul României

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/819795/Clauza-selectionerului-si-deficitul-de-onoare/

  Clauza selecţionerului şi deficitul de onoare

          Mihai Voinea
  Luni, 08 Septembrie 2008
    Piţurcă este menţinut în funcţie de despăgubirea
pe care FRF trebuie să i-o plătească în cazul demiterii şi
de obiceiul său de a nu demisiona niciodată.

Deşi a calificat echipa naţională la un turneu final după o
pauză de 8 ani, Victor Piţurcă nu mai are susţinerea
suporterilor şi nici a lui Mircea Sandu, şeful FRF. Un întreg stadion
i-a cerut demisia sâmbătă seara, la meciul cu Lituania, pierdut
într-o manieră umilitoare cu scorul de 3-0, iar scaunul lui Piţi se
clatină din toate încheieturile, chiar şi în cazul unei victorii cu
modesta echipă a Insulelor Feroe. Există totuşi două
elemente extrem de importante care pun în cumpănă varianta cea mai
logică, aceea a unei plecări a lui Victor Piţurcă de pe
banca tehnică a tricolorilor.

Primul element ar fi reprezentat de una dintre clauzele stipulate în contractul
lui Victor Piţurcă şi care prevede ca, în cazul în care va fi
demis înainte de expirarea înţelegerii, mai precis anul 2010, să fie
despăgubit cu o sumă de circa un milion de euro! Este de
aşteptat ca şefii federaţiei să recurgă la o demitere
a selecţionerului doar în cazul unei situaţii dezastruoase, în caz
contrar preferând să-l forţeze pe Piţurcă să-şi
dea demisia, pentru a nu-i mai achita clauza respectivă.

Al doilea element este acela că actualul selecţioner nu şi-a dat
niciodată demisia de onoare în cariera sa de antrenor, indiferent cât de
grea a fost situaţia echipelor pe care le-a antrenat. Piţi nu pare
dispus să facă acest gest nici în cazul unui rezultat nefavorabil
miercuri, în Feroe.

Dragomir: „Dacă nu batem Feroe, să plece toţi!“

La finalul partidei cu Lituania, Piţurcă a spus că îşi
asumă întreaga responsabilitate pentru rezultatul umilitor, dar imediat a
precizat că n-are de gând să-şi dea demisia, tehnicianul primei
reprezentative rămânând un neînţeles şi în privinţa felului
în care îşi asumă responsabilităţi.

„Întreaga vină mi-o asum eu. Nu am fost inspirat, nu am ales cel mai bun
11, n-am selecţionat cei mai în formă jucători. Trebuie să
înţelegem că aceasta este valoarea fotbalului românesc. Ar fi culmea
să îmi dau demisia!“, a declarat Piţurcă după meci. Clauza
care îi protejează scaunul selecţionerului este „opera“ lui
Ionuţ Lupescu, omul care a negociat prelungirea contractului lui Victor
Piţurcă.

Dumitru Dragomir, preşedintele LPF, profită de acest lucru pentru un
nou atac la adresa duşmanului său de la federaţie. „Dacă nu
câştigă în Feroe, trebuie să plece toţi, de la Lupescu la
Piţurcă! Să mai rămână doar Mircea Sandu, care e un
bun conducător. Piţurcă are o clauză de despăgubire în
contract în cazul în care e demis, dar se poate rezolva. Marea
greşeală a fost că Mircea Sandu l-a lăsat pe Lupescu
să negocieze contractul selecţionerului“, ne-a declarat ieri
Dragomir.

"Nu am jucat nimic, am bubuit mingi în faţă fără nicio
idee. Poate jucătorii s-au plictisit de Piţurcă şi el de
ei." - Rică Răducanu fost internaţional

CARACTERIZARE

Omul care aduce conflictul

Victor Piţurcă este cunoscut ca un tehnician conflictual,
confirmându-şi această reputaţie la toate echipele la care a
antrenat. În primul mandat la echipa naţională a fost demis de Mircea
Sandu, deşi reuşise să califice România la Campionatul European
din 2000, deoarece s-a certat cu liderii generaţiei de atunci, Gică
Hagi şi Gică Popescu. În 2004, Piţi a plecat de la Steaua
după un conflict cu patronul Gigi Becali, suporterii şi o parte
dintre jucători. Scenariul pare să se repete şi de această
dată, tehnicianul primei reprezentative fiind la un pas de demitere din
cauza rezultatelor, dar şi a relaţiilor tot mai reci cu
jucătorii de bază şi cu şeful FRF.

MOTIVE

Ce „bruiaz㓠naţionala

Raspunde prin e-mail lui