[OSM-talk-nl] router voor enschede

2008-02-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Sander Hoentjen
Hoi,

beetje laat maareh.. kan iemand misschien een draadloze router meenemen
de enschedese party. Bedenk mij dat wat er aanwezig is allemaal veel te
lastig is ivm beveiliging etc.

Sander


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Fietsroutenetwerk-punten automatiseren?

2008-02-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Joris Meijerink

> Nu blijkt dat de routes welke ik heb ingevoerd dmv relaties, waar in 
> de nodes alleen een rcn nummer hebben, in een keer een heleboel tags 
> erbij te hebben gekregen, waaronder source = gpsfietsroutes.nl 
> en "network=rcn"  (wat sinds de komst van relaties niet meer nodig is, 
> je kunt in de relatie aangeven welke route het is ).
Bestaande nodes met een rcn tag zouden als het goed was niet worden 
aangepast, daar is helaas iets misgegaan. We zullen even moeten kijken 
hoe we dat kunnen oplossen.
Als de network=rcn tag niet meer nodig is bij de node kan deze volgens 
mij redelijk makkelijk verwijderd worden. Helaas stonden de regels niet 
erg duidelijk op de wiki, op de Nederlandse, Engelse en Belgische 
pagina's staat elke keer iets anders. Ik heb de NL page inmiddels aangepast.

> Tevens blijken er nodes welke vlak naast de kruizingen liggen een tag 
> te hebben gekregen.
Er zijn nodes toegevoegd als er binnen een bepaalde straal om het 
gpspunt geen node te vinden was. Door de tag gpsfietsroute.nl mee te 
geven is het de bedoeling dat ze makkelijk te onderscheiden zijn van 
handmatig ingevoerde knooppunten.

> Nu heb ik niets tegen automatiseren, maar om nu werk van mij en 
> anderen in een keer van een andere "source"  te voorzien is niet 
> helemaal sjiek:
> beter had je tags welke al een rcn-ref hadden met rust kunnen laten, 
> aangezien daar al iemand aandacht aan had besteed. Nu moet je alle 
> overbodige informatie er weer uithalen. (800x2 =1600 edits)
We zijn idd niet bezig om meer werk voor elkaar te maken, of om de 
credits op te strijken voor het werk van anderen.

gr Joris

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Fietsroutenetwerk-punten automatiseren?

2008-02-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Bert Muijtstege

Blauw zal het wel worden...
 
Ik ben bezig (samen met anderen) met de routes in het schone twentse land en 
zie in een keer in Kosmos (welke ik gebruik voor het controleren van de 
fietsroutes, en wat een perfect programma is om je file te controleren voor je 
upload :-)   ) heel veel nodes erbij komen met de tag "network= rcn".
Nu blijkt dat de routes welke ik heb ingevoerd dmv relaties, waar in de nodes 
alleen een rcn nummer hebben, in een keer een heleboel tags erbij te hebben 
gekregen, waaronder source = gpsfietsroutes.nl en "network=rcn"  (wat sinds de 
komst van relaties niet meer nodig is, je kunt in de relatie aangeven welke 
route het is ).
Tevens blijken er nodes welke vlak naast de kruizingen liggen een tag te hebben 
gekregen.
 
Nu heb ik niets tegen automatiseren, maar om nu werk van mij en anderen in een 
keer van een andere "source"  te voorzien is niet helemaal sjiek:
beter had je tags welke al een rcn-ref hadden met rust kunnen laten, aangezien 
daar al iemand aandacht aan had besteed. Nu moet je alle overbodige informatie 
er weer uithalen. (800x2 =1600 edits)
 
Automatiseren is niet altijd vooruitgang
 
 
> Date: Fri, 15 Feb 2008 15:46:27 +0100> To: talk-nl@openstreetmap.org> From: 
> [EMAIL PROTECTED]> Subject: Re: [OSM-talk-nl] Fietsroutenetwerk-punten 
> automatiseren?> > Helemaal super Rob,> > Nooit geweten dan ik zo kan 
> uitkijken naar blauwe nummertjes op een kaart :)> > gr joris> > > data is 
> inmiddels allemaal geupload.. afwachten op de rendering..> >> >> > Op 
> 15-02-08 heeft *Rob* <[EMAIL PROTECTED] > > > het 
> volgende geschreven:> >> > kan iemand een "peer" review doen op het change 
> bestand dat net> > vers uit m'n proggie komt (is een josm file)> > aan of 
> opmerkingen zijn welkom> >> > http://burghthof.nl/osm/change.osm> >> > Op 
> 13-02-08 heeft *Joris Meijerink* <[EMAIL PROTECTED]> >  PROTECTED]>> het volgende geschreven:> >> > > ik heb de delta eens op 0.0002 
> gezet (+-22m) om meer "hits" te> > > krijgen, nu worden 1131 van de 1701 
> waypoints (66%) aan een> > bestaande> > > node gehangen. ik vind het wel 
> vreemd want ik zou verwachten> > dat de> > > meeste knooppunten wel op een 
> bestaande weg zouden liggen..> > nog eens> > > nakijken, bij 0.0001 is het 
> trouwens 780 waypoints (45%)> >> > Wat ik zou kunnen verzinnen is dat je een 
> fietspad naast een> > weg hebt> > terwijl in de huidige db alleen de weg voor 
> een auto staan.> > Nog groter> > lijkt me niet handig, de rest van de nodes 
> gewoon toevoegen?> >> >> > > tja al reeds ingevulde nodes kunnen we of 
> overslaan, of> > vervangen..> > > hoort dezelfde info in te staan> >> >> > 
> Net gekeken hoeveel nodes we nu hebben, dat zijn er totaal 300> > waarvan> > 
> 80 door mij ingevoerd op de eilanden Schouwen-Duiveland en> > 
> Goeree-Oerflakkee. Dat is nog wel te overzien in aantallen die> > even> > 
> langs gelopen moeten worden.> >> >> > > ik stel ook voor om de volledige naam 
> van de waypoint in de> > node erbij> > > te doen als referentie naar de bron, 
> nog een tag verzinnen..> >> >> > De fietsknooppuntroute benaming is alleen 
> het nummer> > (http://www.fietsroutenetwerk.net/system.htm).> > De naam in 
> het bestand is verzonnen door dhr van Genugten> > zodat ook kon> > worden 
> aangegeven op welke kaart dit punt staat.> > Het lijkt me een goed idee om de 
> lange naam en de bron aan de> > node toe> > te voegen om in de toekomst 
> makkelijk te kunnen updaten, maar> > om alleen> > het nummer in de rcn_ref 
> tag, die dus op de kaart komt, te zetten.> >> >> > 
> ___> > Talk-nl mailing list> > 
> Talk-nl@openstreetmap.org > > 
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl> >> >> >> > 
> > >> 
> > ___> > Talk-nl mailing list> > 
> Talk-nl@openstreetmap.org> > 
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl> > > > > 
> ___> Talk-nl mailing list> 
> Talk-nl@openstreetmap.org> 
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
_
Nieuw: Windows Live Messenger 2008! Gratis downloaden
http://get.live.com/messenger___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] EUR 15K grant for software development

2008-02-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Zoran Kovacevic
I was wondering if the 3 initial subprojects are still current.
- Has any progress been made on those topics since November?
- Are the requirements stated in the wiki complete and realistic?
- Is the budgetted time in any way sufficient?
The wiki page is intended to define subprojects that we actually need,  
so please discuss and refactor as needed.

Just to be clear: anyone can bid for a sub-project, you don't have to  
be Dutch :)

On 15 feb 2008, at 19:07, Martijn van Exel wrote:

> I put up the draft proposal on the wiki:
>
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/%E2%82%AC15.000_Funding_for_Software_Development_-_Proposal
>
> It's now Feb. 15th, it would be good to have the proposal finalized
> before the month is out.
>
> If you know of relevant wiki pages that should link to this, please  
> add!
>
> Take care,
> -- 
> martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/
>
> Op 11 feb 2008, om 22:16 heeft Martijn van Exel het volgende  
> geschreven:
>
>> Hi all,
>>
>> Back in November '07 I raised the issue of most pressing software
>> development issues [1]. The objective was to give body to a proposal
>> we were preparing for NLNet [2], which would include a grant for
>> software development.
>>
>> The resulting discussion on talk / dev and discussion within the
>> Dutch chapter led to a proposal submitted on Dec. 1st. The proposal
>> is in Dutch and encompasses much more than the software development.
>> It is available here [3]. Last month NLNet granted our request for
>> funding -- at least, the software development part. So now we have
>> EUR15k to spend on various development projects! Great, huh?
>>
>> This is how we think we should proceed:
>> 1. I'll set a page up on the Wiki up to enable us to finetune the
>> projects we're going to be supporting (asap). Starting point will be
>> the central issues outlined in the proposal:
>>  a. Monitoring and Rollback
>>  b. Mobile Editor
>>  c. 'Map annotation for the rest of us'
>> 2. We'll have a review period to finalize the project definitions.
>> This can't last too long, NLNet wants to see progress. Two weeks max.
>> 3. After the review, I submit the definitive project plans to NLNet
>> for approval.
>> 4. On approval, anyone (individual or group) would be able bid on
>> the projects.
>> After that, we agree on who's doing what and we can start
>> implementation.
>>
>> NLNet will require close monitoring, a transparent process,
>> definition of milestones and progress reports throughout the year.
>> This will be an excellent opportunity to catalyse some of the OSM
>> development projects, don't you agree?
>>
>> Let's hear your thoughts on this, I'll let you know when the wiki is
>> done.
>>
>> On behalf of the Dutch chapter,
>> Take care,
>> Martijn
>>
>> [1] http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk/2007-November/020409.html
>> [2] http://nlnet.nl/
>> [3] http://www.xs4all.nl/~exel0/osm/OSM%20subsidieaanvraag%202008.rtf
>>
>> -- 
>> martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http:// 
>> www.schaaltreinen.nl/
>>
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl

-- 
http://www.kovacevic.nl/blog




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] EUR 15K grant for software development

2008-02-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn van Exel
I put up the draft proposal on the wiki:

http://wiki.openstreetmap.org/index.php/%E2%82%AC15.000_Funding_for_Software_Development_-_Proposal

It's now Feb. 15th, it would be good to have the proposal finalized  
before the month is out.

If you know of relevant wiki pages that should link to this, please add!

Take care,
-- 
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Op 11 feb 2008, om 22:16 heeft Martijn van Exel het volgende geschreven:

> Hi all,
>
> Back in November '07 I raised the issue of most pressing software  
> development issues [1]. The objective was to give body to a proposal  
> we were preparing for NLNet [2], which would include a grant for  
> software development.
>
> The resulting discussion on talk / dev and discussion within the  
> Dutch chapter led to a proposal submitted on Dec. 1st. The proposal  
> is in Dutch and encompasses much more than the software development.  
> It is available here [3]. Last month NLNet granted our request for  
> funding -- at least, the software development part. So now we have  
> EUR15k to spend on various development projects! Great, huh?
>
> This is how we think we should proceed:
> 1. I'll set a page up on the Wiki up to enable us to finetune the  
> projects we're going to be supporting (asap). Starting point will be  
> the central issues outlined in the proposal:
>   a. Monitoring and Rollback
>   b. Mobile Editor
>   c. 'Map annotation for the rest of us'
> 2. We'll have a review period to finalize the project definitions.  
> This can't last too long, NLNet wants to see progress. Two weeks max.
> 3. After the review, I submit the definitive project plans to NLNet  
> for approval.
> 4. On approval, anyone (individual or group) would be able bid on  
> the projects.
> After that, we agree on who's doing what and we can start  
> implementation.
>
> NLNet will require close monitoring, a transparent process,  
> definition of milestones and progress reports throughout the year.
> This will be an excellent opportunity to catalyse some of the OSM  
> development projects, don't you agree?
>
> Let's hear your thoughts on this, I'll let you know when the wiki is  
> done.
>
> On behalf of the Dutch chapter,
> Take care,
> Martijn
>
> [1] http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk/2007-November/020409.html
> [2] http://nlnet.nl/
> [3] http://www.xs4all.nl/~exel0/osm/OSM%20subsidieaanvraag%202008.rtf
>
> -- 
> martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/
>


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Weekend techie meeting carpool mail

2008-02-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Hoi,


Gaan er nog mensen rond Den Haag richting het verre Enschede?



Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.7 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org

iD8DBQFHtd8PYH1+F2Rqwn0RCiV3AJ9b3I92GJIXS1CaL5l/pNt2CFRBpACeLPzY
w4eQJNo0bu0C88Y8yOoA1TI=
=gYWM
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] LASTMINUTE Persbericht mapping party Enschede

2008-02-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn van Exel
Ha,

Hier --> http://docs.google.com/Doc?id=dfqbqmk2_45g2f9jbf7 een  
persbericht dat ik vanavond nog naar RTV Oost en Tubantia wilde sturen.
Sander, ik voer jou op, check even of je met de tekst kunt leven. Of  
moet er iemand anders woordvoeren namens JR Online?

Het is allemaal heel lastminute, maar ik had een dipje in mijn koorts  
en toen begon ik zomaar ineens te typen :)

Even gauw een reactie voor negenen en dan kan het misschien nog in de  
krant voor morgen, of op de radio/tv.
-- 
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Nederlandse Fietskaart

2008-02-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn van Exel

Die eerste is heel mooi :)
--  
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/


Op 15 feb 2008, om 18:17 heeft Rob het volgende geschreven:

vind je helemaal groen gevuld met witte text niet mooi ? zoals de  
echte kaart van hun..


http://static.flickr.com/24/57619301_c1d54d047f.jpg?v=0
http://img124.imageshack.us/img124/5667/kaart3xz0.jpg
http://rockndust.web-log.nl/rockndust/images/img_1258.jpg

snap wel dat je hiervanuit gaat:
http://fietsen.web-log.nl/fietsen/images/knooppunt_1.jpg

ik laat me verrassen ;)

Op 15-02-08 heeft Joris Meijerink <[EMAIL PROTECTED]> het volgende  
geschreven:

Martijn van Oosterhout wrote:
> 2008/2/15 Joris Meijerink <[EMAIL PROTECTED]>:
>
>>  Heb je misschien een voorbeeld stylesheet? De site
>>  http://www.mapnik.org/ is een beetje karig, maar wel een mooi  
plaatje

>>  van Amsterdam op de frontpage.
>>
>
> Ik zou misschien beginnen met de standard OSM stylesheet:
> http://svn.openstreetmap.org/applications/rendering/mapnik/osm.xml
>
> Om een heel concreet voorbeeld te geven:
>  
>   25000
>   [railway]='station'
>type="png" width="9" height="9" />
> 
>
> Je hebt Line/Point/Polygon/TextSymbolisers. De scaledenominator  
heeft
> de maken met de schaal. Voor een eerste versie zou ik mij daar  
niet zo

> druk over maken.
>
> Mvg,
>

Ok, als ik het zo bekijk lijkt het wel mee te vallen voor de nodes.



  [network] = 'rcn'
size="11" fill="#336633" file="cycle_node_nl.png" type="png" width="17" height="17" />



en dan met cycle_node_nl.png een rondje met een mooi donker groene  
rand,

#336633.
Alleen hoe krijg je ze pas zichtbaar op een bepaald zoomlevel?

In de cycle-kaart van Andy, hebben de grotere wegen een grijstint en
zijn de kleuren van landuse een beetje gewijzigd. Alleen de kleuren  
van

de grote wegen grijzer lijkt me voldoende.
National cycle shields zijn zichtbaar vanaf zoom 9, regionale vanaf  
zoom

10, lokaal vanaf 12.
De nodes van de regionale zijn zichtbaar vanaf zoom 10.

Hoe krijgen relaties kleuren?
National cycle routes zijn zichtbaar vanaf zoom 5, regionale vanaf  
zoom

7, lokaal zoom 8.


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Nederlandse Fietskaart


> vind je helemaal groen gevuld met witte text niet mooi ? zoals de 
> echte kaart van hun..
>
> http://static.flickr.com/24/57619301_c1d54d047f.jpg?v=0
> http://img124.imageshack.us/img124/5667/kaart3xz0.jpg
> http://rockndust.web-log.nl/rockndust/images/img_1258.jpg
>

Misschien dat witte letters op een groene achtergrond wel beter te lezen 
zijn.

> snap wel dat je hiervanuit gaat:
> http://fietsen.web-log.nl/fietsen/images/knooppunt_1.jpg
>
> ik laat me verrassen ;)
Ik had me idd een beetje laten leiden door de bordjes zoals die langs de 
weg staan.

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Nederlandse Fietskaart

vind je helemaal groen gevuld met witte text niet mooi ? zoals de echte
kaart van hun..

http://static.flickr.com/24/57619301_c1d54d047f.jpg?v=0
http://img124.imageshack.us/img124/5667/kaart3xz0.jpg
http://rockndust.web-log.nl/rockndust/images/img_1258.jpg

snap wel dat je hiervanuit gaat:
http://fietsen.web-log.nl/fietsen/images/knooppunt_1.jpg

ik laat me verrassen ;)

Op 15-02-08 heeft Joris Meijerink <[EMAIL PROTECTED]> het volgende
geschreven:
>
> Martijn van Oosterhout wrote:
> > 2008/2/15 Joris Meijerink <[EMAIL PROTECTED]>:
> >
> >>  Heb je misschien een voorbeeld stylesheet? De site
> >>  http://www.mapnik.org/ is een beetje karig, maar wel een mooi plaatje
> >>  van Amsterdam op de frontpage.
> >>
> >
> > Ik zou misschien beginnen met de standard OSM stylesheet:
> > http://svn.openstreetmap.org/applications/rendering/mapnik/osm.xml
> >
> > Om een heel concreet voorbeeld te geven:
> >  
> >   25000
> >   [railway]='station'
> >> type="png" width="9" height="9" />
> > 
> >
> > Je hebt Line/Point/Polygon/TextSymbolisers. De scaledenominator heeft
> > de maken met de schaal. Voor een eerste versie zou ik mij daar niet zo
> > druk over maken.
> >
> > Mvg,
> >
>
> Ok, als ik het zo bekijk lijkt het wel mee te vallen voor de nodes.
>
> 
> 
>   [network] = 'rcn'
>    size="11" fill="#336633" file="cycle_node_nl.png" type="png" width="17"
> height="17" />
> 
> 
>
> en dan met cycle_node_nl.png een rondje met een mooi donker groene rand,
> #336633.
> Alleen hoe krijg je ze pas zichtbaar op een bepaald zoomlevel?
>
> In de cycle-kaart van Andy, hebben de grotere wegen een grijstint en
> zijn de kleuren van landuse een beetje gewijzigd. Alleen de kleuren van
> de grote wegen grijzer lijkt me voldoende.
> National cycle shields zijn zichtbaar vanaf zoom 9, regionale vanaf zoom
> 10, lokaal vanaf 12.
> De nodes van de regionale zijn zichtbaar vanaf zoom 10.
>
> Hoe krijgen relaties kleuren?
> National cycle routes zijn zichtbaar vanaf zoom 5, regionale vanaf zoom
> 7, lokaal zoom 8.
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>
>
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Nederlandse Fietskaart


Martijn van Oosterhout wrote:

2008/2/15 Joris Meijerink <[EMAIL PROTECTED]>:
  

 Heb je misschien een voorbeeld stylesheet? De site
 http://www.mapnik.org/ is een beetje karig, maar wel een mooi plaatje
 van Amsterdam op de frontpage.



Ik zou misschien beginnen met de standard OSM stylesheet:
http://svn.openstreetmap.org/applications/rendering/mapnik/osm.xml

Om een heel concreet voorbeeld te geven:
 
  25000
  [railway]='station'
  


Je hebt Line/Point/Polygon/TextSymbolisers. De scaledenominator heeft
de maken met de schaal. Voor een eerste versie zou ik mij daar niet zo
druk over maken.

Mvg,
  

Ok, als ik het zo bekijk lijkt het wel mee te vallen voor de nodes.


   
 [network] = 'rcn'
 
   


en dan met cycle_node_nl.png een rondje met een mooi donker groene rand, 
#336633.

Alleen hoe krijg je ze pas zichtbaar op een bepaald zoomlevel?

In de cycle-kaart van Andy, hebben de grotere wegen een grijstint en 
zijn de kleuren van landuse een beetje gewijzigd. Alleen de kleuren van 
de grote wegen grijzer lijkt me voldoende.
National cycle shields zijn zichtbaar vanaf zoom 9, regionale vanaf zoom 
10, lokaal vanaf 12.

De nodes van de regionale zijn zichtbaar vanaf zoom 10.

Hoe krijgen relaties kleuren?
National cycle routes zijn zichtbaar vanaf zoom 5, regionale vanaf zoom 
7, lokaal zoom 8.


<>___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Nederlandse Fietskaart

2008/2/15 Joris Meijerink <[EMAIL PROTECTED]>:
>  Heb je misschien een voorbeeld stylesheet? De site
>  http://www.mapnik.org/ is een beetje karig, maar wel een mooi plaatje
>  van Amsterdam op de frontpage.

Ik zou misschien beginnen met de standard OSM stylesheet:
http://svn.openstreetmap.org/applications/rendering/mapnik/osm.xml

Om een heel concreet voorbeeld te geven:
 
  25000
  [railway]='station'
  


Je hebt Line/Point/Polygon/TextSymbolisers. De scaledenominator heeft
de maken met de schaal. Voor een eerste versie zou ik mij daar niet zo
druk over maken.

Mvg,
-- 
Martijn van Oosterhout <[EMAIL PROTECTED]> http://svana.org/kleptog/

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Fietsroutenetwerk-punten automatiseren?

Helemaal super Rob,

Nooit geweten dan ik zo kan uitkijken naar blauwe nummertjes op een kaart :)

gr joris

> data is inmiddels allemaal geupload.. afwachten op de rendering..
>
>
> Op 15-02-08 heeft *Rob* <[EMAIL PROTECTED] > 
> het volgende geschreven:
>
> kan iemand een "peer" review doen op het change bestand dat net
> vers uit m'n proggie komt (is een josm file)
> aan of opmerkingen zijn welkom
>
> http://burghthof.nl/osm/change.osm
>
> Op 13-02-08 heeft *Joris Meijerink* <[EMAIL PROTECTED]
> > het volgende geschreven:
>
> > ik heb de delta eens op 0.0002 gezet (+-22m) om meer "hits" te
> > krijgen, nu worden 1131 van de 1701 waypoints (66%) aan een
> bestaande
> > node gehangen. ik vind het wel vreemd want ik zou verwachten
> dat de
> > meeste knooppunten wel op een bestaande weg zouden liggen..
> nog eens
> > nakijken, bij 0.0001 is het trouwens 780 waypoints (45%)
>
> Wat ik zou kunnen verzinnen is dat je een fietspad naast een
> weg hebt
> terwijl in de huidige db alleen de weg voor een auto staan.
> Nog groter
> lijkt me niet handig, de rest van de nodes gewoon toevoegen?
>
>
> > tja al reeds ingevulde nodes kunnen we of overslaan, of
> vervangen..
> > hoort dezelfde info in te staan
>
>
> Net gekeken hoeveel nodes we nu hebben, dat zijn er totaal 300
> waarvan
> 80 door mij ingevoerd op de eilanden Schouwen-Duiveland en
> Goeree-Oerflakkee. Dat is nog wel te overzien in aantallen die
> even
> langs gelopen moeten worden.
>
>
> > ik stel ook voor om de volledige naam van de waypoint in de
> node erbij
> > te doen als referentie naar de bron, nog een tag verzinnen..
>
>
> De fietsknooppuntroute benaming is alleen het nummer
> (http://www.fietsroutenetwerk.net/system.htm).
> De naam in het bestand is verzonnen door dhr van Genugten
> zodat ook kon
> worden aangegeven op welke kaart dit punt staat.
> Het lijkt me een goed idee om de lange naam en de bron aan de
> node toe
> te voegen om in de toekomst makkelijk te kunnen updaten, maar
> om alleen
> het nummer in de rcn_ref tag, die dus op de kaart komt, te zetten.
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org 
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>
>
>
> 
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>   


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Fietsroutenetwerk-punten automatiseren?

data is inmiddels allemaal geupload.. afwachten op de rendering..


Op 15-02-08 heeft Rob <[EMAIL PROTECTED]> het volgende geschreven:
>
> kan iemand een "peer" review doen op het change bestand dat net vers uit
> m'n proggie komt (is een josm file)
> aan of opmerkingen zijn welkom
>
> http://burghthof.nl/osm/change.osm
>
> Op 13-02-08 heeft Joris Meijerink <[EMAIL PROTECTED]> het volgende
> geschreven:
> >
> > > ik heb de delta eens op 0.0002 gezet (+-22m) om meer "hits" te
> > > krijgen, nu worden 1131 van de 1701 waypoints (66%) aan een bestaande
> > > node gehangen. ik vind het wel vreemd want ik zou verwachten dat de
> > > meeste knooppunten wel op een bestaande weg zouden liggen.. nog eens
> > > nakijken, bij 0.0001 is het trouwens 780 waypoints (45%)
> >
> > Wat ik zou kunnen verzinnen is dat je een fietspad naast een weg hebt
> > terwijl in de huidige db alleen de weg voor een auto staan. Nog groter
> > lijkt me niet handig, de rest van de nodes gewoon toevoegen?
> >
> >
> > > tja al reeds ingevulde nodes kunnen we of overslaan, of vervangen..
> > > hoort dezelfde info in te staan
> >
> >
> > Net gekeken hoeveel nodes we nu hebben, dat zijn er totaal 300 waarvan
> > 80 door mij ingevoerd op de eilanden Schouwen-Duiveland en
> > Goeree-Oerflakkee. Dat is nog wel te overzien in aantallen die even
> > langs gelopen moeten worden.
> >
> >
> > > ik stel ook voor om de volledige naam van de waypoint in de node erbij
> > > te doen als referentie naar de bron, nog een tag verzinnen..
> >
> >
> > De fietsknooppuntroute benaming is alleen het nummer
> > (http://www.fietsroutenetwerk.net/system.htm).
> > De naam in het bestand is verzonnen door dhr van Genugten zodat ook kon
> > worden aangegeven op welke kaart dit punt staat.
> > Het lijkt me een goed idee om de lange naam en de bron aan de node toe
> > te voegen om in de toekomst makkelijk te kunnen updaten, maar om alleen
> > het nummer in de rcn_ref tag, die dus op de kaart komt, te zetten.
> >
> >
> > ___
> > Talk-nl mailing list
> > Talk-nl@openstreetmap.org
> > http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
> >
>
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Nederlandse Fietskaart

Martijn van Oosterhout wrote:
> On Thu, Feb 14, 2008 at 11:48 PM, Martijn Verwijmeren
> <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
>   
>>  Het uitzoeken hoe de mapnik stylesheets werken en het ontwerpen van een
>>  mooie stijl kost echter iets meer dan een half uurtje. Aangezien er
>>  hier in de buurt nog genoeg is te mappen en het weer goed genoeg is,
>>  besteed ik de tijd die ik beschikbaar heb voor openstreetmap daar echter
>>  liever aan (en aan kustlijnen in het buitenland). Mischien tijdens een
>>  volgende regenachtige periode.
>> 
>
> Mapnik is in principe heel simpel. Gewoon een lijst regels:
>
> Voor tag combinatie=X en zoom Y teken Z
>
> X is "highway=foo AND "
> Y is "color=green width=2 etc"
>
> De stylesheet zelf is gewoon het formaliseren van de regels, the
> styles zijn eigenlijk CSS. Dus ik zou eerst beginnen met hoe je wil
> dat het eruit ziet, de regels volgen dan venzelf.
>
> Mvg,
>   
Heb je misschien een voorbeeld stylesheet? De site 
http://www.mapnik.org/ is een beetje karig, maar wel een mooi plaatje 
van Amsterdam op de frontpage.




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Nederlandse osm data te heet gewassen ?

Lambertus schreef:
> Rob wrote:
>> ik heb vandaag de nederlandse osm file van 
>> (http://download.geofabrik.de/osm/europe/netherlands.osm.bz2) gedownload 
>> en uitgepakt
>> deze was maar 790MB, die van 1 Feb was 818MB..  iemand enig idee hoe dit 
>> te verklaren is ?
>>
> Het zou kunnen dat de polygoon is veranderd waardoor er minder data uit 
> de planet gehaald wordt.
> 
>> is er trouwens al ergens een stats page waar je kunt zien hoeveel 
>> wijzigingen/toevoegingen/verwijderingen er zijn per dag/maand in nederland ?
>> zou misschien handig kunnen zijn
>>
> Bij mijn weten niet, maar ik zie dat het wel heel handig zou zijn en op 
> basis van de osm-change bestanden ook redelijk makkelijk te doen.

Zou het wat zijn om zaterdag hier een concreet design voor te maken?

Eventueel iets wat op basis van postprocessing is ipv in de native osm 
database.


Stefan

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Aanvraag GPS-gegevens van fietsknooppuntenNoord-Brabant

Ik zou in de volgende zin aangeven dat niet WIJ de data gaan verkopen.
Zoals het er staat klinkt het alsof dat de bedoeling is.


Dit betekent dat alle gratis beschikbare
informatie van OpenStreetMap ook door derden 
voor (non)commerciële doeleinden gebruikt 
kan worden.

==
PS: "betekent" is hier met een "t"

Dit betekent dat...  (TT)
Hij heeft veel betekend voor (VD) (behalve kofschip: t)
=


Gert Gremmen


-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Joris Meijerink
Verzonden: vrijdag 15 februari 2008 13:39
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Aanvraag GPS-gegevens van 
fietsknooppuntenNoord-Brabant

Poging 2, info over licentie, 'reeds' door 'al' vervangen en Fries met 
een hoofdletter natuurlijk ;)


Graag zou OpenStreetMap[1] de gps-gegevens van het fietsroutenetwerk van 
Brabant opnemen in haar database. OpenStreetMap probeert de wereldkaart 
te ontketenen zoals Wikipedia de encyclopedie heeft ontketend. Het doel: 
een vrij beschikbare wereldkaart waaraan iedereen kan meewerken. 
Ontstaan in Engeland in 2004 heeft OpenStreetMap de afgelopen jaren 
wereldwijd tienduizenden vrijwilligers enthousiast gemaakt om gewapend 
met GPS en notitieblok de vrije wereldkaart steeds beter en completer te 
maken.

Een groep enthousiaste vrijwilligers heeft al grote delen van het 
fietsroutenetwerk van Nederland, met behulp van een gps, in kaart 
gebracht [3]. Helaas missen de routes van Noord Brabant en Limburg [4]. 
Als toestemming wordt verleend voor het gebruik van uw gegevens is 
Brabant ook compleet. Als u toestemt, gaat u akkoord dat uw gegevens 
onder onze licentie vallen. De gegevens van OpenStreetMap zijn 
beschikbaar onder de CC BY-SA-licentie [2]. Dit betekend dat alle 
informatie van OpenStreetMap ook voor commerciële doeleinden gebruikt 
kan worden.

Op dit moment worden de gegevens die wel beschikbaar zijn in de database 
toegevoegd en is een start gemaakt met Noord Holland, Twente en Zeeland, 
zoals te zien is op de internationale fietskaart [5] van OpenStreetMap. 
De Nederlandse tak van OpenstreetMap is al begonnen met de 
voorbereidingen om een Nederlandse fietskaart te maken en heeft al een 
carnavalskaart [6] en een Friestalige kaart [7] gemaakt.

Met vriendelijke groet,
namens OpenStreetMap.nl

Joris Meijerink

[1] http://www.openstreetmap.nl
[2] http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/deed.nl
[3] 
http://www.gpsfietsroutes.nl/Knoop%20Nederland.htm#_De_verbindingsroutes_per 

[4] 
http://www.gpsfietsroutes.nl/Knoop%20Nederland.htm#_Ontbrekende_knooppuntroutes 

[5] 
http://www.gravitystorm.co.uk/osm/?zoom=10&lat=6847259.25759&lon=762057.25847&layers=B00
 

 

[6] http://carnaval.tile.openstreetmap.nl/
[7] http://frysk.tile.openstreetmap.nl/


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Yahoo imagery voor Amsterdam/Almere

On Fri, 15 Feb 2008 12:13:49 +0100
Lambertus <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Ik vermoed als achtergrond in de Potlatch editor.
> 
> Martijn Pannevis wrote:
> > Dit zou ik natuurlijk al lang moeten weten, maar waar staan die?
> > Martijn.

Als achtergrond in Potlatch is één plaats. Met de YWMS plugin [1] zijn
ze ook te gebruiken in JOSM en als je ze gewoon wil bekijken kun terecht
by Yahoo! zelf [2].


[1] http://wiki.openstreetmap.org/index.php/YWMS
(De windows installatie instructies werken ook voor mijn Debian
machine.)

[2]
http://maps.yahoo.com/broadband/#mvt=s&lat=52.373056&lon=4.89&mag=3

Groetjes,
Cartinus

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Aanvraag GPS-gegevens van fietsknooppunten Noord-Brabant

Poging 2, info over licentie, 'reeds' door 'al' vervangen en Fries met 
een hoofdletter natuurlijk ;)


Graag zou OpenStreetMap[1] de gps-gegevens van het fietsroutenetwerk van 
Brabant opnemen in haar database. OpenStreetMap probeert de wereldkaart 
te ontketenen zoals Wikipedia de encyclopedie heeft ontketend. Het doel: 
een vrij beschikbare wereldkaart waaraan iedereen kan meewerken. 
Ontstaan in Engeland in 2004 heeft OpenStreetMap de afgelopen jaren 
wereldwijd tienduizenden vrijwilligers enthousiast gemaakt om gewapend 
met GPS en notitieblok de vrije wereldkaart steeds beter en completer te 
maken.

Een groep enthousiaste vrijwilligers heeft al grote delen van het 
fietsroutenetwerk van Nederland, met behulp van een gps, in kaart 
gebracht [3]. Helaas missen de routes van Noord Brabant en Limburg [4]. 
Als toestemming wordt verleend voor het gebruik van uw gegevens is 
Brabant ook compleet. Als u toestemt, gaat u akkoord dat uw gegevens 
onder onze licentie vallen. De gegevens van OpenStreetMap zijn 
beschikbaar onder de CC BY-SA-licentie [2]. Dit betekend dat alle 
informatie van OpenStreetMap ook voor commerciële doeleinden gebruikt 
kan worden.

Op dit moment worden de gegevens die wel beschikbaar zijn in de database 
toegevoegd en is een start gemaakt met Noord Holland, Twente en Zeeland, 
zoals te zien is op de internationale fietskaart [5] van OpenStreetMap. 
De Nederlandse tak van OpenstreetMap is al begonnen met de 
voorbereidingen om een Nederlandse fietskaart te maken en heeft al een 
carnavalskaart [6] en een Friestalige kaart [7] gemaakt.

Met vriendelijke groet,
namens OpenStreetMap.nl

Joris Meijerink

[1] http://www.openstreetmap.nl
[2] http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/deed.nl
[3] 
http://www.gpsfietsroutes.nl/Knoop%20Nederland.htm#_De_verbindingsroutes_per 

[4] 
http://www.gpsfietsroutes.nl/Knoop%20Nederland.htm#_Ontbrekende_knooppuntroutes 

[5] 
http://www.gravitystorm.co.uk/osm/?zoom=10&lat=6847259.25759&lon=762057.25847&layers=B00
 

 

[6] http://carnaval.tile.openstreetmap.nl/
[7] http://frysk.tile.openstreetmap.nl/


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Yahoo imagery voor Amsterdam/Almere

Nee ben daar niet bij, geen tijd ;). Hier is een tutorial
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/YWMS

On 2/15/08, Martijn van Exel <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
>
> Ik krijg dat niet aan de pruttel -- kan ook geen duidelijke howto vinden
> in de wiki...Misschien even samen met iemand naar kijken zaterdag op de MP
> in Enschede..Skywave--ben jij er niet bij?
>   --
> martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/
>
>  Op 15 feb 2008, om 13:32 heeft Skywave het volgende geschreven:
>
> Of JOSM met de WMS en YWMS plugins
>
> On 2/15/08, Lambertus <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> >
> > Ik vermoed als achtergrond in de Potlatch editor.
> >
> > Martijn Pannevis wrote:
> > > Dit zou ik natuurlijk al lang moeten weten, maar waar staan die?
> > > Martijn.
> > >
> > > Skywave wrote:
> > >> Hallo allemaal, zie net dat Yahoo luchtfoto's heeft toegevoegd voor
> > zo
> > >> snel als ik nu zie Almere, Amsterdam en een stukje Lelystad
> > >>
> > >>
> > 
> > >>
> > >> ___
> > >> Talk-nl mailing list
> > >> Talk-nl@openstreetmap.org
> > >> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
> > >>
> > >
> > >
> > > ___
> > > Talk-nl mailing list
> > > Talk-nl@openstreetmap.org
> > > http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
> >
> >
> > ___
> > Talk-nl mailing list
> > Talk-nl@openstreetmap.org
> > http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
> >
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>
>
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Yahoo imagery voor Amsterdam/Almere

Ik krijg dat niet aan de pruttel -- kan ook geen duidelijke howto  
vinden in de wiki...Misschien even samen met iemand naar kijken  
zaterdag op de MP in Enschede..Skywave--ben jij er niet bij?

--
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Op 15 feb 2008, om 13:32 heeft Skywave het volgende geschreven:


Of JOSM met de WMS en YWMS plugins

On 2/15/08, Lambertus <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Ik vermoed als achtergrond in de Potlatch editor.

Martijn Pannevis wrote:
> Dit zou ik natuurlijk al lang moeten weten, maar waar staan die?
> Martijn.
>
> Skywave wrote:
>> Hallo allemaal, zie net dat Yahoo luchtfoto's heeft toegevoegd  
voor zo

>> snel als ik nu zie Almere, Amsterdam en een stukje Lelystad
>>
>>  


>>
>> ___
>> Talk-nl mailing list
>> Talk-nl@openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>>
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Reminder: Mapping Party Enschede, komend weekend!

Hij hoeft maar aan een paar voorwaarden te voldoen:
* Kan tracklog opslaan, bij voorkeur in instelbare interval.
* Heeft een interface om de tracklog weer uit te lezen, als GPX of  
ander gangbaar formaat
* Kan zonder externe stroomvoorziening toe voor de duur van je trip
* Is handzaam genoeg om in je zak te steken.
Wat je verder nodig hebt om te mappen is één of meer van de volgende  
hulpmiddelen:
* Een notitieblok met pen of potlood
* Een digitale camera
* Een dicteerapparaat
Deze zaken heb je nodig om de broodnodige metadata te verzamelen  
tijdens je trip - anders zit je bij thuiskomst naar een kronkelige  
lijn op je scherm te staren, zonder dat je voldoende hebt kunnen  
onthouden van de ruimtelijke context...
-- 
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Op 15 feb 2008, om 13:24 heeft Dieter Van Uytvanck het volgende  
geschreven:

> On Fri, Feb 15, 2008 at 1:13 PM, Martijn van Exel <[EMAIL PROTECTED]>  
> wrote:
>> Ja, zeker leuk en nuttig! Er zijn GPS-apparaten om voor de duur van  
>> de
>> party uit te lenen en er zijn ervaren mappers die je de kneepjes van
>> het vak kunnen bijbrengen.
>
> Ok, dan probeer ik erbij te zijn. Ik kan trouwens een TomTom
> meebrengen. Geen idee echter of die zo bruikbaar is als de OSM-gps'en.
>
> gr,
> Dieter
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Yahoo imagery voor Amsterdam/Almere

Of JOSM met de WMS en YWMS plugins

On 2/15/08, Lambertus <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
>
> Ik vermoed als achtergrond in de Potlatch editor.
>
> Martijn Pannevis wrote:
> > Dit zou ik natuurlijk al lang moeten weten, maar waar staan die?
> > Martijn.
> >
> > Skywave wrote:
> >> Hallo allemaal, zie net dat Yahoo luchtfoto's heeft toegevoegd voor zo
> >> snel als ik nu zie Almere, Amsterdam en een stukje Lelystad
> >>
> >>
> 
> >>
> >> ___
> >> Talk-nl mailing list
> >> Talk-nl@openstreetmap.org
> >> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
> >>
> >
> >
> > ___
> > Talk-nl mailing list
> > Talk-nl@openstreetmap.org
> > http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Reminder: Mapping Party Enschede, komend weekend!

On Fri, Feb 15, 2008 at 1:13 PM, Martijn van Exel <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Ja, zeker leuk en nuttig! Er zijn GPS-apparaten om voor de duur van de
>  party uit te lenen en er zijn ervaren mappers die je de kneepjes van
>  het vak kunnen bijbrengen.

Ok, dan probeer ik erbij te zijn. Ik kan trouwens een TomTom
meebrengen. Geen idee echter of die zo bruikbaar is als de OSM-gps'en.

gr,
Dieter

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Reminder: Mapping Party Enschede, komend weekend!

Ja, zeker leuk en nuttig! Er zijn GPS-apparaten om voor de duur van de  
party uit te lenen en er zijn ervaren mappers die je de kneepjes van  
het vak kunnen bijbrengen.

Ik hoop tot zaterdag,
Martijn
-- 
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Op 15 feb 2008, om 12:11 heeft Dieter Van Uytvanck het volgende  
geschreven:

> 2008/2/15 Martijn van Exel <[EMAIL PROTECTED]>:
>> Ha allemaal,
>>
>> Even een reminder (ook omdat ik nog maar weinig inschrijvingen zie op
>> de wiki):
>>
>> Komend weekend vindt er een Mapping Party plaats in Enschede. We zijn
>> te gast bij onze sponsor JR Online.
>
> Hallo allemaal,
>
> even voorstellen: ik ben Dieter Van Uytvanck, wat meer details over
> wie ik ben kan je vinden op
> http://www.student.ru.nl/dieter.vanuytvanck/ .
>
> Kort samengevat: een in Nederland (Nijmegen) wonende Belg, die o.a.
> bij Vrijschrift actief is en geïnteresseerd is in OSM. Ik kan
> eventueel zaterdag naar Enschede komen. Ik ben wel leek op het gebied
> van mapping; denken jullie dat ik er iets nuttigs kan komen uitvoeren?
>
> gr,
> Dieter
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Aanvraag GPS-gegevens van fietsknooppunten Noord-Brabant

Goed, maar ik zou ook iets meer op de licentiekwestie ingaan.  
'Toestemming verlenen' kan onder allerlei voorwaarden. De data zal  
beschikbaar zijn onder onze CC BY-SA-licentie, daar zou ik in elk  
geval duidelijk naar verwijzen!
-- 
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Op 15 feb 2008, om 12:13 heeft Joris Meijerink het volgende geschreven:

> Dit bericht wil ik vandaag de deur uit doen naar het Brabants Bureau
> voor Toerisme. Iemand nog op of aanmerkingen?
>
>
> Graag zou OpenStreetMap[1] de gps-gegevens van het fietsroutenetwerk  
> van
> Brabant opnemen in haar database. OpenStreetMap probeert de  
> wereldkaart
> te ontketenen zoals Wikipedia de encyclopedie heeft ontketend. Het  
> doel:
> een vrij beschikbare wereldkaart[2] waaraan iedereen kan meewerken.
> Ontstaan in Engeland in 2004 heeft OpenStreetMap de afgelopen jaren
> wereldwijd tienduizenden vrijwilligers enthousiast gemaakt om gewapend
> met GPS en notitieblok de vrije wereldkaart steeds beter en  
> completer te
> maken.
>
> Een groep enthousiaste vrijwilligers heeft reeds grote delen van het
> fietsroutenetwerk van Nederland, met behulp van een gps, in kaart
> gebracht [3]. Helaas missen de routes van Noord Brabant en Limburg  
> [4].
> Als toestemming wordt verleend voor het gebruik van uw gegevens is
> Brabant ook compleet.
>
> Op dit moment worden de gegevens die wel beschikbaar zijn in de  
> database
> toegevoegd en is een start gemaakt met Noord Holland, Twente en  
> Zeeland,
> zoals bijvoorbeeld te zien is op de internationale fietskaart [5] van
> OpenStreetMap. De Nederlandse tak van OpenstreetMap is reeds begonnen
> met de voorbereidingen om een Nederlandse fietskaart te maken en heeft
> reeds een carnavalskaart[6] en een friestalige kaart[7] gemaakt.
>
> Met. vriendelijke groet,
> namens OpenStreetMap.nl
>
> Joris Meijerink
>
> [1] http://www.openstreetmap.nl
> [2] http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/deed.nl
> [3]
> http://www.gpsfietsroutes.nl/Knoop%20Nederland.htm#_De_verbindingsroutes_per
> [4]
> http://www.gpsfietsroutes.nl/Knoop%20Nederland.htm#_Ontbrekende_knooppuntroutes
> [5]
> http://www.gravitystorm.co.uk/osm/?zoom=10&lat=6847259.25759&lon=762057.25847&layers=B00
> [6] http://carnaval.tile.openstreetmap.nl/
> [7] http://frysk.tile.openstreetmap.nl/
>> Geachte heer Meijerink,
>>
>> Graag vernemen wij van u waar u de gegevens voor wilt gebruiken.  
>> Indien dit voor commerciële doeleinden is dan graag nadere  
>> afstemming met ons.
>> In afwachting van uw antwoord.
>>
>>
>> Met vriendelijke groet,
>>
>>
>> Joline Vriens
>> support
>>
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Aanvraag GPS-gegevens van fietsknooppunten Noord-Brabant

Goed geschreven verhaal, maar het antwoord niet op de vraag die ze stelt.
OSM kan voor commerciële toepassingen worden gebruikt, en deze data dus 
ook als het is opgenomen in OSM.
Ik vind linkje 2 niet erg passen bij de omschrijving "vrij beschikbare 
wereldkaart[2]".
Groeten,
Martijn P.
Joris Meijerink wrote:
> Dit bericht wil ik vandaag de deur uit doen naar het Brabants Bureau 
> voor Toerisme. Iemand nog op of aanmerkingen?
>
>
> Graag zou OpenStreetMap[1] de gps-gegevens van het fietsroutenetwerk van 
> Brabant opnemen in haar database. OpenStreetMap probeert de wereldkaart 
> te ontketenen zoals Wikipedia de encyclopedie heeft ontketend. Het doel: 
> een vrij beschikbare wereldkaart[2] waaraan iedereen kan meewerken. 
> Ontstaan in Engeland in 2004 heeft OpenStreetMap de afgelopen jaren 
> wereldwijd tienduizenden vrijwilligers enthousiast gemaakt om gewapend 
> met GPS en notitieblok de vrije wereldkaart steeds beter en completer te 
> maken.
>
> Een groep enthousiaste vrijwilligers heeft reeds grote delen van het 
> fietsroutenetwerk van Nederland, met behulp van een gps, in kaart 
> gebracht [3]. Helaas missen de routes van Noord Brabant en Limburg [4]. 
> Als toestemming wordt verleend voor het gebruik van uw gegevens is 
> Brabant ook compleet.
>
> Op dit moment worden de gegevens die wel beschikbaar zijn in de database 
> toegevoegd en is een start gemaakt met Noord Holland, Twente en Zeeland, 
> zoals bijvoorbeeld te zien is op de internationale fietskaart [5] van 
> OpenStreetMap. De Nederlandse tak van OpenstreetMap is reeds begonnen 
> met de voorbereidingen om een Nederlandse fietskaart te maken en heeft  
> reeds een carnavalskaart[6] en een friestalige kaart[7] gemaakt.
>
> Met. vriendelijke groet,
> namens OpenStreetMap.nl
>
> Joris Meijerink
>
> [1] http://www.openstreetmap.nl
> [2] http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/deed.nl
> [3] 
> http://www.gpsfietsroutes.nl/Knoop%20Nederland.htm#_De_verbindingsroutes_per
> [4] 
> http://www.gpsfietsroutes.nl/Knoop%20Nederland.htm#_Ontbrekende_knooppuntroutes
> [5] 
> http://www.gravitystorm.co.uk/osm/?zoom=10&lat=6847259.25759&lon=762057.25847&layers=B00
> [6] http://carnaval.tile.openstreetmap.nl/
> [7] http://frysk.tile.openstreetmap.nl/
>   
>> Geachte heer Meijerink, 
>>
>> Graag vernemen wij van u waar u de gegevens voor wilt gebruiken. Indien dit 
>> voor commerciële doeleinden is dan graag nadere afstemming met ons. 
>> In afwachting van uw antwoord. 
>>
>>
>> Met vriendelijke groet, 
>>  
>>
>> Joline Vriens
>> support 
>>   
>> 
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>   


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Nederlandse Fietskaart

On Thu, Feb 14, 2008 at 11:48 PM, Martijn Verwijmeren
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:
>  Het uitzoeken hoe de mapnik stylesheets werken en het ontwerpen van een
>  mooie stijl kost echter iets meer dan een half uurtje. Aangezien er
>  hier in de buurt nog genoeg is te mappen en het weer goed genoeg is,
>  besteed ik de tijd die ik beschikbaar heb voor openstreetmap daar echter
>  liever aan (en aan kustlijnen in het buitenland). Mischien tijdens een
>  volgende regenachtige periode.

Mapnik is in principe heel simpel. Gewoon een lijst regels:

Voor tag combinatie=X en zoom Y teken Z

X is "highway=foo AND "
Y is "color=green width=2 etc"

De stylesheet zelf is gewoon het formaliseren van de regels, the
styles zijn eigenlijk CSS. Dus ik zou eerst beginnen met hoe je wil
dat het eruit ziet, de regels volgen dan venzelf.

Mvg,
-- 
Martijn van Oosterhout <[EMAIL PROTECTED]> http://svana.org/kleptog/

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Nederlandse osm data te heet gewassen ?

Rob wrote:
> ik heb vandaag de nederlandse osm file van 
> (http://download.geofabrik.de/osm/europe/netherlands.osm.bz2) gedownload 
> en uitgepakt
> deze was maar 790MB, die van 1 Feb was 818MB..  iemand enig idee hoe dit 
> te verklaren is ?
> 
Het zou kunnen dat de polygoon is veranderd waardoor er minder data uit 
de planet gehaald wordt.

> is er trouwens al ergens een stats page waar je kunt zien hoeveel 
> wijzigingen/toevoegingen/verwijderingen er zijn per dag/maand in nederland ?
> zou misschien handig kunnen zijn
> 
Bij mijn weten niet, maar ik zie dat het wel heel handig zou zijn en op 
basis van de osm-change bestanden ook redelijk makkelijk te doen.


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Reminder: Mapping Party Enschede, komend weekend!

Maar natuurlijk! De mapping parties zijn bij uitstek geschikt om 
beginnende mappers op gang te krijgen. Vooraf aan het eigenlijke mappen 
is veelal tijd gereserveerd voor uitleg en vragen.

Kortom: komt helemaal goed, vooral komen!

Dieter Van Uytvanck wrote:
> 2008/2/15 Martijn van Exel <[EMAIL PROTECTED]>:
>> Ha allemaal,
>>
>>  Even een reminder (ook omdat ik nog maar weinig inschrijvingen zie op
>>  de wiki):
>>
>>  Komend weekend vindt er een Mapping Party plaats in Enschede. We zijn
>>  te gast bij onze sponsor JR Online.
> 
> Hallo allemaal,
> 
> even voorstellen: ik ben Dieter Van Uytvanck, wat meer details over
> wie ik ben kan je vinden op
> http://www.student.ru.nl/dieter.vanuytvanck/ .
> 
> Kort samengevat: een in Nederland (Nijmegen) wonende Belg, die o.a.
> bij Vrijschrift actief is en geïnteresseerd is in OSM. Ik kan
> eventueel zaterdag naar Enschede komen. Ik ben wel leek op het gebied
> van mapping; denken jullie dat ik er iets nuttigs kan komen uitvoeren?
> 
> gr,
> Dieter
> 
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Aanvraag GPS-gegevens van fietsknooppunten Noord-Brabant

Dit bericht wil ik vandaag de deur uit doen naar het Brabants Bureau 
voor Toerisme. Iemand nog op of aanmerkingen?


Graag zou OpenStreetMap[1] de gps-gegevens van het fietsroutenetwerk van 
Brabant opnemen in haar database. OpenStreetMap probeert de wereldkaart 
te ontketenen zoals Wikipedia de encyclopedie heeft ontketend. Het doel: 
een vrij beschikbare wereldkaart[2] waaraan iedereen kan meewerken. 
Ontstaan in Engeland in 2004 heeft OpenStreetMap de afgelopen jaren 
wereldwijd tienduizenden vrijwilligers enthousiast gemaakt om gewapend 
met GPS en notitieblok de vrije wereldkaart steeds beter en completer te 
maken.

Een groep enthousiaste vrijwilligers heeft reeds grote delen van het 
fietsroutenetwerk van Nederland, met behulp van een gps, in kaart 
gebracht [3]. Helaas missen de routes van Noord Brabant en Limburg [4]. 
Als toestemming wordt verleend voor het gebruik van uw gegevens is 
Brabant ook compleet.

Op dit moment worden de gegevens die wel beschikbaar zijn in de database 
toegevoegd en is een start gemaakt met Noord Holland, Twente en Zeeland, 
zoals bijvoorbeeld te zien is op de internationale fietskaart [5] van 
OpenStreetMap. De Nederlandse tak van OpenstreetMap is reeds begonnen 
met de voorbereidingen om een Nederlandse fietskaart te maken en heeft  
reeds een carnavalskaart[6] en een friestalige kaart[7] gemaakt.

Met. vriendelijke groet,
namens OpenStreetMap.nl

Joris Meijerink

[1] http://www.openstreetmap.nl
[2] http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/deed.nl
[3] 
http://www.gpsfietsroutes.nl/Knoop%20Nederland.htm#_De_verbindingsroutes_per
[4] 
http://www.gpsfietsroutes.nl/Knoop%20Nederland.htm#_Ontbrekende_knooppuntroutes
[5] 
http://www.gravitystorm.co.uk/osm/?zoom=10&lat=6847259.25759&lon=762057.25847&layers=B00
[6] http://carnaval.tile.openstreetmap.nl/
[7] http://frysk.tile.openstreetmap.nl/
> Geachte heer Meijerink, 
>
> Graag vernemen wij van u waar u de gegevens voor wilt gebruiken. Indien dit 
> voor commerciële doeleinden is dan graag nadere afstemming met ons. 
> In afwachting van uw antwoord. 
>
>
> Met vriendelijke groet, 
>  
>
> Joline Vriens
> support 
>   


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Yahoo imagery voor Amsterdam/Almere

Ik vermoed als achtergrond in de Potlatch editor.

Martijn Pannevis wrote:
> Dit zou ik natuurlijk al lang moeten weten, maar waar staan die?
> Martijn.
> 
> Skywave wrote:
>> Hallo allemaal, zie net dat Yahoo luchtfoto's heeft toegevoegd voor zo 
>> snel als ik nu zie Almere, Amsterdam en een stukje Lelystad
>>
>> 
>>
>> ___
>> Talk-nl mailing list
>> Talk-nl@openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>>   
> 
> 
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Reminder: Mapping Party Enschede, komend weekend!

2008/2/15 Martijn van Exel <[EMAIL PROTECTED]>:
> Ha allemaal,
>
>  Even een reminder (ook omdat ik nog maar weinig inschrijvingen zie op
>  de wiki):
>
>  Komend weekend vindt er een Mapping Party plaats in Enschede. We zijn
>  te gast bij onze sponsor JR Online.

Hallo allemaal,

even voorstellen: ik ben Dieter Van Uytvanck, wat meer details over
wie ik ben kan je vinden op
http://www.student.ru.nl/dieter.vanuytvanck/ .

Kort samengevat: een in Nederland (Nijmegen) wonende Belg, die o.a.
bij Vrijschrift actief is en geïnteresseerd is in OSM. Ik kan
eventueel zaterdag naar Enschede komen. Ik ben wel leek op het gebied
van mapping; denken jullie dat ik er iets nuttigs kan komen uitvoeren?

gr,
Dieter

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Nederlandse osm data te heet gewassen ?

ik heb vandaag de nederlandse osm file van (
http://download.geofabrik.de/osm/europe/netherlands.osm.bz2) gedownload en
uitgepakt
deze was maar 790MB, die van 1 Feb was 818MB..  iemand enig idee hoe dit te
verklaren is ?

is er trouwens al ergens een stats page waar je kunt zien hoeveel
wijzigingen/toevoegingen/verwijderingen er zijn per dag/maand in nederland ?
zou misschien handig kunnen zijn
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Yahoo imagery voor Amsterdam/Almere

Dit zou ik natuurlijk al lang moeten weten, maar waar staan die?
Martijn.

Skywave wrote:
> Hallo allemaal, zie net dat Yahoo luchtfoto's heeft toegevoegd voor zo 
> snel als ik nu zie Almere, Amsterdam en een stukje Lelystad
>
> 
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>   


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Bliin presentatie in Utrecht 21 februari

Hallo!

Op 21 febuari geeft Selene Kolman een presentatie over Bliin, waarin 
Openstreetmap ook genoemd zal worden.
Misschien leuk om te bezoeken voor OSM-ers?
Meer info op:
www.mediaplaza.nl/seminar/opencommunication
Je kunt je daar ook inschrijven, deelname is kosteloos.

Groeten,
Nancy van Baak




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Reminder: Mapping Party Enschede, komend weekend!

Nog een enigzinds offtopic vraagje:

Als er iemand is die een Amaryllo Triptracker in bruikleen heeft en deze 
niet gebruikt en ook nog eens langs Apeldoorn komt ... zou hij/zij deze 
bij mij in de brievenbus willen duwen (2 minuutjes rijden van de snelweg)?

Martijn van Exel wrote:
> Ha allemaal,
> 
> Even een reminder (ook omdat ik nog maar weinig inschrijvingen zie op  
> de wiki):
> 
> Komend weekend vindt er een Mapping Party plaats in Enschede. We zijn  
> te gast bij onze sponsor JR Online.
> Een uitgelezen kans om je OSM-collega's (weer eens) te ontmoeten en  
> met het verwachte mooie weer de kaart van Enschede een stukje beter &  
> completer te maken.
> De party heeft ook een technische 'side track': met JR Online, die  
> onze eigen tileserver host en sponsort, zullen we het gaan hebben over  
> de verdere ontwikkeling van de server, wensen en plannen. Iedereen die  
> daar over mee wil praten is natuurlijk meer dan welkom.
> 
> Zie http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Netherlands_Mapping_Parties_2008 
>   voor alle info en om aan te geven dat je komt.
> 
> Hopelijk tot zaterdag of zondag!


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Reminder: Mapping Party Enschede, komend weekend!

Ik ben zeker bij de tech meeting. Die begon om 12 uur, toch, of is hij 
een uur vervroegd?
En er waren carpoolplannen: Wie vertrekt er nog meer uit omgeving Amsterdam?
Ik was van plan rond een uur of 10 te vertrekken, per auto, en eind van 
de middag terug te rijden, maar volgens mij waren er meer Martijns met 
een vervoersprobleem.
Anyone?
Groeten,
Martijn Pannevis.

Martijn van Exel wrote:
> Ha allemaal,
>
> Even een reminder (ook omdat ik nog maar weinig inschrijvingen zie op  
> de wiki):
>
> Komend weekend vindt er een Mapping Party plaats in Enschede. We zijn  
> te gast bij onze sponsor JR Online.
> Een uitgelezen kans om je OSM-collega's (weer eens) te ontmoeten en  
> met het verwachte mooie weer de kaart van Enschede een stukje beter &  
> completer te maken.
> De party heeft ook een technische 'side track': met JR Online, die  
> onze eigen tileserver host en sponsort, zullen we het gaan hebben over  
> de verdere ontwikkeling van de server, wensen en plannen. Iedereen die  
> daar over mee wil praten is natuurlijk meer dan welkom.
>
> Zie http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Netherlands_Mapping_Parties_2008 
>   voor alle info en om aan te geven dat je komt.
>
> Hopelijk tot zaterdag of zondag!
>   


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Reminder: Mapping Party Enschede, komend weekend!

Helaas heb ik het ook druk dit weekend, zaterdag en zondag feest  :-) . 
Anders was ik er graag bij geweest.


Steven


Rob schreef:
hier hetzelfde, datum is ongelukkig anders had ik een mooi motor ritje 
kunnen maken.

net voor m'n wintersport plannen is niet handig ;)

Op 15-02-08 heeft *Lambertus* <[EMAIL PROTECTED] 
> het volgende geschreven:


Ik zou heel graag willen komen naar mijn oude studie stad maar
zaterdag
heb ik een familie uitje en zondag ga ik m'n zusje op het vliegtuig
zetten en zit ik dus in het uiterste westen i.p.v. het uiterste
oosten...


Martijn van Exel wrote:
> Ha allemaal,
>
> Even een reminder (ook omdat ik nog maar weinig inschrijvingen
zie op
> de wiki):
>
> Komend weekend vindt er een Mapping Party plaats in Enschede. We
zijn
> te gast bij onze sponsor JR Online.
> Een uitgelezen kans om je OSM-collega's (weer eens) te ontmoeten en
> met het verwachte mooie weer de kaart van Enschede een stukje
beter &
> completer te maken.
> De party heeft ook een technische 'side track': met JR Online, die
> onze eigen tileserver host en sponsort, zullen we het gaan
hebben over
> de verdere ontwikkeling van de server, wensen en plannen.
Iedereen die
> daar over mee wil praten is natuurlijk meer dan welkom.
>
> Zie
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Netherlands_Mapping_Parties_2008
>   voor alle info en om aan te geven dat je komt.
>
> Hopelijk tot zaterdag of zondag!



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org 
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
  
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Fietsroutenetwerk-punten automatiseren?

kan iemand een "peer" review doen op het change bestand dat net vers uit m'n
proggie komt (is een josm file)
aan of opmerkingen zijn welkom

http://burghthof.nl/osm/change.osm

Op 13-02-08 heeft Joris Meijerink <[EMAIL PROTECTED]> het volgende
geschreven:
>
> > ik heb de delta eens op 0.0002 gezet (+-22m) om meer "hits" te
> > krijgen, nu worden 1131 van de 1701 waypoints (66%) aan een bestaande
> > node gehangen. ik vind het wel vreemd want ik zou verwachten dat de
> > meeste knooppunten wel op een bestaande weg zouden liggen.. nog eens
> > nakijken, bij 0.0001 is het trouwens 780 waypoints (45%)
>
> Wat ik zou kunnen verzinnen is dat je een fietspad naast een weg hebt
> terwijl in de huidige db alleen de weg voor een auto staan. Nog groter
> lijkt me niet handig, de rest van de nodes gewoon toevoegen?
>
>
> > tja al reeds ingevulde nodes kunnen we of overslaan, of vervangen..
> > hoort dezelfde info in te staan
>
>
> Net gekeken hoeveel nodes we nu hebben, dat zijn er totaal 300 waarvan
> 80 door mij ingevoerd op de eilanden Schouwen-Duiveland en
> Goeree-Oerflakkee. Dat is nog wel te overzien in aantallen die even
> langs gelopen moeten worden.
>
>
> > ik stel ook voor om de volledige naam van de waypoint in de node erbij
> > te doen als referentie naar de bron, nog een tag verzinnen..
>
>
> De fietsknooppuntroute benaming is alleen het nummer
> (http://www.fietsroutenetwerk.net/system.htm).
> De naam in het bestand is verzonnen door dhr van Genugten zodat ook kon
> worden aangegeven op welke kaart dit punt staat.
> Het lijkt me een goed idee om de lange naam en de bron aan de node toe
> te voegen om in de toekomst makkelijk te kunnen updaten, maar om alleen
> het nummer in de rcn_ref tag, die dus op de kaart komt, te zetten.
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Reminder: Mapping Party Enschede, komend weekend!

hier hetzelfde, datum is ongelukkig anders had ik een mooi motor ritje
kunnen maken.
net voor m'n wintersport plannen is niet handig ;)

Op 15-02-08 heeft Lambertus <[EMAIL PROTECTED]> het volgende geschreven:
>
> Ik zou heel graag willen komen naar mijn oude studie stad maar zaterdag
> heb ik een familie uitje en zondag ga ik m'n zusje op het vliegtuig
> zetten en zit ik dus in het uiterste westen i.p.v. het uiterste oosten...
>
>
> Martijn van Exel wrote:
> > Ha allemaal,
> >
> > Even een reminder (ook omdat ik nog maar weinig inschrijvingen zie op
> > de wiki):
> >
> > Komend weekend vindt er een Mapping Party plaats in Enschede. We zijn
> > te gast bij onze sponsor JR Online.
> > Een uitgelezen kans om je OSM-collega's (weer eens) te ontmoeten en
> > met het verwachte mooie weer de kaart van Enschede een stukje beter &
> > completer te maken.
> > De party heeft ook een technische 'side track': met JR Online, die
> > onze eigen tileserver host en sponsort, zullen we het gaan hebben over
> > de verdere ontwikkeling van de server, wensen en plannen. Iedereen die
> > daar over mee wil praten is natuurlijk meer dan welkom.
> >
> > Zie
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Netherlands_Mapping_Parties_2008
> >   voor alle info en om aan te geven dat je komt.
> >
> > Hopelijk tot zaterdag of zondag!
>
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Reminder: Mapping Party Enschede, komend weekend!

Ik zou heel graag willen komen naar mijn oude studie stad maar zaterdag 
heb ik een familie uitje en zondag ga ik m'n zusje op het vliegtuig 
zetten en zit ik dus in het uiterste westen i.p.v. het uiterste oosten...

Martijn van Exel wrote:
> Ha allemaal,
> 
> Even een reminder (ook omdat ik nog maar weinig inschrijvingen zie op  
> de wiki):
> 
> Komend weekend vindt er een Mapping Party plaats in Enschede. We zijn  
> te gast bij onze sponsor JR Online.
> Een uitgelezen kans om je OSM-collega's (weer eens) te ontmoeten en  
> met het verwachte mooie weer de kaart van Enschede een stukje beter &  
> completer te maken.
> De party heeft ook een technische 'side track': met JR Online, die  
> onze eigen tileserver host en sponsort, zullen we het gaan hebben over  
> de verdere ontwikkeling van de server, wensen en plannen. Iedereen die  
> daar over mee wil praten is natuurlijk meer dan welkom.
> 
> Zie http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Netherlands_Mapping_Parties_2008 
>   voor alle info en om aan te geven dat je komt.
> 
> Hopelijk tot zaterdag of zondag!


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] CBS in uw buurt

Bert Muijtstege wrote:
> Je kunt bij het CBS ook de data (gemeentegrenzen)als shapefile 
> downloaden, je mag het gebruiken als je refereert aan hun en de 
> topografische dienst.
>  
> 
Voordat je data gaat importeren moet je wel eerst controleren of de data 
compatibel is met onze CC-by-SA licentie.

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl