Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Jakub Sykora
Abych pravdu rekl, tak jsem tohle moc nesledoval i kdyz jsem vedel, ze 
to dopadne jako pru.er, ale faze 4 me trochu desi a jeste vic po ni faze 
5. Pokud bude clovek pro kompletni dataset muset mergovat finalccby.osm 
a novou odbl databazi, tak to bude pekne na vite co... Tech dat, ktere 
z DB vypadnou, nebude malo - vizte [1]


K

[1] http://odbl.de/czech_republic.html

Dne 21.6.2011 00:24, Pavel Machek napsal(a):

On Mon 2011-06-20 23:27:02, Petr Kadlec wrote:

Ahoj!

2011/6/20 Pavel Machekpa...@ucw.cz:

Dnes po me poprve chtel server autorizaci OAuth-em... Snazil jsem se
snazil, i nejaky token jsem dostal, ale nahravat neslo. Tak jsem
updatoval josm, a ted to dava jinou zmatecnou chybovou
hlasku. Netusite nekdo co se deje?


Vzhledem k aktuálnímu datu bych tipoval, že se nejedná o problém v
OAuthu, ale o to, žes dosud neodsouhlasil nové licenční podmínky.
Včera měl přechod zahájit fázi 4. Viz
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Open_Database_License/Implementation_Plan#PHASE_4_-_.22Decline.22_accounts_deactivated._.28Phase_3_.2B_at_least_8_weeks_subject_to_critical_mass.29
a http://lists.openstreetmap.org/pipermail/legal-talk/2011-June/006156.html



No potes :-(. Doufal jsem, ze OSMF dostane rozum, ale nedostala :-(.

Pavel


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu hanoj
No v prvnich jsou 2 ze 100, celkem 35 ze 2600.

Snad by se Pavel a jkjk nechali obmekcit.

hanoj

Dne 21. června 2011 8:31 Jakub Sykora kub...@kbx.cz napsal(a):
 Abych pravdu rekl, tak jsem tohle moc nesledoval i kdyz jsem vedel, ze to
 dopadne jako pru.er, ale faze 4 me trochu desi a jeste vic po ni faze 5.
 Pokud bude clovek pro kompletni dataset muset mergovat finalccby.osm a novou
 odbl databazi, tak to bude pekne na vite co... Tech dat, ktere z DB
 vypadnou, nebude malo - vizte [1]

 K

 [1] http://odbl.de/czech_republic.html

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Petr Kadlec
2011/6/21 Jakub Sykora kub...@kbx.cz:
 Pokud bude clovek pro kompletni dataset muset mergovat finalccby.osm a novou
 odbl databazi, tak to bude pekne na vite co...

Jako jako „kompletní dataset“? Copak lze (autorskoprávně) mergovat
cc-by-sa data s odbl daty? (Pokud tedy nezastávám názor, že licence
CC-BY-SA vůbec data v OSM nechrání, a dosud bylo tedy celou dobu OSM
autorskoprávně volné.)

-- Petr Kadlec / Mormegil

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Jakub Sykora

Nevim, nejsem pravnik a nemam cas a naladu se tim moc zabyvat...

Dne 21.6.2011 09:35, Petr Kadlec napsal(a):

2011/6/21 Jakub Sykorakub...@kbx.cz:

Pokud bude clovek pro kompletni dataset muset mergovat finalccby.osm a novou
odbl databazi, tak to bude pekne na vite co...


Jako jako „kompletní dataset“? Copak lze (autorskoprávně) mergovat
cc-by-sa data s odbl daty? (Pokud tedy nezastávám názor, že licence
CC-BY-SA vůbec data v OSM nechrání, a dosud bylo tedy celou dobu OSM
autorskoprávně volné.)

-- Petr Kadlec / Mormegil

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Michal Grézl
2011/6/21 Jakub Sykora kub...@kbx.cz:
 Abych pravdu rekl, tak jsem tohle moc nesledoval i kdyz jsem vedel, ze to
 dopadne jako pru.er, ale faze 4 me trochu desi a jeste vic po ni faze 5.
 Pokud bude clovek pro kompletni dataset muset mergovat finalccby.osm a novou
 odbl databazi, tak to bude pekne na vite co... Tech dat, ktere z DB
 vypadnou, nebude malo - vizte [1]

 K

 [1] http://odbl.de/czech_republic.html


Pokud ty data opravdu smazou, coz udelaji, a nikdo je neda zpet, tak
se bude muset zustat u forku, nebot zadne mergeovani pravdepodobne
nebude mozne. Nehlede na to ze budeme mozna muset vymazat veskera
importovana data, u kterych puvodni vlastnik nebude souhlasit s novou
licenci.

Pro zacatek http://fosm.org/

-- 
Michal Grézl
http://openstreetmap.cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Jakub Sykora
Ja pockam, jak se to vyvine. Kazdopadne pokud to zpusobi rozpad tohoto 
projektu, bude me to hodne mrzet - adl jsem do toho dost sveho casu a 
energie, ktera by vysla dost nazmar.


A vkladat znovu energii do neceho co bude zase zacinat od piky, to 
opravdu ne...


K

Dne 21.6.2011 14:05, Michal Grézl napsal(a):

2011/6/21 Jakub Sykorakub...@kbx.cz:

Abych pravdu rekl, tak jsem tohle moc nesledoval i kdyz jsem vedel, ze to
dopadne jako pru.er, ale faze 4 me trochu desi a jeste vic po ni faze 5.
Pokud bude clovek pro kompletni dataset muset mergovat finalccby.osm a novou
odbl databazi, tak to bude pekne na vite co... Tech dat, ktere z DB
vypadnou, nebude malo - vizte [1]

K

[1] http://odbl.de/czech_republic.html



Pokud ty data opravdu smazou, coz udelaji, a nikdo je neda zpet, tak
se bude muset zustat u forku, nebot zadne mergeovani pravdepodobne
nebude mozne. Nehlede na to ze budeme mozna muset vymazat veskera
importovana data, u kterych puvodni vlastnik nebude souhlasit s novou
licenci.

Pro zacatek http://fosm.org/



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu MP
To že vznikne CC-BY-SA fork je skoro jisté, teď už jen doufat, že ten 
fork bude jen jeden, nebo že pokud jich bude víc, tak ty ostatní rychle 
vychcípou a zbyde jen jeden (plus někteří lidi chtěli i PD fork, takže 
je možné, že vznikne ještě jeden fork, kde ale bude asi jen minimum dat)


Pokud v ČR zmizí 20 až 25 procent dat (což je aktuální odhad dle té 
stránky), tak bych tipoval, že lidi nejspíš utečou k cc-by-sa forku, v 
jiných zemích to může dopadnout jinak (pokud bude dopad mazání 
minimální, můžou tam lidi zůstat).


Úplný rozpad asi nebude, ale tipuju, že se přispěvatelé rozdělí na tři 
skupiny, jedna co zůstane na ODBl a pokusí se napravit chaos vzniklý 
smazáním čtvrtiny dat (tipuju to na většinu lesů a vodstva plus asi 
celkem dost silnic a dalších věcí - může to být méně než čtvrtina pokud 
se některé podaří přesvědčit aby odbl akceptovali, ale i více, pokud se 
ukáže že některé importy jsou s novou licencí nekompatibilní a pak by 
musela data pryč ať už dotyčný souhlasil s odbl nebo ne) a ta se nejspíš 
časem bude spíše zmenšovat (asi je těžké dávat dohromady mapu, kde po 
celé republice různé náhodné kousky chybí). Druhá se přesune na 
cc-by-sa fork, kde budou data všechny (ale je to fork, ne každý o něm ví 
atd ...). Třetí odejde a přestane mapovat. Tipuju, že žádná z prvních 
dvou nebude větší než polovina současných uživatelů.


Martin

On Tue, 21 Jun 2011 14:21:21 +0200, Jakub Sykora wrote:

Ja pockam, jak se to vyvine. Kazdopadne pokud to zpusobi rozpad
tohoto projektu, bude me to hodne mrzet - adl jsem do toho dost sveho
casu a energie, ktera by vysla dost nazmar.

A vkladat znovu energii do neceho co bude zase zacinat od piky, to
opravdu ne...

K

Dne 21.6.2011 14:05, Michal Grézl napsal(a):

2011/6/21 Jakub Sykorakub...@kbx.cz:
Abych pravdu rekl, tak jsem tohle moc nesledoval i kdyz jsem vedel, 
ze to
dopadne jako pru.er, ale faze 4 me trochu desi a jeste vic po ni 
faze 5.
Pokud bude clovek pro kompletni dataset muset mergovat 
finalccby.osm a novou
odbl databazi, tak to bude pekne na vite co... Tech dat, ktere z 
DB

vypadnou, nebude malo - vizte [1]

K

[1] http://odbl.de/czech_republic.html



Pokud ty data opravdu smazou, coz udelaji, a nikdo je neda zpet, tak
se bude muset zustat u forku, nebot zadne mergeovani pravdepodobne
nebude mozne. Nehlede na to ze budeme mozna muset vymazat veskera
importovana data, u kterych puvodni vlastnik nebude souhlasit s 
novou

licenci.

Pro zacatek http://fosm.org/



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Jan Bilak
Zdravím,

situaci ohledně změny licence jsem nesledoval a i když nemám žádný
podstatný podíl na editacích v OSM, rád bych si udělal obrázek o tom,
o co jde, a nějak se rozhodnul. Můžete mi prosím někdo stručně
vysvětlit, v čem jsou zásadní rozdíly mezi licencemi? Jaký je hlavní
důvod změny licence? Jaké jsou naopak negativa nové licence, že
někteří nesouhlasí (podle té tabulky s licencí nesouhlasí i druhý
nejčastější přispěvovatel pavel, který je pořád velmi aktivní).

Jakým způsobem je třeba vyjádřit souhlas/nesouhlas a do kdy?

Věřím, že tyto informace stručně a jasně shrnuté pomohou i dalším.

Díky
Honza



Dne 21. června 2011 15:36 MP singular...@gmail.com napsal(a):
 To že vznikne CC-BY-SA fork je skoro jisté, teď už jen doufat, že ten fork
 bude jen jeden, nebo že pokud jich bude víc, tak ty ostatní rychle vychcípou
 a zbyde jen jeden (plus někteří lidi chtěli i PD fork, takže je možné, že
 vznikne ještě jeden fork, kde ale bude asi jen minimum dat)

 Pokud v ČR zmizí 20 až 25 procent dat (což je aktuální odhad dle té
 stránky), tak bych tipoval, že lidi nejspíš utečou k cc-by-sa forku, v
 jiných zemích to může dopadnout jinak (pokud bude dopad mazání minimální,
 můžou tam lidi zůstat).

 Úplný rozpad asi nebude, ale tipuju, že se přispěvatelé rozdělí na tři
 skupiny, jedna co zůstane na ODBl a pokusí se napravit chaos vzniklý
 smazáním čtvrtiny dat (tipuju to na většinu lesů a vodstva plus asi celkem
 dost silnic a dalších věcí - může to být méně než čtvrtina pokud se některé
 podaří přesvědčit aby odbl akceptovali, ale i více, pokud se ukáže že
 některé importy jsou s novou licencí nekompatibilní a pak by musela data
 pryč ať už dotyčný souhlasil s odbl nebo ne) a ta se nejspíš časem bude
 spíše zmenšovat (asi je těžké dávat dohromady mapu, kde po celé republice
 různé náhodné kousky chybí). Druhá se přesune na cc-by-sa fork, kde budou
 data všechny (ale je to fork, ne každý o něm ví atd ...). Třetí odejde a
 přestane mapovat. Tipuju, že žádná z prvních dvou nebude větší než polovina
 současných uživatelů.

 Martin

 On Tue, 21 Jun 2011 14:21:21 +0200, Jakub Sykora wrote:

 Ja pockam, jak se to vyvine. Kazdopadne pokud to zpusobi rozpad
 tohoto projektu, bude me to hodne mrzet - adl jsem do toho dost sveho
 casu a energie, ktera by vysla dost nazmar.

 A vkladat znovu energii do neceho co bude zase zacinat od piky, to
 opravdu ne...

 K

 Dne 21.6.2011 14:05, Michal Grézl napsal(a):

 2011/6/21 Jakub Sykorakub...@kbx.cz:

 Abych pravdu rekl, tak jsem tohle moc nesledoval i kdyz jsem vedel, ze
 to
 dopadne jako pru.er, ale faze 4 me trochu desi a jeste vic po ni faze 5.
 Pokud bude clovek pro kompletni dataset muset mergovat finalccby.osm a
 novou
 odbl databazi, tak to bude pekne na vite co... Tech dat, ktere z DB
 vypadnou, nebude malo - vizte [1]

 K

 [1] http://odbl.de/czech_republic.html


 Pokud ty data opravdu smazou, coz udelaji, a nikdo je neda zpet, tak
 se bude muset zustat u forku, nebot zadne mergeovani pravdepodobne
 nebude mozne. Nehlede na to ze budeme mozna muset vymazat veskera
 importovana data, u kterych puvodni vlastnik nebude souhlasit s novou
 licenci.

 Pro zacatek http://fosm.org/


 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Jakub Sykora

Volne prekladam z [1]:

Nejvetsimi problemy soucasne licence CC-BY-SA jsou:
- Soucasna licence pouziva pouze copyright a chrani tak kreativni dila, 
tedy dokumenty, obrazky, fotky, ... Uz ale uplne nerika, ze chrani i 
data samotna v databazi OSM.


- Soucasna licence neni napsana pro databaze - nastava tak problem, co 
vlastne musi uzivatel dale publikovat pod CC-BY-SA kdyz treba udela 
knizku a v ni pouzije data z OSM. Musi po CC-BY-SA zverejnit pouze tato 
data nebo celou knizku?


- je tezke, nerku-li nemozne se dotazat na to, co se s daty smi a nesmi 
delat, protoze to nutne vede k dotazu na vsechny prispevatele a musis 
zadat individualne jejich souhlas (mimochodem jako i ted pri zmene 
licence - pozn. Kubajz)


- to znamena, ze hodni hosi legalne nemuzou vlastne data pouzivat a 
zli hosi je muzou beztak vyuzivat jak chteji


- je velky problem data michat s dalsimi daty, ktere se uverejnuji pod 
jinymi licencemi



Pak samozrejme existuji z [1] odkazy na vselijake dohady o tom, co jde a 
co ne a proc ano a proc ne. Dle meho nazoru je nejsilnejsim argumentem 
prave ztrata jiz existujicich dat, coz by i v pripade CR bylo fatalni.
Nyni prozivame dusledek toho,ze 89% z 55% hlasujicich se vyjadrilo pro 
zmenu licence.


[1] http://www.osmfoundation.org/wiki/License/We_Are_Changing_The_License

Dne 21.6.2011 15:57, Jan Bilak napsal(a):

Zdravím,

situaci ohledně změny licence jsem nesledoval a i když nemám žádný
podstatný podíl na editacích v OSM, rád bych si udělal obrázek o tom,
o co jde, a nějak se rozhodnul. Můžete mi prosím někdo stručně
vysvětlit, v čem jsou zásadní rozdíly mezi licencemi? Jaký je hlavní
důvod změny licence? Jaké jsou naopak negativa nové licence, že
někteří nesouhlasí (podle té tabulky s licencí nesouhlasí i druhý
nejčastější přispěvovatel pavel, který je pořád velmi aktivní).

Jakým způsobem je třeba vyjádřit souhlas/nesouhlas a do kdy?

Věřím, že tyto informace stručně a jasně shrnuté pomohou i dalším.

Díky
Honza



Dne 21. června 2011 15:36 MPsingular...@gmail.com  napsal(a):

To že vznikne CC-BY-SA fork je skoro jisté, teď už jen doufat, že ten fork
bude jen jeden, nebo že pokud jich bude víc, tak ty ostatní rychle vychcípou
a zbyde jen jeden (plus někteří lidi chtěli i PD fork, takže je možné, že
vznikne ještě jeden fork, kde ale bude asi jen minimum dat)

Pokud v ČR zmizí 20 až 25 procent dat (což je aktuální odhad dle té
stránky), tak bych tipoval, že lidi nejspíš utečou k cc-by-sa forku, v
jiných zemích to může dopadnout jinak (pokud bude dopad mazání minimální,
můžou tam lidi zůstat).

Úplný rozpad asi nebude, ale tipuju, že se přispěvatelé rozdělí na tři
skupiny, jedna co zůstane na ODBl a pokusí se napravit chaos vzniklý
smazáním čtvrtiny dat (tipuju to na většinu lesů a vodstva plus asi celkem
dost silnic a dalších věcí - může to být méně než čtvrtina pokud se některé
podaří přesvědčit aby odbl akceptovali, ale i více, pokud se ukáže že
některé importy jsou s novou licencí nekompatibilní a pak by musela data
pryč ať už dotyčný souhlasil s odbl nebo ne) a ta se nejspíš časem bude
spíše zmenšovat (asi je těžké dávat dohromady mapu, kde po celé republice
různé náhodné kousky chybí). Druhá se přesune na cc-by-sa fork, kde budou
data všechny (ale je to fork, ne každý o něm ví atd ...). Třetí odejde a
přestane mapovat. Tipuju, že žádná z prvních dvou nebude větší než polovina
současných uživatelů.

Martin

On Tue, 21 Jun 2011 14:21:21 +0200, Jakub Sykora wrote:


Ja pockam, jak se to vyvine. Kazdopadne pokud to zpusobi rozpad
tohoto projektu, bude me to hodne mrzet - adl jsem do toho dost sveho
casu a energie, ktera by vysla dost nazmar.

A vkladat znovu energii do neceho co bude zase zacinat od piky, to
opravdu ne...

K

Dne 21.6.2011 14:05, Michal Grézl napsal(a):


2011/6/21 Jakub Sykorakub...@kbx.cz:


Abych pravdu rekl, tak jsem tohle moc nesledoval i kdyz jsem vedel, ze
to
dopadne jako pru.er, ale faze 4 me trochu desi a jeste vic po ni faze 5.
Pokud bude clovek pro kompletni dataset muset mergovat finalccby.osm a
novou
odbl databazi, tak to bude pekne na vite co... Tech dat, ktere z DB
vypadnou, nebude malo - vizte [1]

K

[1] http://odbl.de/czech_republic.html



Pokud ty data opravdu smazou, coz udelaji, a nikdo je neda zpet, tak
se bude muset zustat u forku, nebot zadne mergeovani pravdepodobne
nebude mozne. Nehlede na to ze budeme mozna muset vymazat veskera
importovana data, u kterych puvodni vlastnik nebude souhlasit s novou
licenci.

Pro zacatek http://fosm.org/



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing 

Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Petr Kadlec
Ahoj

 Můžete mi prosím někdo stručně vysvětlit, v čem jsou zásadní rozdíly mezi 
 licencemi?
 Věřím, že tyto informace stručně a jasně shrnuté pomohou i dalším.
 […]
 Volne prekladam z [1]:

Nechci nějak moc provádět samopropagaci, ale…
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cz:ODbL/We_Are_Changing_The_License
:-)

-- Petr Kadlec / Mormegil

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Jan Bilak
Díky. Ale ještě z toho shrnutí nerozumím, jak to tedy podle nové
licence bude v tom modelovém případě:

Pokud někdo vaše data používá pro mapu s několika vrstvami v knize,
co všechno má být pod CC-BY-SA? Jen vrstva OpenStreetMap a její
úpravy? Celá mapa včetně nesouvisejících vrstev a značek? Celá kniha?

Tohoto se patrně týká odstavec:

Podle nové licence může mapu uvolnit pod jakoukoli licencí chce,
pokud uvolní všechny doplňky a vylepšení, které k našim datům přidal.
Hlavním důvodem pro tuto změnu je, že mapy lze nyní vytvářet pomocí
vrstev z nekompatibilních zdrojů dat.

Těmi doplňky se myslí např. software, který použil k vytvoření mapy z
dat, data jiných vrstev? Tedy nyní lze vzít OSM data, vytvořit z jich
libovolným způsobem mapu (např. pomocí nějakého software, který není
volný), dokreslit si na ni nějaké další informace (např. trasu
nějakého závodu), které neuvolním ... a tohle po změně licence již
nepůjde (tedy s novými daty, které nejsou licencovány i starou
licencí)?

Tedy změna licence přidává omezení na využití dat?

Honza


Dne 21. června 2011 16:39 Petr Kadlec petr.kad...@gmail.com napsal(a):
 Ahoj

 Můžete mi prosím někdo stručně vysvětlit, v čem jsou zásadní rozdíly mezi 
 licencemi?
 Věřím, že tyto informace stručně a jasně shrnuté pomohou i dalším.
 [...]
 Volne prekladam z [1]:

 Nechci nějak moc provádět samopropagaci, ale...
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cz:ODbL/We_Are_Changing_The_License
 :-)

 -- Petr Kadlec / Mormegil

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Stanislav Brabec
Jakub Sykora píše v Út 21. 06. 2011 v 16:20 +0200:

 - to znamena, ze hodni hosi legalne nemuzou vlastne data pouzivat a 
 zli hosi je muzou beztak vyuzivat jak chteji

Takže chápu-li to dobře, tak proto, aby zlí hoši nemohli kopírovat mou
práci, tak hodní hoši čtvrtinu mé práce zničí.

S novou licencí jsem souhlasil. Souhlasil jsem s tím, aby mé příspěvky
byly public domain. Ale hrubě nesouhlasím s tím, aby se mé příspěvky
mazaly z jakéhokoliv vnitřně politického důvodu.

Pokud to provedou, projektu OpenStreetMap předpovídám budoucnost
XFree86. Ten projekt také dodnes existuje a vydává své verze, ale téměř
všichni uživatelé utekli po vnucené změně licence k forku - k Xorg.
-- 
Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Jakub Sykora
Přirozenou nevýhodou demokracie je, že těm, kdo to s ní myslí poctivě, 
nesmírně svazuje ruce, zatímco těm, kteří ji neberou vážně, umožňuje 
téměř vše. (V. Havel)


Jinymi slovy - cela tahle habadura se dela vlastne jen proto, ze by v 
budoucnu (nebo soucasnosti) mohl nekdo vytezovat OSM a prodavat to jako 
svoji praci.


Xfree a Xorg - celkem hezke prirovnani - akorat u Xek neni ten vyvoj tak 
strasne rychly jako u OSM... Navic ne mala skupina lidi podporila zmenu 
na ODBL (skoro 50% vsech) Bohuzel OSM pro me neni jen ta databaze ale i 
vsechno kolem - servery, sluzby - a to neni malo. Neumim si v tuhle 
chvili predstavit zivotaschopny fork.


K

Dne 21.6.2011 17:08, Stanislav Brabec napsal(a):

Jakub Sykora píše v Út 21. 06. 2011 v 16:20 +0200:


- to znamena, ze hodni hosi legalne nemuzou vlastne data pouzivat a
zli hosi je muzou beztak vyuzivat jak chteji


Takže chápu-li to dobře, tak proto, aby zlí hoši nemohli kopírovat mou
práci, tak hodní hoši čtvrtinu mé práce zničí.

S novou licencí jsem souhlasil. Souhlasil jsem s tím, aby mé příspěvky
byly public domain. Ale hrubě nesouhlasím s tím, aby se mé příspěvky
mazaly z jakéhokoliv vnitřně politického důvodu.

Pokud to provedou, projektu OpenStreetMap předpovídám budoucnost
XFree86. Ten projekt také dodnes existuje a vydává své verze, ale téměř
všichni uživatelé utekli po vnucené změně licence k forku - k Xorg.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Jan Bilak
Řekněme, že by se opravdu někdo našel a data začal prodávat. Kdo by je
ale koupil, kdy je může získat zdarma přímo z OSM? Jistě - někdo by se
najít mohl, ale nevidím v tom žádné podstatné riziko. Obdobně
vydělávat lze např. i prodejem GPL software, ale kdo GPL software
kupoval, když jej může mít zdarma?

Také by mohl data nějak vylepšit a prodat vylepšená data. Ale to je
velmi podobný případ. Kdo by koupil takto vylepšená data za větší cenu
než je cena tohoto vylepšení? Mohl by si totiž vzít zdarma data z OSM
a vylepšit si je stejně.

Honza


Dne 21. června 2011 17:43 Jakub Sykora kub...@kbx.cz napsal(a):
 Přirozenou nevýhodou demokracie je, že těm, kdo to s ní myslí poctivě,
 nesmírně svazuje ruce, zatímco těm, kteří ji neberou vážně, umožňuje téměř
 vše. (V. Havel)

 Jinymi slovy - cela tahle habadura se dela vlastne jen proto, ze by v
 budoucnu (nebo soucasnosti) mohl nekdo vytezovat OSM a prodavat to jako
 svoji praci.

 Xfree a Xorg - celkem hezke prirovnani - akorat u Xek neni ten vyvoj tak
 strasne rychly jako u OSM... Navic ne mala skupina lidi podporila zmenu na
 ODBL (skoro 50% vsech) Bohuzel OSM pro me neni jen ta databaze ale i vsechno
 kolem - servery, sluzby - a to neni malo. Neumim si v tuhle chvili
 predstavit zivotaschopny fork.

 K

 Dne 21.6.2011 17:08, Stanislav Brabec napsal(a):

 Jakub Sykora píše v Út 21. 06. 2011 v 16:20 +0200:

 - to znamena, ze hodni hosi legalne nemuzou vlastne data pouzivat a
 zli hosi je muzou beztak vyuzivat jak chteji

 Takže chápu-li to dobře, tak proto, aby zlí hoši nemohli kopírovat mou
 práci, tak hodní hoši čtvrtinu mé práce zničí.

 S novou licencí jsem souhlasil. Souhlasil jsem s tím, aby mé příspěvky
 byly public domain. Ale hrubě nesouhlasím s tím, aby se mé příspěvky
 mazaly z jakéhokoliv vnitřně politického důvodu.

 Pokud to provedou, projektu OpenStreetMap předpovídám budoucnost
 XFree86. Ten projekt také dodnes existuje a vydává své verze, ale téměř
 všichni uživatelé utekli po vnucené změně licence k forku - k Xorg.

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Tomáš Tichý
Ne, právě naopak. Určitým pohledem by se dalo říct, že některá nechtěná
omezení vzniklá nevhodnou aplikací CC-BY-SA uvolňuje. Nová licence jasně
definuje co je chráněno : data, laicky řečeno to co je v .osm souboru. Tedy
to, co všichni společně vytváříme.

Pokud někdo chce tato data používat, může v podstatě zcela libovolně, pouze
se dvěma omezeními:
 - musí se patřičně odkázat na zdroj
 - musí změny v _datech_ poskytnout zpět do projektu
Jaké nástroje k tomu použije a jak bude vypadat výsledný produkt je zcela
volné.

Pěkně je to shrnuto i zde:
http://www.opendatacommons.org/licenses/odbl/summary/

Duch licence je v zásadě stejný jako u stávající licence, dalo by se říct že
je to jenom úlitba právníkům. Nová licence je tu proto, aby zachovala
myšlenku OSM a napravila nešťastnou volbu původní licence, která se na dílo
vznikající v projektu OSM vůbec nehodí.

Nechápu, proč se kolem toho dělá takový rozruch. Opravdu vás baví víc hrabat
se v mnoha odstavcích právnických textů, než běhat po venku a mapovat? :-)
Za sebe jsem rád, že za mě tuhle špinavou práci udělala OSMF.

=TT=



2011/6/21 Jan Bilak jan.bilak@gmail.com

 Díky. Ale ještě z toho shrnutí nerozumím, jak to tedy podle nové
 licence bude v tom modelovém případě:

 Pokud někdo vaše data používá pro mapu s několika vrstvami v knize,
 co všechno má být pod CC-BY-SA? Jen vrstva OpenStreetMap a její
 úpravy? Celá mapa včetně nesouvisejících vrstev a značek? Celá kniha?

 Tohoto se patrně týká odstavec:

 Podle nové licence může mapu uvolnit pod jakoukoli licencí chce,
 pokud uvolní všechny doplňky a vylepšení, které k našim datům přidal.
 Hlavním důvodem pro tuto změnu je, že mapy lze nyní vytvářet pomocí
 vrstev z nekompatibilních zdrojů dat.

 Těmi doplňky se myslí např. software, který použil k vytvoření mapy z
 dat, data jiných vrstev? Tedy nyní lze vzít OSM data, vytvořit z jich
 libovolným způsobem mapu (např. pomocí nějakého software, který není
 volný), dokreslit si na ni nějaké další informace (např. trasu
 nějakého závodu), které neuvolním ... a tohle po změně licence již
 nepůjde (tedy s novými daty, které nejsou licencovány i starou
 licencí)?

 Tedy změna licence přidává omezení na využití dat?

 Honza


 Dne 21. června 2011 16:39 Petr Kadlec petr.kad...@gmail.com napsal(a):
  Ahoj
 
  Můžete mi prosím někdo stručně vysvětlit, v čem jsou zásadní rozdíly
 mezi licencemi?
  Věřím, že tyto informace stručně a jasně shrnuté pomohou i dalším.
  [...]
  Volne prekladam z [1]:
 
  Nechci nějak moc provádět samopropagaci, ale...
  http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cz:ODbL/We_Are_Changing_The_License
  :-)
 
  -- Petr Kadlec / Mormegil
 
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu MP
S novou licencí jsem souhlasil. Souhlasil jsem s tím, aby mé 
příspěvky

byly public domain. Ale hrubě nesouhlasím s tím, aby se mé příspěvky
mazaly z jakéhokoliv vnitřně politického důvodu.


Tak to jsme na tom stejně.


Pokud to provedou, projektu OpenStreetMap předpovídám budoucnost
XFree86. Ten projekt také dodnes existuje a vydává své verze, ale 
téměř

všichni uživatelé utekli po vnucené změně licence k forku - k Xorg.


Rozdíl je v tom, že kód mezi projektem a forkem projektu lze poměrně 
dobře přenášet, jsou na to nástroje typu diff, patch a postupy na řešení 
konfliktů, pokud se patch nedá jednoduše aplikovat. Pro mapová data v 
OSM na tak dobré úrovni nástroje nejsou (hlavně na to řešení konfliktů), 
takže to je o dost složitější. Importy by mohly projít jak do forku, tak 
do OSM (napíše se skript a jen se pustí dvakrát), ale tím to asi tak 
hasne, většina lidí se asi rozhodne pro fork nebo hlavní projekt a to 
druhé bude ignorovat.


Fork ale (minimálně ze začátku) asi na tom bude hůře co se serverové 
kapacity týče, takže je možné že místo jedné fungující opensource mapy 
tu budou dvě nepoužitelné (jedna kde je náhodně vyrvána čtvrtina dat a 
druhá kde servery budou pomalé a přetížené)


Nejlepší by bylo, kdyby si to Odbl rozmysleli :)

Martin


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Oauth strasi?

2011-06-21 Tema obsahu Pavel Machek
Ahoj!

Ne, práv`i naopak. Ureitým pohledem by se dalo o/íct, 3/4e n`ikterá
necht`iná omezení vzniklá nevhodnou aplikací CC-BY-SA uvolouje. Nová
licence jasn`i definuje co je chrán`ino : data, laicky o/eeeno to co je
v .osm souboru. Tedy to, co v^1ichni spoleen`i vytváo/íme.
 
Pokud n`ikdo chce tato data pou 3/4ívat, mu 3/4e v podstat`i zcela
libovoln`i, pouze se dv`ima omezeními:
 
 - musí se pato/ien`i odkázat na zdroj
 
 - musí zm`iny v _datech_ poskytnout zp`it do projektu

Jo, bohuzel to je dost blbe vynutitelny, ze?

Kdyz bednari vydali OSM mapu Prahy, tak jsem ji aspon smel vyfotit a
dat na web... Neumim si moc predstavit, jak by bednari davali .osm
soubory s popisy stanovist...

Duch licence je v zásad`i stejný jako u stávající licence, dalo by se

Kez by :-(. ODBL se bohuzel lisi v pomerne podstatnejch vecech. AKA tu
bednarskou mapu bych normalne ofotit nemoh'.

Dalsi problem je, ze oduvodneni zmeny licence trosku kulha (jestli je
CC neucinna, tak proc se ptaji na souhlas), a ODBL dava trochu moc
kontroly nadaci. (Neni pravda ze s CC-BY-SA nemuze nikdo potrestat
zle hochy. Naopak kazdy muze potrestat zle hochy. S ODBL budou
potrestani jen zly hosi co nastvou nadaci...)

Pavel
-- 
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nová cyklomapa

2011-06-21 Tema obsahu Martin Tesar
Ahoj,

projekt MTB mapy urcite pokracovat bude, doted jsem ho spis udrzoval, ale
snad se konecne najde cas na urcity rozvoj. Rozsahove to na cely svet zatim
asi nebude, ale uvazuju, ze by se pridaly aspon Alpy. Jakykoli napad nebo
pripominka jsou samozrejme vitany.

Jestli nabidka na domenu plati, jsem pro. Odpovezte mi primo na mail a
vyresime, co bude potreba, diky.

Martin



2011/6/19 Jakub Sykora kub...@kbx.cz

 Pro cely svet bych to mit nemusel - ale pro CR je to zajimave urcite.

 Kazdopadne za integraci s Prahounakole jsem jedine rad :) Ta shocart mapa
 je desna :)

 Napisu tedy Martinovi Tesarovi a zkusime se domluvit, ze bychom to pustili
 jako oficialni sluzbu.

 K

 Dne 19.6.2011 11:14, Petr Dlouhý napsal(a):

  Ne, cozpserver2 je jen teď na testování. Mapa vznikla pro PrahouNaKole,
 kde nad ní budou vrstvy s doporučenými trasami a dalšími komentáři.

 Změny posílám Martinu Tesařovi, který je snad časem v nějaké podobě
 zařadí do jeho MTB mapy. Jestli by to mělo běžet na vlastní doméně se
 domluv s ním.

 Taky by se mi líbilo, kdyby to bylo možné pustit pro celý svět, ale to
 asi taky záleží na Martinovi. Možná na to není ten jeho server dost
 výkonný.


   Původní zpráva 
 Od: Jakub Sykora kub...@kbx.cz
 Předmět: Re: [Talk-cz] Nová cyklomapa
 Datum: 19.6.2011 11:07:42
 --**--
 Ahoj,

 vypada to zatim velmi hezky - musim rici, ze jsi mi udelal velkou radost.
 Akorat ohledne nejakeho sjednoceni - unika mi nasledujici:

 plati, ze 
 http://cozpserver2.jinonice.**cuni.cz/mtbmap/index.htmlhttp://cozpserver2.jinonice.cuni.cz/mtbmap/index.html===
 http://tchor.fi.muni.cz:8080/ ?

 Byl bych rad, kdyby jeden z techto projektu pokracoval a byl udrzovan
 na nejake smysluplne adrese - domenu rad koupim a nasmeruji tam, kam
 bude potreba.

 S lidmi z Prahounakole.cz jsem take v kontaktu a je mozne, ze by se
 spoluprace techto projektu mohla vyplatit obema stranam.

 K

 Dne 19.6.2011 10:38, Petr Dlouhý napsal(a):
  Ahoj,
 
  pro účely PrahouNaKole.cz jsem se rozhodl vylepšit renderer MTB mapy
 tak,
  aby kreslil všechny důležité prvky cyklistické infrastruktury a
 další věci
  důležité pro městskou cyklistiku. Testovací verze zatím běží na [1].
 
  Co jsem přidal:
  rozlišení tras podle network a kreslení plánovaných (stat=proposed)
  čárkovaně
 
 cyklopruh/cyklopiktokoridor(**cycleway=shared_lane)/**
 cyklobuspruh(cycleway=share_**busway)

 
  i s kreslením na strany ulice podle :left/:right a
 jednosměrnosti ulice
  cykloprotisměrky (oneway:bicycle=no, cycleway=,
  cycleway=shared_lane_lane))
  stezka pro pěší a cyklisty (highway=footway + bicycle=yes nebo
  highway=cycleway + foot=yes) se kreslí zeleně
  kostky(surface=cobblestone
  (cyklo)přechody
  předsunutou stopčáru (cycleway=asl)
 
  Grafickou podobu jsem zatím moc neřešil, proto jsou ty přidané ikony
 dost
  neumělé.
 
  Má někdo nápady na nějaká další vylepšení / podporované tagy?
 
  Jestli je tu někdo z Brno na kole, tak bych se chtěl domluvit na
 značení a
  grafické podobě jejich doporučených tras. Ty trasy by bylo dobré
 označit
  nějakým tagem, aby bylo jasné, že jsou to doporučené trasy. Má někdo
 nápad
  jaký tag by to měl být?
 
  [1] 
  http://cozpserver2.jinonice.**cuni.cz/mtbmap/index.htmlhttp://cozpserver2.jinonice.cuni.cz/mtbmap/index.html
 

 __**_
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-czhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




 Petr Dlouhý
 petr.dlo...@email.cz

 __**_
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-czhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


 __**_
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-czhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




-- 
Martin Tesar
http://tchor.fi.muni.cz:8080/
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz