Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-08-01 Fir de Conversatie Alexandru Cristian (Sandu) Surcel
Din pacate, arhivele din Romania, in sensul larg al termenului, fie ca
vorbim la propriu de arhive, dar si de Biblioteca Nationala, sunt si raman
ancorate in epoca dinaintea computerelor, astfel ca documentele nu sunt
scanate spre a putea fi accesat si prin internet. De fapt, intreg statul
roman ramane fundamental analogic, si asta e unul din motivele pentru care
la fiecare demers suntem solicitati sa-i ingropam in hartii, desi daca ar
avea baze de date bine puse la punct, chestia asta nu ar mai fi necesara.

Eu continui sa locuiesc in Bucuresti, dar programul meu actual nu prea e
compatibil cu cel al Bibliotecii Nationale. Asadar nu promit, dar voi face o
incercare de a transa problema Scala versus Republica in anii 1980 cu
ajutorul unui ziar vechi.


Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-07-30 Fir de Conversatie Dan G

 Da, poate pentru cine este in Bucuresti, nu pentru mine.
Am crezut ca le gasesc si on line, dar pana acum nu am reusit sa le gasesc..
Este un mister pentru mine, cu atat mai mult cu cat am locuit 30 de ani 
visavis de Scala, in spatele hotelului Lido.
Cand am venit pe jos din Pantelimon, acasa, in seara cutremurului si am 
trecut pe langa ,mormanul de daramaturi ale blocului cu cofetaria, 
primul lucru m-am intrebat ce s-a intamplat cu spectatorii din sala.
De asemenea imi mintesc ca ma uitam in ziar sa vad ce joaca la Scala, 
Republica fiind alt cinematograf. Chiar as fi curios. De asemenea imi 
aduc aminte ca renovarea cinematografului Scala s-a facut odata cu 
renovarea cofetariei, presupun ca in anii 70'  Ciudat, ! Interesant! 
Sigur, dupa atatia ani memoria poatew juca feste, dar as fi curios, 
pentru ca acolo am copilarit.

Dan G

On 7/25/2010 6:28 AM, Alexandru Cristian (Sandu) Surcel wrote:


Bine, chestiunea ar fi relativ usor de transat. Colectiile ziarelor 
din anii '80 pot fi gasite si consultate la Biblioteca Nationala, asa 
ca se poate usor verifica lista cinematografelor care functionau atunci.







Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-07-26 Fir de Conversatie Alexandru Cristian (Sandu) Surcel
Bine, chestiunea ar fi relativ usor de transat. Colectiile ziarelor din anii
'80 pot fi gasite si consultate la Biblioteca Nationala, asa ca se poate
usor verifica lista cinematografelor care functionau atunci.


Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-07-20 Fir de Conversatie Dan G
 Singurul cinematograf "Republica" de care am auzit vreodata in 
Bucuresti a fost cel de langa Ciclop.
Si eu am impresia, si imi aduc aminte de un cinematograf "Scala" in 
ziar, separat de "Republica" , in acelasi timp cu "Republica"
Tot timpul am crezut ca era cinematograful "Scala" in blocul care a 
cazut (cu cofetaria) si numai mai tarziu dupa 77 i s-a schimbat numele 
cinematografului "Rwepublica" in "Scala" ca fiind numele dinainte de 
comunisti.
De asemenea, am amintirea caga a renovarii blocului cu cofetaria, cu 
noua cofetarie si cu renovarea cinematografului Scala in blocul cu 
cofetaria.
Aceasta renovare a fost sentinta de moarte a blocului, care l-au pus pe 
lista de blocuri prabusite la cutremur.
Nu mai imi aduc aminte cand numele de cinematografe au revenit in masa 
la numele dinainte de comunisti, cred ca prin anii 72-74 dar nu mai stiu 
exact.

Dan G

On 7/18/2010 10:51 AM, Alexandru Cristian (Sandu) Surcel wrote:


Sunt nascut in decembrie 1974, asa ca ar fi destul de greu sa confund 
epocile. Am, in mod evident, putine amintiri personale din anii 1970, 
singurele certamente databile fiind cea legata de cutremurul din 1977 
si cele din tabara de sculptura de la Hobita din 1980. Anii 1980 mi-i 
aduc insa aminte foarte bine, si nu, nu confund cinematograful 
"Luceafarul", la care si in prezent ma gandesc in termeni de 
"Luceafarul". Asadar, in anii 1980, si nu ma refer la o epoca mai 
veche, imi amintesc ca intre cinematografele al caror program era 
publicat in "Romania libera" se aflau deopotriva "Scala", pe care il 
frecventam, si "Republica", pe care nu il frecventam.







Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-07-18 Fir de Conversatie dan ghelase
Confundati probabil anunturile din diverse epoci, Scala desemnand acelas 
obiect cu Republica...

Posibil sa confundati si cu cinematograful Luceafarul de vizavi de Coltea...
DG


On 7/10/2010 4:19 AM, Alexandru Cristian (Sandu) Surcel wrote:


Sigur a existat si un alt cinematograf "Republica", intrucat in anii 
1980 citeam destul de frecvent lista filmelor care rulau in "Romania 
libera" si imi amintesc ca dadeam si de "Scala", care, alaturi de 
"Patria", era probabil cinematograful pe care il frecventam cel mai 
des in acei ani, dar si de "Republica".








Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-07-10 Fir de Conversatie Dan G
 Deci "Republica " a revenit la numele de "Scala" inainte de 89? Cand 
anume?

Dan G
On 7/6/2010 12:18 AM, Vali wrote:


> Oameni buni sunteti confuzi !   Cinematograful Scala s-a numit 
oficial Republica in toata perioada 1948-1989, dar bucurestenii 
batrani tot Scala ii spuneau.
Eronat.  Sunt convins ca daca mergeti la vreo biblioteca si va uitati 
prin ziarele din perioada respectiva la rubrica "Program filme", o sa 
gasiti numele cinematografului * Scala *.  Asa ca nu doar batranii ii 
spuneau Scala, ci si "organili oficiali"...
De altfel, iata doar doua din multele rezultate primite la o cautare 
pe Google folosind cuvintele cheie "program cinema scanteia 1989":


"Iata ce filme rulau la cinematografele bucurestene acum 20 de ani, la 
18 octombrie 1989: "Cei care platesc cu viata" la * Scala *, Favorit 
si Melodia, "Un studio in cautarea unei vedete" la Union, Miorita, 
Cosmos, "Cale libera" la Lira, "Furtuna in Pacific" la Viitorul, 
"Alearga dupa el" la Timpuri Noi, "O farsa pentru cuscru" la 
Floreasca, "Omul de pe Bulevardul Capucinilor" la Munca. La 
cinematograful Doina era program special pentru copii si tineret."


(http://www.dabv.net/stiri/Din-8222Scinteia8220-18-octombrie-1989-255.dabv 
) 



"Iata ce filme rulau la cinematografele bucurestene in 2 decembrie 
1989: "Mircea" la Patria, "Revansa" la Dacia, "Rochia alba de dantela" 
la Lira, Miorita si Cosmos, "Cei care platesc cu viata" la Ferentari 
si Union, "Declaratie de dragoste" la Floreasca, "Un comisar acuza" la 
Aurora, "Masca de argint" la Popular, "Misterele Bucurestilor" la 
Munca, "O seara de iarna la Gagra" la * Scala *."


( 
http://neamt.adevarul.ro/societate/dupa_20_de_ani/Stiri_Din_-Scinteia-2_decembrie_1989_0_163184192.html 
 
)


Si exemplele pot continua...


Vali
*
"Noble blood is an accident of fortune; noble actions are the chief 
mark of greatness."
*"When the power of love overcomes the love of power, the world will 
know peace."*
**Aboneaza-te la *** ngo_list * 
: o alternativa moderata 
(un pic) la [ngolist]**

**
** Please consider the environment - do you really need to print this 
email? **

**
*
*** ***
*** ***
**
*** ***




Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-07-06 Fir de Conversatie Dan G
 Multumesc pentru clarificare. Nu stiam de schimbarea numelui din 
"Republica" inapoi in "Scala" inainte de  '80, cand am plecat, si de 
aceea ma tot intrebam  cand a fost schimbat.
Noi, cei crescuti in zona il stiam de "Republica" pentru ca acolo ne 
duceam sa vedem filme cand chiuleam de la scoala, si acela era numele pe 
care il citeam pe firma.

Dan G
On 7/5/2010 10:06 PM, Teodor Banica wrote:


Oameni buni sunteti confuzi !   Cinematograful Scala s-a numit oficial 
Republica in toata perioada 1948-1989, dar bucurestenii batrani tot 
Scala ii spuneau. Cofetaria era pe coltul de vis-a-vis si avea 
supranumele din cauza vecinatatii. Numele oficial nu mai stiu care 
era. Nu a existat alt cinematograf cu numele Republica in Bucuresti.








RE: [Bucuresti] cinema Scala

2010-07-06 Fir de Conversatie Vali
> Oameni buni sunteti confuzi !   Cinematograful Scala s-a numit oficial
Republica in toata perioada 1948-1989, dar bucurestenii batrani tot Scala ii
spuneau.
 
Eronat.  Sunt convins ca daca mergeti la vreo biblioteca si va uitati prin
ziarele din perioada respectiva la rubrica "Program filme", o sa gasiti
numele cinematografului Scala.  Asa ca nu doar batranii ii spuneau Scala, ci
si "organili oficiali"...
 
De altfel, iata doar doua din multele rezultate primite la o cautare pe
Google folosind cuvintele cheie "program cinema scanteia 1989":
  _  

"Iata ce filme rulau la cinematografele bucurestene acum 20 de ani, la 18
octombrie 1989: "Cei care platesc cu viata" la Scala, Favorit si Melodia,
"Un studio in cautarea unei vedete" la Union, Miorita, Cosmos, "Cale libera"
la Lira, "Furtuna in Pacific" la Viitorul, "Alearga dupa el" la Timpuri Noi,
"O farsa pentru cuscru" la Floreasca, "Omul de pe Bulevardul Capucinilor" la
Munca. La cinematograful Doina era program special pentru copii si tineret."
(http://www.dabv.net/stiri/Din-8222Scinteia8220-18-octombrie-1989-255.dabv)

  _  

"Iata ce filme rulau la cinematografele bucurestene in 2 decembrie 1989:
"Mircea" la Patria, "Revansa" la Dacia, "Rochia alba de dantela" la Lira,
Miorita si Cosmos, "Cei care platesc cu viata" la Ferentari si Union,
"Declaratie de dragoste" la Floreasca, "Un comisar acuza" la Aurora, "Masca
de argint" la Popular, "Misterele Bucurestilor" la Munca, "O seara de iarna
la Gagra" la Scala."  (

http://neamt.adevarul.ro/societate/dupa_20_de_ani/Stiri_Din_-Scinteia-2_dece
mbrie_1989_0_163184192.html)


  _  

 

Si exemplele pot continua...

 

 
Vali
"Noble blood is an accident of fortune; noble actions are the chief mark of
greatness."
"When the power of love overcomes the love of power, the world will know
peace."
Aboneaza-te la   ngo_list: o
alternativa moderata (un pic) la [ngolist]
Please consider the environment - do you really need to print this email?


Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-07-05 Fir de Conversatie Teodor Banica
Oameni buni sunteti confuzi !   Cinematograful Scala s-a numit oficial 
Republica in toata perioada 1948-1989, dar bucurestenii batrani tot Scala ii 
spuneau. Cofetaria era pe coltul de vis-a-vis si avea supranumele din cauza 
vecinatatii. Numele oficial nu mai stiu care era. Nu a existat alt cinematograf 
cu numele Republica in Bucuresti.



  

Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-07-05 Fir de Conversatie Dan G

 Incep sa ghicesc de unde vine confuzia!
Prin 1972 sau asa ceva, s-a revenit la numele vechi ale cinematografelor 
din Bucuresti si probabil ca atunci si "Republica" a revenit la Scala. 
Pentru ca eu il stiam de "Republica" in anii '50 si '60, nu am acordat 
atentie faptului ca a  revenit la "Scala" Prin anii '70 deja nu mai  
acordam atentie cinematografului. Mi se pare insa ciudat de ce in '77 
eram convins ca a cazut si cinematograful odata cu cofetaria.
Nu prea cred ca exista un alt cinematograf "Republica" in acele vremuri, 
decat daca a fost renumit vreun cinematograf nou de la periferiile 
Bucurestiului.
Sincer, nu am fost niciodata prea familiar cu periferiile Bucurestiului, 
asa ca nu pot "baga mana in foc"

Dan G
l
On 6/26/2010 3:24 AM, Alexandru Cristian (Sandu) Surcel wrote:


Cinema Scala de langa Ciclop se numea Scala si inainte de 1989, astfel 
ca presupun ca inainte de 1977 vechiul cinematograf se afla in 
acelalsi amplasament. Exista intr-adevar si cinematograful Republica, 
dar din ce imi aduc aminte acesta nu se afla in Centru.







Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-30 Fir de Conversatie Dan G


  
  
Da , stiu prin ce vremuri am trecut dar fiecare are povestea lui
proprie cu nuantele si detaliile proprii. Noi de-abia acum de curand
am recuperat casele din care am fost dati afara (Ce a mai ramas din
ele!)
Da, stiu cine a fost Tudor Vianu, dar fiind mai mult pe partea
stiintifica de matematica si fizica nu prea am avut mare interes
pentru el.
Dan G
On 6/29/2010 10:20 AM, Nicole Preston wrote:

  
  

  

  Uiti prin ce vremuri am trecut? Noi am locuit pe
Cobalcescu, nr. 32. Nu s-a construit nimic acolo, doar
ca eram in coasta garnizoaneo armate de pe Cristescu si
un colonel sua .. nu stiu cione a pus ochii pe casa
unde  locuiam si a obtinut aprobarea de evvacuare pentru
toate cele trei familii din casa. A trebuit sa plecam in
24 de ore.. Asa era in 1949...
   
  Chiar glumesti de nu stii cine a fost Tudor Vianu? A
fost unul din cei mai eruditi profesori dela Filologie,
profesor de literatura universala,carturar de seama,
 mare expert in Goethe. Fiul lui, Ionel Vianu a fost
unul dintre foarte putinii dezidenti romani, a plecat
apoi in Elvetia si azi traieste parte din an in
Bucuresti,  in locuinta pe care a mostenit-o dela tatal
lui.
   
  Nicole

--- On Mon, 6/28/10, Dan G 
wrote:
  
  
From: Dan G 
Subject: Re: [Bucuresti] cinema Scala
To: Bucuresti@yahoogroups.com
Date: Monday, June 28, 2010, 9:38 PM

Varfu cu Dor era ruta mea preferata pentru
  bicicleta  din Calea Floreasca (88) unde stateau
  bunicii, spre Dorobanti, si de acolo mai departe.
  De ce v-au dat afara de pe Cobalcescu? Un bloc nou s-a
  construit cumva acolo pe colt? Parca imi aduc aminte
  de ceva visavis de intrarea in Cismigiu.
  Am uitat ce tramvai venea pe Cobalcescu 19?. De Vianu
  parca am invatat ca era academician. scria tot felul
  de articole, dar nu imi aduc aminte nimic specific.
  Dan G
  On 6/28/2010 9:49 AM, Nicole Preston wrote:
  

  

  

  Da: Varfu cu Dor este perpendiculara pe
  Dorobanti. Am stat acolo 14 ani , fortati
  de imprejurari, cand comunistii ne-au dat
  afara din str.  Cobalcescu.
Varfu cu Dor se numeste azi Tudor
  Vianu;  n-am nimic importiva fostului meu
  profesor de literatura universala, dar
  oficialitatile puteau boteza alta strada
  cu numele cunoscutului carturar.
Nicole
  --- On Sat, 6/26/10, Dan G 
  wrote:


  From: Dan G 
  Subject: Re: [Bucuresti] cinema Scala
  To: Bucuresti@yahoogroups.com
  Date: Saturday, June 26, 2010, 9:10 PM
  
  Daca iti amintesti bine
cinematograful, unde era? Nu ma refer la
cinematograful Republica care era in
fostul bloc Scala.
Varful cu Dor nu era intre Calea
Floreasca si Dorobanti?
Dan G
On 6/26/2010 7:06 AM, Nicole Preston
wrote:

  

  

  Bineinteles ca imi
amintesc de Scala,
cinematograful si
cofetaria.. Asa le-am numit
tot timpul comunismului si
la fel cinmatograful Aro,,
nici vorba de Patria.
  Stand aproape de

Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-30 Fir de Conversatie Dan G
 Multumesc pentru link, insa ceea ce ma intereseaza pe mine este blocul 
celalalt, de visavis peste CA Rosetti unde era cofetaria "Scala" si unde 
cred ca era un cinematograf numit "Scala" in acele vremuri , dar nu 
reusesc sa gasesc detaliile.
Este interesant ca atunci cand am venit acasa in seara cutremurului si 
am ajuns la mormanul "Scala" prima intrebare a fost "Ce s-a intamplat cu 
cei de la cinematograf?"
Iintrebarea acum este cand s-a schimbat numele cinematografului 
"Republica" inapoi in "Scala"?  Dupa 1989?
Subiectul prezinta interes pentru mine pentru ca am copilarit si am 
trait 30 de ani in vecinatatea acelor locuri, si dupa atatia ani incerc 
sa imi aduc aminte detaliile.

Dan G
On 6/29/2010 3:28 AM, Vali wrote:

[Attachment(s) <#TopText> from Vali included below]



Despre blocul Scala (construit in 1935) gasiti informatii aici: 
http://armyuser.blogspot.com/2009/08/imobilul-scala-1935.html 
<http://armyuser.blogspot.com/2009/08/imobilul-scala-1935.html> .  
Exista acolo si o fotografie veche (am atasat-o la mesaj).
Pe aceeasi pagina, intr-unul dintre comentarii, se spune: "Cinema 
Scala s-a numit dupa 1947 Cinema Republica, pana sa revina iar la 
denumirea initiala."


Vali
*
"Noble blood is an accident of fortune; noble actions are the chief 
mark of greatness."
*"When the power of love overcomes the love of power, the world will 
know peace."*
**Aboneaza-te la *** ngo_list * 
<mailto:ngo_list-subscr...@yahoogroups.com>: o alternativa moderata 
(un pic) la [ngolist]**


*
* Please consider the environment - do you really need to print this 
email? *

*
*
** **
**
**

** **
** ** ** *From:* Bucuresti@yahoogroups.com
[mailto:bucure...@yahoogroups.com] *On Behalf Of *Dan G
    *Sent:* Tuesday, June 29, 2010 4:31 AM
*To:* Bucuresti@yahoogroups.com
*Subject:* Re: [Bucuresti] cinema Scala

**
**   **
** **

**Cred ca vorbesti de cinema "Republica" care era dupa CA Rosetti
(nu Maria Rosetti), langa Libraria Mihail Sadoveanu, langa
intrarea la Ciclop/
Asta incerc sa imi aduc aminte, cand a fost schimbat  numele de
"Republica" inapoi in "Scala" Ceea ce ma intriga este ca primul
gand in seara cutremurului cand am ajuns la mormanul de daramaturi
al frostului bloc cu cofetaria Scala, m-am intrebat "Ce s-a
intamplat cu spectatorii de la film?" ceea ce ar insemna clar ca
eu stiam ca este un cinematograf acolo. Nu stiu insa de ce nu imi
aduc aminte intrarea la cinematograf.
Am asa vaga  impresia ca intrarea era pe langa florarie (Codlea),
iar iesirea in CA Rosetti, pe langa Gospodina.
Si cand te gandesti ca am locuit 30 de ani cam visavis de Scala
(langa "Unic/ "Katanga" si biserica Boteanu, Bodega "Boema"). Da,
stiu ca blocul cu cofetaria a fost refacut imediat.
Dan G

On 6/28/2010 6:23 AM, ARIN wrote: **


**  **
** **
** **
** **

** **

** **
**"Inainte de cutremur" cinema Scala era unde este si acum: in
blocul care urmeaza dupa blocul Scala, imediat dupa intersectia
cu Maria Rossetti. **
** **
** **
** **
** **
** **
**Acolo il stia deja lumea de ani si ani, mult inainte de a fi
ajuns eu studenta - deci "Scala" se numeste acel cinematograf cu
multi ani dinainte de 1977. **
** **
** **
** **
** **
** **
**Blocul cu cofetaria Scala (care cofetarie acum nu mai exista,
nu din cauza cutremurului - pt. ca dupa cutremur o refacusera) se
afla de ceastalalta parte a intersectiei cu Maria Rossetti, adica
inainte de ea (cum se merge dinspre Inter spre P-ta Romana). **
** **
** **
** **
** **
** **
**Codruta **
** **
** **
** **
** **
** **
** **
** **

** **
***From:* Dan G <mailto:d...@ghiocel.com> **
** **
**
**
**  **
** **

**Eu  incerc sa imi aduc aminte unde era  cinematograful
numit "Scala" in acei ani 70, inainte de cutremur.
Imi aduc aminte ca mergeam la Cinema Scala, ma uitam in ziare
sa vad ce joaca la cinema "Scala" diferit de cinematograful
Republica.
Cand a cazut blocul cu cofetaria Scala am fost convins ca a
cazut si cinematograful ca fiind acolo. Imi amintesc ca avea
scaune capitonate cu rosu spre deosebire de Republica care le
avea capitonate albastru.
Am asa o amintire vaga ca intrarea era din Bulevard pe langa
florarie, iar iesirea era in CA Rosetti pe langa Gospodina,
visavis de lactobarul Dornaq.
Cine is aduce aminte? Cum este? A fost schimbat numele de
Republica dupa cutremur inapoi in &qu

Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-29 Fir de Conversatie Nicole Preston
Uiti prin ce vremuri am trecut? Noi am locuit pe Cobalcescu, nr. 32. Nu s-a construit nimic acolo, doar ca eram in coasta garnizoaneo armate de pe Cristescu si un colonel sua .. nu stiu cione a pus ochii pe casa unde  locuiam si a obtinut aprobarea de evvacuare pentru toate cele trei familii din casa. A trebuit sa plecam in 24 de ore.. Asa era in 1949...
 
Chiar glumesti de nu stii cine a fost Tudor Vianu? A fost unul din cei mai eruditi profesori dela Filologie, profesor de literatura universala,carturar de seama,  mare expert in Goethe. Fiul lui, Ionel Vianu a fost unul dintre foarte putinii dezidenti romani, a plecat apoi in Elvetia si azi traieste parte din an in Bucuresti,  in locuinta pe care a mostenit-o dela tatal lui.
 
Nicole--- On Mon, 6/28/10, Dan G  wrote:
From: Dan G Subject: Re: [Bucuresti] cinema ScalaTo: Bucuresti@yahoogroups.comDate: Monday, June 28, 2010, 9:38 PM
Varfu cu Dor era ruta mea preferata pentru bicicleta  din Calea Floreasca (88) unde stateau bunicii, spre Dorobanti, si de acolo mai departe.De ce v-au dat afara de pe Cobalcescu? Un bloc nou s-a construit cumva acolo pe colt? Parca imi aduc aminte de ceva visavis de intrarea in Cismigiu.Am uitat ce tramvai venea pe Cobalcescu 19?. De Vianu parca am invatat ca era academician. scria tot felul de articole, dar nu imi aduc aminte nimic specific.Dan GOn 6/28/2010 9:49 AM, Nicole Preston wrote: 





Da: Varfu cu Dor este perpendiculara pe Dorobanti. Am stat acolo 14 ani , fortati de imprejurari, cand comunistii ne-au dat afara din str.  Cobalcescu.
Varfu cu Dor se numeste azi Tudor Vianu;  n-am nimic importiva fostului meu profesor de literatura universala, dar oficialitatile puteau boteza alta strada cu numele cunoscutului carturar.
Nicole--- On Sat, 6/26/10, Dan G  wrote:
From: Dan G Subject: Re: [Bucuresti] cinema ScalaTo: Bucuresti@yahoogroups.comDate: Saturday, June 26, 2010, 9:10 PM
Daca iti amintesti bine cinematograful, unde era? Nu ma refer la cinematograful Republica care era in fostul bloc Scala.Varful cu Dor nu era intre Calea Floreasca si Dorobanti?Dan GOn 6/26/2010 7:06 AM, Nicole Preston wrote: 





Bineinteles ca imi amintesc de Scala, cinematograful si cofetaria.. Asa le-am numit tot timpul comunismului si la fel cinmatograful Aro,, nici vorba de Patria.
Stand aproape de sosea, bulevardul Jianu sau parcul Filipescu erau denumirile cu care am copilarit si pe Jianu am chiulit dela liceul Titu Maiorescu, acum Caragiale. Asta nu inseamna ca am 100 de ani, ci doar ca asa am pomenit eu dela parinti.
 
"Aviatorilor" nu-i chiar asa rau.. Mai urat mi se parea  Ilie Pintilie  in loc de Bonaparte sau Olga Bancic sau  Ion Sulea.
Nu inteleg dece au schimbat numele strazii Varfu cu Dor in Tudor Vianu. Fiul lui si azi locuieste in casa tatalui sau, pe Andrei Muresan.. Puteau sa numeasca acea strada Tudor Vianu.
Nicole--- On Fri, 6/25/10, Silvia Colfescu  wrote:
From: Silvia Colfescu Subject: Re: [Bucuresti] cinema ScalaTo: Bucuresti@yahoogroups.comDate: Friday, June 25, 2010, 6:10 PM
  


Cinematografului Republica, fost Scala, ii spunea multa lume Scala, tot asa cum cinematografului Patria ii spunea Aro. 
Asa cum si acum unii numesc bulevardul Aviatorilor dupa numele lui vechi, bulevardul Jianu. 
Sau piata Natiunile Unite o numesc piata Operetei, pentru ca acolo a fost Opereta, sau chiar piata Senatului, intrucat inainte de razboi fusese vorba ca pe locul unde se afla acum blocul ... Gioconda  (si unde fusese inainte palatul lui Toma Cantacuzino, devenit apoi palatul coconilor lui Constantin Brancoveanu) sa se construiasca Senatul.  
Deci cinematograful Scala era in anii '60-'70 acolo unde este si acum, numai ca-i spunea oficial Republica. 
Istorii de oras vechi, deh! 
Silvia Colfescu 
    

- Original Message - 
From: Dan G 
To: bucure...@yahoogrou ps.com 
Sent: Friday, June 25, 2010 9:38 AM
Subject: [Bucuresti] cinema Scala
  

Pentru ca presupun ca pe lista "Bucuresti" trebuie sa fie si niste bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc vremurile trecute, am si eu o intrebare:Unde era cinematograful "Scala" in anii 60' si 70' inainte de cutremurul din 1977? In vechiul bloc Scala de langa garajul Ciclop era cinematograful "Republica" care am inteles ca a revenit la numele "Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii 60' si 70' era "Patria"Deci, isi aminteste cineva?Multumesc cu anticipatie! .Dan Ghiocel

  

RE: [Bucuresti] cinema Scala [1 Attachment]

2010-06-29 Fir de Conversatie Vali
Despre blocul Scala (construit in 1935) gasiti informatii aici:  
<http://armyuser.blogspot.com/2009/08/imobilul-scala-1935.html> 
http://armyuser.blogspot.com/2009/08/imobilul-scala-1935.html.  Exista acolo si 
o fotografie veche (am atasat-o la mesaj).
 
Pe aceeasi pagina, intr-unul dintre comentarii, se spune: "Cinema Scala s-a 
numit dupa 1947 Cinema Republica, pana sa revina iar la denumirea initiala."
 

 
Vali
"Noble blood is an accident of fortune; noble actions are the chief mark of 
greatness."
"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace."
Aboneaza-te la  <mailto:ngo_list-subscr...@yahoogroups.com> ngo_list: o 
alternativa moderata (un pic) la [ngolist]
Please consider the environment - do you really need to print this email?
 


  _  

From: Bucuresti@yahoogroups.com [mailto:bucure...@yahoogroups.com] On Behalf Of 
Dan G
Sent: Tuesday, June 29, 2010 4:31 AM
To: Bucuresti@yahoogroups.com
Subject: Re: [Bucuresti] cinema Scala


  

Cred ca vorbesti de cinema "Republica" care era dupa CA Rosetti (nu Maria 
Rosetti), langa Libraria Mihail Sadoveanu, langa intrarea la Ciclop/
Asta incerc sa imi aduc aminte, cand a fost schimbat  numele de "Republica" 
inapoi in "Scala" Ceea ce ma intriga este ca primul gand in seara cutremurului 
cand am ajuns la mormanul de daramaturi al frostului bloc cu cofetaria Scala, 
m-am intrebat "Ce s-a intamplat cu spectatorii de la film?" ceea ce ar insemna 
clar ca eu stiam ca este un cinematograf acolo. Nu stiu insa de ce nu imi aduc 
aminte intrarea la cinematograf.
Am asa vaga  impresia ca intrarea era pe langa florarie (Codlea), iar iesirea 
in CA Rosetti, pe langa Gospodina.
Si cand te gandesti ca am locuit 30 de ani cam visavis de Scala (langa "Unic/ 
"Katanga" si biserica Boteanu, Bodega "Boema"). Da, stiu ca blocul cu cofetaria 
a fost refacut imediat.
Dan G

On 6/28/2010 6:23 AM, ARIN wrote: 


  

 

"Inainte de cutremur" cinema Scala era unde este si acum: in blocul care 
urmeaza dupa blocul Scala, imediat dupa intersectia cu Maria Rossetti.  
   
 
 
Acolo il stia deja lumea de ani si ani, mult inainte de a fi ajuns eu studenta 
- deci "Scala" se numeste acel cinematograf cu multi ani dinainte de 1977.  

 
 
Blocul cu cofetaria Scala (care cofetarie acum nu mai exista, nu din cauza 
cutremurului - pt. ca dupa cutremur o refacusera) se afla de ceastalalta parte 
a intersectiei cu Maria Rossetti, adica inainte de ea (cum se merge dinspre 
Inter spre P-ta Romana). 
 
 
Codruta
 
 
 

From: Dan G <mailto:d...@ghiocel.com>  

  

Eu  incerc sa imi aduc aminte unde era  cinematograful numit "Scala" in acei 
ani 70, inainte de cutremur.
Imi aduc aminte ca mergeam la Cinema Scala, ma uitam in ziare sa vad ce joaca 
la cinema "Scala" diferit de cinematograful Republica.
Cand a cazut blocul cu cofetaria Scala am fost convins ca a cazut si 
cinematograful ca fiind acolo. Imi amintesc ca avea scaune capitonate cu rosu 
spre deosebire de Republica care le avea capitonate albastru.
Am asa o amintire vaga ca intrarea era din Bulevard pe langa florarie, iar 
iesirea era in CA Rosetti pe langa Gospodina, visavis de lactobarul Dornaq.
Cine is aduce aminte? Cum este? A fost schimbat numele de Republica dupa 
cutremur inapoi in "Scala" ca pe vremuri?
Dan G
On 6/26/2010 8:08 AM, anamaria popescu wrote: 

  




Totdeauna a fost cinema Scala.
Stau in Bucuresti din 1954.



Pentru ca presupun ca pe lista "Bucuresti" trebuie sa fie si niste 
bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc vremurile trecute, am si eu 
o intrebare:
Unde era cinematograful "Scala" in anii 60' si 70' inainte de cutremurul 
din 1977? In vechiul bloc Scala de langa garajul Ciclop era 
cinematograful "Republica" care am inteles ca a revenit la numele 
"Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii 60' si 70' era "Patria"
Deci, isi aminteste cineva?
Multumesc cu anticipatie!.
Dan Ghiocel











Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-29 Fir de Conversatie ARIN
D-le Ghiocel, aveti un fix! Toata lumea zice aici ca il stie de "cinema Scala" 
- si Dvs. ii dati gaia-matzu cu "cinema Republica"! Daca sunteti nostalgic dupa 
"Republica", ok! tineti-o pe-a Dvs.! Poate o fi avut numele asta 2 - 3 luni si 
Dvs. refuzati sa percepeti altfel. CUI naiba ii pasa de "cinema Republica"? 
sa-i fie de bine! e mort si ingropat! Toata lumea a stiut zeci de ani ca acel 
cinematograf se numeste Scala - si asa e! Scala a fost si sa-i dea Dumnezeu ca 
Scala sa si ramana, nu sa dispara ca alte cinematografe!!!  
  


EU vorbesc de Cinema Scala (NU de "Republica"!!!) - si pace buna! Clar?!!!  
  


Codruta 



  From: Dan G 




  Cred ca vorbesti de cinema "Republica" care era dupa CA Rosetti (nu Maria 
Rosetti), langa Libraria Mihail Sadoveanu, langa intrarea la Ciclop/
  Asta incerc sa imi aduc aminte, cand a fost schimbat  numele de "Republica" 
inapoi in "Scala" Ceea ce ma intriga este ca primul gand in seara cutremurului 
cand am ajuns la mormanul de daramaturi al frostului bloc cu cofetaria Scala, 
m-am intrebat "Ce s-a intamplat cu spectatorii de la film?" ceea ce ar insemna 
clar ca eu stiam ca este un cinematograf acolo. Nu stiu insa de ce nu imi aduc 
aminte intrarea la cinematograf.
  Am asa vaga  impresia ca intrarea era pe langa florarie (Codlea), iar iesirea 
in CA Rosetti, pe langa Gospodina.
  Si cand te gandesti ca am locuit 30 de ani cam visavis de Scala (langa "Unic/ 
"Katanga" si biserica Boteanu, Bodega "Boema"). Da, stiu ca blocul cu cofetaria 
a fost refacut imediat.
  Dan G

  On 6/28/2010 6:23 AM, ARIN wrote: 

  
 

"Inainte de cutremur" cinema Scala era unde este si acum: in blocul care 
urmeaza dupa blocul Scala, imediat dupa intersectia cu Maria Rossetti.  
   


Acolo il stia deja lumea de ani si ani, mult inainte de a fi ajuns eu 
studenta - deci "Scala" se numeste acel cinematograf cu multi ani dinainte de 
1977.  


Blocul cu cofetaria Scala (care cofetarie acum nu mai exista, nu din cauza 
cutremurului - pt. ca dupa cutremur o refacusera) se afla de ceastalalta parte 
a intersectiei cu Maria Rossetti, adica inainte de ea (cum se merge dinspre 
Inter spre P-ta Romana). 


Codruta



  From: Dan G 



  Eu  incerc sa imi aduc aminte unde era  cinematograful numit "Scala" in 
acei ani 70, inainte de cutremur.
  Imi aduc aminte ca mergeam la Cinema Scala, ma uitam in ziare sa vad ce 
joaca la cinema "Scala" diferit de cinematograful Republica.
  Cand a cazut blocul cu cofetaria Scala am fost convins ca a cazut si 
cinematograful ca fiind acolo. Imi amintesc ca avea scaune capitonate cu rosu 
spre deosebire de Republica care le avea capitonate albastru.
  Am asa o amintire vaga ca intrarea era din Bulevard pe langa florarie, 
iar iesirea era in CA Rosetti pe langa Gospodina, visavis de lactobarul Dornaq.
  Cine is aduce aminte? Cum este? A fost schimbat numele de Republica dupa 
cutremur inapoi in "Scala" ca pe vremuri?
  Dan G
  On 6/26/2010 8:08 AM, anamaria popescu wrote: 

  

  Totdeauna a fost cinema Scala.
  Stau in Bucuresti din 1954.


Pentru ca presupun ca pe lista "Bucuresti" trebuie sa fie si 
niste 
bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc vremurile trecute, 
am si eu 
o intrebare:
Unde era cinematograful "Scala" in anii 60' si 70' inainte de 
cutremurul 
din 1977? In vechiul bloc Scala de langa garajul Ciclop era 
cinematograful "Republica" care am inteles ca a revenit la 
numele 
"Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii 60' si 70' era 
"Patria"
Deci, isi aminteste cineva?
Multumesc cu anticipatie!.
Dan Ghiocel
 







  

Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-29 Fir de Conversatie Dan G


  
  
Varfu cu Dor era ruta mea preferata pentru bicicleta  din Calea
Floreasca (88) unde stateau bunicii, spre Dorobanti, si de acolo mai
departe.
De ce v-au dat afara de pe Cobalcescu? Un bloc nou s-a construit
cumva acolo pe colt? Parca imi aduc aminte de ceva visavis de
intrarea in Cismigiu.
Am uitat ce tramvai venea pe Cobalcescu 19?. De Vianu parca am
invatat ca era academician. scria tot felul de articole, dar nu imi
aduc aminte nimic specific.
Dan G
On 6/28/2010 9:49 AM, Nicole Preston wrote:

  
  

  

  
Da: Varfu cu Dor este perpendiculara pe Dorobanti. Am
stat acolo 14 ani , fortati de imprejurari, cand
comunistii ne-au dat afara din str.  Cobalcescu.
  Varfu cu Dor se numeste azi Tudor Vianu;  n-am nimic
importiva fostului meu profesor de literatura
universala, dar oficialitatile puteau boteza alta strada
cu numele cunoscutului carturar.
  Nicole
--- On Sat, 6/26/10, Dan G 
wrote:
  
  
From: Dan G 
Subject: Re: [Bucuresti] cinema Scala
To: Bucuresti@yahoogroups.com
Date: Saturday, June 26, 2010, 9:10 PM

Daca iti amintesti bine cinematograful, unde era?
  Nu ma refer la cinematograful Republica care era in
  fostul bloc Scala.
  Varful cu Dor nu era intre Calea Floreasca si
  Dorobanti?
  Dan G
  On 6/26/2010 7:06 AM, Nicole Preston wrote:
  

  

  
Bineinteles ca imi amintesc de Scala,
  cinematograful si cofetaria.. Asa le-am
  numit tot timpul comunismului si la fel
  cinmatograful Aro,, nici vorba de Patria.
Stand aproape de sosea, bulevardul
  Jianu sau parcul Filipescu erau denumirile
  cu care am copilarit si pe Jianu am
  chiulit dela liceul Titu Maiorescu, acum
  Caragiale. Asta nu inseamna ca am 100 de
  ani, ci doar ca asa am pomenit eu dela
  parinti.
 
"Aviatorilor" nu-i chiar asa rau.. Mai
  urat mi se parea  Ilie Pintilie  in loc de
  Bonaparte sau Olga Bancic sau  Ion
  Sulea.
Nu inteleg dece au schimbat numele
  strazii Varfu cu Dor in Tudor Vianu. Fiul
  lui si azi locuieste in casa tatalui sau,
  pe Andrei Muresan.. Puteau sa numeasca
  acea strada Tudor Vianu.
Nicole
  
  --- On Fri, 6/25/10, Silvia Colfescu 
  wrote:


  From: Silvia Colfescu 
  Subject: Re: [Bucuresti] cinema Scala
  To: Bucuresti@yahoogroups.com
  Date: Friday, June 25, 2010, 6:10 PM
  
   

  
 Cinematografului Republica,
  fost Scala, ii spunea
  multa lume Scala, tot
  asa cum cinematografului Patria
  ii spunea Aro. 
 Asa cum si acum unii numesc
  bulevardul Aviatorilor dupa numele
  lui vechi, bulevardul Jianu. 
 Sau piata Natiunile Unite o
  numesc piata Operetei, pentru ca
  acolo a fost Opereta, sau chiar
  piata Senatului, intrucat inainte
  de razboi fusese vorba ca pe locul
  unde se afla acum blocul ...
  Gioconda 
  (si unde fusese inainte palatul
  lui Toma Cantacuzino, devenit apoi
  palatul coconilor lui 

Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-29 Fir de Conversatie Dan G
 Cred ca vorbesti de cinema "Republica" care era dupa CA Rosetti (nu 
Maria Rosetti), langa Libraria Mihail Sadoveanu, langa intrarea la Ciclop/
Asta incerc sa imi aduc aminte, cand a fost schimbat  numele de 
"Republica" inapoi in "Scala" Ceea ce ma intriga este ca primul gand in 
seara cutremurului cand am ajuns la mormanul de daramaturi al frostului 
bloc cu cofetaria Scala, m-am intrebat "Ce s-a intamplat cu spectatorii 
de la film?" ceea ce ar insemna clar ca eu stiam ca este un cinematograf 
acolo. Nu stiu insa de ce nu imi aduc aminte intrarea la cinematograf.
Am asa vaga  impresia ca intrarea era pe langa florarie (Codlea), iar 
iesirea in CA Rosetti, pe langa Gospodina.
Si cand te gandesti ca am locuit 30 de ani cam visavis de Scala (langa 
"Unic/ "Katanga" si biserica Boteanu, Bodega "Boema"). Da, stiu ca 
blocul cu cofetaria a fost refacut imediat.

Dan G

On 6/28/2010 6:23 AM, ARIN wrote:




"Inainte de cutremur" cinema Scala era unde este si acum: in blocul 
care urmeaza dupa blocul Scala, imediat dupa intersectia cu Maria 
Rossetti.
Acolo il stia deja lumea de ani si ani, mult inainte de a fi ajuns eu 
studenta - deci "Scala" se numeste acel cinematograf cu multi ani 
dinainte de 1977.
Blocul cu cofetaria Scala (care cofetarie acum nu mai exista, nu din 
cauza cutremurului - pt. ca dupa cutremur o refacusera) se afla de 
ceastalalta parte a intersectiei cu Maria Rossetti, adica inainte de 
ea (cum se merge dinspre Inter spre P-ta Romana).

Codruta

*From:* Dan G 

Eu  incerc sa imi aduc aminte unde era  cinematograful numit
"Scala" in acei ani 70, inainte de cutremur.
Imi aduc aminte ca mergeam la Cinema Scala, ma uitam in ziare sa
vad ce joaca la cinema "Scala" diferit de cinematograful Republica.
Cand a cazut blocul cu cofetaria Scala am fost convins ca a cazut
si cinematograful ca fiind acolo. Imi amintesc ca avea scaune
capitonate cu rosu spre deosebire de Republica care le avea
capitonate albastru.
Am asa o amintire vaga ca intrarea era din Bulevard pe langa
florarie, iar iesirea era in CA Rosetti pe langa Gospodina,
visavis de lactobarul Dornaq.
Cine is aduce aminte? Cum este? A fost schimbat numele de
Republica dupa cutremur inapoi in "Scala" ca pe vremuri?
Dan G
On 6/26/2010 8:08 AM, anamaria popescu wrote:


Totdeauna a fost cinema Scala.
Stau in Bucuresti din 1954.

Pentru ca presupun ca pe lista "Bucuresti" trebuie sa fie si
niste
bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc vremurile
trecute, am si eu
o intrebare:
Unde era cinematograful "Scala" in anii 60' si 70' inainte de
cutremurul
din 1977? In vechiul bloc Scala de langa garajul Ciclop era
cinematograful "Republica" care am inteles ca a revenit la
numele
"Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii 60' si 70' era
"Patria"
Deci, isi aminteste cineva?
Multumesc cu anticipatie!.
Dan Ghiocel









Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-28 Fir de Conversatie Nicole Preston
Da: Varfu cu Dor este perpendiculara pe Dorobanti. Am stat acolo 14 ani , fortati de imprejurari, cand comunistii ne-au dat afara din str.  Cobalcescu.
Varfu cu Dor se numeste azi Tudor Vianu;  n-am nimic importiva fostului meu profesor de literatura universala, dar oficialitatile puteau boteza alta strada cu numele cunoscutului carturar.
Nicole--- On Sat, 6/26/10, Dan G  wrote:
From: Dan G Subject: Re: [Bucuresti] cinema ScalaTo: Bucuresti@yahoogroups.comDate: Saturday, June 26, 2010, 9:10 PM
Daca iti amintesti bine cinematograful, unde era? Nu ma refer la cinematograful Republica care era in fostul bloc Scala.Varful cu Dor nu era intre Calea Floreasca si Dorobanti?Dan GOn 6/26/2010 7:06 AM, Nicole Preston wrote: 





Bineinteles ca imi amintesc de Scala, cinematograful si cofetaria.. Asa le-am numit tot timpul comunismului si la fel cinmatograful Aro,, nici vorba de Patria.
Stand aproape de sosea, bulevardul Jianu sau parcul Filipescu erau denumirile cu care am copilarit si pe Jianu am chiulit dela liceul Titu Maiorescu, acum Caragiale. Asta nu inseamna ca am 100 de ani, ci doar ca asa am pomenit eu dela parinti.
 
"Aviatorilor" nu-i chiar asa rau.. Mai urat mi se parea  Ilie Pintilie  in loc de Bonaparte sau Olga Bancic sau  Ion Sulea.
Nu inteleg dece au schimbat numele strazii Varfu cu Dor in Tudor Vianu. Fiul lui si azi locuieste in casa tatalui sau, pe Andrei Muresan.. Puteau sa numeasca acea strada Tudor Vianu.
Nicole--- On Fri, 6/25/10, Silvia Colfescu  wrote:
From: Silvia Colfescu Subject: Re: [Bucuresti] cinema ScalaTo: Bucuresti@yahoogroups.comDate: Friday, June 25, 2010, 6:10 PM
  


Cinematografului Republica, fost Scala, ii spunea multa lume Scala, tot asa cum cinematografului Patria ii spunea Aro. 
Asa cum si acum unii numesc bulevardul Aviatorilor dupa numele lui vechi, bulevardul Jianu. 
Sau piata Natiunile Unite o numesc piata Operetei, pentru ca acolo a fost Opereta, sau chiar piata Senatului, intrucat inainte de razboi fusese vorba ca pe locul unde se afla acum blocul ... Gioconda  (si unde fusese inainte palatul lui Toma Cantacuzino, devenit apoi palatul coconilor lui Constantin Brancoveanu) sa se construiasca Senatul. 
Deci cinematograful Scala era in anii '60-'70 acolo unde este si acum, numai ca-i spunea oficial Republica.
Istorii de oras vechi, deh!
Silvia Colfescu
   

- Original Message - 
From: Dan G 
To: bucure...@yahoogrou ps.com 
Sent: Friday, June 25, 2010 9:38 AM
Subject: [Bucuresti] cinema Scala
  

Pentru ca presupun ca pe lista "Bucuresti" trebuie sa fie si niste bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc vremurile trecute, am si eu o intrebare:Unde era cinematograful "Scala" in anii 60' si 70' inainte de cutremurul din 1977? In vechiul bloc Scala de langa garajul Ciclop era cinematograful "Republica" care am inteles ca a revenit la numele "Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii 60' si 70' era "Patria"Deci, isi aminteste cineva?Multumesc cu anticipatie! .Dan Ghiocel

  

Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-28 Fir de Conversatie Dan G


  
  
Si eu il stiam spitalul de Filantropia, si Piata tot de
Filantropiei.
Nu stiu de ce se face atata caz de acest Mihalache. Am  citit o
carte dedicata lui, stiu ca a sistematizat si construit Topolovenii,
pe soseaua spre Pitesti, dar altfel nu stiu ce mare lucru a facut.
Nu l-as compara in nici un caz cu Bratienii.
Dan G
On 6/27/2010 9:11 AM, dan ghelase wrote:

  
  Eu ma oftic ca nu s-a revenit la denumirea de Filantropia a
  fostului
  bd.1 Mai, ci s-a preferat I.Mihalache - un nume nesemnificativ in
  zona...
  Caci Filantropia, deh, nu mai e la moda...!
  Si chiar m-am nascut...personal, la Spitalul Filantropia...
  DG
  
  
  
  On 6/26/2010 7:06 AM, Nicole Preston wrote:
  

  

  
Bineinteles ca imi amintesc de Scala,
  cinematograful si
  cofetaria.. Asa le-am numit tot timpul comunismului si
  la fel
  cinmatograful Aro,, nici vorba de Patria.
Stand aproape de sosea, bulevardul Jianu sau parcul
  Filipescu erau denumirile cu care am copilarit si pe
  Jianu am chiulit
  dela liceul Titu Maiorescu, acum Caragiale. Asta nu
  inseamna ca am 100
  de ani, ci doar ca asa am pomenit eu dela parinti.
 
"Aviatorilor" nu-i chiar asa rau.. Mai urat mi se
  parea 
  Ilie Pintilie  in loc de Bonaparte sau Olga Bancic
  sau  Ion Sulea.
Nu inteleg dece au schimbat numele strazii Varfu cu
  Dor in
  Tudor Vianu. Fiul lui si azi locuieste in casa tatalui
  sau, pe Andrei
  Muresan.. Puteau sa numeasca acea strada Tudor Vianu.
Nicole
  
  --- On Fri, 6/25/10, Silvia Colfescu 
  wrote:


  From: Silvia Colfescu 
  Subject: Re: [Bucuresti] cinema Scala
  To: Bucuresti@yahoogroups.com
  Date: Friday, June 25, 2010, 6:10 PM
  
   

  
Cinematografului
Republica,
fost Scala, ii spunea multa lume Scala,
tot asa cum
cinematografului Patria ii spunea
Aro. 
Asa cum si acum
unii numesc
bulevardul Aviatorilor dupa numele lui
vechi, bulevardul Jianu. 
Sau piata
Natiunile Unite o
numesc piata Operetei, pentru ca acolo a
fost Opereta, sau chiar piata
Senatului, intrucat inainte de razboi fusese
vorba ca pe locul unde se
afla acum blocul ... Gioconda 
(si unde fusese inainte palatul lui Toma
Cantacuzino, devenit apoi palatul coconilor
lui Constantin Brancoveanu)
sa se construiasca Senatul. 
Deci
cinematograful Scala era in anii
'60-'70 acolo unde este si acum, numai ca-i
spunea oficial Republica.
Istorii de oras
vechi, deh!
Silvia Colfescu
   

  -
Original Message - 
  From:
Dan G
  
  To: bucure...@yahoogrou
  ps.com 
  Sent:
Friday, June 25, 2010 9:38 AM
  Subject:
[Bucuresti] cinema Scala
  
  
   
  
Pentru ca presupun ca pe lista
  "Bucuresti" trebuie sa
  fie si niste 
  bucuresteni mai vechi care isi mai
  amintesc vremurile trecute, am si eu 
  o intrebare:
  Unde era cinematograful "Scala" in anii
  60' si 70' inainte de
  cutremurul 

Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-28 Fir de Conversatie ARIN
"Inainte de cutremur" cinema Scala era unde este si acum: in blocul care 
urmeaza dupa blocul Scala, imediat dupa intersectia cu Maria Rossetti.  
   


Acolo il stia deja lumea de ani si ani, mult inainte de a fi ajuns eu studenta 
- deci "Scala" se numeste acel cinematograf cu multi ani dinainte de 1977.  



Blocul cu cofetaria Scala (care cofetarie acum nu mai exista, nu din cauza 
cutremurului - pt. ca dupa cutremur o refacusera) se afla de ceastalalta parte 
a intersectiei cu Maria Rossetti, adica inainte de ea (cum se merge dinspre 
Inter spre P-ta Romana). 


Codruta



  From: Dan G 



  Eu  incerc sa imi aduc aminte unde era  cinematograful numit "Scala" in acei 
ani 70, inainte de cutremur.
  Imi aduc aminte ca mergeam la Cinema Scala, ma uitam in ziare sa vad ce joaca 
la cinema "Scala" diferit de cinematograful Republica.
  Cand a cazut blocul cu cofetaria Scala am fost convins ca a cazut si 
cinematograful ca fiind acolo. Imi amintesc ca avea scaune capitonate cu rosu 
spre deosebire de Republica care le avea capitonate albastru.
  Am asa o amintire vaga ca intrarea era din Bulevard pe langa florarie, iar 
iesirea era in CA Rosetti pe langa Gospodina, visavis de lactobarul Dornaq.
  Cine is aduce aminte? Cum este? A fost schimbat numele de Republica dupa 
cutremur inapoi in "Scala" ca pe vremuri?
  Dan G
  On 6/26/2010 8:08 AM, anamaria popescu wrote: 

  
  Totdeauna a fost cinema Scala.
  Stau in Bucuresti din 1954.


Pentru ca presupun ca pe lista "Bucuresti" trebuie sa fie si niste 
bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc vremurile trecute, am 
si eu 
o intrebare:
Unde era cinematograful "Scala" in anii 60' si 70' inainte de 
cutremurul 
din 1977? In vechiul bloc Scala de langa garajul Ciclop era 
cinematograful "Republica" care am inteles ca a revenit la numele 
"Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii 60' si 70' era "Patria"
Deci, isi aminteste cineva?
Multumesc cu anticipatie!.
Dan Ghiocel
 






  

Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-28 Fir de Conversatie Dan G


  
  
De acord, insa eu ma refer la cinematograful Scala, numit oficial
Scala nu ceva ca neoficialul Aro numit oficial  Patria.
Acolo unde fusese pe vremuri cinematograful Scala era cinematograful
Republica caruia ii ziceam Republica pentru ca asa era in listele de
filme care rulau.
Eu imi aduc aminte ca in anii 60 si 70 ma duceam la un cinematograf
Scala , dupa ce citeam in ziar ce joaca la Scala. Nu imi amintescsa
fi folosit niciodata numele de Scala pentru cinema Republica, dar
pentru Patria stiam de numele Aro.
Dan G
On 6/25/2010 3:10 PM, Silvia Colfescu wrote:

  
   
  

  


 Cinematografului Republica, fost Scala,
  ii spunea multa lume Scala, tot asa cum
  cinematografului Patria ii spunea Aro.

 Asa cum si acum unii numesc bulevardul Aviatorilor
  dupa numele lui vechi, bulevardul Jianu. 
 Sau piata Natiunile Unite o numesc piata Operetei,
  pentru ca acolo a fost Opereta, sau chiar piata Senatului,
  intrucat inainte de razboi fusese vorba ca pe locul unde
  se afla acum blocul ... Gioconda  (si unde
  fusese inainte palatul lui Toma Cantacuzino, devenit apoi
  palatul coconilor lui Constantin Brancoveanu) sa se
  construiasca Senatul.  
 Deci cinematograful Scala era in anii
  '60-'70 acolo unde este si acum, numai ca-i spunea oficial
  Republica. 
 Istorii de oras vechi, deh! 
 Silvia Colfescu 
     

  - Original Message - 
  From: Dan
  G 
  To: bucure...@yahoogroups.com
  
  Sent: Friday, June 25, 2010 9:38 AM
  Subject: [Bucuresti] cinema Scala
  
  
   
  
Pentru ca presupun ca pe lista "Bucuresti" trebuie sa
  fie si niste 
  bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc vremurile
  trecute, am si eu 
  o intrebare:
  Unde era cinematograful "Scala" in anii 60' si 70'
  inainte de cutremurul 
  din 1977? In vechiul bloc Scala de langa garajul
  Ciclop era 
  cinematograful "Republica" care am inteles ca a
  revenit la numele 
  "Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii 60' si 70'
  era "Patria"
  Deci, isi aminteste cineva?
  Multumesc cu anticipatie!.
  Dan Ghiocel

  

  
  


  



Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-28 Fir de Conversatie Dan G
 Asta era  parte din intrebarea mea, cand a fost schimbat numele de 
"Republica" al cinematografului de langa  Ciclop in "Scala"? Dupa 
cutremurul din 1977?  Sau a fost cumva atunci cand multe cinematogrqafe 
au revenit la numele vechi? In anii 50, 60, cinema "Republica" era pe 
Bdul Magheru langa libraria Sadoveanu si Ciclop.

Dan G


On 6/26/2010 3:24 AM, Alexandru Cristian (Sandu) Surcel wrote:


Cinema Scala de langa Ciclop se numea Scala si inainte de 1989, astfel 
ca presupun ca inainte de 1977 vechiul cinematograf se afla in 
acelalsi amplasament. Exista intr-adevar si cinematograful Republica, 
dar din ce imi aduc aminte acesta nu se afla in Centru.







Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-28 Fir de Conversatie Dan G
 Eu  incerc sa imi aduc aminte unde era  cinematograful numit "Scala" 
in acei ani 70, inainte de cutremur.
Imi aduc aminte ca mergeam la Cinema Scala, ma uitam in ziare sa vad ce 
joaca la cinema "Scala" diferit de cinematograful Republica.
Cand a cazut blocul cu cofetaria Scala am fost convins ca a cazut si 
cinematograful ca fiind acolo. Imi amintesc ca avea scaune capitonate cu 
rosu spre deosebire de Republica care le avea capitonate albastru.
Am asa o amintire vaga ca intrarea era din Bulevard pe langa florarie, 
iar iesirea era in CA Rosetti pe langa Gospodina, visavis de lactobarul 
Dornaq.
Cine is aduce aminte? Cum este? A fost schimbat numele de Republica dupa 
cutremur inapoi in "Scala" ca pe vremuri?

Dan G
On 6/26/2010 8:08 AM, anamaria popescu wrote:


Totdeauna a fost cinema Scala.
Stau in Bucuresti din 1954.

Pentru ca presupun ca pe lista "Bucuresti" trebuie sa fie si niste
bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc vremurile trecute, am
si eu
o intrebare:
Unde era cinematograful "Scala" in anii 60' si 70' inainte de
cutremurul
din 1977? In vechiul bloc Scala de langa garajul Ciclop era
cinematograful "Republica" care am inteles ca a revenit la numele
"Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii 60' si 70' era "Patria"
Deci, isi aminteste cineva?
Multumesc cu anticipatie!.
Dan Ghiocel







Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-28 Fir de Conversatie Dan G


  
  
Daca iti amintesti bine cinematograful, unde era? Nu ma refer la
cinematograful Republica care era in fostul bloc Scala.
Varful cu Dor nu era intre Calea Floreasca si Dorobanti?
Dan G
On 6/26/2010 7:06 AM, Nicole Preston wrote:

  

  

  Bineinteles ca imi amintesc de Scala, cinematograful
si cofetaria.. Asa le-am numit tot timpul comunismului
si la fel cinmatograful Aro,, nici vorba de Patria.
  Stand aproape de sosea, bulevardul Jianu sau parcul
Filipescu erau denumirile cu care am copilarit si pe
Jianu am chiulit dela liceul Titu Maiorescu, acum
Caragiale. Asta nu inseamna ca am 100 de ani, ci doar ca
asa am pomenit eu dela parinti.
   
  "Aviatorilor" nu-i chiar asa rau.. Mai urat mi se
parea  Ilie Pintilie  in loc de Bonaparte sau Olga
Bancic sau  Ion Sulea.
  Nu inteleg dece au schimbat numele strazii Varfu cu
Dor in Tudor Vianu. Fiul lui si azi locuieste in casa
tatalui sau, pe Andrei Muresan.. Puteau sa numeasca acea
strada Tudor Vianu.
  Nicole

--- On Fri, 6/25/10, Silvia Colfescu 
wrote:
  
  
From: Silvia Colfescu 
    Subject: Re: [Bucuresti] cinema Scala
To: Bucuresti@yahoogroups.com
Date: Friday, June 25, 2010, 6:10 PM

 
  

  Cinematografului
  Republica, fost Scala, ii
  spunea multa lume Scala, tot asa cum
  cinematografului Patria ii spunea Aro.

  Asa cum si acum
  unii numesc bulevardul Aviatorilor dupa numele
  lui vechi, bulevardul Jianu. 
  Sau piata
  Natiunile Unite o numesc piata Operetei,
  pentru ca acolo a fost Opereta, sau chiar
  piata Senatului, intrucat inainte de razboi
  fusese vorba ca pe locul unde se afla acum
  blocul ... Gioconda  (si
  unde fusese inainte palatul lui Toma
  Cantacuzino, devenit apoi palatul coconilor
  lui Constantin Brancoveanu) sa se construiasca
  Senatul. 
  Deci
  cinematograful Scala era in anii
  '60-'70 acolo unde este si acum, numai ca-i
  spunea oficial Republica.
  Istorii de oras
  vechi, deh!
  Silvia Colfescu
     
  
- Original
  Message - 
From:
  Dan G 
To: bucure...@yahoogrou
ps.com 
Sent:
  Friday, June 25, 2010 9:38 AM
Subject:
  [Bucuresti] cinema Scala


 

  Pentru ca presupun ca pe lista
"Bucuresti" trebuie sa fie si niste 
bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc
vremurile trecute, am si eu 
o intrebare:
Unde era cinematograful "Scala" in anii 60'
si 70' inainte de cutremurul 
din 1977? In vechiul bloc Scala de langa
garajul Ciclop era 
cinematograful "Republica" care am inteles
ca a revenit la numele 
"Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii
60' si 70' era "Patria"
Deci, isi aminteste cineva?
Multumesc cu anticipatie! .
Dan Ghiocel
  

  

  

  

  

  
  


  



Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-28 Fir de Conversatie dan ghelase




Eu ma oftic ca nu s-a revenit la denumirea de Filantropia a fostului
bd.1 Mai, ci s-a preferat I.Mihalache - un nume nesemnificativ in
zona...
Caci Filantropia, deh, nu mai e la moda...!
Si chiar m-am nascut...personal, la Spitalul Filantropia...
DG



On 6/26/2010 7:06 AM, Nicole Preston wrote:

  

  

Bineinteles ca imi amintesc de Scala, cinematograful si
cofetaria.. Asa le-am numit tot timpul comunismului si la fel
cinmatograful Aro,, nici vorba de Patria.
Stand aproape de sosea, bulevardul Jianu sau parcul
Filipescu erau denumirile cu care am copilarit si pe Jianu am chiulit
dela liceul Titu Maiorescu, acum Caragiale. Asta nu inseamna ca am 100
de ani, ci doar ca asa am pomenit eu dela parinti.
 
"Aviatorilor" nu-i chiar asa rau.. Mai urat mi se parea 
Ilie Pintilie  in loc de Bonaparte sau Olga Bancic sau  Ion Sulea.
Nu inteleg dece au schimbat numele strazii Varfu cu Dor in
Tudor Vianu. Fiul lui si azi locuieste in casa tatalui sau, pe Andrei
Muresan.. Puteau sa numeasca acea strada Tudor Vianu.
Nicole

--- On Fri, 6/25/10, Silvia Colfescu 
wrote:


From: Silvia Colfescu 
Subject: Re: [Bucuresti] cinema Scala
To: Bucuresti@yahoogroups.com
Date: Friday, June 25, 2010, 6:10 PM
  
   
  
  
  Cinematografului Republica,
fost Scala, ii spunea multa lume Scala, tot asa cum
cinematografului Patria ii spunea Aro. 
  Asa cum si acum unii numesc
bulevardul Aviatorilor dupa numele lui vechi, bulevardul Jianu. 
  Sau piata Natiunile Unite o
numesc piata Operetei, pentru ca acolo a fost Opereta, sau chiar piata
Senatului, intrucat inainte de razboi fusese vorba ca pe locul unde se
afla acum blocul ... Gioconda  (si unde fusese inainte palatul lui Toma
Cantacuzino, devenit apoi palatul coconilor lui Constantin Brancoveanu)
sa se construiasca Senatul. 
  Deci cinematograful Scala
  era in anii '60-'70 acolo unde este si acum, numai ca-i
spunea oficial Republica.
  Istorii de oras vechi, deh!
  Silvia Colfescu
     
  
-
Original Message - 
From:
Dan G

To:
bucure...@yahoogrou ps.com

Sent:
Friday, June 25, 2010 9:38 AM
Subject:
[Bucuresti] cinema Scala


 

Pentru ca presupun ca pe lista "Bucuresti" trebuie sa
fie si niste 
bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc vremurile trecute, am si eu

o intrebare:
Unde era cinematograful "Scala" in anii 60' si 70' inainte de
cutremurul 
din 1977? In vechiul bloc Scala de langa garajul Ciclop era 
cinematograful "Republica" care am inteles ca a revenit la numele 
"Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii 60' si 70' era "Patria"
Deci, isi aminteste cineva?
Multumesc cu anticipatie! .
Dan Ghiocel


  
  
  
  


  

  
  






Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-26 Fir de Conversatie anamaria popescu
Totdeauna a fost cinema Scala.
Stau in Bucuresti din 1954.








Pentru ca presupun ca pe lista "Bucuresti" trebuie sa fie si niste 
bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc vremurile trecute, am si eu 
o intrebare:
Unde era cinematograful "Scala" in anii 60' si 70' inainte de cutremurul 
din 1977? In vechiul bloc Scala de langa garajul Ciclop era 
cinematograful "Republica" care am inteles ca a revenit la numele 
"Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii 60' si 70' era "Patria"
Deci, isi aminteste cineva?
Multumesc cu anticipatie!.
Dan Ghiocel








  

Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-26 Fir de Conversatie Nicole Preston
Bineinteles ca imi amintesc de Scala, cinematograful si cofetaria.. Asa le-am numit tot timpul comunismului si la fel cinmatograful Aro,, nici vorba de Patria.
Stand aproape de sosea, bulevardul Jianu sau parcul Filipescu erau denumirile cu care am copilarit si pe Jianu am chiulit dela liceul Titu Maiorescu, acum Caragiale. Asta nu inseamna ca am 100 de ani, ci doar ca asa am pomenit eu dela parinti.
 
"Aviatorilor" nu-i chiar asa rau.. Mai urat mi se parea  Ilie Pintilie  in loc de Bonaparte sau Olga Bancic sau  Ion Sulea.
Nu inteleg dece au schimbat numele strazii Varfu cu Dor in Tudor Vianu. Fiul lui si azi locuieste in casa tatalui sau, pe Andrei Muresan.. Puteau sa numeasca acea strada Tudor Vianu.
Nicole--- On Fri, 6/25/10, Silvia Colfescu  wrote:
From: Silvia Colfescu Subject: Re: [Bucuresti] cinema ScalaTo: Bucuresti@yahoogroups.comDate: Friday, June 25, 2010, 6:10 PM
  


Cinematografului Republica, fost Scala, ii spunea multa lume Scala, tot asa cum cinematografului Patria ii spunea Aro. 
Asa cum si acum unii numesc bulevardul Aviatorilor dupa numele lui vechi, bulevardul Jianu. 
Sau piata Natiunile Unite o numesc piata Operetei, pentru ca acolo a fost Opereta, sau chiar piata Senatului, intrucat inainte de razboi fusese vorba ca pe locul unde se afla acum blocul ... Gioconda  (si unde fusese inainte palatul lui Toma Cantacuzino, devenit apoi palatul coconilor lui Constantin Brancoveanu) sa se construiasca Senatul. 
Deci cinematograful Scala era in anii '60-'70 acolo unde este si acum, numai ca-i spunea oficial Republica.
Istorii de oras vechi, deh!
Silvia Colfescu
   

- Original Message - 
From: Dan G 
To: bucure...@yahoogrou ps.com 
Sent: Friday, June 25, 2010 9:38 AM
Subject: [Bucuresti] cinema Scala
  

Pentru ca presupun ca pe lista "Bucuresti" trebuie sa fie si niste bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc vremurile trecute, am si eu o intrebare:Unde era cinematograful "Scala" in anii 60' si 70' inainte de cutremurul din 1977? In vechiul bloc Scala de langa garajul Ciclop era cinematograful "Republica" care am inteles ca a revenit la numele "Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii 60' si 70' era "Patria"Deci, isi aminteste cineva?Multumesc cu anticipatie! .Dan Ghiocel

  

Re: [Bucuresti] cinema Scala

2010-06-26 Fir de Conversatie Silvia Colfescu
Cinematografului Republica, fost Scala, ii spunea multa lume Scala, tot asa cum 
cinematografului Patria ii spunea Aro. 
Asa cum si acum unii numesc bulevardul Aviatorilor dupa numele lui vechi, 
bulevardul Jianu. 
Sau piata Natiunile Unite o numesc piata Operetei, pentru ca acolo a fost 
Opereta, sau chiar piata Senatului, intrucat inainte de razboi fusese vorba ca 
pe locul unde se afla acum blocul ... Gioconda  (si unde fusese inainte palatul 
lui Toma Cantacuzino, devenit apoi palatul coconilor lui Constantin 
Brancoveanu) sa se construiasca Senatul. 
Deci cinematograful Scala era in anii '60-'70 acolo unde este si acum, numai 
ca-i spunea oficial Republica.
Istorii de oras vechi, deh!
Silvia Colfescu
   
  - Original Message - 
  From: Dan G 
  To: Bucuresti@yahoogroups.com 
  Sent: Friday, June 25, 2010 9:38 AM
  Subject: [Bucuresti] cinema Scala



  Pentru ca presupun ca pe lista "Bucuresti" trebuie sa fie si niste 
  bucuresteni mai vechi care isi mai amintesc vremurile trecute, am si eu 
  o intrebare:
  Unde era cinematograful "Scala" in anii 60' si 70' inainte de cutremurul 
  din 1977? In vechiul bloc Scala de langa garajul Ciclop era 
  cinematograful "Republica" care am inteles ca a revenit la numele 
  "Scala" dupa 1989, ca si "Aro" care in anii 60' si 70' era "Patria"
  Deci, isi aminteste cineva?
  Multumesc cu anticipatie!.
  Dan Ghiocel


  <>