Re: Off-topic sobre libreboot i espionatge (era: Re: Connexió paral.lel vs. USB)

2016-11-28 Conversa Narcis Garcia
Aquests de la OpenPOWER Foundation tenen la colecta molt crua, encara
que estiguin patrocinats per Google.
De fet, tots els ordinadors serien molt més cars si la seva fabricació
fos coherent amb múltiples aspectes ètics, passant pel mineral, pel
comercial, laboral, mediambiental, etc.

Ja que estem en tema, afegeixo el comentari de què M.Thunderbird i
M.Firefox, de forma predeterminada envien contingut de les cartes que
llegim i les pàgines que visitem, per tal de retornar un avís de si són
*fraudulentes* o no.
GNU Icecat és un derivat força recomanable en aquest tema.
https://www.gnu.org/software/gnuzilla/


__
I'm using this express-made address because personal addresses aren't
masked enough at lists.debian.org archives.
El 28/11/16 a les 22:36, Xavi Drudis Ferran ha escrit:
> El Mon, Nov 28, 2016 at 12:51:06PM +0100, Orestes Mas deia:
>> On 20/11/16 21:30, Xavi Drudis Ferran wrote:
>>> El Sat, Nov 19, 2016 at 10:05:56PM +0100, ilion1250 deia:
 Estic en procès de canviar d'ordinador i em trobo amb alguns problemes (a
 part de la poca oferta d'ordinadors que no portin cap sistema operatiu), es
>>> Sí, i en tot cas n'hi ha un munt que porten un sistema operatiu amb
>>> servidor web, etc. per al control remot per sota del sistema operatiu
>>> i que no pots substituir. :(
>>>
>>>
>>> https://libreboot.org/faq/#intel
>>>
>> Això d'Intel/AMD és una solemne merda ben grossa. Vull dir: tots som més o
>> menys conscients que ens espien i monitoritzen constantment, però llegir-ho
>> negre sobre blanc és força impactant.
>>
>> Ho sento. Quan ho he llegit, m'he hagut d'esbravar.
>>
>> Orestes.
>>
> 
> Bé, per a qui s'ho pugui permetre (l'opció més cara és un ordinador
> complet per 22450 USD, i encara amb alguna funcionalitat que necessiti
> blobs, crec, per a accelerar video), hi ha ofertes en "micro"mecenatge de
> sistemes millors.  No tinc clara la viabilitat comercial, vist l'estat
> de la campanya, però el maquinari sembla maco.
> 
> https://www.crowdsupply.com/raptor-computing-systems/talos-secure-workstation
> 
> És rellevant el missatge 10 (Update 10) . 
> 
> https://www.crowdsupply.com/raptor-computing-systems/talos-secure-workstation/updates/a-word-on-lockdown
> 
> 



Re: Alt + tecla morta

2016-11-28 Conversa Ernest Adrogué
2016-11-28, 20:20 (+0100); Moises escriu:
> Considera xmodmap
> 
> Per exemple, jo tinc configurat la tecla "^" perquè deixi de ser morta (em
> surti directament "^" i "`") mentre que amb ALT em faci "["
> 
> keycode  34 = asciicircum grave asciicircum grave bracketleft braceleft
> bracketleft braceleft
> 
> Pots trobar els nrs de les tecles amb xev

Ho volia fer sense que deixi de ser una tecla morta, si no a l'hora
d'escriure accents és un problema.

De totes maneres és un problema del terminal, l'emacs X11 la combinació
Alt + Shift + `` la interpreta com Alt ^, que és correcte, en canvi en
un emulador de terminal la mateixa combinació no fa cap efecte, és com
no prémer cap tecla.



Re: Alt + tecla morta

2016-11-28 Conversa Moises
Considera xmodmap

Per exemple, jo tinc configurat la tecla "^" perquè deixi de ser morta (em
surti directament "^" i "`") mentre que amb ALT em faci "["

keycode  34 = asciicircum grave asciicircum grave bracketleft braceleft
bracketleft braceleft

Pots trobar els nrs de les tecles amb xev

Salut

El dia 22 de novembre de 2016, 10:15, Ernest Adrogué  ha
escrit:

> Hola,
>
> en el teclat espanyol:
>
> 2 cops accent obert `
> 2 cops accent tancat ´
>
> el mateix mantenint Shift premut: ^ i ¨
>
> en canvi mantenint la tecla Alt premuda no genera cap seqüència, ni amb
> Shift ni sense Shift.  En teoria en un terminal hauria de generar ESC +
> caràcter, com amb la resta de tecles.
>
> Algú sap si es pot configurar el teclat de tal manera que les tecles mortes
> funcionin amb Alt?
>
> Salutacions.
>
>


Re: Off-topic sobre libreboot i espionatge (era: Re: Connexió paral.lel vs. USB)

2016-11-28 Conversa Narcis Garcia
«El pa de cada dia» de l'estil de coses que em trobo amb molts usuaris.
Avui mateix, els pulsòmetres del fabricant «Polar», que no s'obren com
una memòria USB qualsevol sinó amb l'aplicatiu que et proporcionen al
seu web.
Però per utilitzar el seu web l'usuari s'ha de registrar, i aleshores
«tot va com toca» perquè el software propietari recull les dades de
salut sobre la persona i les sincronitza amb «el núvol», és a dir que
les filtra a l'empresa vulguis o no. Les asseguradores mèdiques es
freguen les mans amb aquest temes nuvolosos per filtrar la clientela.



__
I'm using this express-made address because personal addresses aren't
masked enough at lists.debian.org archives.
El 28/11/16 a les 12:51, Orestes Mas ha escrit:
> On 20/11/16 21:30, Xavi Drudis Ferran wrote:
>> El Sat, Nov 19, 2016 at 10:05:56PM +0100, ilion1250 deia:
>>> Estic en procès de canviar d'ordinador i em trobo amb alguns
>>> problemes (a
>>> part de la poca oferta d'ordinadors que no portin cap sistema
>>> operatiu), es
>> Sí, i en tot cas n'hi ha un munt que porten un sistema operatiu amb
>> servidor web, etc. per al control remot per sota del sistema operatiu
>> i que no pots substituir. :(
>>
>>
>> https://libreboot.org/faq/#intel
>>
> Això d'Intel/AMD és una solemne merda ben grossa. Vull dir: tots som més
> o menys conscients que ens espien i monitoritzen constantment, però
> llegir-ho negre sobre blanc és força impactant.
> 
> Ho sento. Quan ho he llegit, m'he hagut d'esbravar.
> 
> Orestes.
> 



Off-topic sobre libreboot i espionatge (era: Re: Connexió paral.lel vs. USB)

2016-11-28 Conversa Orestes Mas

On 20/11/16 21:30, Xavi Drudis Ferran wrote:

El Sat, Nov 19, 2016 at 10:05:56PM +0100, ilion1250 deia:

Estic en procès de canviar d'ordinador i em trobo amb alguns problemes (a
part de la poca oferta d'ordinadors que no portin cap sistema operatiu), es

Sí, i en tot cas n'hi ha un munt que porten un sistema operatiu amb
servidor web, etc. per al control remot per sota del sistema operatiu
i que no pots substituir. :(


https://libreboot.org/faq/#intel

Això d'Intel/AMD és una solemne merda ben grossa. Vull dir: tots som més 
o menys conscients que ens espien i monitoritzen constantment, però 
llegir-ho negre sobre blanc és força impactant.


Ho sento. Quan ho he llegit, m'he hagut d'esbravar.

Orestes.