Re: [DX] Radio Normandy

2014-04-18 Thread ilkka suni

At 23:57 17.4.2014, RKA wrote:
Luxyyn tutustuin jo vuonna 1974 radion kautta ja 
taisi olla keväällä 1975 hieno juttu 
radioasemasta Hesarin sunnuntainumerossa? Juttu 
oli koko sivun kokoinen ja suuressa värillisessä 
kuvasssa oli sen aikaiset aseman DJ:t.


Wiinittäreen tutustuin 80- luvun alkupuolella 
Wärtsilän tekun aikana, what those days :)



Jatkaakseni latteuksiani

NUOHAN AINA Luxynkin hitit kannatti varmuuden 
vuoksi kuunnella myös ulalta [just, joo ja köh],

jotta sai varmistuksen biisin soundimaailmasta. Kuten muun muassa tuo
marraskuun 1980 Radio Luxemburg TOP30:n listavitonen,
Stephanie Mills, *Never Knew Love Like This Before*
https://app.box.com/s/supyh6z1o0gv27qriajr

Tuo asema oli
SWF 3, Donnersberg ja taajuus 89.9, kuunneltu 
Joutsenossa syyskuussa [vai peräti lokakuussa, en muista] 1980

viritinvahvistimella Tandberg TR-2075 sekä dipolilla noin 8 metrin korkeudessa.

70-luvun lopppuoliskon Tandbergeissa oli 
mielestäni sangen hyvälaatuinen FM-osa,

ainakin niissä malleissa joita itse kopistelin.

70-luvun puolijohdevirittimien, 
viritinvahvistimien keskipitkät sen sijaan olivat 
pääsääntöisesti surkeudessaan mitä sattuu, 
verrattuna melkeinpä mihin tahansa putkiradioon. 
Birdietä ja pulputusta täynnään, ja 
ulkoantennilla useimmiten sortuivat kokonaan. 
Mutta Joensuun-kämpälleni majoittamassani 
Beomaster 901:ssä oli poikkeuksellisen vankka 
MW-alue. Dynamiikka ylipäätään lähenteli 
putkiradioluokkaa, transistoriradioille 
tyypillistä pumppaamistakaan ei juurikaan ilmennyt,

ja esimerkiksi Sony ICF-5900W:n keskipitkät BO pieksi 6-0.

Kurillani tuolloin pohdin, josko ympätä Beoon 
kapeampi IF-suodin ja yrittää jopa DX-kuunnella 
laitteella, mutta ajatuksen asteelle asia jäi.



EN MUISTA, MINÄ vuonna itse jymähdin Luxyyn, mutta joskus 60-luvun lopulla.

Isosiskoni aina hermostui, kun selailin Salora 
Metropolista asemia sinne sun tänne:
En enää löydä sitä radioasemaani, kun sie aina 
ruuvailet radiota, tuo tiuskaisi.

Hermostuin hälle takaisin:
Paina toi nappula alas ja ruuvaa viisari tohon 
kohtaan, missä lukee Luxemburg!

No mikä tuossa asemassa muka niin tärkeää on...? Aijaa, oho, onpa hyvää musaa.


WIENITÄR OLI asiallinen paikka toteuttaa 
DX-jatkumoa, eli jaeskella SW:ltä ja MW:ltä 
kuulemiaan listahittejä. Levyhankintoja sai 
tehdä, asiakaskunta ei ollut kylän kännisimmästä päästä,

nättejä neitojakin... Ja itte jumissa lemmon ahtaan mikseripöydän takana.

Joo, sellaista. Se.


73, IS 



___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


Re: [DX] Radio Normandy

2014-04-18 Thread Markku Niiranen
IS kirjoitti:
70-luvun puolijohdevirittimien, viritinvahvistimien keskipitkät sen sijaan
olivat pääsääntöisesti surkeudessaan mitä sattuu, verrattuna melkeinpä
mihin tahansa putkiradioon. Birdietä ja pulputusta täynnään, ja
ulkoantennilla useimmiten sortuivat kokonaan. Mutta Joensuun-kämpälleni
majoittamassani Beomaster 901:ssä oli poikkeuksellisen vankka MW-alue.
Dynamiikka ylipäätään lähenteli putkiradioluokkaa, transistoriradioille
tyypillistä pumppaamistakaan ei juurikaan ilmennyt,
ja esimerkiksi Sony ICF-5900W:n keskipitkät BO pieksi 6-0.

Terve IS! =)
Oliko sulla koskaan käytössä viritinvahvistimista norjalainen Tandberg
Huldra 10?
Tuosta joskus haaveilin (vaikka käytössäni samaan aikaan oli tavan
putkiradioista legendaarinen Luxor Ambassadör kera 9- putkisen
jenkkikoneen, National NC-98, joka toki harrastelijan liikennevastaanotin
kun harrastelija kerta olin ja olen..., heh).
SSS testissään 1975 (mikä oli lehden numero, muistan toki artikkelin ja
kuvan sivun vasemmassa laidassa) kehui todella tuon Tandbergin
keskiaaltoja, eli myös 250 wattiset brassarit kuulosteltavissa.
Sama kai olisi onnistunut Luxorillakin?
Mutta poikkeuksellisen hyvästä viritinvahvistimesta kai myös oli kysymys.
Lyhyet siinä oli jaettu kolmeen pätkään (eipä monissa vastaavissa ollut
lyhyitäkään, no toki oli Rigonda Bolshoissa ja Rigonda Victoriassa), joten
SSS:n mukaan lukematarkkuus tropiikeilla oli miten sattuu.
Mutta tropiikitkin siinä norjalaisessa oli.
Tuota aiemmat Huldra- mallit kai olivat jo putkivehkeitä, muistelisin.

t. MNi



18. huhtikuuta 2014 10.36 ilkka suni is@pp.inet.fi kirjoitti:

 At 23:57 17.4.2014, RKA wrote:

 Luxyyn tutustuin jo vuonna 1974 radion kautta ja taisi olla keväällä 1975
 hieno juttu radioasemasta Hesarin sunnuntainumerossa? Juttu oli koko sivun
 kokoinen ja suuressa värillisessä kuvasssa oli sen aikaiset aseman DJ:t.

 Wiinittäreen tutustuin 80- luvun alkupuolella Wärtsilän tekun aikana,
 what those days :)



 Jatkaakseni latteuksiani

 NUOHAN AINA Luxynkin hitit kannatti varmuuden vuoksi kuunnella myös ulalta
 [just, joo ja köh],
 jotta sai varmistuksen biisin soundimaailmasta. Kuten muun muassa tuo
 marraskuun 1980 Radio Luxemburg TOP30:n listavitonen,
 Stephanie Mills, *Never Knew Love Like This Before*
 https://app.box.com/s/supyh6z1o0gv27qriajr

 Tuo asema oli
 SWF 3, Donnersberg ja taajuus 89.9, kuunneltu Joutsenossa syyskuussa [vai
 peräti lokakuussa, en muista] 1980
 viritinvahvistimella Tandberg TR-2075 sekä dipolilla noin 8 metrin
 korkeudessa.

 70-luvun lopppuoliskon Tandbergeissa oli mielestäni sangen hyvälaatuinen
 FM-osa,
 ainakin niissä malleissa joita itse kopistelin.

 70-luvun puolijohdevirittimien, viritinvahvistimien keskipitkät sen sijaan
 olivat pääsääntöisesti surkeudessaan mitä sattuu, verrattuna melkeinpä
 mihin tahansa putkiradioon. Birdietä ja pulputusta täynnään, ja
 ulkoantennilla useimmiten sortuivat kokonaan. Mutta Joensuun-kämpälleni
 majoittamassani Beomaster 901:ssä oli poikkeuksellisen vankka MW-alue.
 Dynamiikka ylipäätään lähenteli putkiradioluokkaa, transistoriradioille
 tyypillistä pumppaamistakaan ei juurikaan ilmennyt,
 ja esimerkiksi Sony ICF-5900W:n keskipitkät BO pieksi 6-0.

 Kurillani tuolloin pohdin, josko ympätä Beoon kapeampi IF-suodin ja
 yrittää jopa DX-kuunnella laitteella, mutta ajatuksen asteelle asia jäi.


 EN MUISTA, MINÄ vuonna itse jymähdin Luxyyn, mutta joskus 60-luvun lopulla.

 Isosiskoni aina hermostui, kun selailin Salora Metropolista asemia sinne
 sun tänne:
 En enää löydä sitä radioasemaani, kun sie aina ruuvailet radiota, tuo
 tiuskaisi.
 Hermostuin hälle takaisin:
 Paina toi nappula alas ja ruuvaa viisari tohon kohtaan, missä lukee
 Luxemburg!
 No mikä tuossa asemassa muka niin tärkeää on...? Aijaa, oho, onpa hyvää
 musaa.


 WIENITÄR OLI asiallinen paikka toteuttaa DX-jatkumoa, eli jaeskella SW:ltä
 ja MW:ltä kuulemiaan listahittejä. Levyhankintoja sai tehdä, asiakaskunta
 ei ollut kylän kännisimmästä päästä,
 nättejä neitojakin... Ja itte jumissa lemmon ahtaan mikseripöydän takana.

 Joo, sellaista. Se.


 73, IS

 
 ___
 DX mailing list
 DX@hard-core-dx.com
 http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
 ___

 THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
 and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
 published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] Radio Normandy

2014-04-18 Thread ilkka suni

At 10:56 18.4.2014, MNi wrote:

Terve IS! =)
Oliko sulla koskaan käytössä 
viritinvahvistimista norjalainen Tandberg Huldra 10?



Ommiulla ollut mallia Huldra 10 kolme kappaletta. 
Ensimmäinen joskus 80-luvun alussa. Viimeisimmän 
myin pois viitisen vuotta sitten, kun nurkissa on 
liikaakin keräilyroinaa eli vintage-hifiä. 
Menevät pilalle eli mm. elkot kuivuvat, jos ja 
kun laitteita ei jatkuvasti käyttele.



73, IS 



___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


Re: [DX] Radio Normandy

2014-04-18 Thread Markku Niiranen
Mutta mitä mieltä olit Huldrasta?

t. MNi


18. huhtikuuta 2014 11.03 ilkka suni is@pp.inet.fi kirjoitti:

 At 10:56 18.4.2014, MNi wrote:

 Terve IS! =)
 Oliko sulla koskaan käytössä viritinvahvistimista norjalainen Tandberg
 Huldra 10?



 Ommiulla ollut mallia Huldra 10 kolme kappaletta. Ensimmäinen joskus
 80-luvun alussa. Viimeisimmän myin pois viitisen vuotta sitten, kun
 nurkissa on liikaakin keräilyroinaa eli vintage-hifiä. Menevät pilalle eli
 mm. elkot kuivuvat, jos ja kun laitteita ei jatkuvasti käyttele.


 73, IS

 
 ___
 DX mailing list
 DX@hard-core-dx.com
 http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
 ___

 THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
 and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
 published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] Radio Normandy

2014-04-18 Thread ilkka suni

At 11:09 18.4.2014, MNi wrote:

Mutta mitä mieltä olit Huldrasta?

t. MNi



Oli se stereolaitteeksi omaa luokkaansa ns. 
maailmanradiona, ja esimerkiksi lukematarkkuus 
tropiikkibandeilla oli aivan kelvollinen. Mutta 
DX-käytössä minulla 30 vuotta sitten liikkarini syrjäyttivät Huldra 10:n.


Sitten puolestaan hifi-vahvistimena Huldra 10 ei 
ollut kovinkaan kaksinen. Kuten Tandbergin 
vahvistimssa järjestään oli [muistaakseni} 
mielestäni latteahko, eloton soundi verrattuna 
esimerkiksi Pioneerin SA- ja SX-sarjojen 
70-lukuisiin hopeanaamoihin. Tosin MW-laitteina 
70-luvun Pioneerit olivat täyttä kuraa, juuri ja 
juuri niillä kehtasi Luxya kuunnella.



73, IS 



___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


Re: [DX] Radio Normandy

2014-04-18 Thread Jari Savolainen

Hah, samanlaista meilläkin. 1965 isosiskoni oli jostain
kuullut että Luxy lähetti hyvää musaa. Olipa jopa löytänyt
aseman meidän Helvarin asteikolta. Kuuntelunsa päätteeksi hän
kuitenkin piruuttaan sekoitti pakan, eli käänsi taajuuden jonnekin muualle.
En sitten löytänyt Luxya, mutta sen sijaan jossain jakson
1135 pintaan kuului mukavasti toinen pop asema Big L.
Tämähän oli Radio London, Galaxy-laivalta. Tästä alkoi
minun DX hommani. Seuraavana vuonna luin Tekniikan Maailmasta
DX-artikkelin (kuvana taisi olla Radio Brazzavillen QSL) ja
olin myytyä miestä.

JSA

- Original Message - 
From: ilkka suni is@pp.inet.fi

To: Suomalaisten DX-lista dx@hard-core-dx.com
Sent: Friday, April 18, 2014 10:36 AM
Subject: Re: [DX] Radio Normandy



EN MUISTA, MINÄ vuonna itse jymähdin Luxyyn, mutta joskus 60-luvun lopulla.

Isosiskoni aina hermostui, kun selailin Salora
Metropolista asemia sinne sun tänne:
En enää löydä sitä radioasemaani, kun sie aina
ruuvailet radiota, tuo tiuskaisi.
Hermostuin hälle takaisin:
Paina toi nappula alas ja ruuvaa viisari tohon
kohtaan, missä lukee Luxemburg!
No mikä tuossa asemassa muka niin tärkeää on...? Aijaa, oho, onpa hyvää 
musaa.



73, IS 


___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


Re: [DX] ELAD FDM-S2

2014-04-18 Thread kt.tuominen







“Tuota Windows 8 –järjestelmää en todellakaan suosittele … yhtä idioottimainen 
kuin tablettien käyttöliittymä. 8:n runko on lähes seiskaa vastaava, osaa kyllä 
jakaa kuormaa. Mutta tuo ”näkymä” … Toki tuollakin toimeen tulisi … jos olisi 
pakko!

73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.”



Uusimmalla päivityksellä windows 8 avautuu suoraan työpöydälle.

KTU___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] Radio Normandy

2014-04-18 Thread Jari Savolainen

Nämä jorinat nyt tuskin ketään kiinnostaa, mutta
kaivelin QSL-kansiotani ja löysin seuraavien
meripiraattien QSL-kortit (vuosi-asema-laiva)

1966 Radio Caroline North 1520 mv Caroline
1966 Radio Caroline South 1178 mv Mi Amigo
1966 Radio London 1137 mv Galaxy
1966 Radio England 1320 mv Laissez Faire
1966 Radio 390 773 (Guntower)
1966 Radio 270  mv Oceaan 7
1966 Radio Veronica 1562 mv Nordeney
1967 Radio Dolfijn 1322 mv Laissez Faire
1972 Radio Nordsee International 6205 mv Mebo 2
1998 Radio Arutz Sheva 1539  mv Hatzvi (Israel pirate)

Vastaamatta jättivät sellaiset UK piraatiti kuin
City, Essex ja Scotland. You can't win'em all.

JSA



- Original Message - 
From: Jari Savolainen jari.savolai...@pp8.inet.fi

To: Suomalaisten DX-lista dx@hard-core-dx.com
Sent: Friday, April 18, 2014 12:48 PM
Subject: Re: [DX] Radio Normandy


Hah, samanlaista meilläkin. 1965 isosiskoni oli jostain
kuullut että Luxy lähetti hyvää musaa. Olipa jopa löytänyt
aseman meidän Helvarin asteikolta. Kuuntelunsa päätteeksi hän
kuitenkin piruuttaan sekoitti pakan, eli käänsi taajuuden jonnekin muualle.
En sitten löytänyt Luxya, mutta sen sijaan jossain jakson
1135 pintaan kuului mukavasti toinen pop asema Big L.
Tämähän oli Radio London, Galaxy-laivalta. Tästä alkoi
minun DX hommani. Seuraavana vuonna luin Tekniikan Maailmasta
DX-artikkelin (kuvana taisi olla Radio Brazzavillen QSL) ja
olin myytyä miestä.

JSA

- Original Message - 
From: ilkka suni is@pp.inet.fi

To: Suomalaisten DX-lista dx@hard-core-dx.com
Sent: Friday, April 18, 2014 10:36 AM
Subject: Re: [DX] Radio Normandy



EN MUISTA, MINÄ vuonna itse jymähdin Luxyyn, mutta joskus 60-luvun lopulla.

Isosiskoni aina hermostui, kun selailin Salora
Metropolista asemia sinne sun tänne:
En enää löydä sitä radioasemaani, kun sie aina
ruuvailet radiota, tuo tiuskaisi.
Hermostuin hälle takaisin:
Paina toi nappula alas ja ruuvaa viisari tohon
kohtaan, missä lukee Luxemburg!
No mikä tuossa asemassa muka niin tärkeää on...? Aijaa, oho, onpa hyvää
musaa.


73, IS

___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html 


___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


Re: [DX] Radio Normandy

2014-04-18 Thread ilkka suni

At 15:07 18.4.2014, JSA wrote:

Nämä jorinat nyt tuskin ketään kiinnostaa, mutta
kaivelin QSL-kansiotani ja löysin seuraavien
meripiraattien QSL-kortit (vuosi-asema-laiva)


- - - - - - - - - - - -

Jopas oli komea lista, tuskin on monellakaan 
moista nivaskaa. Tuoksahtaa Radiomaailma-artikkelilta eli muistelolta?


Oletko skannannut kusillit ja olisivatko 
nähtävissä? Saati audiodemoja tallessa?



73, IS 



___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


Re: [DX] Radio Normandy

2014-04-18 Thread Markku Niiranen
Nämä jorinat nyt tuskin ketään kiinnostaa, mutta
kaivelin QSL-kansiotani ja löysin seuraavien
meripiraattien QSL-kortit (vuosi-asema-laiva)

1966 Radio Caroline North 1520 mv Caroline
1966 Radio Caroline South 1178 mv Mi Amigo
1966 Radio London 1137 mv Galaxy
1966 Radio England 1320 mv Laissez Faire
1966 Radio 390 773 (Guntower)
1966 Radio 270  mv Oceaan 7
1966 Radio Veronica 1562 mv Nordeney
1967 Radio Dolfijn 1322 mv Laissez Faire
1972 Radio Nordsee International 6205 mv Mebo 2
1998 Radio Arutz Sheva 1539  mv Hatzvi (Israel pirate)

Vastaamatta jättivät sellaiset UK piraatiti kuin
City, Essex ja Scotland. You can't win'em all.

JSA

Upeaa, ja toki kiinnostaa. :)
Olikos Radio Nord (mistä myöhemmin tuli se Gambian Syd) vielä tuolloin
äänessä?
Ja muistan (1973 - 1974 sen täytyi olla) vielä nämä kaksi, Radio Seagull ja
Radio Atlantic (hitsi, pitääkö mun kaivella muistini tueksi tuon vuoden
Sunspotit =)) ).
Oliko se Atlantic vai Atlantis?
Ja muistelen myös sellaisenkin aseman kuin Radio Mi Amigo, eli oliko se
Carolinen nimenmuunnos?
Mulla kuunnelluin taisi olla tuo Nordsee ja Caroline.
Ja sitten oli vielä se Rauhan Ääni jostain Välimereltä,  oliko se nyt
ankkurissa Libanonin lähettyvillä vai  miten.
Mutta tuo oli niitä myöhempiä tapauksia.

Sen verran muistini otti päähän, että kaivelin kaapistani menneitä.
Eli hyppysissäni ekaksi Sunspot 8/ 1974.
Radio Veronica, 557 kHz
Radio Atlantis, 962 kHz (vielä vanha taajuus)
Radio Caroline, 1187 kHz
Radio Atlantis, 1317 kHz (uusi taajuus)
Radio Atlantis, 1313 kHz (uusin taajuus, kuultu myös myöhemmin 1322 kHz...)
RNI, 1367 kHz

Mutta se Radio Seagull.
Noh, aikajärjestyksessähän lehteni ovat, mutta otin satunnaisesti vuodelta
1973 Sunspot lehden numero 10 käpälääni.
Loki ja sivu 7, aivan oikein.
Taajuus 1187 kHz, Radio Seagull.
Lokilässy kertoo R Seagull popularisoi. Huhun mukaan osoite on 'Caroline
House, the Hague, the Netherlands.' 
Ja kuuntelijoina oli ollut EJH, PJN, MJ, PTP, KTV, IU.
Taidanpa nimimerkkien takaa muistaa aika monen nimet ilman tarkistusta. =)

t. MNi





18. huhtikuuta 2014 15.07 Jari Savolainen
jari.savolai...@pp8.inet.fikirjoitti:

 Nämä jorinat nyt tuskin ketään kiinnostaa, mutta
 kaivelin QSL-kansiotani ja löysin seuraavien
 meripiraattien QSL-kortit (vuosi-asema-laiva)

 1966 Radio Caroline North 1520 mv Caroline
 1966 Radio Caroline South 1178 mv Mi Amigo
 1966 Radio London 1137 mv Galaxy
 1966 Radio England 1320 mv Laissez Faire
 1966 Radio 390 773 (Guntower)
 1966 Radio 270  mv Oceaan 7
 1966 Radio Veronica 1562 mv Nordeney
 1967 Radio Dolfijn 1322 mv Laissez Faire
 1972 Radio Nordsee International 6205 mv Mebo 2
 1998 Radio Arutz Sheva 1539  mv Hatzvi (Israel pirate)

 Vastaamatta jättivät sellaiset UK piraatiti kuin
 City, Essex ja Scotland. You can't win'em all.

 JSA



 - Original Message - From: Jari Savolainen 
 jari.savolai...@pp8.inet.fi
 To: Suomalaisten DX-lista dx@hard-core-dx.com
 Sent: Friday, April 18, 2014 12:48 PM
 Subject: Re: [DX] Radio Normandy


 Hah, samanlaista meilläkin. 1965 isosiskoni oli jostain
 kuullut että Luxy lähetti hyvää musaa. Olipa jopa löytänyt
 aseman meidän Helvarin asteikolta. Kuuntelunsa päätteeksi hän
 kuitenkin piruuttaan sekoitti pakan, eli käänsi taajuuden jonnekin muualle.
 En sitten löytänyt Luxya, mutta sen sijaan jossain jakson
 1135 pintaan kuului mukavasti toinen pop asema Big L.
 Tämähän oli Radio London, Galaxy-laivalta. Tästä alkoi
 minun DX hommani. Seuraavana vuonna luin Tekniikan Maailmasta
 DX-artikkelin (kuvana taisi olla Radio Brazzavillen QSL) ja
 olin myytyä miestä.

 JSA

 - Original Message - From: ilkka suni is@pp.inet.fi
 To: Suomalaisten DX-lista dx@hard-core-dx.com
 Sent: Friday, April 18, 2014 10:36 AM
 Subject: Re: [DX] Radio Normandy



 EN MUISTA, MINÄ vuonna itse jymähdin Luxyyn, mutta joskus 60-luvun lopulla.

 Isosiskoni aina hermostui, kun selailin Salora
 Metropolista asemia sinne sun tänne:
 En enää löydä sitä radioasemaani, kun sie aina
 ruuvailet radiota, tuo tiuskaisi.
 Hermostuin hälle takaisin:
 Paina toi nappula alas ja ruuvaa viisari tohon
 kohtaan, missä lukee Luxemburg!
 No mikä tuossa asemassa muka niin tärkeää on...? Aijaa, oho, onpa hyvää
 musaa.


 73, IS

 
 ___
 DX mailing list
 DX@hard-core-dx.com
 http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
 ___

 THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
 and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
 published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html
 
 ___
 DX mailing list
 DX@hard-core-dx.com
 http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
 ___

 THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
 and/or modified under the conditions 

[DX] Joskus takavuosina...

2014-04-18 Thread Markku Niiranen
Niin, joskus takavuosina lehtemme Merirosvoraportti- palstaa toimitti
Antti Marvia, joka oli tiiviisti mukana myös DXP.n toiminnassa ja
lehtitilaustempauksissa kera VMK:n.
Missähän herrat Antti Marvia ja Veli-Matti Kuparinen (vika tunnettu RK:n ja
AS:n kera muistaakseni) Iberia- retkeilystäkin.
Mutta nämä taas niitä vanhoja... :)

t. MNi
___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] Joskus takavuosina...

2014-04-18 Thread Markku Niiranen
Niin, joskus takavuosina lehtemme Merirosvoraportti- palstaa toimitti
Antti Marvia, joka oli tiiviisti mukana myös DXP.n toiminnassa ja
lehtitilaustempauksissa kera VMK:n.
Missähän herrat Antti Marvia ja Veli-Matti Kuparinen (vika tunnettu RK:n ja
AS:n kera muistaakseni) Iberia- retkeilystäkin.
Mutta nämä taas niitä vanhoja... :)

t. MNi

Brandy päästäisen kunniaksi vaikuttaa. =(
Kirjoitin oudon lausen: Missähän herrat Antti Marvia ja Veli-Matti
Kuparinen (vika tunnettu RK:n ja AS:n kera muistaakseni) Iberia-
retkeilystäkin.
Kaipa merkitys ymmärrettävä, mutta se kuului olla: Missähän Antti Marvia
ja Veli-Matti Kuparinen (vika tunnettu RK:n ja AS:n kera muistaakseni
Iberia- retkeilystäkin) mahtavat nyt olla?
Tuommottista.
Tuo kaiketi oli muuten se eka Espanjan reissu, josta tuli selonteko
DX-Kuuntelijaan?
Vamos Raymond, Antonio... vai miten se oli. =)

MNi



18. huhtikuuta 2014 17.24 Markku Niiranen moukeri.niira...@gmail.comkirjoitti:

 Niin, joskus takavuosina lehtemme Merirosvoraportti- palstaa toimitti
 Antti Marvia, joka oli tiiviisti mukana myös DXP.n toiminnassa ja
 lehtitilaustempauksissa kera VMK:n.
 Missähän herrat Antti Marvia ja Veli-Matti Kuparinen (vika tunnettu RK:n
 ja AS:n kera muistaakseni) Iberia- retkeilystäkin.
 Mutta nämä taas niitä vanhoja... :)

 t. MNi

___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] Radio Normandy

2014-04-18 Thread Jari Savolainen
Näistä meripiraateistahan löytyy googlaamalla
miljoona sivua asiaa historioineen ja audioklippeineen.
Radio Nord oli lopettanut Ruotsin rannikolla jo aikaa sitten.

Israelin rannikolla lähettänyt Voice of Peace kuului
Välimerellä tosi komeasti. Vuonna 1983 olin erään laivan kanssa
Israelin Ashdodin satamassa ja Voice of Peacen laiva oli samassa
laiturissa. Ilmeisesti jotain korjausta tai tarvikkeiden hakua varten.
Harmittaa vieläkin, etten tehnyt laivastovierailua alukselle tuolloin.

Mulla on jossain kasetilla 70-luvulta Pohjanmerellä nauhoitettu pätkä
Radio Mi Amigon ohjelmasta (hollanniksi). Täytyy tutkailla mikä
laiva se oli.Kai kuitenkin Carolinen jälkipolvea.

JSA

  - Original Message - 
  From: Markku Niiranen 
  To: Suomalaisten DX-lista 
  Sent: Friday, April 18, 2014 3:45 PM
  Subject: Re: [DX] Radio Normandy


  Nämä jorinat nyt tuskin ketään kiinnostaa, mutta
  kaivelin QSL-kansiotani ja löysin seuraavien
  meripiraattien QSL-kortit (vuosi-asema-laiva)

  1966 Radio Caroline North 1520 mv Caroline
  1966 Radio Caroline South 1178 mv Mi Amigo
  1966 Radio London 1137 mv Galaxy
  1966 Radio England 1320 mv Laissez Faire
  1966 Radio 390 773 (Guntower)
  1966 Radio 270  mv Oceaan 7
  1966 Radio Veronica 1562 mv Nordeney
  1967 Radio Dolfijn 1322 mv Laissez Faire
  1972 Radio Nordsee International 6205 mv Mebo 2
  1998 Radio Arutz Sheva 1539  mv Hatzvi (Israel pirate)

  Vastaamatta jättivät sellaiset UK piraatiti kuin
  City, Essex ja Scotland. You can't win'em all.

  JSA


  Upeaa, ja toki kiinnostaa. :)
  Olikos Radio Nord (mistä myöhemmin tuli se Gambian Syd) vielä tuolloin 
äänessä?
  Ja muistan (1973 - 1974 sen täytyi olla) vielä nämä kaksi, Radio Seagull ja 
Radio Atlantic (hitsi, pitääkö mun kaivella muistini tueksi tuon vuoden 
Sunspotit =)) ).
  Oliko se Atlantic vai Atlantis?
  Ja muistelen myös sellaisenkin aseman kuin Radio Mi Amigo, eli oliko se 
Carolinen nimenmuunnos?
  Mulla kuunnelluin taisi olla tuo Nordsee ja Caroline.
  Ja sitten oli vielä se Rauhan Ääni jostain Välimereltä,  oliko se nyt 
ankkurissa Libanonin lähettyvillä vai  miten.
  Mutta tuo oli niitä myöhempiä tapauksia.


  Sen verran muistini otti päähän, että kaivelin kaapistani menneitä.
  Eli hyppysissäni ekaksi Sunspot 8/ 1974.
  Radio Veronica, 557 kHz
  Radio Atlantis, 962 kHz (vielä vanha taajuus)
  Radio Caroline, 1187 kHz
  Radio Atlantis, 1317 kHz (uusi taajuus)
  Radio Atlantis, 1313 kHz (uusin taajuus, kuultu myös myöhemmin 1322 kHz...)
  RNI, 1367 kHz


  Mutta se Radio Seagull.
  Noh, aikajärjestyksessähän lehteni ovat, mutta otin satunnaisesti vuodelta 
1973 Sunspot lehden numero 10 käpälääni.
  Loki ja sivu 7, aivan oikein.
  Taajuus 1187 kHz, Radio Seagull.
  Lokilässy kertoo R Seagull popularisoi. Huhun mukaan osoite on 'Caroline 
House, the Hague, the Netherlands.' 
  Ja kuuntelijoina oli ollut EJH, PJN, MJ, PTP, KTV, IU.
  Taidanpa nimimerkkien takaa muistaa aika monen nimet ilman tarkistusta. =)


  t. MNi





___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

[DX] SSN

2014-04-18 Thread Ilkka Martikainen
Tänään (oik. eilen) muutoin tehtiin jakson 24 pilkkuennätys, ns. Boulderin 
pilkkuluku näyttää olevan 296 ja SFI 179.  R2-luokan blackout on parhaillaan 
menossa.

Protonitaso näyttää myös nousseen, nyt noin 4,8E+0. Yläbandien keleissähän tämä 
ei vielä näy, muutokset tulevat yleensä viiveellä.

73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka m.

___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] Radio Normandy

2014-04-18 Thread Markku Niiranen
Israelin rannikolla lähettänyt Voice of Peace kuului
Välimerellä tosi komeasti. Vuonna 1983 olin erään laivan kanssa
Israelin Ashdodin satamassa ja Voice of Peacen laiva oli samassa
laiturissa. Ilmeisesti jotain korjausta tai tarvikkeiden hakua varten.
Harmittaa vieläkin, etten tehnyt laivastovierailua alukselle tuolloin.

Tuon miekin kuulin kotonani usein, mutta sitäkään en raportoitunut kuten en
muitakaan moisia.
Kirjoitan yhdellä kädellä, toinen käsi pitelee luuria kun juttelen rakkaan
ystäni kera. ;)
Taitaa olla niin, että 1973-1974 Radio Caroline samalla taajuudella 1187
käytti sekä Radio Seagull että Radio Mi Amigo nimiä.
Noin se taisi olla...

MNi


18. huhtikuuta 2014 18.39 Jari Savolainen
jari.savolai...@pp8.inet.fikirjoitti:

  Näistä meripiraateistahan löytyy googlaamalla
 miljoona sivua asiaa historioineen ja audioklippeineen.
 Radio Nord oli lopettanut Ruotsin rannikolla jo aikaa sitten.

 Israelin rannikolla lähettänyt Voice of Peace kuului
 Välimerellä tosi komeasti. Vuonna 1983 olin erään laivan kanssa
 Israelin Ashdodin satamassa ja Voice of Peacen laiva oli samassa
 laiturissa. Ilmeisesti jotain korjausta tai tarvikkeiden hakua varten.
 Harmittaa vieläkin, etten tehnyt laivastovierailua alukselle tuolloin.

 Mulla on jossain kasetilla 70-luvulta Pohjanmerellä nauhoitettu pätkä
 Radio Mi Amigon ohjelmasta (hollanniksi). Täytyy tutkailla mikä
 laiva se oli.Kai kuitenkin Carolinen jälkipolvea.

 JSA


 - Original Message -
 *From:* Markku Niiranen moukeri.niira...@gmail.com
 *To:* Suomalaisten DX-lista dx@hard-core-dx.com
 *Sent:* Friday, April 18, 2014 3:45 PM
 *Subject:* Re: [DX] Radio Normandy

 Nämä jorinat nyt tuskin ketään kiinnostaa, mutta
 kaivelin QSL-kansiotani ja löysin seuraavien
 meripiraattien QSL-kortit (vuosi-asema-laiva)

 1966 Radio Caroline North 1520 mv Caroline
 1966 Radio Caroline South 1178 mv Mi Amigo
 1966 Radio London 1137 mv Galaxy
 1966 Radio England 1320 mv Laissez Faire
 1966 Radio 390 773 (Guntower)
 1966 Radio 270  mv Oceaan 7
 1966 Radio Veronica 1562 mv Nordeney
 1967 Radio Dolfijn 1322 mv Laissez Faire
 1972 Radio Nordsee International 6205 mv Mebo 2
 1998 Radio Arutz Sheva 1539  mv Hatzvi (Israel pirate)

 Vastaamatta jättivät sellaiset UK piraatiti kuin
 City, Essex ja Scotland. You can't win'em all.

 JSA

 Upeaa, ja toki kiinnostaa. :)
 Olikos Radio Nord (mistä myöhemmin tuli se Gambian Syd) vielä tuolloin
 äänessä?
 Ja muistan (1973 - 1974 sen täytyi olla) vielä nämä kaksi, Radio Seagull
 ja Radio Atlantic (hitsi, pitääkö mun kaivella muistini tueksi tuon vuoden
 Sunspotit =)) ).
 Oliko se Atlantic vai Atlantis?
 Ja muistelen myös sellaisenkin aseman kuin Radio Mi Amigo, eli oliko se
 Carolinen nimenmuunnos?
 Mulla kuunnelluin taisi olla tuo Nordsee ja Caroline.
 Ja sitten oli vielä se Rauhan Ääni jostain Välimereltä,  oliko se nyt
 ankkurissa Libanonin lähettyvillä vai  miten.
 Mutta tuo oli niitä myöhempiä tapauksia.

 Sen verran muistini otti päähän, että kaivelin kaapistani menneitä.
 Eli hyppysissäni ekaksi Sunspot 8/ 1974.
 Radio Veronica, 557 kHz
 Radio Atlantis, 962 kHz (vielä vanha taajuus)
 Radio Caroline, 1187 kHz
 Radio Atlantis, 1317 kHz (uusi taajuus)
 Radio Atlantis, 1313 kHz (uusin taajuus, kuultu myös myöhemmin 1322 kHz...)
 RNI, 1367 kHz

 Mutta se Radio Seagull.
 Noh, aikajärjestyksessähän lehteni ovat, mutta otin satunnaisesti vuodelta
 1973 Sunspot lehden numero 10 käpälääni.
 Loki ja sivu 7, aivan oikein.
 Taajuus 1187 kHz, Radio Seagull.
 Lokilässy kertoo R Seagull popularisoi. Huhun mukaan osoite on 'Caroline
 House, the Hague, the Netherlands.' 
 Ja kuuntelijoina oli ollut EJH, PJN, MJ, PTP, KTV, IU.
 Taidanpa nimimerkkien takaa muistaa aika monen nimet ilman tarkistusta. =)

 t. MNi





 ___
 DX mailing list
 DX@hard-core-dx.com
 http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
 ___

 THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
 and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
 published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] Radio Luxy - old times

2014-04-18 Thread ilkka suni

At 20:51 17.4.2014, JSA wrote:

En muista millä vuosikymmenellä Radio Luxembourg lähetti bingo
ohjelmiaan, mutta tuo tunneri jäi soimaan alitajuntaan.
Se oli tästä biisistä rakennettu. Muistaako veteraanit?



EN OLE VETERAANI, joskin over the hill. Siispä hieman Luxysta nakuilen.

Tuon videon grafiikassa hämää se, että Luxyn 
taajuushan oli 1440 kHz vasta vuodesta 1979 alkaen.


Oletan, että bingotunnari olisi 50-luvulta. Vain 
tyylilajin perustalta oletan. Omat havaintoni 
Luxysta ovat vasta alkaen 60-luvulta, josta 
60-luvusta en muista enää juuri mitään.


70-luvulta jo muistankin jotain. Muun muassa, 
Luxyn listaohjelman introtunnarin komeine 
torvisektioineen. Sekä sen, kun Luxyn lopettaessa 
lähetyksensä aamukahdelta Suomen aikaa, talviöinä koitti orpo olo.

Mitäs sitten, nukkumaanko tässä pitäisi käydä?

Seuraa päiväkirjapornoa.


LUXY OLI etenkin koko 70-luvun siinä määrin 
relevanttia arki-iltojen seuraani, että 
ensimmäinen SDXL-aikainen raporttini lähti Radio Luxemburgille, 31.10.1977.


Ajokortin saatuani jopa suunnittelin joskus 
haalivani käsiini rekisteritunnuksen RTL-208. 
Sittemmin osoittautui, että minun olisi pitänyt 
odottaa jokseenkin vuoteen 1990, ennen kuin 
kyseinen rekisteritunnus olisi ollut normaalilogistisesti saatavilla.


Vaan sepä loppui Luxy, such as many of us knew it. Oliko 1990 vai 1991.

Morsmaikkoni kanssa valvoin tuon muistaakseni 
lauantaiyön, ja kuuntelimme Luxyn 
retrospektiivisen lopettajaislähetyksen. 
AM-modella, 4 vaiko 6 kHz:n suotimella ja olohuoneen stereoiden kautta.


Seuraavana iltana, RTL radioi saksaksi, eikä se 
enää ollut sama Luxy. En tuon lopettajaisyön 
jälkeen enää koskaan Luxya kuunnellut, tosin jo 
aiemminkin Luxyn kuuntelemista hankaloitti taajuudelle pykätty mega-Saudi.


Nauhoitin tuolloin kaseteille Luxyn viimeisen 
yön. Jotain tuosta täytynee joskus kääntää digiksikin.



LUXEMBURGISSA kävin ensikerran vuonna 1984, mutta 
vasta kesän 1987 autoturneella vaivauduimme nostalgian pariin.


Pyöräytin Marnachin lähetinaseman luo, ja pahus soikoon:
pylonien tykönä oli leirintäalue.
Eikun teltta pystyyn, ja telttanaru kiinni Luxyn maston harusvaijeriin!

Sama tolppa, jota olin vuosikaudet kotona 
kuunnellut. Siinä oli muuten melkoinen 
magneettikenttä aistittavissa. Onko tämä 
kuvitelmaa, vai nouseeko tässä oikeasti ihokarvat 
pystyyn, ja kuuluuko täällä ajoittain  jotain jyminää?



PÄÄTIMME SITTEN käväistä Radio Luxemburgin toimitalollakin.

Sisäpihan puolella, etsiskelin ovenpielestä 
jonkinlaista ovisummeria. Samoin tein ovesta 
ulostautui noin nelikymppinen mies. Ei ollut Bob 
Stewart, ei Marlboro-mieskään, mutta palkollinen kuitenkin.


Stoppasin miehen, nykäisin kansainvälisen esiin 
ja miehelle sanoin, jotta aion turneesta vääntää 
tarinaa sanomalehteen, ja mielisin jotain 
kirjoittaa Luxystakin. Onnistuisiko asemavisiitti mitenkään?


Kundi totesi, jotta hän juuri lopetti 
työvuoronsa, mutta hän järjestää asian. Odottakaa 
tässä ulkona, kohta tulee joku, joka esittelee 
toimitilat ja latoo kouraan sylintäydeltä 
t-paitaa, lippistä ja promo-CD:tä. Mies painui takaisin sisätiloihin.


Puolisen tuntia siinä pihalla pällistelin 
morsmaikon kanssa. Eihenvetti, mihkä se kundi katosi?


Poistuimme. Ei tiennyt RTL mitä menetti, kun jäi 
saamatta julkisuutta sanomalehti Ylä-Vuoksessa!



ESIRIPPU laskeutuu, saa nauraa tai kirota:
eikö tuo voisi muisteloitaan blogiinsa suoltaa.


73, IS  ___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] Radio Luxy - old times

2014-04-18 Thread Markku Niiranen
Mulla ei koskaan ole ollut aivan noin hirmuisen intensiivistä suhdetta
mihinkään listahittiasemaan ja merirosvoihin (joillekin tuo taisi olla ihan
intohimo!), vaikka Luxy tosin lähetti muutakin, kuten jo aiemmin
mainitsemani Black Friday. ohjelmansa perjantaisin, jolloin tuli soulia
ja muuta mustaa musaa alkaen syksystä 1975. Ja muistelenpa, että sama
ohjelma oli pystyssä vielä ainakin 1977.
Mutta 1977 nauhoitin sen jutun Luxyltä kun Elvis vaihtoi hiippakuntaa, ja
tuonhan kyseinen asema kyllä ehdottomasti huomioi,
Suhtautumiseni johtunee siitä, ettå 13 vuotiaasta alkaen olen kuunnellut
myös klassista, ja jazzikin (se aiempi mainintani Willis Conoverin
ohjelmasta Jazz Hour) kelpaa hyvin, ainakin se vanhempi.

t. MNi



18. huhtikuuta 2014 20.32 ilkka suni is@pp.inet.fi kirjoitti:

  At 20:51 17.4.2014, JSA wrote:

 En muista millä vuosikymmenellä Radio Luxembourg lähetti bingo
 ohjelmiaan, mutta tuo tunneri jäi soimaan alitajuntaan.
 Se oli tästä biisistä rakennettu. Muistaako veteraanit?



 EN OLE VETERAANI, joskin over the hill. Siispä hieman Luxysta nakuilen.

 Tuon videon grafiikassa hämää se, että Luxyn taajuushan oli 1440 kHz vasta
 vuodesta 1979 alkaen.

 Oletan, että bingotunnari olisi 50-luvulta. Vain tyylilajin perustalta
 oletan. Omat havaintoni Luxysta ovat vasta alkaen 60-luvulta, josta
 60-luvusta en muista enää juuri mitään.

 70-luvulta jo muistankin jotain. Muun muassa, Luxyn listaohjelman
 introtunnarin komeine torvisektioineen. Sekä sen, kun Luxyn lopettaessa
 lähetyksensä aamukahdelta Suomen aikaa, talviöinä koitti orpo olo.
 Mitäs sitten, nukkumaanko tässä pitäisi käydä?

 Seuraa päiväkirjapornoa.


 LUXY OLI etenkin koko 70-luvun siinä määrin relevanttia arki-iltojen
 seuraani, että ensimmäinen SDXL-aikainen raporttini lähti Radio
 Luxemburgille, 31.10.1977.

 Ajokortin saatuani jopa suunnittelin joskus haalivani käsiini
 rekisteritunnuksen RTL-208. Sittemmin osoittautui, että minun olisi pitänyt
 odottaa jokseenkin vuoteen 1990, ennen kuin kyseinen rekisteritunnus olisi
 ollut normaalilogistisesti saatavilla.

 Vaan sepä loppui Luxy, such as many of us knew it. Oliko 1990 vai 1991.

 Morsmaikkoni kanssa valvoin tuon muistaakseni lauantaiyön, ja kuuntelimme
 Luxyn retrospektiivisen lopettajaislähetyksen. AM-modella, 4 vaiko 6 kHz:n
 suotimella ja olohuoneen stereoiden kautta.

 Seuraavana iltana, RTL radioi saksaksi, eikä se enää ollut sama Luxy. En
 tuon lopettajaisyön jälkeen enää koskaan Luxya kuunnellut, tosin jo
 aiemminkin Luxyn kuuntelemista hankaloitti taajuudelle pykätty mega-Saudi.

 Nauhoitin tuolloin kaseteille Luxyn viimeisen yön. Jotain tuosta täytynee
 joskus kääntää digiksikin.


 LUXEMBURGISSA kävin ensikerran vuonna 1984, mutta vasta kesän 1987
 autoturneella vaivauduimme nostalgian pariin.

 Pyöräytin Marnachin lähetinaseman luo, ja pahus soikoon:
 pylonien tykönä oli leirintäalue.
 Eikun teltta pystyyn, ja telttanaru kiinni Luxyn maston harusvaijeriin!

 Sama tolppa, jota olin vuosikaudet kotona kuunnellut. Siinä oli muuten
 melkoinen magneettikenttä aistittavissa. Onko tämä kuvitelmaa, vai
 nouseeko tässä oikeasti ihokarvat pystyyn, ja kuuluuko täällä ajoittain
 jotain jyminää?


 PÄÄTIMME SITTEN käväistä Radio Luxemburgin toimitalollakin.

 Sisäpihan puolella, etsiskelin ovenpielestä jonkinlaista ovisummeria.
 Samoin tein ovesta ulostautui noin nelikymppinen mies. Ei ollut Bob
 Stewart, ei Marlboro-mieskään, mutta palkollinen kuitenkin.

 Stoppasin miehen, nykäisin kansainvälisen esiin ja miehelle sanoin,
 jotta aion turneesta vääntää tarinaa sanomalehteen, ja mielisin jotain
 kirjoittaa Luxystakin. Onnistuisiko asemavisiitti mitenkään?

 Kundi totesi, jotta hän juuri lopetti työvuoronsa, mutta hän järjestää
 asian. Odottakaa tässä ulkona, kohta tulee joku, joka esittelee toimitilat
 ja latoo kouraan sylintäydeltä t-paitaa, lippistä ja promo-CD:tä. Mies
 painui takaisin sisätiloihin.

 Puolisen tuntia siinä pihalla pällistelin morsmaikon kanssa. Eihenvetti,
 mihkä se kundi katosi?

 Poistuimme. Ei tiennyt RTL mitä menetti, kun jäi saamatta julkisuutta
 sanomalehti Ylä-Vuoksessa!


 ESIRIPPU laskeutuu, saa nauraa tai kirota:
 eikö tuo voisi muisteloitaan blogiinsa suoltaa.


 73, IS


 ___
 DX mailing list
 DX@hard-core-dx.com
 http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
 ___

 THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
 and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
 published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the 

[DX] Hupsista

2014-04-18 Thread Markku Niiranen
Tarkistin, että Radio Luxembourgin olen raportoinut vasta 6.11.1971 QSL:n
mukaan, ja en suinkaan legendaariselta keskiaaltotaajuudelta.
6090 kHz kortissa seisoo.
Heh, Luxembourgia aiemmin olen raportoinut Radio Australiankin (30.9.1971,
Shepparton taajuudelta 7235), joten se Luxystä. ;))

MNi
___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html

Re: [DX] Radio Luxy - old times

2014-04-18 Thread ilkka suni
No juu, itse asiassa aloitin musiikinkeräilyni 
11...12-vuotiaana progeesta, eli ne pakolliset 
Colosseumit, Genesikset, Wigwamit sun muut. Kuten 
tiedät, [Länsi-]Saksan WOM oli hemmetin hyvä keräilylaari.


Jotkut aina keräävät uusimman musiikin vaikutteet 
jostain. Luxyn seuraamisesta oli paljon hyötyä 
DJ-hommissa, eli kun tunsi etukäteen ja 
biittimiksaukselleen potentiaaliset hittibiisit. 
Olinko 15 vanha, kun ensimmäisen DJ-keikkani ns. 
koulupiireissä heitin, ja sittemmin keikkasin mm. 
Imatran Valtionhotellin Kellaridiskossa, Joensuun 
Wienittäressä sekä Lappeenrannan Willimiehessä.


Ja on Luxyn seuraamisesta eli taustojen 
tuntemuksesta ollut hyötyä konsertti- sekä 
levyarvostelujenkin laadinnassa, jotka nuo tosin lopetin vuonna 2001.


Merirosvojen kanssa, Luxylla käsittääkseni ei 
mitään tekemistä. Ja taitaa Marnachin 
lähetinasemakin piirulleen sijaita Saksan 
puolella: niitä toisen maailmansodan jälkeisiä 
jakolinjoja. Lähetintoiminnan offiisi kylläkin 
sijaitsi, yhä sijainnee Luxemburgin [LUX] keskustassa.


Vaikka nyt antauduinkin hard-core -nakuiluun, se 
intohimoista ;) Tiedän, että olet itsekin kera 
Herb Alpertin heittänyt läppää, kera E,WF:n ottanut häppää etc.



73, IS.



At 21:37 18.4.2014, you wrote:
Mulla ei koskaan ole ollut aivan noin hirmuisen 
intensiivistä suhdetta mihinkään 
listahittiasemaan ja merirosvoihin (joillekin 
tuo taisi olla ihan intohimo!), vaikka Luxy 
tosin lähetti muutakin, kuten jo aiemmin 
mainitsemani Black Friday. ohjelmansa 
perjantaisin, jolloin tuli soulia ja muuta 
mustaa musaa alkaen syksystä 1975. Ja 
muistelenpa, että sama ohjelma oli pystyssä vielä ainakin 1977.Â
Mutta 1977 nauhoitin sen jutun Luxyltä kun 
Elvis vaihtoi hiippakuntaa, ja tuonhan kyseinen 
asema kyllä ehdottomasti huomioi,
Suhtautumiseni johtunee siitä, ettå 13 
vuotiaasta alkaen olen kuunnellut myös 
klassista, ja jazzikin (se aiempi mainintani 
Willis Conoverin ohjelmasta Jazz Hour) kelpaa hyvin, ainakin se vanhempi.


t. MNi



___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


Re: [DX] Radio Luxy - old times

2014-04-18 Thread ilkka suni
Jaakuule, Markku, löysin nurkista tuollaisenkin 
intensiivisen kasetin, toki nyt äsken editoin eli pätkin antiaan:

https://app.box.com/s/ivmb7kfm4jlknj9q0oi1

Kassun B-puolella kuuluu olevan tyttöbändin 
Clout, jäikö ainokaiseksi älpykseen. Stydin 
energinen lätty, vieläkin väitän: jättää Spaissaritkin tulemaan.


Kaikkea sitä nurkissa ja kaapeissa. Inhasti 
klippaa tietsikka audiotakin, kun taajuudet noin 
200...800 Hz menevät nauhoitteessa yli nollatason.



73, IS


At 21:37 18.4.2014, you wrote:
Mulla ei koskaan ole ollut aivan noin hirmuisen 
intensiivistä suhdetta mihinkään listahittiasemaan ja merirosvoihin



___
DX mailing list
DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/dx
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


[HCDX] WORLDWIDE DX CLUB Top News #1158

2014-04-18 Thread Michael Bethge
The latest edition (18  April) of the WORLDWIDE DX CLUB Top News,
compiled by Wolfgang Bueschel, has been posted:

http://topnews.wwdxc.de

Best regards,

Michael Bethge

*
WORLDWIDE DX CLUB
Postfach 1214
D-61282 Bad Homburg
GERMANY
Fax: +49 6172 123117
E-Mail: m...@wwdxc.de
Internet: http://www.wwdxc.de
*

_
Hard-Core-DX mailing list
Hard-Core-DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/hard-core-dx
http://www.hard-core-dx.com/
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at
http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


[HCDX] European Music Radio Radio Geronimo this Sunday

2014-04-18 Thread tom taylor
European Music Radio  Radio Geronimo this Sunday



European Music Radio Relay on 20th April 2014:

07.00 to 08.00 UTC  (Gohren) on 7265 KHz  Tom Taylor

08.00 to 09.00 UTC  (Gohren) on 9485 KHz  Tom  Mike Taylor

08.00 to 09.00 UTC  (Nauen)  on  6045 KHz  Tom  Mike Taylor

Please send all E.M.R. reports to:  stu...@emr.org.uk  Thank you!



EMR Internet repeats on Sunday and Monday:

Programme repeats are at the following times: 07.00, 12.00, 16.00, 19.00 UTC

Please visit www.emr.org.uk and click on the EMR internet radio button

which you will find throughout the website (see the menu on the left).



Radio Geronimo on 20th April 2014:

09.00 to 11.00 UTC (Gohren) on 9485 KHz

Please send all reports to: geronimoshortw...@hotmail.com  Thank you!



Good Listening!

73s Tom
_
Hard-Core-DX mailing list
Hard-Core-DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/hard-core-dx
http://www.hard-core-dx.com/
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at
http://www.gnu.org/licenses/dsl.html


[HCDX] Glenn Hauser logs April 17-18, 2014

2014-04-18 Thread Glenn Hauser
** AUSTRALIA. 12065 // 9580 and much weaker // 12085, Friday April 18 at 1315 
tune-in RA to a very interesting interview with anti-nuclear activist who built 
up Physicians for Social Responsibility and then was removed from leadership, 
she thinks by FBI and CIA conspiracy influencing the board of directors. Never 
hear her name! And 1327 cut off abruptly and rudely before show is over for 3 
minutes of RA promos, 1330 onto next show `Future Tense` subject ``Utopia`s 
Second Coming``. PSR guest must have been Dr Helen Caldicott, but what was the 
show? RA online program schedule pages refuse to display anything. This is also 
not a good Friday for propagation, making RA signals stand out even more vs 
northerly attenuations (Glenn Hauser, OK, DX LISTENING DIGEST)

** BRAZIL. 9664.74 approx., April 18 at 0111, R. Voz Missionária with music, 
poor signal much weaker than 11855.24 tonight (Glenn Hauser, OK, DX LISTENING 
DIGEST)

** BRAZIL. 11855.24 approx., April 18 at 0103, R. Aparecida still on this 
off-frequency like 48 hours ago, tho there`s nothing now to het it. Usual ToH 
recitation of long list of affiliates all over Brasil ending with one in 
Guajará Mirim, Rondônia, and on to `Com a Mãe Aparecida` super-Catholic show 
(Glenn Hauser, OK, DX LISTENING DIGEST)

** CHINA [and non]. Quick CNR1 jammer survey morning of April 18:
16100, April 18 at 1347, CNR1 jammer, fair, seems only one 12-18 MHz

15580, April 18 at 1423, VOA Music Mix via SÃO TOMÉ has CCI making fast SAH, 
and I can barely // it to 16100 which is now up to fair-good level. Also seems 
het on lo side of 15580 between that and 15575 KBS, so V. of Tibet attracted it 
here; however, Aoki shows VOT on 15577 via Tajikistan only at 1230-1240, but 
these segments are constantly jumbling (Glenn Hauser, OK, DX LISTENING DIGEST)

17740, April 18 at 1426, CNR1 jammer, fair signal with CCI, i.e. VOA Tibetan 
via THAILAND, daily during this hour only (Glenn Hauser, OK, DX LISTENING 
DIGEST)

** CHINA [non]. 9690, April 18 at 0347 check, CRI in English again during this 
hour via SPAIN, // but not synchronized 9790 CUBA. So never mind my WOR 1717 
item that Chinese has replaced English at 03-04 on 9690, tho that was certainly 
the case when I last checked April 14. Perhaps they are undecided or subject to 
mixups (Glenn Hauser, OK, DX LISTENING DIGEST)

** CUBA. 9550, April 18 at 0102, still no RHC signal here despite continuing to 
claim it on A-14 schedule at
http://www.radiohc.cu/interesantes/estaticas/frecuencias
not only at 11-13, but at 21-05 UT (and we`ve also heard it in the 13-15 
period). Also at 0102, RHC is on 11670, 11760 and 11840 with VG signals altho 
same schedule claims 11760 is not used at all after 2030! RHC never gets its 
act together, and Arnie will blame me, the messenger, for saying so (Glenn 
Hauser, OK, DX LISTENING DIGEST)

** GREECE [non]. 9420, April 18 at 0113 speech in reverby chamber, probably 
sermon, in Arabic, or Farsi? Poor signal. Anyhow, it`s VIRI, with Helleniki 
Radiophonia missing from this and all its other frequencies (Glenn hauser, OK, 
DX LISTENING DIGEST)

** GUAM. 13625, April 18 at 1430, fair-good signal in Burmese with Christian 
hymn tune at 1432. It`s KSDA at 1430-1500, and per Aoki I have lucked into the 
sole station on 13625 anywhen, anywhere (Glenn Hauser, OK, DX LISTENING DIGEST)

** INDIA. 11980, April 18 at 0101, AIR Sinhala service via Delhi-Khampur with 
another failure: dead air tho good signal with flutter, while // via GOA 11740 
tho weaker with flutter, is musical; by 0105, 11985 is back with unsynchronized 
music too. I am also hearing a het on the lo side of 11740, and at 0113 just 
before it goes off I discover that AIR is the one off-frequency, about 11740.2. 
Aoki and HFCC show no other 11740s on air at this time, unless it`s CNR2 
Lingshi 725 site, China, on past listed 0100* (Glenn Hauser, OK, DX LISTENING 
DIGEST)

** PERU. 5980, April 18 at 0056, JBA carrier from R. Chaski also vs hashsplash 
from 5990 CRI/CUBA. 5980 still JBA in the clear after 0100 until cutoff at 
0108:38.5*, which is 17.5 seconds later than three nights ago, so the 0108:34* 
two nights ago was quite the anomaly (Glenn Hauser, OK, DX LISTENING DIGEST)

** SOUTH CAROLINA [non]. 9370, April 18 at 0117, WWRB is still on day-frequency 
with BS, rather than 3185. HFCC and FCC A-14 registrations show 13-24 on 9385, 
00-13 on 3185. The morning switchover time also varies widely.

9690, April 18 at 1435 via WRMI, BS is mentioning he will be on a new schedule 
in a few days via World Harvest Radio. (Of course, this may have been an old 
recording) (Glenn Hauser, OK, DX LISTENING DIGEST)

** SRI LANKA. 11905, April 18 at 0114:52, music starts from SLBC after 
carrier-on earlier in this minute, good with heavy flutter; 2+1  mistimesignal 
ends at 0115:19, sign-on in Hindi pronouncing ``Sri Lanka Broadcasting 
Corporation`` in English (Glenn Hauser, OK, DX LISTENING DIGEST)

** U S A. WORLD OF RADIO 1717 monitoring: 

Hard-Core-DX Digest, Vol 136, Issue 23

2014-04-18 Thread hard-core-dx-request
Send Hard-Core-DX mailing list submissions to
hard-core-dx@hard-core-dx.com

To subscribe or unsubscribe via the World Wide Web, visit
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/hard-core-dx
or, via email, send a message with subject or body 'help' to
hard-core-dx-requ...@hard-core-dx.com

You can reach the person managing the list at
hard-core-dx-ow...@hard-core-dx.com

When replying, please edit your Subject line so it is more specific
than Re: Contents of Hard-Core-DX digest...




Hard-Core-DX mailing list
Hard-Core-DX@hard-core-dx.com
http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/hard-core-dx
http://www.hard-core-dx.com/
___

THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
published by Michael Stutz at http://dsl.org/copyleft/dsl.txt

Today's Topics:

   1. WORLDWIDE DX CLUB Top News #1158 (Michael Bethge)
   2. European Music Radio  Radio Geronimo this Sunday (tom taylor)
   3. Glenn Hauser logs April 17-18, 2014 (Glenn Hauser)


--

Message: 1
Date: Fri, 18 Apr 2014 08:20:43 +0200
From: Michael Bethge m...@wwdxc.de
To: rec-radio-i...@panix.com, hard-core-dx@hard-core-dx.com,
Fernando Luiz de Souza py2nl@gmail.com, Faustino Prado
Moreira py2...@gmail.com
Subject: [HCDX] WORLDWIDE DX CLUB Top News #1158
Message-ID: 95BE5E35E6114066B8ADA9AF3C52D039@BETHGEZUHAUSE
Content-Type: text/plain;   charset=iso-8859-1

The latest edition (18  April) of the WORLDWIDE DX CLUB Top News,
compiled by Wolfgang Bueschel, has been posted:

http://topnews.wwdxc.de

Best regards,

Michael Bethge

*
WORLDWIDE DX CLUB
Postfach 1214
D-61282 Bad Homburg
GERMANY
Fax: +49 6172 123117
E-Mail: m...@wwdxc.de
Internet: http://www.wwdxc.de
*



--

Message: 2
Date: Fri, 18 Apr 2014 15:41:27 +0100
From: tom taylor emrshortw...@gmail.com
To: undisclosed-recipients:;
Subject: [HCDX] European Music Radio  Radio Geronimo this Sunday
Message-ID:
CAKods6=WkrJOu3jATDjZ5RvipK8D9yTo+9GktSKgv94i=+y...@mail.gmail.com
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1

European Music Radio  Radio Geronimo this Sunday



European Music Radio Relay on 20th April 2014:

07.00 to 08.00 UTC  (Gohren) on 7265 KHz  Tom Taylor

08.00 to 09.00 UTC  (Gohren) on 9485 KHz  Tom  Mike Taylor

08.00 to 09.00 UTC  (Nauen)  on  6045 KHz  Tom  Mike Taylor

Please send all E.M.R. reports to:  stu...@emr.org.uk  Thank you!



EMR Internet repeats on Sunday and Monday:

Programme repeats are at the following times: 07.00, 12.00, 16.00, 19.00 UTC

Please visit www.emr.org.uk and click on the EMR internet radio button

which you will find throughout the website (see the menu on the left).



Radio Geronimo on 20th April 2014:

09.00 to 11.00 UTC (Gohren) on 9485 KHz

Please send all reports to: geronimoshortw...@hotmail.com  Thank you!



Good Listening!

73s Tom


--

Message: 3
Date: Fri, 18 Apr 2014 10:10:59 -0700 (PDT)
From: Glenn Hauser wghau...@yahoo.com
To: d...@yahoogroups.com
Cc: s...@mailman.qth.net
Subject: [HCDX] Glenn Hauser logs April 17-18, 2014
Message-ID:
1397841059.25550.yahoomailba...@web161303.mail.bf1.yahoo.com
Content-Type: text/plain; charset=utf-8

** AUSTRALIA. 12065 // 9580 and much weaker // 12085, Friday April 18 at 1315 
tune-in RA to a very interesting interview with anti-nuclear activist who built 
up Physicians for Social Responsibility and then was removed from leadership, 
she thinks by FBI and CIA conspiracy influencing the board of directors. Never 
hear her name! And 1327 cut off abruptly and rudely before show is over for 3 
minutes of RA promos, 1330 onto next show `Future Tense` subject ``Utopia`s 
Second Coming``. PSR guest must have been Dr Helen Caldicott, but what was the 
show? RA online program schedule pages refuse to display anything. This is also 
not a good Friday for propagation, making RA signals stand out even more vs 
northerly attenuations (Glenn Hauser, OK, DX LISTENING DIGEST)

** BRAZIL. 9664.74 approx., April 18 at 0111, R. Voz Mission?ria with music, 
poor signal much weaker than 11855.24 tonight (Glenn Hauser, OK, DX LISTENING 
DIGEST)

** BRAZIL. 11855.24 approx., April 18 at 0103, R. Aparecida still on this 
off-frequency like 48 hours ago, tho there`s nothing now to het it. Usual ToH 
recitation of long list of affiliates all over Brasil ending with one in 
Guajar? Mirim, Rond?nia, and on to `Com a M?e Aparecida` super-Catholic show 
(Glenn Hauser, OK, DX LISTENING DIGEST)

** CHINA [and non]. Quick CNR1 jammer survey morning of April 18:
16100, April 18 at 1347, CNR1 jammer, fair, seems only one 12-18 MHz

15580, April 18 at 1423, VOA Music Mix via S?O TOM? has