Re: [DX] OLLi-lokauksista, lihavoinnit ja plussat

2009-10-05 Thread Tarmo Kontro
Hola! Mielenkiintoisia ajatuksia. QSLt olivat kivoja 1970-luvulla... Menemättä filosovoimaan tarkemmin, en pidä OLLia ylitsepääsemättömän vaikeana, voihan sieltä myös hakea vanhaa. Kunhan malttaa karsia ilmoitteluaan. Olisipa siellä kaikki tilastot ajettuna... Eräs mahdollisuus käyttää kaiken

Re: [DX] Tunnistusapua kaivataan

2009-10-05 Thread Ilkka Rainio
Näin varmaan tehdään, kun kukaan ei ole halunnut kuulostella... Toinenkin höylättävä olisi, 3.10 taajuus 1120 tuli newsradio 11-20 kuulutus joka KOJEeen mukaan olisi KPNW mutta ei kait ALA1530:lla moisia asemia kuule??? 73´s IRA - Original Message - From: jukka.virta...@teleste.com

[DX] viruksiako taas?

2009-10-05 Thread Martti Karimies
Tervehdys kaikille, latasin eilen Perseuksen viimeiset päivitykset ja Comodo varoitti heur-numerojotain viruksista jotka tietysti poistin ja samalla nähtävästi tärkeimmän sovellutuksen. Onko asiantuntijoilla parempaa tietoa tästä heur-viruksesta, Perseus-päivityksen lataamisen se ainakin esti.

Re: [DX] Tunnistusapua kaivataan

2009-10-05 Thread Jopi Nyman
* NewsRadio 1120 KMOX, The Voice of St. Louis Jopi Nyman, PhD DSocSc Professor and Head of English Postal Address: Foreign Languages and Translation Studies Faculty of Humanities University of Joensuu P O Box 111 80101 JOENSUU FINLAND Tel +358 13 251 4331 Fax +358 13 251 4211

Re: [DX] OLLi-lokauksista, lihavoinnit ja plussat

2009-10-05 Thread JH Havukunnas
RLO:n 90-luvulla lanseeraamassa LOKI-ohjelmassahan oli juuri tuo asemavalikko, mistä kieltämättä olisi edelleen paljon apua, varsinkin jos lokaa paljon. Mitä taas tulee QSL:iin, niin kyllä näistä sähköposti-QSL:stä saa oikein hienon näköisiä, jos vaan viitsii nähdä vaivaa ja etsiä netistä

[DX] electron fluence ja kelit

2009-10-05 Thread Martti Karimies
Tervehdys kaikille, viime aikojen hyvät sinkut johtuvat ainoastaan todella matalista elektroniarvoista, tätä olotilaa on nyt kestänyt jo muutaman viikon. Näitä arvoja ja ennusteita voi seurata muutamilta sivulta, parhaita ovat Jan Alvestadin ja NOAA:n sivut, sitten mm. ips.gov.au. Noaan tiedot

Re: [DX] Tunnistusapua kaivataan

2009-10-05 Thread Ilkka Rainio
Joo, Kyllä toi KMOX taitaa sieltä kanssa kuulua, ajattelinkin että näin se täytyy olla. Thanks 73´s IRA - Original Message - From: Jopi Nyman jopi.ny...@joensuu.fi To: Suomalaisten DX-lista dx@hard-core-dx.com Sent: Monday, October 05, 2009 10:30 AM Subject: Re: [DX] Tunnistusapua

Re: [DX] OLLi-lokauksista, lihavoinnit ja plussat

2009-10-05 Thread Mauno Ritola
Eipä ole taidettu saada sovituksi. Entä OLL:n ulkopuoliset lokaukset? Niidenkin osuus on melkoinen. Ei kai niitäkään voi ihan noin vain olemattomiksi julistaa, oli syy ulkopuolisuuteen mikä tahansa. 73, MR JoneDX kirjoitti: Syysiltaa ryhmä. Saatiinko aiemmin syksyllä sovittua mitään

Re: [DX] OLLi-lokauksista, lihavoinnit ja plussat

2009-10-05 Thread Jukka Kotovirta
FM-osastolla homma on juuri näin: Plussa = uusi asema ja FFF Pelkkä alleviivaus = muuten merkittävä asema tai esim vanha lähetin ihkauudella nimellä Plussissa tukeudutaan tilastoon kuulluista FM-asemista joka löytyy Liiton sivuilta. 73 de JTK From: dx-boun...@hard-core-dx.com

Re: [DX] OLLi-lokauksista, lihavoinnit ja plussat

2009-10-05 Thread JoneDX
Hei, Tuota samaa kaavaa voi noudattaa myös AM-lokauksissa. Aseman kuulemis-/kuulemattomuus-status jääköön kunkin itse selvitettäväksi eri listoista tai online-lokauksista. Jos asema löytyy jo lokattuna, niin tallennehöylääjille (ml. tällä perkaustahdilla myös yours truly) riittäköön aseman

Re: [DX] OLLi-lokauksista, lihavoinnit ja plussat

2009-10-05 Thread Mauno Ritola
Tarkennan nyt vielä: 'lokaus-FFF:n' eli plussan saa se, joka lokaa aseman ensimmäisenä OLL:ään, vaikka joku toinen on lokannut jossain muualla tai lokaa OLL:ään myöhemmin, mutta on KUULLUT aseman aiemmin, jopa samana päivänä tai jonain aiempana ajankohtana? Näinkö FM-puolella jo toimitaan?

Re: [DX] OLLi-lokauksista, lihavoinnit ja plussat

2009-10-05 Thread Jouni Keskinen
Mauno Ritola wrote: Tarkennan nyt vielä: 'lokaus-FFF:n' eli plussan saa se, joka lokaa aseman ensimmäisenä OLL:ään, vaikka joku toinen on lokannut jossain muualla tai lokaa OLL:ään myöhemmin, mutta on KUULLUT aseman aiemmin, jopa samana päivänä tai jonain aiempana ajankohtana? Näinkö

Re: [DX] OLLi-lokauksista, lihavoinnit ja plussat

2009-10-05 Thread JoneDX
Ei, vaan mun mielestä eka lokaus - oli sitten kyseessä OLL, clusive tai sitten harrastajien omat blogit. Nyt mielestäni puhutaan lokaus-FFF'stä (QSL:t erikseen, kuten aiemmin) Tällainen käytäntö parhaimmillaan aktivoisi ihmisiä ilmoittamaan kuulemistaan asemista mahdollisimman varhaisessa

Re: [DX] OLLi-lokauksista, lihavoinnit ja plussat

2009-10-05 Thread Mauno Ritola
Eli ellei asemaa lokeista ja tilastoista löydy, niin tottakai aseman ensiksi tunnistanut ja kuullut (oli se sitten livenä tai tallenteilta) laittaa reilusti plussan lokaukseensa ja kuittaa näin lokaus-FFF:n itselleen. Mielestäni häntä ei myöskään voida velvoittaa lokaustaan korjailemaan jos

Re: [DX] OLLi-lokauksista, lihavoinnit ja plussat

2009-10-05 Thread Mauno Ritola
Eipä tietääkseni ole yhteisesssä tiedostossa/tietokannassa, vapaaehtoisia kaivataan! OLL:n osalta jokainen voi ladata ne kaikki koneelleen. Minulla on MW- ja myöhemmät SW-tilastot kyllä zipattuna, sen voin lähettää ja voisihan sen panna Liiton sivullekin. 73, MR Tarmo Kontro kirjoitti:

[DX] FM-DX-annoucement: SPECULATION OVER FM-DX-WORLD RECORD IN DISTANCE

2009-10-05 Thread Harri Kujala
SPECULATION OVER FM-DX-WORLD RECORD IN DISTANCE A group of Scandinavian FM-DX-listeners and radioamateurs would like to make an announcement over speculation of TA-FM-skips (FM-band signal-skips over the Atlantic, from the Americas to Europe, 88-108 MHz). This topic has spread over

Re: [DX] OLLi-lokauksista, lihavoinnit ja plussat

2009-10-05 Thread JoneDX
Vielä tähän aiheeseen: Alla mielestäni hyvä esimerkki OLL lokauksista, kummalle demokratia myöntää kuulemisplussan: *Pohjois-Amerikka* 1470 25.9. 2327-2329 + USA: *WBTX Broadway-Timberville VA *. Tämä kuului, kun osasi PUL:n lokauksen perusteella tarkoin tallenteen kuunnella. Sen verran huonosti

[HCDX] Monday DX

2009-10-05 Thread Charles B
Bolivia, 4699.95, Radio San Miguel, 0946-1000+, Noted a male in Spanish language comments with TC's, but mainly music heard. On the hour, canned ID ...Radio San Miguel followed by promos. Signal was good this morning, so far that is. (Chuck Bolland, October 5, 2009) Watkins Johnson HF1000

[HCDX] Glenn Hauser logs October 4-5, 2009

2009-10-05 Thread Glenn Hauser
** AUSTRALIA. 11660 with bad collision between RA in English at 2137 Oct 4 and something a bit weaker in French. That would be CRI at 2030-2230, 500 kW, 308 degrees via Kashgar, East Turkistan, to Europe. While RA is at 20-22, 100 kW, 70 degrees toward Pacific. Thus both are also aimed USward

Re: [HCDX] What happened to Solar Terrestrial Activity Report?

2009-10-05 Thread Fabrizio Magrone
Thank you to those who alerted me that the site is working regularly. It seems that my Firefox 3.5.3 was infected by some malicious software, maybe a trojan, who grabbed the browser and redirects it to wrong URLs full of malware. I discovered the problem with Alvestad's site, but then it

Hard-Core-DX Digest, Vol 82, Issue 6

2009-10-05 Thread hard-core-dx-request
Send Hard-Core-DX mailing list submissions to hard-core-dx@hard-core-dx.com To subscribe or unsubscribe via the World Wide Web, visit http://montreal.kotalampi.com/mailman/listinfo/hard-core-dx or, via email, send a message with subject or body 'help' to