Re: [Talk-cz] Poznámky uživatelů

2016-06-30 Tema obsahu Petr Vozdecký


-- Původní zpráva --
Od: Miroslav Suchý 



"Dne 30.6.2016 v 13:51 Petr Vozdecký napsal(a):
> obecně, co píšeš, zdá se mi, že je spíše na nějakou důraznou žádost
> (pak
> nějakou tu masivní letákovou kampaň a alegorické vozy ... :-)) na
> adresu
> maps.me, aby zvedli bariéru pro přispívání do mapy
>
>
> +1
>
>
> to je asi spravne reseni, snaha dobra, jen se to krapet zvrhava... ale
> to neni vina tech uzivatelu, je to nedomysleni tech kroku ze strany
> MapsMe... kdyz databazi tohoto typu timto zpusobem daji vsanc siroke
> verejnosti...


Nesouhlasím.
Všimli jste si kolik v poslední době přibylo POI? Hodně. A kolik 
takových objektů má vyplněnou website= a opening_hours=?
Mimochodem ten editor v maps.me na otvírací hodiny je naprosto geniální.
Za mě osobně má maps.me velkou pochvalu.
Ono je mnohem jednoduší odstranit ty nevhodné poznámky než přijít na to, 
že v daném místě je restaurace/hotel/obchod.

Prostě pokud se zvedl počet editací, tak se zvedl i počet nevhodných 
editací. Resp. vyloženě špatné úpravy pomocí maps.me jsem ještě neviděl. 
Zatím se to IMHO projevuje jenom na poznámkách."



Nemohu souhlasit. Plusové body nelze MapsME upřít. To rozhodně ne. Ale nelze
se při tom nedívat na to, že ve své snaze získat nové informace jdou až za 
rozumnou mez. Doplňování POI či opening_hours je jedna věc a druhá je ta, 
když dají mase lidí do ruky nástroj na hromadné zasílání Notes, aniž by je 
jakkoliv edukovali v tom, k čemu to je a k čemu není dobré. Ten rozvoj se, 
pokud to oni nepřibrzdí, bude zvětšovat s popularitou aplikace...




Tedy navrhuji působit na MapsME, aby ten nástroj "přibrzdila". Ne omezením 
toho nástroje (počet znaků zprávy atp.), ale nějakou edukací a zpětnou 
vazbou. Jednu zpětnou vazbu můžeme dělat my přes Notes a trpělivě odpovídat 
do těch Notes s doufáním, že si to v systémem zaslaném mailu přečtou. Ale 
dalo by se to částečně řešit už na straně aplikace - např. formulář, který 
"nedovolí" odeslat jen "co je blbě", ale i vyplněné políčko "jak je to 
dobře". S vysvětlením, že ta první informace je nám obecně vzato dobrá, ale 
ve velkém množství podobných hlášení vesrkze na prd...




Nebo ať přidají do Notes URL ke kliknutí "toto bylo na nic a bylo zahozeno" 
a počítají "statistiky". Budeme jim při vyřizování Notes na to klikat. Když 
bude mít někdo 3x víc Notes "na prd", tak dostane edukační mail... Atd.





vop

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Poznámky uživatelů

2016-06-30 Tema obsahu Karel Volný
Dne Čt 30. června 2016 16:20:45, Zdeněk Pražák napsal(a):
> rozumím tomu dobře tak, že na uvedené stránce se dá požádat o aktualizaci
> fotomapy? Kdy se aktualizace objeví.

ano, požádat lze, kdy se objeví se neví - Mapbox o tom píše[*]: "Please note 
that imagery is not improved on a set update schedule, but is added whenever 
and wherever it becomes available."

K.

[*] https://www.mapbox.com/help/imagery-update-requests/

> Dne 30. června 2016 14:13 Karel Volný  napsal(a):
> > zdar,
> > 
> > > > > změnu vyznačit a je potřeba sehnat GPX stopu nebo počkat na
> > 
> > aktualizaci
> > 
> > > > > fotomapy.
> > > > 
> > > > tož čekejme ... a kliknul jsi na tu oblast žádost o aktualizaci?
> > > 
> > > - tedy já teď preventivně jo, když se jich sejde víc, tak to snad nevadí
> > :
> > :-)
> > :
> > > o čem je řeč?
> > 
> > https://www.mapbox.com/bites/00240/#3/25.56/-33.22
> > 
> > K.
> > 
> > ___
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz@openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Poznámky uživatelů

2016-06-30 Tema obsahu Zdeněk Pražák
rozumím tomu dobře tak, že na uvedené stránce se dá požádat o aktualizaci
fotomapy? Kdy se aktualizace objeví.

Dne 30. června 2016 14:13 Karel Volný  napsal(a):

> zdar,
>
> > > > změnu vyznačit a je potřeba sehnat GPX stopu nebo počkat na
> aktualizaci
> > > > fotomapy.
> >
> > > tož čekejme ... a kliknul jsi na tu oblast žádost o aktualizaci?
> > - tedy já teď preventivně jo, když se jich sejde víc, tak to snad nevadí
> :-)
> >
> > o čem je řeč?
>
> https://www.mapbox.com/bites/00240/#3/25.56/-33.22
>
> K.
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Poznámky uživatelů

2016-06-30 Tema obsahu Karel Volný
zdar,

...
> Nesouhlasím.
> Všimli jste si kolik v poslední době přibylo POI? Hodně. A kolik
> takových objektů má vyplněnou website= a opening_hours=?
> Mimochodem ten editor v maps.me na otvírací hodiny je naprosto geniální.
> Za mě osobně má maps.me velkou pochvalu.
> Ono je mnohem jednoduší odstranit ty nevhodné poznámky než přijít na to,
> že v daném místě je restaurace/hotel/obchod.

přijít na to, že je v daném místě POI, se dá celkem jednoduše (strojově) v 
databázích POI - kdysi se tu debatovalo o nějaké spolupráci, nevím, jak to 
všechno skončilo ...

vyřešit poznámku ručně je možná mírně jednodušší nyní, jestliže nějaká 
automatizace na POI neexistuje (fakt neexistuje?), ale dlouhodobě, má-li to 
mít rostoucí tendenci, to moc neškáluje

a k tomu *navíc* přijít na to, že uživatel kromě poznámky nějakým způsobem 
zprasil data, je ještě úplně jinej level ...

> Prostě pokud se zvedl počet editací, tak se zvedl i počet nevhodných
> editací. Resp. vyloženě špatné úpravy pomocí maps.me jsem ještě neviděl.
> Zatím se to IMHO projevuje jenom na poznámkách.

prosímtě, podívej se ještě jednou do mé první odpovědi v tomto vlákně

konkrétně třeba toto:
http://www.openstreetmap.org/changeset/40288150
má created_by   MAPS.ME android 6.1.9-Google

to nejsou "vyloženě špatné úpravy", když je vytvořen duplicitní bod k již 
existujícímu?

a následně smazání adresního bodu bez náhrady? - pravda, to už proběhlo v iD, 
ale dotyčný by se bez maps.me *pravděpodobně* nedostal ani k iD

> A 150 poznámek za měsíc není nijak výrazné číslo abychom to museli
> omezovat. Je to jenom více než to bývalo.

skoro se mi nechce věřit, že tohle napsal člověk s letitými zkušenostmi z 
různých bugtrackerů :-)

každopádně nebavíme se snad o úplném odstřižení uživatelů od možnosti 
přispívat nebo něco upravit sami, pouze o tom, aby to dělali nějak smysluplně

například k výše uvedenému - má maps.me nějakou funkci na to, aby uživatele 
upozornil, že v těsné blízkosti bodu, který přidal, se již bod stejného typu 
nachází a zeptal se ho, jestli radši nechce upravit ten místo vytvoření 
duplicity?

pokud ne, RFE na přidání

pokud ano, stojí za to položit si otázku, proč to uživatele neodradilo a 
stejně tu mapu zprasil, jak by ho šlo účinněji přimět, aby si to rozmyslel 
lépe

> Jenom jsem chtěl upozornit na tento nástroj upozornit. Protože zcela
> jistě o něm mnozí neví. Sám jsem o něm před rokem nevěděl.

jasně, ale tož uvedl jsi nějaké problémy s ním spojené, tož by neškodilo, 
kdyby "se" nějak pořešily, aspoň nakolik to z naší (=> předat vývojářům) 
strany jde

K.


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Poznámky uživatelů

2016-06-30 Tema obsahu Miroslav Suchý

Dne 30.6.2016 v 13:51 Petr Vozdecký napsal(a):

obecně, co píšeš, zdá se mi, že je spíše na nějakou důraznou žádost
(pak
nějakou tu masivní letákovou kampaň a alegorické vozy ... :-)) na
adresu
maps.me, aby zvedli bariéru pro přispívání do mapy


+1


to je asi spravne reseni, snaha dobra, jen se to krapet zvrhava... ale
to neni vina tech uzivatelu, je to nedomysleni tech kroku ze strany
MapsMe... kdyz databazi tohoto typu timto zpusobem daji vsanc siroke
verejnosti...



Nesouhlasím.
Všimli jste si kolik v poslední době přibylo POI? Hodně. A kolik 
takových objektů má vyplněnou website= a opening_hours=?

Mimochodem ten editor v maps.me na otvírací hodiny je naprosto geniální.
Za mě osobně má maps.me velkou pochvalu.
Ono je mnohem jednoduší odstranit ty nevhodné poznámky než přijít na to, 
že v daném místě je restaurace/hotel/obchod.


Prostě pokud se zvedl počet editací, tak se zvedl i počet nevhodných 
editací. Resp. vyloženě špatné úpravy pomocí maps.me jsem ještě neviděl. 
Zatím se to IMHO projevuje jenom na poznámkách.


A 150 poznámek za měsíc není nijak výrazné číslo abychom to museli 
omezovat. Je to jenom více než to bývalo.
Jenom jsem chtěl upozornit na tento nástroj upozornit. Protože zcela 
jistě o něm mnozí neví. Sám jsem o něm před rokem nevěděl.

Stejně jako jsem dosud netušil o té možnosti zažádat o aktualizaci fotomapy.

Mirek

--
,,,
   (o o)
  =oOO==(_)==OOo===
 )  mailto:miros...@suchy.cz  tel:+420-603-775737
(   One picture is worth 128K words.
 )Oooo.
 .oooO   (   )
 (   )) /
  \ ((_/
   \_)


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Poznámky uživatelů

2016-06-30 Tema obsahu Karel Volný
zdar,

> > > změnu vyznačit a je potřeba sehnat GPX stopu nebo počkat na aktualizaci
> > > fotomapy.
> 
> > tož čekejme ... a kliknul jsi na tu oblast žádost o aktualizaci?
> - tedy já teď preventivně jo, když se jich sejde víc, tak to snad nevadí :-)
> 
> o čem je řeč?

https://www.mapbox.com/bites/00240/#3/25.56/-33.22

K.


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Poznámky uživatelů

2016-06-30 Tema obsahu Petr Vozdecký


-- Původní zpráva --
Od: Karel Volný 



"obecně, co píšeš, zdá se mi, že je spíše na nějakou důraznou žádost (pak 
nějakou tu masivní letákovou kampaň a alegorické vozy ... :-)) na adresu 
maps.me, aby zvedli bariéru pro přispívání do mapy"



+1




to je asi spravne reseni, snaha dobra, jen se to krapet zvrhava... ale to 
neni vina tech uzivatelu, je to nedomysleni tech kroku ze strany MapsMe... 
kdyz databazi tohoto typu timto zpusobem daji vsanc siroke verejnosti...




"> změnu vyznačit a je potřeba sehnat GPX stopu nebo počkat na aktualizaci
> fotomapy.

tož čekejme ... a kliknul jsi na tu oblast žádost o aktualizaci?
- tedy já teď preventivně jo, když se jich sejde víc, tak to snad nevadí :-)
"



o čem je řeč? 








vop

""___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Poznámky uživatelů

2016-06-30 Tema obsahu Karel Volný
zdarec,

obecně, co píšeš, zdá se mi, že je spíše na nějakou důraznou žádost (pak 
nějakou tu masivní letákovou kampaň a alegorické vozy ... :-)) na adresu 
maps.me, aby zvedli bariéru pro přispívání do mapy

>http://www.openstreetmap.org/note/605034

podíval jsem se na toto, a řekl bych, že je to na banána ...

viz
http://www.openstreetmap.org/node/1948155684
http://www.openstreetmap.org/node/296649578/history
http://www.openstreetmap.org/node/4254647183
http://www.openstreetmap.org/node/4264885696

kdo má zkušenosti s revertama, mohl by to prosím uvést do rozumného stavu?


> Někdy lidi označují věci, které v mapě již jsou, jenom je možná nevidí
> ve svém renderu.
>http://www.openstreetmap.org/note/608597
> Pokud je to od anonynyma, tak je to možné hned zavřít. Pokud je to od
> přihlášeného člověka, tak se hodí napsat nějaký komentář. A zavřít.

tady konkrétně by ale podle mého stálo za to ptát se proč to nevidí ... jestli 
v základní mapě není jméno obce (dostatečně výrazně), tak to považuju za bug, 
co by se měl řešit

> A pak jsou tu ty rozumné poznámky. Zásadní přístup by měl být, že pokud
> to není od anonyma, tak tomu důvěřuji. A dost často to jde upravit bez
> znalosti místa. Např.
>http://www.openstreetmap.org/note/606977
> Vycházím z předpokladu, že pokud by chtěl, tak to stejně může ten člověk
> udělat sám. Akorát neví jak. Samozřejmě pokud to jen trochu jde tak
> ověřovat.
> Pokud to je od anonyma, tak je potřeba ověřit vždy.

nerozumím, proč tak striktně rozlišuješ anonym/neanonym - resp. jak to vůbec 
chceš definovat ... podle předpokladu "může udělat sám" bych řekl, že spíše 
myslíš 'neregistrovaný' než 'anonym'... je horší, když já jsem si tuhle s 
mobilem v terénu nemohl vzpomenout na login a vyrobil si tudíž anonymní 
poznámku, než když něco zadá uživatel jako v příkladu výše, který byl založen 
před chvílí, zeditoval akorát jedno místo, a to ještě blbě?

předpoklad "neví jak" mi nepřijde moc pravděpodobný - proč by se tedy radši 
nešel někam zeptat?

spíše to bude o tom, že to potřebuje ještě nějak dořešit (ověřit z dalšího 
zdroje atp.) ... IMHO

> No a pak jsou ty nejtěžší případy. Např:
>http://www.openstreetmap.org/note/608985
> kdy to označuje nějakou změnu v terénu, ale není materiál podle kterého
> změnu vyznačit a je potřeba sehnat GPX stopu nebo počkat na aktualizaci
> fotomapy.

tož čekejme ... a kliknul jsi na tu oblast žádost o aktualizaci?
- tedy já teď preventivně jo, když se jich sejde víc, tak to snad nevadí :-)

K.


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Poznámky uživatelů

2016-06-30 Tema obsahu Miroslav Suchý

S popularitou maps.me se začíná zvedat počet poznámek v mapě.
Tento měsíc jich bylo 150 - což je historicky třetí největší hodnota.

Pokud můžete zkuste se podívat na poznámky ve svém okolí. Návod máte zde:
https://openstreetmap.cz/poznamky-uzivatelu

Je dobré si uvědomit, že maps.me umožní přidat objekt do mapy (například 
restauraci) a k tomu přidat poznámku.
A lidé dost často vyplňují obojí. Ten objekt tam maps.me přídá samo, ale 
poznámku maps.me vloží odděleně a není přímo vidět že to bylo přidáno 
jako součást nějakého objektu. Do poznámky píšou lidi většinou nějaké 
review.

Např.
  http://www.openstreetmap.org/note/605149
  http://www.openstreetmap.org/note/605034
  http://www.openstreetmap.org/note/603354
Dost často opakovaně, protože si myslí, že jim to pomůže v SEO - nebo 
nevím co.


Někdy jsou ty poznámky nesmyslné:
  http://www.openstreetmap.org/note/602193
Takové bez milosti zavřít.

Někdy lidi označují věci, které v mapě již jsou, jenom je možná nevidí 
ve svém renderu.

  http://www.openstreetmap.org/note/608597
Pokud je to od anonynyma, tak je to možné hned zavřít. Pokud je to od 
přihlášeného člověka, tak se hodí napsat nějaký komentář. A zavřít.


A pak jsou tu ty rozumné poznámky. Zásadní přístup by měl být, že pokud 
to není od anonyma, tak tomu důvěřuji. A dost často to jde upravit bez 
znalosti místa. Např.

  http://www.openstreetmap.org/note/606977
Vycházím z předpokladu, že pokud by chtěl, tak to stejně může ten člověk 
udělat sám. Akorát neví jak. Samozřejmě pokud to jen trochu jde tak 
ověřovat.

Pokud to je od anonyma, tak je potřeba ověřit vždy.

No a pak jsou ty nejtěžší případy. Např:
  http://www.openstreetmap.org/note/608985
kdy to označuje nějakou změnu v terénu, ale není materiál podle kterého 
změnu vyznačit a je potřeba sehnat GPX stopu nebo počkat na aktualizaci 
fotomapy.


Mirek Suchý

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz