Re: accés amb certificat digital

2011-03-22 Conversa Robert Garrigos
El missatge d'error que retorna l'applet de java (el pots veure al meu blog) 
diu que el Keystore només accepta el format de Windows. Entenc, doncs, que no 
és un tema de versions, que entenc que es podria donar, sinó de plataforma, no?

Enviat des del meu iPhone

El 22/03/2011, a les 13:17, Orestes Mas  va escriure:
> El Dilluns dia Dilluns 21 Març 2011 Sergi  Sergi  va 
> escriure:
>> Amic Robert, em sap greu pero si. Es veu que la administració publica
>> només pensa en els usuaris que fan servir el Finestres i si per
>> casualitat als altres ens funciona... molt millor.
>> 
>> El que tu comentes també passa per exemple amb els serveis en línia de
>> la Diputació de Barcelona. Per la pinta que té diria que es un aplet per
>> a gestionar els certificats ja que a mi almenys se'm queda pillat just a
>> la hora de mostra-los. Jo els vaig enviar una queixa i com era d'esperar
>> em van dir que si, que ja ho saben i que estan treballant per
>> millorar-ho. Es a dir, que fins que el proveïdor de l'aplet no en
>> fabriqui un per a Linux, no s'hi podrà accedir.
> 
> Abans de fer un judici definitiu caldria provar-ho amb diferents versions de 
> sistema, java i navegador.
> 
> No és que no cregui en la perversitat de l'administració, però jo he 
> experimentat problemes amb un programari de vot electrònic que utilitza la 
> UPC 
> (crec que és el mateix que el de la consulta de la diagonal). Teòricament 
> pots 
> votar amb un certificat instal·lat en el navegador, però a mi no em funciona 
> (linux, 64 bits, Firefox 3.6.15) i en canvi a un company de despatx sí que li 
> va funcionar (ara no recordo les versions que usava, però era també en linux).
> 
> Cordialment,
> 
> Orestes Mas.
> 
> 
> -- 
> To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
> with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
> Archive: http://lists.debian.org/201103221317.04418.ores...@tsc.upc.edu
> 


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: 
http://lists.debian.org/acc08952-0fc4-46a8-a0d3-fe040495c...@garrigos.cat



Re: aparellar un teclat bluetooth d'apple

2011-03-22 Conversa Robert Garrigos

Et refereixes a esborrar enrere? En mac es fa ctrl+esborrar

Robert Garrigós i Castro
Blog: http://garrigos.cat


On 22/03/11 11:12, Jordi Funollet wrote:

On 03/22/2011 10:53 AM, Robert Garrigos wrote:

Sí, ja sé, és com fer passar pomes per peres, però el teclat bluetooth
d'apple em va molt bé i el vull aparellar amb el meu debian squeeze i no
hi ha manera.

He trobat una entrada de blog (http://ves.cat/az54) que ho explica molt
bé però que no em funciona (hi he deixat un comentari). També ho he
provat via gui però acabo sempre amb un error de configuració. Val a dir
que sí que puc enllaçar l'iphone amb el debian per compartir la connexió
d'internet de l'iphone, així que dedueixo que el bluetooth el tinc ben
instal·lat i configurat.

Algú té experiència en enllaçar aquest teclat amb l'squeeze?

Moltes gràcies.



Ni idea, ho vaig intentar fa temps i va funcionar, però no amb una 
Squeeze. Però ja que has tret el tema: com sobrevius sense la tecla de 
"backspace"? Has pogut reconfigurar alguna altra tecla per reemplaçar-la?





--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d887acf.2000...@garrigos.cat



aparellar un teclat bluetooth d'apple

2011-03-22 Conversa Robert Garrigos
Sí, ja sé, és com fer passar pomes per peres, però el teclat bluetooth 
d'apple em va molt bé i el vull aparellar amb el meu debian squeeze i no 
hi ha manera.


He trobat una entrada de blog (http://ves.cat/az54) que ho explica molt 
bé però que no em funciona (hi he deixat un comentari). També ho he 
provat via gui però acabo sempre amb un error de configuració. Val a dir 
que sí que puc enllaçar l'iphone amb el debian per compartir la connexió 
d'internet de l'iphone, així que dedueixo que el bluetooth el tinc ben 
instal·lat i configurat.


Algú té experiència en enllaçar aquest teclat amb l'squeeze?

Moltes gràcies.

--
Robert Garrigós i Castro
Blog: http://garrigos.cat


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d88718e.5080...@garrigos.cat



Re: accés amb certificat digital

2011-03-21 Conversa Robert Garrigos

Sense entrar en qüestions massa polítiques, però, de quin poble parlem? ;-)

Seriosament, naturalment que és un incompliment i es pot denunciar al 
defensor del poble i al síndic de greuges. Fins i tot es podria 
denunciar al defensor de l'usuari de l'administració electrònica, figura 
contemplada a la mateixa llei i que havia d'haver creat el Gobern 
central, però que no ha creat.


El que estaria molt bé és organitzar una denúncia col·lectiva per tenir 
més força


Robert Garrigós i Castro
Blog: http://garrigos.cat


On 21/03/11 17:33, Sergi Casbas wrote:
He llegit el post, si sestà incomplint una llei es susceptible de ser 
denunciat al defensor del poble?


Al 21/03/11 16:30, En/na Robert Garrigos ha escrit:
Ja m'ho temia, ja. En tot cas de moment aquí va una entrada de blog 
per denunciar-ho (enèssima denúncia, pel que escup el goolge): 
http://tinyurl.com/63pgxtt


Després vindrà una instància a l'Ajuntament. No deixem de denunciar 
tots aquests casos!


Robert

Robert Garrigós i Castro
Blog: http://garrigos.cat


On 21/03/11 11:54, Sergi wrote:
Amic Robert, em sap greu pero si. Es veu que la administració 
publica només pensa en els usuaris que fan servir el Finestres i si 
per casualitat als altres ens funciona... molt millor.


El que tu comentes també passa per exemple amb els serveis en línia 
de la Diputació de Barcelona. Per la pinta que té diria que es un 
aplet per a gestionar els certificats ja que a mi almenys se'm queda 
pillat just a la hora de mostra-los. Jo els vaig enviar una queixa i 
com era d'esperar em van dir que si, que ja ho saben i que estan 
treballant per millorar-ho. Es a dir, que fins que el proveïdor de 
l'aplet no en fabriqui un per a Linux, no s'hi podrà accedir.


Al 21/03/11 11:47, En/na Robert Garrigos ha escrit:
Estic configurant el meu nou Debian per accedir amb certificat 
digital als webs de les administracions públiques i, entre la meva 
ignorància i les dificultats que hi posa l'administració, no sé si 
el tema està tal i com veig o em falta fer alguna cosa:


El cas és que he aconseguit instal·lar, aparentment, el programari 
d'idcat pel clauer amb el meu certificat digital, així com el 
connector de java pel firefox que em demanava el web de 
l'ajuntament de Cardedeu i em trobo amb aquest error en el moment 
d'accedir a l'àrea restringida d'aquest web:


"S'ha produït un error inesperat

-1 --- KeyStore only available on Windows Operating System"

El google em troba només tres entrades (http://ves.cat/azXV) amb 
aquesta frase d'error. Una conversa per correu del juliol de 2009 
que explica que el servei e-tram del consorci Administració Oberta 
de Catalunya, que molts ajuntaments de Catalunya, com el de 
Cardedeu, usen per donar servei de tràmits telemàtics als seus 
ciutadans, no accepta altres sistemes operatius que l'inefable 
finestretes.


La meva pregunta als sabis d'aquesta llista és si això segueix 
essent així, com sembla evident, o se m'escapa alguna altra cosa. 
(per cert, he pogut entrar al web d'hisenda amb el certificat de la 
meva clau, així que el meu sistema el tinc ben instal·lat i 
configurat)


Gràcies per alliberar-me, un cop més, de certes dosis d'ignorància.

Salut.













--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d877f4c.3090...@garrigos.cat



Re: accés amb certificat digital

2011-03-21 Conversa Robert Garrigos
Ja m'ho temia, ja. En tot cas de moment aquí va una entrada de blog per 
denunciar-ho (enèssima denúncia, pel que escup el goolge): 
http://tinyurl.com/63pgxtt


Després vindrà una instància a l'Ajuntament. No deixem de denunciar tots 
aquests casos!


Robert

Robert Garrigós i Castro
Blog: http://garrigos.cat


On 21/03/11 11:54, Sergi wrote:
Amic Robert, em sap greu pero si. Es veu que la administració publica 
només pensa en els usuaris que fan servir el Finestres i si per 
casualitat als altres ens funciona... molt millor.


El que tu comentes també passa per exemple amb els serveis en línia de 
la Diputació de Barcelona. Per la pinta que té diria que es un aplet 
per a gestionar els certificats ja que a mi almenys se'm queda pillat 
just a la hora de mostra-los. Jo els vaig enviar una queixa i com era 
d'esperar em van dir que si, que ja ho saben i que estan treballant 
per millorar-ho. Es a dir, que fins que el proveïdor de l'aplet no en 
fabriqui un per a Linux, no s'hi podrà accedir.


Al 21/03/11 11:47, En/na Robert Garrigos ha escrit:
Estic configurant el meu nou Debian per accedir amb certificat 
digital als webs de les administracions públiques i, entre la meva 
ignorància i les dificultats que hi posa l'administració, no sé si el 
tema està tal i com veig o em falta fer alguna cosa:


El cas és que he aconseguit instal·lar, aparentment, el programari 
d'idcat pel clauer amb el meu certificat digital, així com el 
connector de java pel firefox que em demanava el web de l'ajuntament 
de Cardedeu i em trobo amb aquest error en el moment d'accedir a 
l'àrea restringida d'aquest web:


"S'ha produït un error inesperat

-1 --- KeyStore only available on Windows Operating System"

El google em troba només tres entrades (http://ves.cat/azXV) amb 
aquesta frase d'error. Una conversa per correu del juliol de 2009 que 
explica que el servei e-tram del consorci Administració Oberta de 
Catalunya, que molts ajuntaments de Catalunya, com el de Cardedeu, 
usen per donar servei de tràmits telemàtics als seus ciutadans, no 
accepta altres sistemes operatius que l'inefable finestretes.


La meva pregunta als sabis d'aquesta llista és si això segueix essent 
així, com sembla evident, o se m'escapa alguna altra cosa. (per cert, 
he pogut entrar al web d'hisenda amb el certificat de la meva clau, 
així que el meu sistema el tinc ben instal·lat i configurat)


Gràcies per alliberar-me, un cop més, de certes dosis d'ignorància.

Salut.







--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d876f22.9070...@garrigos.cat



accés amb certificat digital

2011-03-21 Conversa Robert Garrigos
Estic configurant el meu nou Debian per accedir amb certificat digital 
als webs de les administracions públiques i, entre la meva ignorància i 
les dificultats que hi posa l'administració, no sé si el tema està tal i 
com veig o em falta fer alguna cosa:


El cas és que he aconseguit instal·lar, aparentment, el programari 
d'idcat pel clauer amb el meu certificat digital, així com el connector 
de java pel firefox que em demanava el web de l'ajuntament de Cardedeu i 
em trobo amb aquest error en el moment d'accedir a l'àrea restringida 
d'aquest web:


"S'ha produït un error inesperat

-1 --- KeyStore only available on Windows Operating System"

El google em troba només tres entrades (http://ves.cat/azXV) amb aquesta 
frase d'error. Una conversa per correu del juliol de 2009 que explica 
que el servei e-tram del consorci Administració Oberta de Catalunya, que 
molts ajuntaments de Catalunya, com el de Cardedeu, usen per donar 
servei de tràmits telemàtics als seus ciutadans, no accepta altres 
sistemes operatius que l'inefable finestretes.


La meva pregunta als sabis d'aquesta llista és si això segueix essent 
així, com sembla evident, o se m'escapa alguna altra cosa. (per cert, he 
pogut entrar al web d'hisenda amb el certificat de la meva clau, així 
que el meu sistema el tinc ben instal·lat i configurat)


Gràcies per alliberar-me, un cop més, de certes dosis d'ignorància.

Salut.

--
Robert Garrigós i Castro
Blog: http://garrigos.cat


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d872cc1.6010...@garrigos.cat



Re: programa de microblogging

2011-03-16 Conversa Robert Garrigos

Al 16/03/11 08:26, En/na Adrià ha escrit:

2011/3/16 Robert Garrigos:

Hola a tothom,

Em trobo que haig de deixar el meu estimat Mac (no era meu...) i m'estic
passant a linux com a SO d'escriptori. He passat per ubuntu i per diversos
problemes he volgut provar debian, que ja he fet servir com a servidor web,
etc. He vist que amb l'ubuntu venia un programa de microblogging que no
pintava malament, el Gwibber. Quina alternativa tinc per a Debian? La versió
que hi ha no funciona.

Moltes gràcies.

Robert



Hola Robert,

benvingut a Debian ;-)

no conec ni he usat mai aquest programa, però he trobat una recepta
per instal·lar-lo en Debian [0]; ho has provat així?

En qualsevol cas, seria necessària informació més específica per
ajudar-te: versió de Debian, quin error et dóna, si uses Gnome com a
entorn gràfic, etc... Quina versió de Gwibber uses?

Salutacions.

[0] http://cambio.name/personal/en/node/258


Moltes gràcies, Adrià. Això m'ha funcionat perfectament i ja el tinc en 
marxa.


Salut!

Robert


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d807fad.5080...@garrigos.cat



programa de microblogging

2011-03-15 Conversa Robert Garrigos

Hola a tothom,

Em trobo que haig de deixar el meu estimat Mac (no era meu...) i m'estic 
passant a linux com a SO d'escriptori. He passat per ubuntu i per 
diversos problemes he volgut provar debian, que ja he fet servir com a 
servidor web, etc. He vist que amb l'ubuntu venia un programa de 
microblogging que no pintava malament, el Gwibber. Quina alternativa 
tinc per a Debian? La versió que hi ha no funciona.


Moltes gràcies.

Robert


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d801e41.1000...@garrigos.cat



Re: reinstal.lar apt-get

2005-04-25 Conversa Robert Garrigos




doncs surt que no troba els paquets a /var/lib/apt/lists/

he fet una recerca a toto el disc i no hi tinc cap paquet de debian


Jose M. Fernández wrote:

  El Viernes, 22 de Abril de 2005 18:46, Robert Garrigós escribió:
  
  
Perdoneu una pregunta segurament de principiant...però és que sóc
principiant i no he trobat la solució encara:

apt-get no em connecta tot i que el pc té connexió i funcionant.
'dkpg-reconfigure apte-get' em diu que apt-get no està instal.lat
plenament. Com el reinstal.lo correctament? Voldria evitar d'instal.lar
de nou tot el sistema, naturalment.

  
  
	Prova de fer # apt-get -f install  i ens dius que et surt.