Re: [rlug] inregistrare ip lease in server extern

2016-03-28 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
cred ca poti obtine ce vrei tu cu 
https://www.consul.io/ 




On Mon, 2016-03-28 at 12:33 +0300, Adrian Sevcenco wrote:
> 
> Error verifying signature: parse
> error
> Salut! Subiectul explicit e urmatorul :
> Intr-o retea unde nu am controlul asupra dhcp + dns (iar dns-ul oricum
> nu are zona interna pentru ip-urile private) as avea nevoie sa
> inregistrez undeva ip-ul luat de vm prin dhcp.
> Preferinta ar fi ca :
> 1. vm-ul sa isi ia ip-ul din aceasta retea privata nu sa fac nat prin
> hostul vm-urilor (din diverse considerente am nevoie sa fie toate in
> reteaua privata comuna)
> 2. sa fie o solutie light, fara pachete aditionale in kickstart daca se
> poate (eventual sa fac un POST prin curl? dar nu am idee cum sa fac o
> pagina care sa faca asha ceva...)
> 
> Aveti o idee cum se poate face asha ceva?
> Multumesc frumos!
> Adrian
> 
> 
> --ms020209000602050109050700--
> ___
> RLUG mailing list
> RLUG@lists.lug.ro
> http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] lug.ro server downtime

2016-01-29 Fir de Conversatie Vali Dragnuta



On Fri, 2016-01-29 at 16:13 +, Nux! wrote:
> Mutati-l in claud, sa stiti o treaba.
> 
> ;)
> 

Eu credeam ca e deja in claud:
- nu este in debaraua cu muraturi a lui rpetre, asta sigur
- merge sau nu merge it's not my problem (tm)
- cind nu merge, someone must the needful do.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Raspberry Pi Zero: the $5 computer - Raspberry Pi

2015-11-26 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Spune sincer, merge angry birds pe el ? :))


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Blocare VPS CentOS

2015-10-11 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

> 
> Truncate e si mai rapid pt crearea sparse files, dar nu vrei asta la swap, 
> pentru ca ce castigi ca timp la crearea fisierului pierzi insutit la scrierea 
> lui de cand ajunge de la 0 la dimensiune maxima. 

Last time i checked kernelul refuza sa faca swap pe fisiere sparse.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] certificat ssl wildcard

2015-10-01 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Si eu folosesc startssl comercial si imi iau certificate cu wildcard.
Ca sa le poti lua din cite imi amintesc iti trebuie un personal identity
validation si ceva company validation.
Iti cer niste acte/copii de acte pt astea (factura cu adresa pt personal
validation si pt company validation iti cer niste chestii asemanatoare).
Pare complicat, dar nu e, de obicei merge repede procesul, iar daca ai
probleme raspund repede la mailuri.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] md *NU* continua rebuild dupa reboot

2015-10-01 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Incorect :

A. Debian cere explicit mdadm.conf
https://wiki.debian.org/SoftwareRAID  
Cindva am mai avut discutia asta, s-a reintrodus necesitatea de a avea
mdadm.conf pentru un motiv anume, momentan nu gasesc detaliile tehnice,
mai caut.


B. RHEL/Centos 5 si 6 (nu am testat inca pe 7)
RHEL5 cere explicit mdadm.conf, conform documentatiei
RHEL6 se comporta astfel : Daca faci array cu metadate 1.x post
instalare si nu le treci in mdadm.conf, dupa urmatorul reboot deviceul
este detectat drept md127, este inutilizabil si nici nu se
sincronizeaza. Arata asa :
Personalities : [raid1] 
md127 : active (auto-read-only) raid1 sdc1[1] sdb1[0]
  488252928 blocks super 1.2 [2/2] [UU]
resync=PENDING
  bitmap: 4/4 pages [16KB], 65536KB chunk

Conform linkului tau, :
 Version 1.2 superblocks will not automatically assemble with a numbered
device name unless specifically told to do so.  There are two way to do
this:

1. Pass the --name= option to the mdadm --create command.  This
will cause the name to be a simple number, and mdadm will assume that
you want the array created with that number as the device name.  Aka, 0
will get assembled as /dev/md0, 1 as /dev/md1, etc.
-> Nu functioneaza

2. Create an ARRAY line in the mdadm.conf file that specifies the uuid
of the array and the name you wish the array to have 
-> asta este fix ca am recomandat eu initial, si functioneaza.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] md *NU* continua rebuild dupa reboot

2015-09-30 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Probabil ca nu e de fapt activ. Prin alte distributii, dupa ce faci
matricea trebuie musai sa produci si /etc/mdadm.conf cu ceva gen
mdadm --examine --scan > /etc/mdadm.conf si eventual rebuild de
initramfs daca ai. 
Dupa ce faci asta o sa-ti fie initializat la boot si o sa porneasca
reconstructia de unde a ramas.
Oricum, numele deviceului de md127 seamana a initializare incompleta la
boot => fa-i mdadm.conf.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Cum restartez sunetul pe ub UBUNTU-14.04 64 bits ?

2015-09-14 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Eh, eu de vreo 5 ani am tot sunetul pe pulse audio si de vreo 4 nu am
mai avut vreun issue semnificativ cu pulseaudio. Dimpotriva, face unele
lucruri ceva mai simplu de facut.
Culmea e ca problema lui este cel mai probabil legata nu de pulse audio
care e in ultima instanta doar un wrapper, ci de alsa (poate s-a
incarcat alt driver dupa reboot) sau de faptul ca a incercat sa amestece
aplicatii configurate explicit sa aleaga alsa in loc de pulse.
Pulse face device sharing by default, alsa nu intotdeauna, iar daca ai
vreo aplicatie alsa-only pornita inainte de pulse si care si-a facut
lock pe deviceurile alsa, nu o sa-ti mai mearga nici alta aplicatie cu
alsa si nici pulseaudio.

Parerea mea din cel putin ultimele 2 releaseuri ubuntu lts este ca pulse
functioneaza destul de ok si nu are sens sa te pisi impotriva vintului
dezactivindu-l doar pentru ca "stii tu mai bine".

Btw, ce inseamna ca nu merge ? Aplicatiile care vor sa foloseasca
sunetul se blocheaza ? Sau par sa trimita date dar nu se aude nimic ?

Vezi de asemenea ca in pulse ai si mixer per aplicatie, sa nu-ti fi dat
mute pe o aplicatie...

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Nu pot instala dictionarul Everest pe un Ubuntu 14.04.3 pe 64 bit

2015-09-08 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
QT este temabil, mi se pare ca daca rulezi qtconfig inainte si alegi o
tema mai normala se va reflecta si in aplicatiile care nu-si aleg
explicit o tema qt.
Doar ca trebuie sa rulezi qtconfig pt versiunea de qt folosita de
aplicatia respectiva.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] ulei, bere, suc, alte lichide?

2015-08-18 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Credeam ca pleci in tara corectitudinii politice :)



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] ulei, bere, suc, alte lichide?

2015-08-17 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Mie mi-ar conveni acolo, e foarte aproape de birou, numa' bine.
Doar nu ploua chiar atunci.Si chiar si daca ploua, macar nu e fum.


On Mon, 2015-08-17 at 11:58 +0300, Petru Rațiu wrote:
 2015-08-17 11:55 GMT+03:00 Bogdan-Stefan Rotariu bog...@rotariu.ro:
 
 
 
  ce ziceti de locatia http://restaurant.hoteldiesel.ro/en/contact/ 
  http://restaurant.hoteldiesel.ro/en/contact/ ?
  Este la lac, aer curat :), poate acomoda mese mari, locuri de parcare si
  evident bere
 
 
 E fain acolo, am mai fost, dar nu stiu daca au loc inauntru in caz ca ploua.
 


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] ulei, bere, suc, alte lichide?

2015-08-17 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Aproape de Primaverii mi se pare foarte in Bucuresti.
Da' daca vrei putem incerca si ceva in Berceni.
Sau Ferentari.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] bash fork process separat

2015-06-22 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
#!/bin/sh

( gzip bigfile /dev/null 2/dev/null ) 



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] rich man / poot man d.f.s

2015-06-18 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
1.Daca excluzi java doar pentru ca java atunci esti mai tut decit pari.
2.Am testat si eu si ceph si gluster, la fiecare am gasit cite ceva care
m-a oprit (deocamdata) sa implementez mai departe. For the record eu
caut pentru a tine volume de masini virtuale pe ele.  Gluster is getting
there, but still no cigar.La gluster spre exemplu un issue era ca
writerul (clientul) scria simultan ambele copii ale datelor (adica daca
ai un volum cu o replica, in momentul in care scrii ceva scrii in 2
locuri simultan, injumatatind performanta de scriere pt ca banda e in
general limitata. Intr-o oarecare masura, depinzind si de hardware poti
compensa cu interface bonding.
Implementari viitoare de glusterfs vor avea un mecanism ceva mai elegant
in care scrii catre un nod si nodul la rindul sau propaga datele catre o
replica.



3. Nu am apucat inca sa testez asta, poate in perioada urmatoare.
https://en.wikipedia.org/wiki/BeeGFS



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] sf-uri php

2015-06-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Poti pastra interfata dintre client si tine sincrona pina la un anumit
punct, iar in spate faci tot asincron. Important e ca partea sincrona sa
o faci cit mai light in asa fel incit sa-ti permiti sa tii un numar
foarte mare de clienti cu un request sincron in asteptare fara ca tu sa
blochezi prea multe resurse facind asta. Ceva de genul :



[client]  -(sincron)- [php1] ...(asincron)...[php2 ]
  |[cache]



Clientul face requesturi sincrone catre un php1 care trebuie sa fie cit
mai eficient in asa fel incit chiar si cu un numar mare de requesturi
active sa ai impact foarte mic. Backendul asta verifica daca ai sau nu
rezultatul intr-un cache (care poate fi un sistem dedicat, iclusiv ceva
nosql in-memory daca vrei) iar daca nu-l gaseste submiteaza mai departe
requestul intr-o coada pentru backendul2, heavy. Dupa care sta, cu
clientul initial agatat. Intrucit nu faci alta procesare memofaga in
php1, ar trebui sa poti tine un numar relativ mare de requesturi active
simultan. Dpdv al clientului, este in continuare o procesare sincrona.
Din momentul asta, php1 face polls (operatie relativ ieftina) in coada
sa vada daca i s-a rezolvat requestul de catre un backend.

In fine, in php2 preiei requesturi din coada si le procesezi intr-un
ritm ales de tine (nu mai mult de N in paralel, cu N stabilit in functie
de ce resurse ai la dispozitie). Pe masura ce requesturile sint
rezolvate, le marchezi in coada ca procesata si le pui rezultatul ce va
fi preluat de php1 si dat clientului.

In felul asta, poti si jongla mai usor cu un numar variabil de
backenduri levell1 sau level2 ca sa poti adauga/scoate dinamic in
functie de nevoi. (adica poti adauga in perioade de virf mai multe php2
ca sa-ti proceseze mai repede din coada de procesare)


Coada si cacheul pot fi entitati diferite sau pot reprezenta aceeasi
entitate.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] sf-uri php

2015-06-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Rght. In assembler eventual.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] filesystem pentru disk cache / lru

2015-05-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
In cel mai rau caz poate sa configureze/modifice aplicatiile in cauza sa
puna datele in directoare dinamice astfel incit sa nu ai jdemii de
fisiere in acelasi director. De exemplu ar putea sa aiba
cache_location=/mnt/cache/$(date +)%Y%m%d)/
Sau pornind de la timpul de validitate necesar pt obiectele din cache
poate sa se asigure ca le sterge mereu pe alea mai vechi (astfel incit
sa nu apuci niciodata sa aduni prea multe in locul ala). Sau sa
intermediezi locatia printr-un symlink pe care il schimbi periodic samd.

Ma rog,propunerea e un pic far fetched pt ca el nu a spus ce aplicatii
sint alea si in ce masura se poate sau nu interveni in ele.
Foarte de acord cu sugestia primita anterior ca mai bine expune X-ul.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] secure voip pentru ~10 oameni

2015-02-14 Fir de Conversatie Vali Dragnuta



On Sat, 2015-02-14 at 19:50 +0200, Alexandru Balan wrote:
 Multam la amandoi (daca mai are cineva vreo sugestie sau material, nu 
 ezitati). 
 
 M-am gandit la un VPN ca solutie pentru problemele cu apeluri din 3G dar nu e 
 fezabil ca usability. Nu pot sa-i pun pe toti sa stea tot timpul cu vpn-ul 
 pornit catre mine. 
 
 Altfel, m-ar ajuta foarte mult niste sugestii de clienti (iOS, Android, 
 Blackberry). Ori SIP ori Jabber. 

Si de ce nu ? Nemaipunind la socoteala ca poti sa ai vpn activ nonstop
dar trimiti prin el doar o parte din trafic,cel cu resursele private (ii
dai doar niste rute specifice nu default route)

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] VMware esxi si centos

2015-01-31 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Vezi ca exista destule  loguri, atit ale hypervisorului cit si per VM cu
care ai putea incerca sa vezi ce s-a intimplat.
Vezi tab-ul events la fiecare VM sau la nivel de host.Vezi properties
pe storage-ul vazut de hypervisor, vezi daca apare ceva ciudat acolo.

Fa un efort, vmware e destul de clica clica asa, trebuie doar sa cauti
putin prin el :)

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Tomato/OpenWRT reset conexiune TCP activă

2014-12-10 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
a). vezi si tcpkill din dsniff
b). poti sa adaugi temporar inainte de regula care face match pe
ESTABLISHED reguli noi care sa faca match pe sursa si destinatia
conexiunii active si sa dea REJECT
c). dupa ce schimbi regulile de acces faci flush pe toata tabela de
connection tracking sau individual pe flowurile care te deranjeaza.
man conntrack, vezi --delete

c) este solutia cea mai eleganta.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Tomato/OpenWRT reset conexiune TCP activă

2014-12-10 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Esti sigur ca nu exista deja pachet ?
https://dev.openwrt.org/browser/trunk/package/network/utils/conntrack-tools/Makefile?rev=33701



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] java cacat

2014-11-25 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
1.Ce ai patit tu e o problema care nu isi are originea doar in java.
Pe de-o parte, din cauza unor buguri mai vechi in java care s-au lasat
cu ceva 0-days cu oarece succes, browserele au inceput sa chitzaie daca
te prind cu jre-uri mai vechi si pe care le considera nesigure. Din
cauza asta nu poti sa-ti folosesti java mai veche cu care toolurile de
administrare functionau. Nu am cautat, dar e posibil sa existe in
browserul tau preferat ceva setare hidden - sau alternativ un plugin -
care sa inhibe warningul pentru jre vechi -permitindu-ti astfel sa
folosesti un jre convenabil scopului tau;

2.A doua problema este ca de la versiuni de java ceva mai noi, runtimeul
verifica daca appletul/codul pe care vrei sa-l rulezi este semnat.
Daca este semnat si certificatul poate fi validat, atunci va functiona
totul as expected, daca nu atunci in functie de setari ori blocheaza cu
totul appletul ORI ii restrictioneaza accesul, spre exemplu nu-i da voie
sa deschida socketi - ceea ce probabil ti se intimpla tie.
Ai ori alternativa de a whitelista fiecare site la care te conectezi si
sa-l declari ca trusted, SAU (si asta mi se pare mai elegant) sa iti
importi certificatele toolurilor de administrare pe toate statiile de la
care folosesti consola aia de administrare. Deployment automat de
certificate poti face in ziua de astazi destul de lejer. Java va valida
certificatele prezentate si contra listei de CA-uri din sistemul de
operare.Poti in principiu sa-ti faci un bundle de certificate pe care
sa-l poti instala automat pe toate statiile relevanta.


3. A treia potentiala problema este data de incompatibilitati
inevitabile intre versiuni. Daca consola ta a fost initial facuta sa
functioneze cu java 1.5 si intre timp tu incerci sa rulezi cu 1.8 sint
ceva sanse ca unele clase, unele interfete sa se fi obsoletat si cum e
normal sa nu mai functioneze pe versiuni noi. 

In fine, as putea sa-ti sugerez sa-ti instalezi intr-o locatie
alternativa o versiune mai veche de browser + javele aferente astfel
incit pentru administrarea acelor tooluri sa folosesti doar comboul de
browser mai vechi + jre mai vechi.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Migrare statii de lucru Office catre Linux

2014-11-14 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Dupa prima amenda isi vor schimba brusc viziunea asupra lumii. 
E suficient un fost angajat suparat sa dea o sesizare anonima la BSA
friends, sa vezi ce repede vin controalele.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Migrare statii de lucru Office catre Linux

2014-11-14 Fir de Conversatie Vali Dragnuta



On Fri, 2014-11-14 at 16:51 +0200, Petru Ratiu wrote:
 2014-11-14 16:50 GMT+02:00 Vali Dragnuta vali.dragn...@inode.ro:
 
  Dupa prima amenda isi vor schimba brusc viziunea asupra lumii.
  E suficient un fost angajat suparat sa dea o sesizare anonima la BSA
  friends, sa vezi ce repede vin controalele.
 
 
 
 De ce fost daca e anonima?
 

Din experienta mea anterioara, cine vrea sa se razbune o face doar dupa
ce s-a pus la adapost si a plecat din locul respectiv. Sau uneori
motivul razbunarii este chiar faptul ca a fost fortat sa plece.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Migrare statii de lucru Office catre Linux

2014-11-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Ai fi surprins, nu mai e chiar asa cum crezi tu. Asta si din cauza ca in
special firmele mici si mijlocii sint ceva mai limitate financiar si nu
isi permit sa plateasca atita banet pe licente de office. 
Cred ca nici nu e cazul sa discutam aici de aceia care instaleaza office
la liber pentru ca nu-i controleaza nimeni, ia sa-i pui  sa cumpere
licente si sa vezi pe urma cum isi pun problema da' totusi de ce nu
incercam sa folosim de sus pina jos altceva.Vorbim de cei care vor sa
stea in limitele legale.


Kingsoft office nu pare a fi freeware pentru utilizare comerciala.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Migrare statii de lucru Office catre Linux

2014-11-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

 http://products.office.com/en-us/business/compare-office-365-for-business-plans
 
 La 10 dolari/luna per utilizator zic ca este destul de decent.

Pai ala vad ca e online, nu-ti da decit  maxim 5 instalari locale pe
statii. 

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Migrare statii de lucru Office catre Linux

2014-11-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta



On Fri, 2014-11-14 at 01:28 +0200, Eugeniu Patrascu wrote:
 2014-11-14 1:25 GMT+02:00 Vali Dragnuta vali.dragn...@inode.ro:
 
 
  
  http://products.office.com/en-us/business/compare-office-365-for-business-plans
  
   La 10 dolari/luna per utilizator zic ca este destul de decent.
 
  Pai ala vad ca e online, nu-ti da decit  maxim 5 instalari locale pe
  statii.
 
 
 Each user can install Office on 5 PCs or Macs, 5 Windows tablets or iPads,
 and 5 phones.

Chiar si asa, pt o firma de 30 de oameni 10*30*12=3600$/an  poate fi o
suma considerabila. Excluzind serviciile colaterale,pentru o utilizare
estimata de peste 30 zile tot mai convenabil este sa-ti iei licente
homebusiness pt fiecare utilizator, cu dezavantajul ca nu beneficiezi
de versiuni mai noi si ca sa faci upgrade trebuie sa platesti din nou,
probabil cam la fiecare 3..4 ani. Cind incepi sa aduni toate taxele de
protectie ms ajungi la niste sume considerabile care se simt pe bugetele
multianuale.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Lentoare RHEL7

2014-10-17 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Cred ca pentru o evaluare obiectiva ar trebui sa mai testezi si altceva
pentru a stabili daca versiunea de python din el7 este mai lenta sau tot
sistemul.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Bash Bug - centos 4

2014-09-29 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

 sursele sint disponibile CLIENTILOR. licenta nu cere sa fie date 
 intregului univers :)

Ok, dar in cazul asta licenta permite celui ce primeste sursele sa le
redistribuie in mod legal:

Any licensee who adheres to the terms and conditions is given permission
to modify the work, as well as to copy and redistribute the work or any
derivative version. The licensee is allowed to charge a fee for this
service, or do this free of charge.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Bash Bug - centos 4

2014-09-27 Fir de Conversatie Vali Dragnuta



On Fri, 2014-09-26 at 17:46 +0300, manuel lonely wolf wolfshant wrote:
 On 09/26/2014 05:13 PM, Andrei Pascal wrote:
  Deci nici sursele nu mai e la liber?...
 Sursele pt RHEL 5 si 6 sint in continuare disponibile la ftp.redhat.com 
 , ca intotdeauna. Cele pt 7 sint furnizate prin intermediul 
 git.centos.org ( cineva de la RH face push initial ; cei din CentOS 
 sintem doar consumatori ale acestor versiuni)
 Sursele pt variantele Extended Support nu au fost niciodata puse la 
 dispozitie altora decit celor cu abonament. De aceea nici nu exista 
 suport in CentOS pentru minor release X.N-1 odata ce a aparut 
 versiunea X.N. Nu avem cum sa mai mentinem/garantam compatibilitatea cu 
 ceea ce furnizeaza in continuare RH in cadrul Extended Support.
 


Dar updateurile din Extended Support nu se constituie in modificari ale
surselor initiale care au licenta GPL ? Legal vorbind, aceste surse nu
ar trebui sa fie disponibile, daca nu din initiativa RH atunci cel putin
la cererea unui client ? 


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] metoda backup imagine OS

2014-07-22 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Sigur, pentru userul de windows tip tuta bacula este cea mai buna si
usor de folosit solutie...

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] ip public

2014-05-06 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Nu are nevoie de proxy arp, e suficient sa-si puna ruta statica spre al
doilea ip prin interfata legata in segentul la care a conectat al doilea
IP.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] ip public

2014-05-06 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

 
 Tot ce se poate deși mi s-ar părea ciudat ca routerul să răspundă la arp
 request pentru un ip pe care nu-l are pe nici o interfată, doar pentru că
 are rută către el.


Depinde cum ti-a fost alocat de provider : daca ti-a alocat un alt ip
din acelasi subnet cu cel direct conectat, ai dreptate. Daca de fapt ai
un ip direct conectat si un subnet pe care providerul il routeaza prin
adresa ta ip primara(adica are si el o ruta) atunci nu e nevoie.

A se observa ca cele 2 adrese mentionate nu par sa faca parte din
acelasi subnet, asa ca providerul are sigur la rindul sau in tabela de
routare o ruta catre 86.200.200.200 via 86.100.100.100

Asa ca routerul providerului o sa faca arp lookup pentru 86.100.100.100
apoi o sa trimita pachetele pentru 86.200.200.200 catre adresa ethernet
a lui 86.100.100.100


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] ip public

2014-05-06 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
 
  Dacă providerul îi rutează  86.200.200.200 prin 86.100.100.100 atunci
 problema este banală si clasică, eu am înțeles că, totuși, 86.100.100.100
 și 86.200.200.200, deși probabil din subneturi diferite, sunt în acelasi
 domeniu de broadcast, practic am înțeles că, într-un switch providerul i-a
 mai alocat un port și i-a mai dat un IP (de altfel se înțelege din emailul
 initial că a primit câte un gateway pentru fiecare ip).
 Mai mult, de obicei dacă un provider vrea să ruteze prin ip-ul tau alt ip
 atunci îți va da cel putin un /30 nu un /32.

1. daca cele doua adrese alocate s-ar afla in acelasi domeniu de
broadcast dar cu subneturi diferite ar trebui sa fi primit si un default
gateway + subnet mask pentru cel de-al doilea ip, si nu a primit.
 asa ca most likely se afla chiar in situatia

2. ... in care are probabil un subnet foarte mic routat prin celalalt
ip. Nu ca ar fi relevant daca e /30 sau /32, providerul face
configurarea aproximativ la fel.




___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] ip public

2014-05-01 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

On Tue, 2014-04-29 at 15:00 +0300, Ionut Matei wrote:
 Scuze, dar nu primesc e-mail-uri de la lista si nu am la ce da reply.
 Am doua ip-uri din clase diferite, am ceva de genul urmator:
 ip router
 86.100.100.100
 
 ip nou
 86.200.200.200
 Ip-urile sunt statice si le introduce manual, nu le primesc prin dhcp, iar
 gateway-urile sunt diferite.
 Nu vreau sa folosesc ambele ip-uri pe server, vreau sa-l folosesc pe primul
 ca pana acum, iar pe al doilea sa il folosesc pe un alt calculator.
 Nu am incercat varianta cu ambele intr-un switch inainte de router.
 Merci

Sint mai multe posibilitati :
Varianta 1.

Daca pe router ai :
interfata catre provider eth0, cu adresa 86.100.100.100 

interfata catre reteaua interna eth1 cu adresa 192.168.0.1

Masinile din reteaua interna ar fi  192.168.0.2192.168.0.254 avind
ca default gateway 192.168.0.1

Acum, pentru a da unei alte masini un ip public ar fi preferabil sa ai
un alt segment de retea separat de cel privat, dar eliminind aceasta
restrictie uite cum poti sa faci :

Presupunem ca ai deja pe segmentul intern masina 192.168.0.10 pe care
vrei sa o publici pe adresa 86.200.200.200 
Atunci, vei configura pe interfata acestei masini adresa aditionala
(86.200.200.200) cu netmaskul corespunzator.
Vei avea deci ceva gen :
eth0192.168.0.10/24
eth0:1  86.200.200.200/ce netmask ti-a dat providerul
Ruta default ar trebui sa fie prin 192.168.0.1 (ca inainte) dar pentru
ca sa ai conexiunile spre exterior realizate de aceasta masina sa se
faca dinspre adresa publica, probabil ar trebui sa ai ruta setata asa :
ip ro add default via 192.168.0.1 src 86.200.200.200
(daca omiti partea cu src pachetele vor pleca de la prima interfata, cea
privata, si desi vei avea conectivitate pentru ca routerul va face in
continuare nat pentru clasa interna, probabil vrei totusi sa ai
conexiunile initiate cu adresa nou alocata)



Pe router vei adauga o ruta statica permanenta : 
ip ro add 86.200.200.200 dev eth1 scope link


Pentru a permanentiza rutele setate ca mai sus, sint conventii diferite
pt fiecare distributie.
De exemplu, pe rhel/centos faci un
fisier /etc/sysconfig/network-scripts/route-ethX in care iti vei pune
rutele customizate ce vor fi aplicate pe interfata ethX dupa ce a fost
ridicata.

Pe debian/ubuntu o varianta simpla e sa adaugi o linie
gen 
up ip ro add . 
la sfirsitul definitiei interfetei 

Pe router sa nu uit sa ai regula care sa permita traficul spre noua
adresa publica, la minim
iptables -A/-I FORWARD -d 86.200.200.200 -j ACCEPT
si eventual
iptables -A/-I FORWARD -s 86.200.200.200 -j ACCEPT
Varianta 2:
ar fi sa faci pe router NAT all the way astfel incit orice iti vine
din exterior spre destinatia 86.200.200.200 sa fie dus mai departe
(dnat) in interior catre 192.168.0.10 , si in plus orice vine dinspre
192.168.0.10 spre exterior sa aiba snat si sa para ca vin dinspre
86.200.200.200

Reiterez sugestia ca e preferabil sa ai masinile cu adresa ip publica sa
le pui in alt segment de retea. Ai grija si cu firewallul, e usor sa te
pacalesti.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Clona hdd

2014-04-24 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Da, e posibil sa nu-ti incarce driverul pentru controllerul sata .
Probabil trebuie sa adaugi in /etc/modprobe.conf linii gen :
alias scsi_hostadapter2 ata_piix
alias scsi_hostadapter3 ahci
sau ce controller ai tu in sistem.
Pe urma trebuie refacut initrd si bootat din nou.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Clona hdd

2014-04-24 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Pai teoretic asta se intimpla, probabil in initrd incarca driverul
pentru vechiul controller raid, poate si pentru ata_piix dar nu pentru
ahci care probabil e necesar pentru un hardware mai recent. Drept pt
care nu-ti vede deloc discurile, iar lvm nici nu are pe ce discuri
fizice sa-si caute metadatele.
Copia ta este bit cu bit, dar hardwareul nu este, asa ca trebuie sa iti
adaugi driverul in initrd cum ti s-a spus.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] NAS cu consum rezonabil

2014-04-21 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Nu inteleg ce tot va aberati cu pi-ul, performanta pe care o poti scoate
din el pus pe post de storage este groaznica. Cu sau fara hub usb atit
discurile cit si traficul de retea vor trece prin acelasi bus usb de pe
raspberry pi. Mai mult, pentru ca usb2 este semnificativ mai ineficient
la transferurile intre cpu si periferice, orice activitate sustinuta pe
busul usb se reflecta in cpu usage foarte mare, iar pi-ul nici la cpu nu
sta extraordinar.
Una peste alta, pentru citi bani dai pe un raspberry pi + un hub usb +
carcasa pt hard disc usb daca nu o ai deja + carcasa pentru raspberry pi
+ sursa pentru pi + sursa pt usb hub  iti iei cel mai ieftin NAS de 3.4
mil care are  sanse sa suporte o rata de transfer mai mare.

Acum, daca vreti musai sa mergeti pe varianta diy puteti face asta, dar
mergeti pe o platforma mai performanta (ex cubieboard care are deja sata
onboard + ethernet corespunzator). Lasati prostiile cu raspberri pi -
ala poate fi bun pentru multe lucruri dar nu pentru asta.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Delivery Status Notification (Delay)

2014-04-08 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Blacklistul este pentru IP-ul SMTP-ului, nu pentru sender.

Cum ti s-a spus deja, esti victima colaterala faptului ca altcineva a
trimis spam din gmail si s-a intimplat sa trimita cu aceleasi smtp-uri
care te-au deservit pe tine cind ai trimis mesajul tau cuminte.  Acel
smtp ajunsese sa fie deja inregistrat cu probleme in blacklisturi in
momentul in care ti-a trimis si tie mesajul, drept pt care deja
incepusera sa-i fie refuzate mesajele trimise.







On Sun, 2014-04-06 at 20:15 +0300, Abibula Aygun wrote:
 Pai pentru ce ?
 
 Nu am facut decat sa scriu pe lista si sa intreb omul daca a gasit o
 rezolvare la situatie.
 
 Nu am facut SPAM , sa trimit mesaje una dupa alta . etc etc .
 
 Virusi nu am !
 
 Intrebarea era , ce ii veni lui Google sa faca traznaia asta ?
 
 
 
 On Sun, Apr 6, 2014 at 5:31 PM, manuel lonely wolf wolfshant 
 wo...@prolinux.ro wrote:
 
  On 04/06/2014 11:08 AM, Abibula Aygun wrote:
   Alo , RLUG - WTF is this?
  conform cu THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY. , e un avetisment
 
   Dau un mail si google ma notifica de ceva
   SPAM.
  
   The error that the other server returned was:
   554 5.7.1 Service unavailable; Client host [209.85.217.176] blocked using
   bl.spamcop.net; Blocked - seehttp://
  www.spamcop.net/bl.shtml?209.85.217.176
  
  Si care parte din see http://www.spamcop.net/bl.shtml?209.85.217.176;
  ti-a fost neclara ?
 
  ___
  RLUG mailing list
  RLUG@lists.lug.ro
  http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug
 
 ___
 RLUG mailing list
 RLUG@lists.lug.ro
 http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] limitari rsync

2014-01-22 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

 2. un rsync de tip pull (trag de la sursa de pe destinatie), dar comanda 
 este pornita de un eveniment de pe sursa (de genul: s-a terminat o 
 comanda pe sursa - stiu eu, un dump de baze de date sa zicem, sau s-au 
 terminat niste procesari care nu se stie cat dureaza, am verde la 
 initierea rsync-ului)
 mecanismul de push_server pe care l-ai precizat ar fi o solutie ok 
 pentru problema emisa, nu neaparat cea mai buna (pentru ca nu poti 
 controla direct ce se intampla spre destinatie); spre exemplu ai 50 de 
 servere, daca toate triggereaza rsync-ul in acelasi timp ai cam pus-o de 
 mamaliga; dar pe de alta parte poti sa setezi niste flag-uri de pe sursa 
 pe destinatie (gen pus un fisier prin ssh, pus ceva intr-o baza de date, 
 etc.), si poti manageui mai bine sincronizarea dintr-un singur loc, 
 pentru ca de fapt ceea ce ardea era momentul in care am verde sa pot 
 face sincronizarea

Varianta 1, cum cred ca s-a mai zis, faci poll. Nu e o mare tragedie ca
sa faci de pe destinatie :

ssh gigi@sursa_de_fisiere  test -f /cale/catre/fisierul_asteptat 
rsync gigi@sursa_de_fisiere /cale/catre /mybackup
Impactul ca performanta as zice ca e minimal, si poti sa faci asta
intr-o bucla ca sa verifici fiecare sursa pe rind. Exista chiar niste
tooluri cu care poti executa in paralel o suita de comenzi pe mai multe
masini, eventual cu un grad de paralelism configurat, daca nu vrei sa
faci tu manual un script care cicleaza printre toate masinile si vrei si
un anume grad de paralelism.

Varianta 2,daca astepti un numar limitat de fisiere produse de o
aplicatie pe care o controlezi, atunci fa aplicatia sa genereze initial
fisierele in /cale/secreta/  apoi la sfirsit redenumeste /cale/secreta
in /cale/catre pt ca urmatorul rsync sa gaseasca directorul populat.

De asemenea, nu ai spus pe cine vrei sa limitezi. In schema ta care
resursa (sursele sau destinatia) sint mai sensibile si le vrei protejate
de eventualul comportament eronal al celeilalte parti ? Vrei sa
protejezi sursele de fisiere de eventuale probleme venite dinspre
destinatie sau vrei sa protejezi destinatia (backup server ?) de
eventuale surse compromise ?


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Mdadm chunk size

2013-12-20 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
De-aia ai optiunea sa modifici tu chunk size la ceva mai potrivit.

Vezi insa ca daca-l faci prea mic o sa simti ca va merge mult mai prost.
Stiu ca eu am testat la un moment dat si pe implementari hardware si
software si daca faci chunk size prea mic performanta se degradeaza
semnificativ, in special la transferuri mai mari.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Mdadm chunk size

2013-12-19 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Ce hard disk are blocksize de 1M ?








On Thu, 2013-12-19 at 21:07 +0200, Petru Ratiu wrote:
 Atata timp cat storage-ul de sub el are 1MB sau mai mult blocksize-ul, nu
 te ajuta la nimic sa-l micsorezi.
 On Dec 19, 2013 8:07 PM, Alex 'CAVE' Cernat c...@cernat.ro wrote:
 
  Salut
 
  Am văzut ca by default mdadm-ul creeaza array-urile cu un chunk/stripe size
  de 512k, ceea ce mi se pare enorm, având în vedere ca mai mult se creeaza
  directoare pe acel device. Practic orice creare de link înseamnă scriere în
  director, deci multe scrieri marunte, pe care din câte ştiu le optimizeaza
  fs -ul cât poate, dar nu cred ca destul.
  Ca idee, snapshoturi cu rsync şi cp -al, partitie XFS.
 
  Comentarii şi idei? Ca pe net parerile sunt destul de impartite
 
  Alex
  ___
  RLUG mailing list
  RLUG@lists.lug.ro
  http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug
 
 ___
 RLUG mailing list
 RLUG@lists.lug.ro
 http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Intalnirile RLUG - reboot

2013-11-22 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Ai putea sa te inscrii sa-l prezinti...
Iar daca-l faci si opensource ar fi chiar si mai apreciat :)

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Mutare Hard-uri arie raid linux pe o instalare

2013-11-17 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Mam ce nazist esti... BINEINTELES ca am vrut sa scriu iti detecteaza
maxim un bit eronat, da' m-a luat graba la vale si am scris gresit. Cred
ca toata lumea a inteles ce vroiam sa spun :P






On Sun, 2013-11-17 at 06:54 +0200, tiberiu socaciu wrote:
 --- Mai exact, de obicei ai paritate, ceea ce inseamna ca-ti corecteaza
 maxim un bit corect.
 
 hmm. puneti mana pe teorie si (re)cititi capitolul coduri detectoare si
 corectoare de erori. bitul de paritate poate DETECTA doar 1 bit eronat.
 
 t.
 
 
 2013/11/16 Vali Dragnuta vali.dragn...@inode.ro
 
  On Fri, 2013-11-15 at 17:25 +, Dan Borlovan wrote:
   Io nu sint in clar cu o chestie
  
   hdd-ul are ECC (si da il foloseste). Nu stiu daca memoria cache de pe
  hdd e si ea macar cu bit de paritate, dar de pe platane erorile de citire
  sint detectate (si in masura posibilitatilor corectate)
 
  --- Prespunind ca ajunge corect acolo.Oricum, nu stim cit de bun este
  acel ECC (16bit, 32 bit...ce algoritm...)
  
   sata are si el ceva crc, ca si sirmele de firma pot avea probleme (asta
  ca sa nu ma leg de ingeniosul care a proiectat mufele, care ies afara numai
  cind te uiti la ele)
  --- Da
  
   memoria dintr-un server e ecc
   --- Mai exact, de obicei ai paritate, ceea ce inseamna ca-ti corecteaza
  maxim un bit corect. Tocmai am o masina care logeaza erori de paritate
  pe un anume bank de memorie si totusi crapa frecvent. Presupun ca
  dimm-ul e atit de stricat incit
  inregistreaza deseori coruptii dincolo de bitul corectat de paritate.
  Shit can happen, easily. BTW, de ce crezi ca sint masini care nu numai
  ca folosesc memorii ECC, dar au posibilitatea sa implementeze si
  mirroring de memorie ? Pentru ca uneori e nevoie de mai mult.
  http://h18000.www1.hp.com/products/servers/technology/memoryprotection.html
 
 
  
   nu stiu memoria cache din controller-ul raid, cel putin unele folosesc
  memorii simple de pc, dar la cele profi ma astept sa aiba si ele ecc
  
   pe ethernet avem si acolo checksum-uri
 
  --- Sigur. Dar sint sigur ca stii ca avem ecc in frame-ul ethernet dar
  avem si checksum (doar pt header,ce-i drept) in header-ul IP si mai avem
  si in TCP...Pentru ca e clar ca nu doar procesul de transmitere poate
  provoca erorile ci si eventual procesul de transmisie poate genera erori
  ci si softwareul prin care trece intre transmisii :)
 
 
  
   Si atunci, exceptind cazuri extreme
- de coruptie intre doua medii de transfer (gen bug in fw la
  controllerul raid sau hdd care nu onoreaza un flush de cache)
- modificari care trec de suma de control (ca nah orice algoritm de
  suma de control mai scurta decit datele respective va avea coliziuni -
  cazuri de erori nedetectate)
  
   de unde naiba atitea silent data corruption?
 
  --- Sigur, nu zice nimeni ca sint asa frecvente - probabil ca cu cit ai
  hardware mai scump cu atit mai putine erori ai. Da' guess what, de multe
  ori hardwareul mai scump isi are rezilienta fix in mecanisme de detectie
  si corectie a erorilor suplimentare (vezi memory mirroring de mai sus).
  Am avut masini care erau rebootate normal (deci nu datorita unui crash!)
  dupa ~180 zile de uptime si fsck.ext3  full gasea mereu si corecta
  diverse erori minore, in ciuda faptului ca masina nu a avut intreruperi
  bruste, nu avea probleme cu memoriile etc.
  De unde ? Probabil ca si de la software bugs si alti factori, daca mai
  cauti online vei mai gasi diverse referinte.
  Cert e ca cu cit volumele de date pe care le avem sint mai mari, cu atit
  probabilitatea de a intilni aceste erori este mai mare.
 
 
 
  ___
  RLUG mailing list
  RLUG@lists.lug.ro
  http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug
 
 ___
 RLUG mailing list
 RLUG@lists.lug.ro
 http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Mutare Hard-uri arie raid linux pe o instalare

2013-11-16 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Fri, 2013-11-15 at 17:25 +, Dan Borlovan wrote:
 Io nu sint in clar cu o chestie
 
 hdd-ul are ECC (si da il foloseste). Nu stiu daca memoria cache de pe hdd e 
 si ea macar cu bit de paritate, dar de pe platane erorile de citire sint 
 detectate (si in masura posibilitatilor corectate)

--- Prespunind ca ajunge corect acolo.Oricum, nu stim cit de bun este
acel ECC (16bit, 32 bit...ce algoritm...)
 
 sata are si el ceva crc, ca si sirmele de firma pot avea probleme (asta ca sa 
 nu ma leg de ingeniosul care a proiectat mufele, care ies afara numai cind te 
 uiti la ele)
--- Da
 
 memoria dintr-un server e ecc
 --- Mai exact, de obicei ai paritate, ceea ce inseamna ca-ti corecteaza
maxim un bit corect. Tocmai am o masina care logeaza erori de paritate
pe un anume bank de memorie si totusi crapa frecvent. Presupun ca
dimm-ul e atit de stricat incit
inregistreaza deseori coruptii dincolo de bitul corectat de paritate.
Shit can happen, easily. BTW, de ce crezi ca sint masini care nu numai
ca folosesc memorii ECC, dar au posibilitatea sa implementeze si
mirroring de memorie ? Pentru ca uneori e nevoie de mai mult.
http://h18000.www1.hp.com/products/servers/technology/memoryprotection.html 


 
 nu stiu memoria cache din controller-ul raid, cel putin unele folosesc 
 memorii simple de pc, dar la cele profi ma astept sa aiba si ele ecc
 
 pe ethernet avem si acolo checksum-uri

--- Sigur. Dar sint sigur ca stii ca avem ecc in frame-ul ethernet dar
avem si checksum (doar pt header,ce-i drept) in header-ul IP si mai avem
si in TCP...Pentru ca e clar ca nu doar procesul de transmitere poate
provoca erorile ci si eventual procesul de transmisie poate genera erori
ci si softwareul prin care trece intre transmisii :)


 
 Si atunci, exceptind cazuri extreme 
  - de coruptie intre doua medii de transfer (gen bug in fw la controllerul 
 raid sau hdd care nu onoreaza un flush de cache)
  - modificari care trec de suma de control (ca nah orice algoritm de suma de 
 control mai scurta decit datele respective va avea coliziuni - cazuri de 
 erori nedetectate)
 
 de unde naiba atitea silent data corruption?

--- Sigur, nu zice nimeni ca sint asa frecvente - probabil ca cu cit ai
hardware mai scump cu atit mai putine erori ai. Da' guess what, de multe
ori hardwareul mai scump isi are rezilienta fix in mecanisme de detectie
si corectie a erorilor suplimentare (vezi memory mirroring de mai sus). 
Am avut masini care erau rebootate normal (deci nu datorita unui crash!)
dupa ~180 zile de uptime si fsck.ext3  full gasea mereu si corecta
diverse erori minore, in ciuda faptului ca masina nu a avut intreruperi
bruste, nu avea probleme cu memoriile etc.
De unde ? Probabil ca si de la software bugs si alti factori, daca mai
cauti online vei mai gasi diverse referinte.
Cert e ca cu cit volumele de date pe care le avem sint mai mari, cu atit
probabilitatea de a intilni aceste erori este mai mare.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Mutare Hard-uri arie raid linux pe o instalare

2013-11-16 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Sat, 2013-11-16 at 12:23 +, Dan Borlovan wrote:
  --- Prespunind ca ajunge corect acolo.Oricum, nu stim cit de bun este
  acel ECC (16bit, 32 bit...ce algoritm…)
 
 La mediile magnetice sau optice iti trebe un ecc destul de serios. Mai ales 
 la densitatea de informatie de acuma (c'mon, 6TB intr-un singur hdd cu 7 
 platane… in alte epoci hdd-ul avea 10MB)
 
 Nu stiu la hdd; la cdrom in mod date ai vreo 276 de octeti (nu biti) de ECC 
 pentru fiecare 2048 de octeti de date, nu doar 32 de biti de detectie
La cdrom da,(cred ca e in standard, si e normal sa fie public si
standard astfel ca toate unitatile sa poata citi toate discurile); 
la hdd-uri din cite stiu numarul de biti redundanti si nici nu cred ca
sint informatii care trebuie facute publice : platanele nu sint
schimbate, asa ca fiecare producator este liber sa-si rezerve cit
considera de cuviinta pentru acel disc in functie de pretul cerut pe
disc, garantia oferita si nivelul de activitate pe care il anticipeaza
pentru acel model.



 
 Ideea de aici e nu cit de bun e - in sensul cite erori poate corecta - ci 
 faptul ca exista un mecanism de _detectie_ a erorilor

Sigur, dar bun = ce rata de corupere accepta inainte de a fi pacalit
(vezi paritatea care poate detecta doar un bit corupt, dupa care  intri
in zonele in care poti avea date corupte cu paritate corecta).

 
 Pe noi ne deranjeaza silent corruption - erorile nedetectate - nu erorile 
 detectate
Nu inteleg ce vrei sa spui aici. Erorile detectate prin faptul ca iti
crapa o masina sau ai erori in filesystem si trebuie sa intervina fsck
sa stearga inozi sau sa mute lanturi in lost+found  la mine nu se
califica pt detectie cu succes. Nemaipunind la socoteala ca doar fsck
le poate detecta si fsck prin natura sa ruleaza rar.


 
 Da in 18 ani in zona IT am vazut
 - un hdd de desktop care corupea silent datele la scriere, banuiesc ca 
 memoria de pe el era defecta si nu avea mecanism de detectie a erorilor
 - doua laptop-uri care corupeau datele de pe hdd, unul dupa ce bause 
 cafea/cola, celalalt posibil din cauza ca a stat prea mult pe patura la 
 caldurica
 
 Nimic voodoo / cabluri posedate / radiatii cosmice, doar defecte care duc la 
 coruptie de date in etape in care nu exista paritate/crc/ecc

Well,esti fericit atunci :P Eu am vazut ceva mai multe.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Mutare Hard-uri arie raid linux pe o instalare

2013-11-16 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Trebuie sa refaci mdadm.conf ( cu ceva gen mdadm --examine --scan
newmdadm.conf )



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Mutare Hard-uri arie raid linux pe o instalare

2013-11-16 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Cam prin toate distributiile cu apa calda  s-a convenit de ceva vreme ca
arrayurile se declara in mdadm.conf. 


 

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Mutare Hard-uri arie raid linux pe o instalare

2013-11-16 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Sat, 2013-11-16 at 20:07 +0200, Mihai Badici wrote:
 On Saturday 16 November 2013 19:49:16 Vali Dragnuta wrote:
  Cam prin toate distributiile cu apa calda  s-a convenit de ceva vreme ca
  arrayurile se declara in mdadm.conf.
  
 
 Dar dupa cum vezi, chiar si distributiile cu apa calda nu pot preveni 
 inchiderea robinetului :)

Nu, inchiderea robinetului este cauzata de userul care nu stie cum se
manevreaza robinetul. 
In lumina faptului ca sistemul se asteapta sa aiba mdadm.conf, devine
brusc foarte logic ca dupa ce pui setul de discuri intr-o instanta a
sistemului de operare ce nu le-a mai folosit inainte trebuie sa refaci
dupa caz mdadm.conf si eventual initrd.





___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Mutare Hard-uri arie raid linux pe o instalare

2013-11-16 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Sat, 2013-11-16 at 20:25 +0200, Mihai Badici wrote:
 On Saturday 16 November 2013 20:16:34 Vali Dragnuta wrote:
  On Sat, 2013-11-16 at 20:07 +0200, Mihai Badici wrote:
   On Saturday 16 November 2013 19:49:16 Vali Dragnuta wrote:
Cam prin toate distributiile cu apa calda  s-a convenit de ceva vreme ca
arrayurile se declara in mdadm.conf.
   
   Dar dupa cum vezi, chiar si distributiile cu apa calda nu pot preveni
   inchiderea robinetului :)
  
  Nu, inchiderea robinetului este cauzata de userul care nu stie cum se
  manevreaza robinetul.
  In lumina faptului ca sistemul se asteapta sa aiba mdadm.conf, devine
  brusc foarte logic ca dupa ce pui setul de discuri intr-o instanta a
  sistemului de operare ce nu le-a mai folosit inainte trebuie sa refaci
  dupa caz mdadm.conf si eventual initrd.
  
 
 Da, cred ca ambele trebuie refacute, din motivele expuse mai sus. Presupun 
 insa ca mai intai trebuie sa opreasca md127 si sa o asambleze ca md0, nu sunt 
 sigur cum face detectia mdadm.

Probabil nu a incheiat oficial procesul de migrare, cred ca-si permite
un reboot ca sa se asigure ca se asambleaza corect la boot. (Eu chiar as
recomanda un reboot final inainte de go production ca sa se asigure ca
totul se initializeaza cum trebuie in caz de reboot accidental)


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Mutare Hard-uri arie raid linux pe o instalare

2013-11-16 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Sat, 2013-11-16 at 19:06 +, Dan Borlovan wrote:
 PS: tot in distributiile cu apa calda, montam fs-urile dupa UUID (prietenii 
 stiu de ce) si nu dupa device, asa ca ni se cam rupe daca e md0, md127 sau 
 md99

Indeed :)

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Mutare Hard-uri arie raid linux pe o instalare

2013-11-15 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Cred ca ce vrea el sa spuna este ca avind checksumuri (si cred ca si
ceva error correction code) pentru fiecare unitate de date, la fiecare
citire standard (as in citire din timpul utilizarii NORMALE) ai
posibilitatea sa iti dai seama relativ usor daca datele citite sint in
regula sau nu (si daca ai si ceva redundanta sa si corectezi situatia).
Lucrul asta la raid1 poate fi ceva mai dificil, pentru ca majoritatea
implementarilor la citirea unui bloc de date nu fac de fapt citire de pe
ambele discuri ca sa si compare daca blocurile citite sint sau nu
identice. Nu ca nu s-ar putea, dar nu se face mereu. 
Scrubul ala de zfs probabil ca forteaza aceasta verificare la nivelul
intregului filesystem, dar nu depinzi de el pt detectia erorilor.

De asemenea, este adevarat ca pentru fiecare bloc lowlevel in hard disc
exista un alt checksum care este validat de controllerul intern al
discului si eventual semnalat/realocat, dupa caz. Dar asta nu te
protejeaza decit de erorile care au aparut pe suprafata magnetica
ulterior momentului scrierii. 

Exista destule lucruri ingrijoratoare la zfs, precum cit de usor este ca
atunci cind chiar ti s-au corupt discurile peste un anumit nivel cit de
usor este sa repari filesystemul cu fsck (si eventual sa ramii si cu
ceva date recuperate). Ext3/4 este relativ robust din punctul asta de
vedere, ai sanse mari ca de pe un volum plin de erori logice sa
restaurezi o cantitate semnificativa de date. Nu stiu cit de usor e
lucrul asta pe un setup mai complicat de zfs atunci cind shit hits the
fan. Dar la capitolul utilitate checksumuri pt ce salveaza si validare
checksum la fiecare citire de unitati de pe disc versus a nu avea deloc,
e clar ca e mai bine sa le ai. Ba mai mult, chiar si aplicatiile de
deasupra vin in layerul lor si pentru blocurile lor isi fac alt checksum
(bazele de date fiind un exemplu).

Discutia versus nu ne trebuie asigurari suplimentare ca noi punem doar
cabluri bune mi se pare un pic puerila, atita vreme cit validarea unui
checksum la citire e o operatie cu cost minim nu poti argumenta ca nu e
bine sa ai SI asa ceva, pentru ca tu ai cabluri bune si discuri
enterprise. Chiar si alea dau rateuri, doar ca cu probabilitate mai
mica.

Culmea e ca eu la rindul meu sint zfs sceptic, atit pentru motivul de
mai sus referitor la sansele de recovery atunci cind chiar se duce in
balarii cit si pentru ca nu-l pot folosi normal sau  oficial pe
kerneluri linux (sa stau sa-l builduiesc de mina nu mi se pare
convenabil). Dar trebuie a recunosc ca cel putin la capitolul asta cu
validarea datelor citite are un avantaj, si mi se pare o prostie sa
argumentezi ca un sistem de securitate in plus este prost pentru ca tu
tii la datele tale si ai cabluri bune si hardware de top.







On Fri, 2013-11-15 at 13:16 +0200, Andrei Pascal wrote:
 Of of, măi măi... Poți lăsa scrub-ul ăla să ruleze , e drept - dar tot îți
 va fute discurile. Și, întreb eu, CÂND ruleziscrub-ul? Dacă îl rulezi la
 scriere și cu asta basta, nu e nici o diferență între ZFS și RAID 5 de
 exemplu. Plus că e la mintea cocoșului că într-un mirror nu pui discuri din
 același lot de producție.
 
 Argumentul cu rebuildul mirror-ului ZFS e valabil, dar, cum spuneam mai
 înainte, ZFS e și volume manager și filesystem iar suport comercial n-are
 decât pe Solaris. Pentru tine acasă însă merge și pe *bsd, nu-i bai. Sau
 dacă nu te interesează suportul.
 
 
 2013/11/15 Iulian Murgulet gul...@casbv.ro
 
 
 
  ... mai fac o incercare.
 
  1. MD RAID1(2xHDD)
 
Scriu un block de date care sa zicem contine A1B2(ca idee) pe un
  /dev/mdX, asta inseamna ca in spate, md-ul va scrie acel block identic
  pe HDD1 si pe HDD2. HDD1 si 2 zice gata e OK, am terminat
 
 
Citesc acel block de date peste 3 luni(ipotetic), md-ul il va citi
  de pe HDD1 sau de pe HDD2(round-robin), daca il poate citi fara erori,
  zice ca e OK.
 
  - in astea 3 luni sa intamplat ceva(orice vreti voi sa va imaginati),
  si cand citesc el citeste cu SUCCES A1B0 - e bine? Cu siguranta nu e
  bine.
 
  2. ZFS-mirror(2xHDD)
 
  Inainte de a scrie, calculez un check-sum pt. A1B2, si scriu pe HDD1
  si 2 atat blocul de date cat SI check-sum-ul pe fiecare disk.
 
Citesc acel block de date peste 3 luni(ipotetic), zfs-ul il va citi
  de pe HDD1 sau de pe HDD2(round-robin), calculez check-sum-ul la ce am
  citit si compar cu
  check-sum-ul stocat pe disk la scriere, daca bate verificarea, este OK.
Daca nu bate verificarea, atunci citesc din nou acelasi bloc
  oglindit care se afla pe HDD2. Daca aici verificarea este OK, atunci,
  scriu din din nou acelasi bloc si pe HDD1, si returnez datele CORECTE
  pt. acel block aplicatiei.
 
 ZFS scrub, asta face, citeste fiecare bloc de date(si atentie, daca
  am un pool de 2 TB, da eu am date doar pe 10 GB, verific doar cei 10
  GB de date), si verifica daca bate cu check-sum-ul stocat la scriere.
 
 
  1. MD RAID1(2xHDD)
 
  - dintr-un motiv oarecare HDD2 a fost scos din raid(nu discutam cauza)
  - il bagam din nou 

Re: [rlug] Card USB 3.0 VL805 pe FC12 kernel 2.6.32

2013-10-17 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Thu, 2013-10-17 at 15:49 +0300, Paul Lacatus (Personal) wrote:
 On 16.10.2013 19:40, manuel lonely wolf wolfshant wrote:
  On 10/16/2013 07:20 PM, Paul Lacatus wrote:
  Am pus un card USB 3.0 pe un calculator cu fedora core 12 cu kernel
  2.6.32 . Card-ul e PCI-E de la Anker si-l cheama USPEED. E bazat pe
  chipul VL805 de la VIA.  Desi pare ca sistemul il recunoaste un disc
  conectat intr-unul din porturile USB 3.0 nu e vazut . Din ce am citit pe
  kernel 3.9 ar merge ok cardul .
 
  Ceva informatii despre problema asta mai stie cineva ?
  pune si tu macar kernelul din centos 6.4 , F12 e depasit moral de ani 
  buni. eventual incearca kernelele pt centos 6 de la elrepo.org ( 
  repo-ul elrepo-kernel include kernel-lt bazat pe seria 3.0 si 
  kernel-ml bazat actualmente pe 3.11 )
 E ceva timp de cind nu am mai pus alte kernel-uri in afara de 
 update-urile oficiale. 


Si la ce iti foloseste asta atunci cind updateurile oficiale nu mai
exista de mult timp si oricum ai un sistem cu pachete obsolete si cu
gauri de securitate care nu au mai fost acoperite de updateuri pentru ca
updateurile nu mai exista ? Abordarea ta nu e de fapt incorecta, doar ca
ar trebui sa inglobezi in strategia pe termen lung si ce faci cind
produsul devine ajunge la EOL. 


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Was Pornire MySql, but now is Agatare Mysql Slackware64 14.0

2013-10-11 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Nemaipunind la socoteala ca prin celelalte distributii merge, dar in
slackware nu. Deh, sistemul conspiratiile e impotriva slackware.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Was Pornire MySql, but now is Agatare Mysql Slackware64 14.0

2013-10-11 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

 
 In To Do-ul meu, problema lansarii MySql a fost bifata ca Solved
 Acuma, dupa cateva zile sa ma intorc la ea si sa incerc s-o rezolv 

--- Asa, deci daca ramii cu masina^H^H^H^H cazanul in drum la fiecare
iesire si il impingi pe jos pina ajungi la destinatie tu bifezi ca
problema este rezolvata. Corect ?


 Si apoi, ma trezesc eu, un diletant in Linux, sa rezolv un bug care 
 bantuie de mai bine de 7 ani dupa cum se zice.

--- Da,se pare ca este un bug teribil de periculos si nimeni nu a reusit
sa-l invinga. Daca am aplica aceeasi analogie la automobile (sau orice
alt echipament pina la urma)  ai mai cumpara o masina care la fiecare
generatie pastreaza defectele de fabricatie ale versiunii anterioare ?
 Ma rog, poate pentru unii scopul masinii este sa surubareasca in
fiecare duminica ajustind jigloare in fata blocului.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Centos 6.4 x64 XFS

2013-10-09 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Ai cumva mai mult de doua discuri pe sistemul acela ?
E posibil ca tu sa fi instalat bootloaderul pe doua dintre ele dar
biosul sa incerce de fapt sa booteze de pe alte discuri ?


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Centos 6.4 x64 XFS

2013-10-08 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Hai sa facem un sondaj cu citi avem / pe raid1. Ce zici citi norocosi se
vor gasi ?



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] De ce nu am drept de ls pe un director?

2013-09-30 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Mon, 2013-09-30 at 14:03 +0300, Adrian Popa wrote:
 Da, e dubios rău...
 
 Am încercat cu relogin, restart de sistem dar tot nu a funcționat. În
 directorul respectiv e montată o partiție xfs cu următoarele opțiuni (nu am
 un /etc/fstab, ăsta e outputul din mount):
 
 /dev/md2 on /DataVolume type xfs (rw,usrquota)
 
 Directorul /shares pare să fie hardlink către /DataVolume, oricum se
 comportă la fel indiferent de ce director încerc să accesez. Fișiere și
 directoare pot creea ușor ca user root, doar că vreau să încarc prin sftp
 ca user adrianp.


- /hardlink sau bind mount ? 
ca user adrianp poti sa accesezi ce vrei sa accesezi via /DataVolume ? 
adica ls /DataVolume/Kits ?


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] intrebare naiva de kvm si bridge

2013-09-27 Fir de Conversatie Vali Dragnuta



On Fri, 2013-09-27 at 14:21 +0200, Ionel Mugurel Ciobîcă wrote:
 On 19-09-2013, at 19h 48'14, Nux! wrote about Re: [rlug] intrebare naiva de 
 kvm si bridge
  Sapa pana dai de libvirt si virt-manager. :)
 
 Mersi, alea nu-s de folos. 


Ce te face sa crezi ca alea nu-s de folos ?
Nu de alta, dar alea iti fac singure ce nu stii tu sa faci trimitind
parametri la kvm...

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Block Joe Jobs Qmail

2013-09-26 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Thu, 2013-09-26 at 09:57 +0300, Mihai Badici wrote:
 On Thursday 26 September 2013 09:54:35 Mișu Moldovan wrote:
  2013/9/26 Catalin Vasilescu catalin.vasile...@ymail.com
  
   Qmailul nu le filtreaza si ajung in exchange.
  
  Care ce face cu spamurile astea?
  
  În plus, am o bănuială că qmailu' tău nu știe care-s adresele de mail
  valide din domeniile pentru care acceptă mail, prin urmare Exchange-ul face
  backscatter la adresele invalide de destinatari din propriile domenii.
 Pai asta era valabil si daca nu era qmail-ul.
 Dar se poate dezactiva NDR-ul din exchange.

Presupun ca cu altceva era mai simplu sa faca un lookup de conturi
valide in (spre exemplu) ldap si sa respinga mesajele chiar in timpul
tranzactiei initiale de livrare - nu ulterior sub forma de NDR distinct.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Block Joe Jobs Qmail

2013-09-26 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

 Da, si asta e problema in sine in cazul in care ai un proxy in fata
 Exchange-ului care nu stie sa faca verificare de adresa a
 destinatarului cand primeste conexiunea de la client, cum e cazul
 qmail-ului chior. Raspunsul 55x genereaza un bounce trimis de proxy la
 o adresa nevinovata si asta e exact backscatter.

Cred ca exchangeul ala nu merge fara un ldap/AD si in teorie cred ca ai
putea sa faci lookup si din proxy pt conturi valide.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Block Joe Jobs Qmail

2013-09-26 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

On Thu, 2013-09-26 at 17:14 +1000, Adi Pircalabu wrote:
 2013/9/26 Vali Dragnuta vali.dragn...@inode.ro:
 
  Presupun ca cu altceva era mai simplu sa faca un lookup de conturi
  valide in (spre exemplu) ldap si sa respinga mesajele chiar in timpul
  tranzactiei initiale de livrare - nu ulterior sub forma de NDR distinct.
 
 In Postfix exista suport pentru verificarea adresei destinatie de
 multa vreme fara artificii suplimentare gen LDAP, vezi
 reject_unverified_recipient
 http://www.postfix.org/ADDRESS_VERIFICATION_README.html
 

Pai daca pui postfixul doar sa forwardeze mailurile spre un server
intern trebuie sa ajungi sa faci lookup in altceva (ex ldap).


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Block Joe Jobs Qmail

2013-09-26 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

 De ce? Pentru verificarea de adresa, dupa rcpt to Postfix tine
 conexiunea deschisa cu clientul, initiaza o conexiune noua la MTA-ul
 pentru care face relay in care verifica raspunsul la rcpt to. Pentru
 ce i-ar trebui sa faca lookup intr-o baza de date cand o face direct
 prin SMTP? A, ca vrei tu sa reduci numarul de conexiuni SMTP la
 serverul din spate e partea a doua, poti lucra cu LDAP si fratii sai,
 dar implicit nu e nevoie.
 

Pentru ca o verificare sincrona de genul asta nu mi se pare prea
eficienta ca si consum de resurse cind ai un volum mare de mailuri.
Si ce se intimpla daca smtpul din spate contra caruia verifici e pe
jos ? Sau doar raspunde greu ?De ce sa conditionezi functionarea
proxyului extern de situatia resurselor din backend ? Sau daca iti da un
raspuns negativ din cauza unei alte erori decit user inexistent ?
Nemaipunind la socoteaca ca exchangeul oricum se va uita el in ldap ca
el acolo cred ca-si tine userii...

O interogare ldap ar trebui sa fie mult mai rapida chiar si doar pentru
ca scoti middle-man din ecuatie. Plus de asta pe resursa ldap de obicei
ai mai multa redundanta, si in plus cu asta poti sa mai implementezi la
nevoie si smtp authentication si alte lucruri utile care deja sint
dificil de implementat doar apelind la smtpul din spate. 

Pe scurt, folosirea tot a protocolului smtp(intre front proxy si backend
smtp) pentru validare sincrona de useri nu mi se pare o solutie eleganta
chiar daca altfel poate functiona pina la un punct.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Block Joe Jobs Qmail

2013-09-26 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

 Vezi mai sus, afla de ce si rezolva problema. Daca junghiul de
 exchange da raspuns negativ e *foarte* probabil sa nu accepte mailul,
 atunci de ce l-ar accepta serverul din fata lui? Cel mai simplu
 exemplu ca sa vezi ca in cazul asta, daca nu esti atent, ajungi la
 backscatter: proxy-ul accepta conexiunea de la client, la rcpt to se
 uita in LDAP, accepta mailul, dupa care cand da sa-l livreze la
 destinatie backend-ul trimite 5xx desi userul exista in ldap. Ce crezi
 ca se intampla in cazul asta? :)
 
Pai de obicei lumea pune smtp frontend nu doar de dragul de a nu expune
direct in internet exchangeul (sa zicem groupwareul) cit si pentru a
minimiza sau ascunde momentele de indisponibilitate temporara a acelui
backend. Backendul fiind o platforma tehnica mai complexa este posibil
sa mai aibe momente de indisponibilitate cind mai crapa bazele de
date,resursele  sau cind i se mai face upgrade samd.

Mie mi se pare un pic iresponsabil sa refuzi mailuri pe care ai putea sa
le accepti bine merci si fara niciun cost suplimentar in resurse (pina
la urma asta face orice mx backup) pina cind backendul devine din nou
disponibil.
Altfel nu faci decit sa exporti problemele din interior spre exterior si
ramii cu singurul beneficiu al frontendului acela ca nu expui
groupwareul la riscuri de securitate din internet.
 Dar poti face mult mai mult cu cost 0 si cum spuneam, mi se pare un pic
iresponsabil sa nu faci asta :)
 

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Block Joe Jobs Qmail

2013-09-26 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

 Punctual, cum rezolvi tu problema cu backend-ul care a luat-o razna si
 intoarce 5xx la toate conexiunile? Ce crezi ca trebuie sa faca
 proxy-ul in situatia asta? Sa accepte mailul sau nu?
 
Asta e o alta problema a solutiei use smtp as identity verification :
nu mai poti deosebi situatia in care iti da 5xx din motive corecte (ex
content filter, a gasit un virus etc) sau din motiv de problema de
configurare (ex administratoru' loveste si blacklisteaza  *@*.com) sau
din motive accidentale (ex userul are quota pe groupware si si-a umplut
quota rezervata).

Exceptind cazul cu virusii eu mi-as dori in celelalte cazuri sa pastrez
mesajul primit ca sa-l pot livra mai tirziu cind problema din backend
dispare. Scopul unui server de mail e sa poata primi cit mai multe
mesaje *legitime* nu sa refuze din principiu mesaje pe motivul daca
sefu' de deasupra are o problema imi bag si eu piciorul si nu mai
lucrez. 
 
Tot legat de ce ai spus tu cu serverele configurate de oameni normai
care fac retry mai ai si aici o problema : pe de-o parte ca
nu stii exact cit de mult vor face retry comparativ cu perioada ta de
downtime... sau cu perioada pina cind iti dai seama ca ai o problema -
in caz ca nu este imediat aparenta. Pe de alta parte, daca tu te
hotarasti sa copiezi statusul de la backend si pe frontend, atunci in
cazul in care backendul are o problema de configurare si intoarce 5xx
iar tu il mirrorezi vei inchide posibilitatea de a avea retry mai
tirziu. Doar daca intorci 4xx pentru 4xx de la backend, dar atunci ce
faci cu 5xx-ul corect de la backend ? (ex virus detected )?



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Fisier aleator destul de mare

2013-05-28 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Tue, 2013-05-28 at 22:17 +0300, Andrei-Florian Staicu wrote:
 Salut,
 
 Am nevoie sa generez repede* un fisier destul de aleator (i.e. care sa nu
 fie prea comprimabil cu gzip) de 1TB.
 Am incercat cu dd if=/dev/urandom bs=4194304 count=262144 of=/tapetest, dar
 merge cam greu, cam 8MBps. Care dd mai foloseste si 100% un core.
 Cam toata lumea zice ca urandom nu e bun pentru fisiere mari, dar care e
 alternativa?
 Aveti vreo idee?



dd if=/dev/zero bs=1M count=1024 | aespipe   binary_junk.dat

Merge si cu ceva gpg cu cheie simetrica.
Factorul limitator va fi CPU-ul, insa la mine pe laptop merge cu
37MB/sec, ma gindesc ca pe un server merge mai ok.
De asemenea, poti face citeva in paralel si le concatenezi pe urma.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Copiere date peste retea de pe un NAS cu probleme pe HDD

2013-04-21 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
nu trebuie neaparat sa monteze :

1) rsync (rsync /mnt/nas u...@other.host:/tmp/saved/ )
2) dd if=/dev/mounted_device |ssh u...@other.host dd of=/tmp/saved.img

Aproape sigur poti din surse alternative sa instalezi ddrescue care ar
fi mult mai potrivit scopului de recovery.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] pwrite() slow

2013-04-14 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

 - nu sunt recomandate journaled fs pentru a tine pe ele baze de date.

--- Um, what ?Asta e o prostie, folosesc de multi ani de zile baze de
date si toate pe fs-uri jurnalizate (ext3,xfs, ext4...). Sincer chiar nu
cred ca e vreun issue acolo.

 Inca nu inteleg de ce doar ext4 e in principal vinovat; stiam ca
 ext3/ext4/jfs/xfs folosesc toate jurnale, dar se pare ca jfs sau xfs sunt
 totusi acceptabile (nu intru in discutia cu db pe raw partition). Motivul
 pentru care (pana acum) nu am dorit sa renunt nici la DB forced writes nici
 la FS journal/barriers a fost ca (speram eu) doua protectii pentru
 consistenta/integritate nu strica, mai ales ca serverul se comporta
 admirabil in productie (scriptul sql in cauza e foarte intensiv la
 update-uri, pe cand in productie se fac multe select-uri si relativ putin
 inserturi). I was wrong.

--- Depinde de baza de date, insa nu ar trebui sa ai penalitate atit de
mare doar de la foarte multe update-uri. DB-urile moderne oricum la
update-uri nu trebuie sa se asigure decit ca au scris corect log-ul
(care este suficient pentru ca in caz de crash baza sa ramina
consistenta in caz de crash), nu si blocurile de date efective care pot
fi trimise ulterior intr-o ordine mai bine aleasa. Ce-i drept nu am
lucrat cu firebird, insa daca intr-adevar face sync pt fiecare operatie,
va merge prost no matter what. 



 
 - ref. fs block size == db page size: db-ul meu are deja indecsi pe 3
 nivele, la un page size de 8k; ideal ar fi sa fac page size de 16k insa nu
 stiu cum se va comporta un fs cu astfel de block size. Pe de alta parte,
 daca refac db page size sa fie egal cu 4k recomandat la fs, o sa imi
 incetineasca performanta accesarii paginilor in db (indecsi pe mai multe
 nivele, multe selecturi folosite in productie)
 
 - de curiozitate am rulat scriptul pe o copie a bazei de date, pe o masina
 virtuala - un container openvz cu mult mai putine resurse ca serverul de
 productie, hdd sata desktop, insa cu firebird forced writes dezactivat;
 pana m-am intors sa vad in ce stare mai este terminase deja (in mai putin
 de doua ore). Am sa refac testul cronometrat cu time si separat un alt test
 cu forced writes ON insa ext4 cu nobarrier/writeback/noatime/commit marit
 etc etc.
 
 Daca nu e cu banat, as schimba intrebarea din Subj in: cum e mai bine?
 sync la nivel de DB sau de FS? Impreuna m-am lamurit clar ca nu
 coabiteaza, nici macar institutional...

--- Din pacate raspunsul la intrebarea ta ar depinde de DB. Insa
indiferent de db NU as renunta la un fs jurnalizat.Mai degraba as
investiga de ce db-ul tau mai vrea in secolul asta sa scrie totul in mod
sincron (ma rog, intrebarea este chiar TOT ce scrie scrie sincron ? Ca
daca doar logul (sau echivalentul sau in dbul ala) este sincron, asta e
ok.

De asemenea, as sugera sa rescrii acel script sa face updateurile
intr-un mod mai eficient - sa updatezi mai multe inregistrari inainte sa
faci commit-. Daca faci commit dupa fiecare update pt fiecare
inregistrare (si ai si DB-ul lucrind in mod sincron) este de asteptat sa
mearga prost, chiar si pentru simplul fapt ca trebuie sa faci foarte des
apeluri de sistem sa scrii ceea ce tocmai ai modificat.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Recomandare 10 GbE (switch + nic)

2013-03-04 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Mon, 2013-03-04 at 20:37 +0200, Mihai Rotaru wrote:
 @Victor
 
 Am comentat deja legat de jumbo. Fac un benchmark pentru MigratoryData
 WebSocket Server si trebuie sa merg pe o configuratie standard (mtu 1500).
 Cat despre 5gbps, probabil cu duce mai mult chiar fara jumbo, dar nu am
 mers cu testele mai departe deocamdata. Mersi oricum pentru sugestie.


Sint scenarii in care jumbo poate ajuta si in setupul tau. De exemplu,
daca ai ceva frontend intre clientii externi si serverul tau din
interior (de ex reverse proxy, cache etc) in principiu ar ajuta un pic
sa iti mearga mai repede tranferul local, chiar daca in exterior se
trece inapoi pe frameuri mici.

Also, daca tot ai inceput sa spui ca driverul implicit este mai slab,
povesteste-ne daca ai timp si mai concret in ce a constat performanta
mai proasta a driverului default apoi cu ce optiuni ai compilat driverul
actualizat si ce alte setari ai mai facut ca sa obtii performante mai
bune.




___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Recomandare 10 GbE (switch + nic)

2013-03-02 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
In c6.3 vad ca exista acum versiunea 3.6.7-k in vreme ce versiunea de pe
site este 3.13.10. Daca faci o impachetare pentru versiunea mai noua
prin epel/elrepo fa un anunt. 

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] ssd, raid, lvm, wtf, etc

2013-02-21 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Thu, 2013-02-21 at 08:44 +0200, Dan Borlovan wrote:
 
 On 02/21/2013 08:16 AM, Mircea Mitu wrote:
  Ca nu merge Trim pe raid 1, 4, 5, 6, 10
  Numarul de scrieri pe ssd intr-unul din raidurile astea se mareste 
  semnificativ = scade durata de viata si performanta
 
 
 Hmmm. Din cite stiu ssd-urile din ultimii ani au
 
 - gc intern care ar trebui sa mai compenseze lipsa de trim
 - wear leveling ca sa un te stresezi ca-ti crapa un block in care scrii 

Ai dreptate in ce spui, dar mecanismele de mai sus functioneaza pe baza
unui map de blocuri folosite/nefolosite (ca sa stie firmwareul pe unde
poate sau nu plimba date). Lista de blocuri unused este initial tot
discul vazut de OS PLUS o sectiune de obicei consistenta de blocuri
vizibile doar pentru firmware si invizibile pt OS. Pe masura ce tu scrii
in sectiunea publica, sectoarele scrise sint eliminate din lista de
unused si nu mai sint folosite pentru wear leveling, raminind cu cele
publice inca nescrise si cele private rezervate. Pe masura ce umpli
discul si numarul de blocuri libere scade (chiar daca tu intre timp la
nivel logic, in fs ai sters tot pr0nul pe care il stocasei acolo). TRIM
te ajuta sa pasezi catre firmware blocurile care pot fi readaugate in
map-ul de unused. Sint sigur ca stiai asta, da' am vrut sa subliniez ca
mecanismele mentionate de tine sint fix atit de eficiente pe cit loc de
manevra au acele mecanisme, iar trim-ul ajuta foarte mult la pastrarea
unui loc de manevra cit mai mare.

Ca workaround (care in principiu ar putea fi folosit si la unele raid,
inclusiv hardware) ar fi sa folosesti din start doar o parte din disc
pentru ca partea nefolosita sa ramina in permanent in lista de blocuri
unused a firmwareului in adaos fata de blocurile rezervate, private.

Poti sa faci asta ori alocind o partitie mai mica decit discul pe un OS
care nu stie trim sau (posibil in unele controllere) sa faci volumele
raid din mai putin decit capacitatea nominala a discurilor din array.
Unele controllere au un feature sa foloseasca doar o parte din disc.
Cu linux md este si mai simplu, compui arrayul din partitii si ai grija
ca partitiile sa fie mai mici. 

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] ssd, raid, lvm, wtf, etc

2013-02-21 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Thu, 2013-02-21 at 10:54 +0200, Mircea MITU wrote:
 On Feb 21, 2013, at 10:49 AM, Dan Borlovan d...@level7.ro wrote:
 
  Da' eu nu m-as stresa foarte tare ca n-am trim. La niste baze de date cu 
  doar citeva milioane de inregistrari sporul de viteza a dramatic (in 
  unele cazuri minute in loc de ore) incit chiar mi se rupe daca la un 
  moment dat nu mai scrie cu 500mb/s ca nu mai sint blocuri pregatite. 
 
 Si aici intervine raid-ul, ca +500mb/s ai in conditii de laborator, dupa ce 
 faci raid ai 170mb/s.
 
 De asta intrebam ce experiente aveti cu ssd in raid (eventual si lvm), pentru 
 ca teoria de pe net rareori seamana cu practica
 
 Eu de exemplu vreau sa fac un raid10 dar din testele interne reiese ca ies la 
 aceiasi bani / performanta cu sas, insa la ssd risc ca peste 6-12 luni sa am 
 performante de sata 7200rpm
 
 Dar probabil ma insel


Tu vorbesti aici de rata de transfer sustinuta. La heavy random io nu o
sa ai acelasi nivel de performanta niciodata cu un disc mecanic.Adica
fix in situatiile alea cind un disc mecanic scade la 10..20mb/sec.
In special la baze de date se vede.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Pidgin kind of sucks

2012-12-02 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Sun, 2012-12-02 at 12:11 +0200, Valentin Cozma wrote:
 On Sat, 01 Dec 2012 21:59:27 +0200
 Vali Dragnuta vali.dragn...@inode.ro wrote:
 
  
   1. nu pot sa caut in loguri intr-un mod decent (sunt aranjate pe 
   conversatii doh)
  
  --- De ce nu ? Poti face si grep recursiv pe directorul cu loguri, dar
  are si search in history viewer. Imi este un pic neclar in ce fel nu
  poti cauta.
 
 
 ok, sunt de acord cu voi ca pot cauta cu find grep etc.
 
 Am uitat sa zic ca am log in html ... Deja e mai distractiv.
 
 still, de ce naiba au mai facut functia de view log daca nu se poate folosi 
 decent.


Repet, eu am si search in gaim - care chiar functioneaza. De ce zici tu
ca nu are search ? Ca mentiune insa, eu am logurile in plain text. Asta
e un avantaj pentru cind vrei sa cauti din exterior prin ele.

 Faptul ca iti da mesajele unu cate unu e un feature sau un bug? Nu vad in ce 
 fel m-ar ajuta sa mi le dea cu picatura.

Unul cite unul = separate pe parteneri de deiscutie, nu pe linii de
conversatie. Cu alte cuvinte, daca ai 10 linii/mesaje necitite de la
buddy1 si 1 de la buddy2, vei da 2 clickuri pe notificare si iti va
deschide prima data o fereastra cu cele 10 linii scrise de b1 si apoi o
fereastra cu 1 linie scrisa de b2. 

Mie mi se pare un feature ca imi produce notificari pina cind nu mai
sint evenimente la care trebuie sa reactionez.


 corect am si eu asta. Dai click si te muta in Desktop5 din Desktop1.
 
 Super frustrant.
 
 Asta e un bug(feature:)) de gnome .. Un pic incomplet pt ca ar trebui sa te 
 si poti intoarce in desktopul in care lucrai inainte.

Eh, nu ma deranjeaza atit de mult.



Apropo de empathy : ala are loguri salvate ca xml-ul vietii, sa vezi e
bucurie sa cauti prin alea cu orice altceva.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Pidgin kind of sucks

2012-12-01 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

 1. nu pot sa caut in loguri intr-un mod decent (sunt aranjate pe conversatii 
 doh)

--- De ce nu ? Poti face si grep recursiv pe directorul cu loguri, dar
are si search in history viewer. Imi este un pic neclar in ce fel nu
poti cauta.


 
 2. mi se tot ascund ferestrele , iar conversatiile noi nu se adauga in lista, 
 ci stau si rad de mine in iconul de la pidgin
 
 (mi-am dezactivat osd-ul care oricum ma enerva ; daca scriu 2 oameni odata nu 
 mai intelegi nimic).


--- Eu folosesc alt setup : In primul rind am dezactivat multitabbed
chat window. Apoi am activat pentru notificare pe de-o parte systray
icon blinking. Clipeste pina dai click pe icon si cind dai click pe icon
iti deschide un chat window cu primul contact de la care ai mesaje. Daca
mai erau si de la altii, mai dai click inca o data si iti deschide inca
o fereastra cu urmatorul contact. De asemenea am activat si alta optiune
de notificare pt taskbar, care face sa-ti clipeasca in taskbar
(indiferent de desktopul activ) fereastra in care s-au mai produs
evenimente, astfel incit chiar daca aveai deja o fereastra activa cu un
anume contact  pe un desktop oarecare, iti apare in taskbar acea
fereastra si poti da click pe ea sa ti se mute focusul pe acea
fereastra. Cu combinatia asta eu nu ma pierd niciodata printre chat
windows.


Chestia cu escape care merge pe chat windows dar nu pe buddy list este
intr-adevar cam enervanta - insa buddy list-ul nu-l accesez chiar asa de
des.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Intrebare file mirroring

2012-11-14 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
De ce sute ? Ar trebui sa faci deploy manual pe o singura masina si sa
ai acolo un master script care face rsync pe toate masinile slave.
Desigur, sint niste conditii care ar trebui indeplinite in prealabil dar
altfel... nu cred ca e asa complicat :)

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] script output consola

2012-09-24 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
In plus de avertismentele deja date , ar trebui sa stie ca pot exista
surprize daca scriptul respectiv se intimpla sa isi inceapa rularea in
momentul in care exista altceva/altcineva care deja se joaca pe consola
switchului cu un (spre exemplu) minicom.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Nu am sunet cind vizionez video prin cablu HDMI

2012-09-18 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
In mod normal ar trebui sa poti din clica clica sa-i spui lui pulseaudio
ce placa sa foloseasca.
Daca mplayer are output pe pulse, atunci setarea respectiva la nivel de
pulse ar trebui sa rezolve si mplayer.
Daca faci output pe alsa, atunci va trebui sa-i specifici explicit care
device sa-l foloseasca.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Server tunning - imbunatatire IO

2012-09-14 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Daca aveti oracle rac va trebui din pacate sa ramineti la un setup cu
storage  partajat de noduri. Exista solutii diverse dar cred ca deja
sint in afara scopului innitial al discutiei :)


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Server tunning - imbunatatire IO

2012-09-14 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Eu as zice sa nu puna zfs in productie pe linux... si MAI ALES sub o
baza de date oracle. Se pot intimpla chestii amuzante, iar suportul nu
va fi deloc incintat daca are vreo problema.


Plus de asta, parca zicea intr-un alt email ca are RAC, ceea ce inseamna
ca ii trebuie si shared storage. So, e ceva mai complicat.

Ma rog, ar putea sa renunte la rac (in anumite conditii).

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Server tunning - imbunatatire IO

2012-09-14 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Am banuiala ca acel rezultat nu tocmai corect pentru ca la cum a dat
comanda este afectat de cel putin doua cacheuri : al controllerului raid
( daca are minim 4G - unele controllere areca suporta atit de mult)
dar mai ales al sistemului de operare (presupun ca are memorie peste
4G).

Pentru rezultate mai corecte cu dd, ar trebui adaugat la dd :
oflag=direct

In felul asta elimini bufferele OS-ului din schema.
Ramine cel al controllerului, si ca sa minimizezi efectul sau scrii 16G
in loc de 4G.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Server tunning - imbunatatire IO

2012-09-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
1.De fapt raid5 nu e asa rau pe operatii de citire (si hdparm -t face
citire). 
2.Pe de alta parte, faptul ca discurile alea au 15krpm nu (mai) inseamna
mare lucru - s-ar putea ca ele sa fie extrem de vechi si foarte lente.
Faptul ca sint pe U320 SCSI sugereaza de asemenea ca sint discuri vechi
si lente.
3.Poate cardul raid nu se descurca extrem de bine cu atit de multe
discuri in array. Ar trebui incercat intii cu expunerea unui SINGUR disc
ca sa vezi cit poate duce acel singur disc. Apoi incearca diverse
configuratii de raid din discuri mai putine (4 de exemplu) si vezi ce se
intimpla.
4.Daca ai pe undeve optiunea sa enablezi in mod safe cacheuri in mod
writeback fa-o. Asta ajuta in special la scriere.

5.Nu in ultimul rind, HP MSA-urile nu sint tocmai renumite pentru
performanta lor, de fapt as zice ca sint destul de triste.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Server tunning - imbunatatire IO

2012-09-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
In cazul de fata as zice ca storageul este totusi destul de trist. Daca
nici la hdparm (care citeste secvential date) nu merge ok...nu vreau sa
stiu ce se intimpla la random I/O.

Desigur, exista intotdeauna un loc epsilonic de optimizare in stiva
software, insa e posibil ca raportul cost optimizare/beneficii sa nu fie
tocmai favorabil.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Server tunning - imbunatatire IO

2012-09-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Cred ca si daca pui un server de generatie recenta cu 4xSATA enterprise
de 1T in raid6 sau raid10 vei obtine performante net superioare.

A, si vei iesi si mai ieftin. Presupun ca storageul ala nu-l folositi
pentru RAC ci doar pentru ca la vremea achizitiei cuiva i-a parut ca
este o investitie foarte buna. Ce vreau sa spun este ca daca nu aveti
RAC sau offsite mirroring sau alte minuni unde unde trebuie folosit si
eventual partajat un storage extern, e posibil sa obtii beneficii
spectaculoase cu o investitie financiara foarte mica. Doar din evolutia
hardwareului.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Server tunning - imbunatatire IO

2012-09-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Thu, 2012-09-13 at 18:56 +0300, Mircea Mitu wrote:
 In plus cartile de istorie la capitolul baze de date includ doua note de 
 subsol, marunte
 
 1. Nu folosi Raid5 (si derivati)
 2. SSDurile ajuta unde programatorul nu indexeaza, dar nu iti baga si in sac


Aia cu raid5 este adevarata dar nu chiar atit de generala. De fapt, daca
baza de date este folosita mai mult pentru raportare (deci are un
procent de scrieri semnificativ mai mic decit citirile) s-ar putea ca un
raid5 sa fie ceva mai convenabil atit ca raport capacitate/pret cit si
ca viteza.
Mai mult, am vazut implementari decente de raid5 care tineau si scrieri
mai mult decit onorabil.

In concluzie, nimic nu e asa tare batut in cuie. Banalul depinde se
aplica si aici :)


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] iptables :: listare porturi permise neprivilegiate

2012-09-04 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Cred ca tu confunzi doua notiuni diferite, anume cea de port deschis
cu cea de port neblocat de un firewall .

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] dosemu si fullscreen

2012-08-29 Fir de Conversatie Vali Dragnuta

 Cel mai simplu ar fi sa maresti fontul din Putty, gasesti o marime a.i.
 80x25 sa-i umple ecranul.



1) In putty exista o optiune windows-change font size when maximised
(care iti va schimba fontul la dimensiunea necesara pastrarii rezolutiei
in caractere aleasa de tine)
2) Exista si optiunea de fullscreen, caz in care tot ecranul este ocupat
de putty.
So, din 1+2 presupun ca obtii exact ce vrei.Ai grija insa, ca e posibil
sa ai mici probleme cu diverse shortcuturi din aplicatiile vechi in fox.
(E posibil sa nu iti ajunga toate in dosemu, probabil ca va trebui sa ai
si un trial inainte ca sa nu te injure userul ulterior...)

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] 3ware si prieteni

2012-08-22 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Dar raidul ala era 0 sau 1 ? :)


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Rsync from samba share

2012-08-07 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
In cazul in care si urcarea fisierelor se face tot prin intermediul unui
script de la o alta locatie (deci ceva automat) ai putea sa modifici
scriptul uploader sa 
a) Creeze si un fisier flag (de exemplu $originalfilename.ready ) dupa
ce a terminat de uploadat
b) Sa urce fisierele intii intr-un director incoming exclus de la
rsync iar in momentul terminarii uploadului sa le mute in zona de lucru
(operatia de mutare e instantanee)

c)Presupunind ca uploadul este relativ predictibil ca durata si rata de
transfer este relativ constanta poti sa rsync-uiesti doar fisierele care
nu s-au modificat in ultimele 4 ore de exemplu

d)Poti sa ai un job aditional care verifica periodic fisierele din share
si face o lista cu cele care nu si-au schimbat anumite atribute in
ultimele N minute. Ai putea sa te uiti de dimensiune (daca fisierul este
in curs de upload sigur isi schimba dimensiunea in mod continuu pina la
terminarea uploadului) sau in cazuri extreme un hash (dar nerecomandat).






On Tue, 2012-08-07 at 11:25 +0100, Gyula Keresztely-Krall wrote: 
 Salut,
 Deoarece sufar de boala cronica si acuta lipsa de idei, postez si
 aici poate ma ajuta cineva :) :
 Se da urmatoarea situatie:
 
 Pe un share samba sunt incarcate cateva fisiere (in general audio si
 video) pe care trebuie sa le sincronizez pe un ftp aflata pe o alta
 masina.
 Toate cele bune merge bine cu rsync cu exceptia unei chestii:
 Frecvent se intimpla ca fisierele respective sa fie in curs de upload
 (sunt fisiere mari 100Mb), caz in care fisierul syncronizat cu rsync
 va fii varza.
 Mai sunt si altii care sau lovit de aceasta problema:
 http://lists.samba.org/archive/rsync/2006-November/016680.html
 
 Intrebarea mea : exista vreun mod prin care sa-l fac pe rsync sa sara
 peste fiserele care nu sunt inca incarcate in intregime (ar fii o
 metoda de a verifica smb lock cica),
 sau vreun alt mod de a verifica acele fisiere (in script bineinteles)
 inainte sa lansez rsync pe tot directorul?
 
 Sau orice alta idee e binevenita.
 
 Mentionez ca nu am alt access la masina cu samba share decat un mount
 (cifs) cu un user si parola, iar masina de pe care rulez scriptul de
 rsync e un centos 5 (desi nu cred ca are relevanta).
 
 Multumesc.
 


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] url network monitoring

2012-07-16 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Ceea ce incearca toata lumea sa-ti explice este ca diferentierea intre
veveve.testulica.com si www.youtube.com se poate face undeva mai sus in
lantul trofic al protocoalelor. Mai mult decit atit, este destul de
dificil sa faci acea diferentiere cind :
- intervin diverse retele de distributie care iti mapeaza
www.youtube.com peste (spre exemplu) youtube-ui.l.google.com
- contentul NU este servit doar de www.youtube.com ci este imprastiat
peste o multime de-alde :
i1.ytimg.com
i3.ytimg.com
www.youtube-nocookie.com
o-o.preferred.rds-tsr2.v1.lscache3.c.youtube.com
p2.jmj4evpfokto4.2ssf4fds6ljhyq4m.216131.i1.ds.ipv6-exp.l.google.com
clients1.google.com

colac peste pupaza, hosturi de genul celor de mai sus se tot regasesc
printre celelalte aplicatii google.


- apoi ce te faci cu traficul SSL, ala nu ai [*] cum sa-l parsezi sa
vezi daca gigel s-a conectat la https://youtube.com sau la
https://gmail.com
Nu, doar sa te uiti la reverse-ul adresei nu prea ajuta.




[*] prea usor  sau legal.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] NU pot instala Gnome pe un UBUNTU 12.04

2012-07-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Fri, 2012-07-13 at 08:25 +0300, Mihai Badici wrote: 
 2012/7/13 Vali Dragnuta vali.dragn...@inode.ro:
  Mirrorul ro.archive.ubuntu.com face figuri de citeva zile.
  O solutie ar fi sa schimbi in /etc/apt/sources.list orice referinta la
  ro.archive cu (de ex) eu.archive sau us.archive
 Nu avem mirror si la noi in Romania, adica ftp.lug.ro?
 

Ba da, desigur - doar ca implicit configuratia contine ro.archive... si
configuratia implicita a dat chix din cauza de mirror mucit.
M-am gindit ca pentru less trained monkeys e mai simplu sa inlocuiasca
ro cu eu decit sa inlocuiasca tot urlul :)

Si daca tot vorbim de mirroruri ma intreb de ce nu a adaugat nimeni
mirrorul de bubuntu din lug.ro la lista oficiala pentru ro.archive


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Nu ma lasa sa scriu intr-un director montat prin samba

2012-07-12 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Nu stiu daca ai nevoie de inherit permissions,acls si owner in definitia
shareului si nici daca chiar vrei chestia asta; Mai degraba pui force
user si force group (parca asa era) sa le faca pe toate ale lui oracle;

De asemenea,cred ca lu mount.cifs trebuie sa-i pui si -o
uid=oracleid,gid=oraclegid pentru ca ownerul care apare pe client sa se
mapeze peste userul oracle de pe client.





On Thu, 2012-07-12 at 14:03 +0300, Silviu Marin-Caea wrote: 
 Am asa:
 
 serverA share-uieste un director prin samba
 serverB il monteaza cu userul oracle
 
 Pe serverB trebuie sa pot scrie in directorul acela si cu alti useri in 
 afara de oracle. Am setat pe el permisiuni pentru oricine.
 
 Nu ma lasa sa scriu! Culmea, creeaza fisierul, dar nu vrea sa scrie 
 nimic in el.
 
 
 Indiferent ce am incercat pe server1 in smb.conf, nu se poate.  Mai 
 exact, am incercat inherit owner, inherit permissions, inherit acls
 
 Asta este smb.conf pe serverA
 
 [global]
  workgroup = whatever
  printing = cups
  printcap name = cups
  printcap cache time = 750
  cups options = raw
  map to guest = Never
  include = /etc/samba/dhcp.conf
  logon path = \\%L\profiles\.msprofile
  logon home = \\%L\%U\.9xprofile
  logon drive = P:
  usershare allow guests = Yes
 
 [mergibai]
  path = /opt/oracle/mergibai
  inherit permissions = Yes
  inherit acls = Yes
  inherit owner = Yes
  valid users = oracle
  writeable = yes
 
 Montarea pe serverB o fac asa
 
 mount.cifs //serverA/mergibai /opt/oracle/mergibai -o 
 username=oracle,password=***
 
 In capul meu este ca trebuie sa pot scrie de pe serverB cu orice user, 
 pentru ca permisiunile sunt pentru toata lumea, iar samba sa transforme 
 userul acela in oracle pe server1.  E o tampenie?
 
 De ce incerc sa folosesc samba intre doua servere Linux?  Pentru ca 
 serviciul NFS se blocheaza la 2-3 zile, si asa de tare ca trebuie sa dau 
 reboot.  Filesystem-ul din /opt/oracle/mergibai este OCFS2 1.4.
 ___
 RLUG mailing list
 RLUG@lists.lug.ro
 http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] NU pot instala Gnome pe un UBUNTU 12.04

2012-07-12 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Mirrorul ro.archive.ubuntu.com face figuri de citeva zile.
O solutie ar fi sa schimbi in /etc/apt/sources.list orice referinta la
ro.archive cu (de ex) eu.archive sau us.archive


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Cum disablesc GUI boot in UBUNTU 12.04

2012-07-11 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Eu cred ca el vrea de fapt ori ubuntu server ori slackware de unde a
venit.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Custom centos repository

2012-06-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Probabil ca ai nevoie de yum install yum-plugin-priorities
Description : This plugin allows repositories to have different
priorities.
: Packages in a repository with a lower priority can't be
overridden by packages
: from a repository with a higher priority even if repo has
a later version.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Custom centos repository

2012-06-13 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Si deci ce nu-ti convine la repo priority ?
Din cum ai descris tu problema, repo priority face exact ce vrei tu, va
prefera oricind si oricum pachete din repositoryul prioritizat de tine
(cel pe care ti-l faci tu) versus pachete din alte repo-uri.Indiferent
de versiune.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] lansare scripturi/aplicatii din browser

2012-05-26 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Credeam ca vrei sa dai userilor acces la o cale de a rula simplu diverse
aplicatii interne expuse pe un repository central (si care eventual se
pot si schimba frecvent). Daca de fapt vrei doar o modalitate de a
instala (permanent) pe statiile lor ceva atunci apturl e cu siguranta
varianta cea mai buna.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] lansare scripturi/aplicatii din browser

2012-05-25 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
O alternativa pentru ce ti s-a mai sugerat.

Ca sa nu cumva sa inceapa userii sa execute orice gogomanie si din alte
surse, ma gindesc ca ai putea face un minim de efort ca sa :
1) Iti faci o mini aplicatie (ex perl script ) pe care o deployezi in
prealabil pe toate statiile. Ai grija sa deployezi manual aceasta
aplicatie dinainte.

2) Iti creezi un urlhandler pentru browser astfel incit toate linkurile
de forma sigur.ro_executer://adresa.repository/aplicatie.sh sa fie
pasate catre mini aplicatia de la 1). Acea mini aplicatie iti face ceva
validari (ex daca adresa aplicatiei este intr-o sursa acceptata) apoi
downloadeaza aplicatia si o executa - eventual setind si un environment
corespunzator.




___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Samba mysql authentication

2012-04-04 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Wed, 2012-04-04 at 23:41 +0300, Andrei Pascal wrote: 
 2012/4/4 Mircea Mitu mir...@sigu.ro:
  On 04.04.2012, at 21:22, Andrei Pascal avpas...@gmail.com wrote:
 
  Esti sigur ca VREI cu adevarat asa ceva? Eu zic sa te mai gandesti de
  cateva ori...
 
  La ce anume? Useri comuni sau autentificare in mysql?
 
 Ambele? Hai ca mysql-ul ala mai poate fi trecut cu vederea... desi la
  30 useri cred ca e putin prea complicat.
 

Daca iuzarii aia isi pot schimba singuri parolele devine amuzant sa poti
sa faci vpn in interiorul firmei ics cu o parola gen 123456.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Samba mysql authentication

2012-04-04 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Thu, 2012-04-05 at 08:02 +0300, Mircea Mitu wrote: 
 On 05.04.2012, at 07:09, Vali Dragnuta vali.dragn...@inode.ro wrote:
 
  On Wed, 2012-04-04 at 23:41 +0300, Andrei Pascal wrote: 
  2012/4/4 Mircea Mitu mir...@sigu.ro:
  On 04.04.2012, at 21:22, Andrei Pascal avpas...@gmail.com wrote:
  
  Esti sigur ca VREI cu adevarat asa ceva? Eu zic sa te mai gandesti de
  cateva ori...
  
  La ce anume? Useri comuni sau autentificare in mysql?
  
  Ambele? Hai ca mysql-ul ala mai poate fi trecut cu vederea... desi la
   30 useri cred ca e putin prea complicat.
  
  
  Daca iuzarii aia isi pot schimba singuri parolele
 
 Da' asta nu e acelasi lucru cu active directory si ipsec/l2tp? Daca e naspa 
 hai sa i-o zici si lui Zoli azi la Load :)
 
 
  devine amuzant sa poti
  sa faci vpn in interiorul firmei ics cu o parola gen 123456.
 
 pt asta exista password policies
 
 


Sint complet de acord, dar de cele mai multe ori lumea omite acest mic
amanunt :). Si alte mici amanunte.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] LOAD 2012

2012-03-30 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Ohnoez, teh cloud haz failed.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   >