[Orasi] Βιβλιοπαρουσιάσεις. - Πλάτων - Κρατύλος ή περί ορθότητος ονομάτων

2022-01-15 ϑεμα Σκορδίλης Σπύρος
Βιβλιοθήκη ομιλούντων βιβλίων φάρου. 7556 - Πλάτων - Κρατύλος ή περί ορθότητος 
ονομάτων
Σύνοψη.
Θέµα του διαλόγου "Κρατύλος" είναι "η ορθότης των ονοµάτων". Κατά τον Κρατύλο 
για κάθε πράγµα υπάρχει από την φύση δοσµένο ένα όνοµα, ενώ κατά τον Ερµογένη 
τα ονόµατα τα καθορίζουν οι άνθρωποι κατόπιν κοινής συµφωνίας και γι' αυτό 
είναι ορθά. 

Οι δύο συνοµιλητές είναι ανυποχώρητοι στις απόψεις τους και η συζήτηση έχει 
φθάσει σε αδιέξοδο. Γι' αυτό ζητούν από τον Σωκράτη να πάρη θέσι επί ενός 
ζητήµατος που για πρώτη φορά τίθεται προς έρευνα, αν δηλαδή η γλώσσα γεννήθηκε 
"φύσει ή νόµω".

http://www.hostvis.net/audiobooks/platon-05-02.zip
 

Orasi mailing list
για την διαγραφή σας από αυτή την λίστα στείλτε email στην διεύθυνση
orasi-requ...@hostvis.net
και στο θέμα γράψτε unsubscribe

Για να στείλετε ένα μήνυμα και να το διαβάσουν όλοι οι συνδρομητές της λίστας 
στείλτε email στην διεύθυνση
Orasi@hostvis.net

διαβάστε τι συζητά αυτή η λίστα
http://hostvis.net/mailman/listinfo/orasi_hostvis.net

Για το αρχείο της λίστας
http://www.mail-archive.com/orasi@hostvis.net/
Εναλλακτικό αρχείο:
http://hostvis.net/pipermail/orasi_hostvis.net/
παλαιότερο αρχίο (έως 25/06/2011)
http://www.freelists.org/archives/orasi
__
NVDA δωρεάν αναγνώστης οθόνης ένα πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού
http://www.nvda-project.org/
_
Τα ηχογραφημένα βιβλία με φυσική φωνή που ανεβαίνουν στις βιβλιοπροτάσεις 
προσφέρονται από τις βιβλιοθήκες που λειτουργούν οι φορείς των τυφλών ενώ Για 
να κατεβάσετε τον σχετικό κατάλογο επισκεφθείτε το 
http://www.hostvis.net/audiobooks/katalogos.zip



[Orasi] Συνταξεις: Ερχονται μεγάλες ανατροπές – Τι αποκάλυψε ο Αλ. Μητρόπουλος 15 Ιανουαρίου, 2022

2022-01-15 ϑεμα Σκορδίλης Σπύρος
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΒΗΜΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ - ΠΑΝ.ΒΗ.ΑΝ. - Σάββατο, Ιανουαρίου 15, 2022, 22:15

Συνταξεις: Ερχονται μεγάλες ανατροπές – Τι αποκάλυψε ο Αλ. Μητρόπουλος 15 
Ιανουαρίου, 2022

Συνταξεις: Ερχονται μεγάλες ανατροπές – Τι αποκάλυψε ο Αλ. Μητρόπουλος

15 Ιανουαρίου, 2022

Συνταξεις: Ερχονται μεγάλες ανατροπές - Τι αποκάλυψε ο Αλ. Μητρόπουλος

Συνταξεις: Ο Αλέξης Μητρόπουλος προχώρησε σε μια αναλυτική παρουσίαση για τις 
αλλαγές που αναμένονται το 2022…

Μεγάλες αλλαγές για συντάξεις, συνταξιούχους και ασφαλισμένους περιμένουμε μέσα 
στο 2022.

Προφανώς τα αναδρομικά είναι ψηλά στην ατζέντα, ωστόσο οι μειώσεις στις 
συντάξεις χηρείας, αλλά και η αύξηση των ορίων ηλικίας είναι από τα αρνητικά 
της νέας χρονιάς.

Ο Αλέξης Μητρόπουλος, πρόεδρος της ΕΝΥΠΕΚΚ κάνει την ανάλυση.

Ι. Τα 15 μέτρα-αποφάσεις

1ον) Η έναρξη του νέου επικουρικού με την ίδρυση του ΤΕΚΑ σε εφαρμογή του ν. 
4826/2021 (ΦΕΚ Α 160/7-9-2021)

2ον) Η αύξηση ορίων ηλικίας από 5-12 έτη για πάνω από 3.000.000 ασφαλισμένους

3ον) Αναδρομικά: Η δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ επί της πιλοτικής δίκης 
(δικάσιμος 15-1-2021) για τα αναδρομικά Δώρων και επικουρικών 2.500.000 
συνταξιούχων ή των κληρονόμων τους και της Ολομέλειας του ΕλΣυν (δικάσιμος 
15-9-2021) για τα αναδρομικά συντάξεων και Δώρων δημοσίων υπαλλήλων και ενστόλων

4ον) Η υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων για τη φορολόγηση των αναδρομικών τού 
11μήνου 2015-2016 που εισέπραξαν πάνω από 1.100.000 συνταξιούχοι ή οι 
κληρονόμοι τους, μέχρι 28-2-2022

Συνταξεις: 5ον) Οι μεγάλες μειώσεις στις συντάξεις χηρείας-αναπηρίας από 
1-1-2022

6ον) Η εκδίκαση της νέας πιλοτικής δίκης στις 4-4-2022 ενώπιον του ΣτΕ για τη 
μόνιμη επαναφορά των Δώρων (13ος και 14ος μισθός) στις επικουρικές συντάξεις

7ον) Η παραγραφή όλων των οφειλών προς τον ΕΦΚΑ για τα έτη πριν το 2010, σε 
υλοποίηση της υπ’αριθ. 1833/2021 απόφασης ΟλΣτΕ

8ον) Η οριστική παραγραφή των φόρων και προστίμων για τα «αδήλωτα» αναδρομικά 
που εισέπραξαν 80.000 περίπου συνταξιούχοι πριν το 2015, σε εφαρμογή των 
υπ’αριθ. 616, 617 και 618/2021 αποφάσεων ΟλΣτΕ

9ον) Το 2022 θα είναι το τελευταίο έτος που με νόμο απαγορεύονται οι αυξήσεις 
στις συντάξεις

Συνταξεις: 10ον) Τέλος στην επανεξέταση από τα ΚΕΠΑ των αναπήρων, αλλά υπό δύο 
προϋποθέσεις

11ον) Στις 11-3-2022 εκδικάζεται ενώπιον του ΣτΕ (μετ’αναβολήν από 3-12-2021) η 
αίτηση φορέων για να κηρυχθεί αντισυνταγματική η συμμετοχή στην έκδοση των 
συντάξεων δικηγόρων-λογιστών βάσει του άρθρου 255 ν. 4798/2021 (ΦΕΚ Α 68)

12ον) Η περαιτέρω μείωση του εφάπαξ δημοσίων υπαλλήλων-στρατιωτικών-ιδιωτικού 
τομέα (όπου χορηγείται)

13ον) Το 2022 θα αρχίσει νέος γύρος συζήτησης για τα όρια ηλικίας 
συνταξιοδότησης με πρόσχημα το δημογραφικό. Σε ισχύ η «ρήτρα προσδοκίμου» από 
1-1-2022

14ον) Το 2022 θα υπάρξει περαιτέρω αύξηση τής συνταξιοδοτικής φτώχειας 
(«pension poverty»)

15ον) Η ιδιωτικοποίηση του ΕΦΚΑ και ο νέος γύρος λεηλασίας τής ακίνητης 
περιουσίας του, μετά τη λεηλασία των αποθεματικών (PSI) με τον ν. 4050/2012 
(Βενιζέλου-Κουτρουμάνη)

Συνταξεις: ΙΙ. Η εξειδίκευση των μέτρων-αποφάσεων

Το 2022 θα είναι χρονιά-ορόσημο για τους συνταξιούχους, αλλά και τους 
ασφαλισμένους γενικά.

Το νέο έτος έχουμε τα παρακάτω μέτρα και αποφάσεις, που θα επηρεάσουν το σύνολο 
των Ελλήνων συνταξιούχων των ασφαλισμένων και των οικογενειών τους. Ειδικότερα 
το 2022 σηματοδοτούν τα εξής:

1ον) Η έναρξη του νέου επικουρικού με την ίδρυση του ΤΕΚΑ σε εφαρμογή του ν. 
4826/2021 (ΦΕΚ Α 160/7-9-2021)

Με τον νέο νόμο καταργείται υποχρεωτικά, για τους πρωτοεισερχόμενους στην αγορά 
εργασίας, η δημόσια επικουρική ασφάλιση παρά το Σύνταγμα (άρθρο 22 παρ. 5) και 
τη Νομολογία τού ΣτΕ (2287/2015, 1889/2019 ΟλΣτΕ) και νομοθετείται η ιδιωτική 
(κεφαλαιοποιητική) επικουρική ασφάλιση με την ίδρυση και σύσταση του ΝΠΔΔ 
«Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης» (ΤΕΚΑ). Επίσης, παρέχεται η 
δυνατότητα σε όσους έχουν γεννηθεί μετά την 1-1-1987 και εργάζονται, να 
διακόψουν την ασφάλισή τους στον ΕΦΚΑ-ΕΤΕΑΕΠ και να ασφαλιστούν εφεξής στο ΤΕΚΑ.

Το εγχείρημα είναι μεγάλο και δύσκολο. Στις περισσότερες χώρες που εφαρμόστηκε, 
απέτυχε. Στις ΗΠΑ έχει ήδη ξεκινήσει μεγάλη δικαστική διαμάχη επειδή χάθηκαν τα 
κεφάλαια των Ταμείων έως και 97% κατά τη διάρκεια της πανδημίας (βλ. εφημερίδα 
«Καθημερινή» στις 30-9-2020, σελ. 27).

Ο νόμος Τσακλόγλου δεν είναι ασφαλιστικός. Δεν στοχεύει προφανώς στη 
βιωσιμότητα των επικουρικών συντάξεων ούτε βεβαίως στην αύξησή τους. Αυτό που 
επιχειρεί είναι ένα σχέδιο χρηματοδότησης εταιριών και ιδιωτών με τις εισφορές 
των ασφαλισμένων ύψους 70 δις ευρώ και πλέον. Αυτό το σχέδιο χρηματοδότησης 
ιδιωτών από την περιουσία (εισφορές) των ασφαλισμένων έχει επαναληφθεί άλλες 
πέντε φορές στη χώρα μας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο:

-Το 1947 όταν τα Ταμεία απώλεσαν 50 δις δραχμές (160 εκατ. ευρώ) αφού τα 
αποθεματικά τους χρησιμοποιήθηκαν για αλλότριους σκοπούς.

-Το 1950 με τον αναγκαστικό νόμο Μαρκεζίνη 1611/1950, όταν τα Ταμεία απώλεσαν 
30 τρις δραχμές ή 90 δις ευρώ (για όσο ίσχυσε) και δόθηκαν στους ιδιώτες 

Re: [Orasi] Άλαν Πάτον - Βιογραφία - Σαν Σήμερα .gr

2022-01-15 ϑεμα Chrysella Lagaria
Άρα, αν είμαστε εμείς, οι οι  άλλοι  στα πράγματα.
Όχι να αλλάξουμε τα πράγματα!
Ευτυχώς ζούμε στην εποχή που τουλάχιστον τα τυφλά άτομα μπορούμε να διαλέξουμε 
πως θέλουμε να βλέπουμε τους εαυτούς μας μέσα στις καταστάσεις!



Χρυσέλλα Λαγαρία

> 15 Ιαν 2022, 13:47, ο χρήστης «Costoula Mpalaska » έγραψε:
> 
> Το θέμα δεν είναι οι κατα καιρους επιτροπές. Το θέμα είναι ποί τις αποτελύν 
> αυτές
> 
> κι' αν αυτοί που τις αποτελούν, έχουν σχέση με το βιβλίο. Διαβάζουν άραγε 
> κανένα απ' αυτά που εγκρίνου; Βέγβαια υπάρχει κι' ένα θέμα με τα κονδύλια. 
> Μην νομίζουμε ότι είναι όλα εύκολα! Εμένα αυτό που με απασχολεί, είναι ότι 
> ελάχιστοι απ' αυτούς που είναι στις επιτροπές έχουν σχέση με το βιβλίο.Γιατί 
> εδώ που τα λέμε, έχουν κατα καιρούς διαβαστεί και κάτι βλακίες.Τέλος πάντων. 
> Έχω στην βιβλιοθήκη μου την δίκη των 6 του Κώστα Ρωμαίου. Μου στίχισε 70ευρώ. 
> Δεν θέλουν να το ηχογραφήσουν, διότι υπάρχεισε μιά παλιά μαγνητοταινία,που 
> είχε μετατραπεί σε κασέτες,σε κάποια σημεία η ταινία
> 
> είχε στρίψει,κι εγώ η ίδια που το είχα πάρει για έλεγχω το απέρριψα.Τώρα εδώ 
> και κάτι χρόνια, περιμένουν μήπως κάποιος το ξανά φτιάξει. Μετά από τόσα 
> χρόνια, η ταινία μπορεί να μην ακούγεται. Δεν είπα να το αγοράσει κανείς. Το 
> αγόρασα εγώ γιατί θεωρώ ότι είναι ένα αξιόλογο βιβλίο, και να δείτε που στο 
> τέλος θα αναγκαστώ να πληρώσω και την ηχογράφιση.Γιατί θέλω να έχει ο κόσμος 
> την δυνατότητα να το διαβάσει. Είναι κρίμα να στολίζει απλώς την βιβλιοθήκη 
> μου. Ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη. Νομίζω πως πρέπει μια μέρα να 
> μαζευτούμε κάποιοι να πάμε στον έναν ή στον άλλο φορέα και να τους 
> υποχρεώσουμε να το ηχογραφήσουν.
> 
> Στις 15/1/2022 8:52 π.μ., ο/η Σκορδίλης Σπύρος έγραψε:
>> Το τραγελαφικό είναι πώς θεωρούμε σωστό και αντικειμενικό μόνο αυτό που 
>> ελένχουμε εμείς… σπύρος
>> 
>>> 15 Ιαν 2022, 01:04, ο χρήστης «Chrysella Lagaria 
>>> » έγραψε:
>>> 
>>> Καλησπέρα και από εμένα!
>>> Με αφορμή και ορισμένα σχόλια  από την σημερινή παρουσίαση του Δευτέρα και 
>>> 13, να προσθέσω ότι Δυστυχώς από ότι φαίνεται κι εμείς οι ίδιοι οι τυφλοί 
>>> προτιμούμε να περνάνε από επιτροπές τα αναγνωστικά μας θέλω, παρά να 
>>> πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας!
>>> Πωλίνα,
>>>   πραγματικά σου προτείνω και εγώ να ξεκινήσεις τα ηλεκτρονικά βιβλία μέσω 
>>> voicedream με τη φωνή του Δημήτρη, δεν είναι ότι θα σταματήσεις να 
>>> διαβάζεις ηχογραφημένα, αλλά πραγματικά πολύ άμεσα θα συνηθίσεις και σε 
>>> αυτή την ανάγνωση, αυξάνοντας παράλληλα τις δυνατότητες να διαβάσεις 
>>> οτιδήποτε θέλεις εσυ να διαβάσεις!
>>> 
>>> 
>>> Χρυσέλλα Λαγαρία
>>> 
 14 Ιαν 2022, 10:59, ο χρήστης «Σκορδίλης Σπύρος » 
 έγραψε:
 
 Καλημέρα πολίνα. Η ηχογράφηση βιβλίων δυστυχώς βρήσκετε σε χέρια ανθρώπων 
 που θέλουν να ελένχουν με την δική τους λογική τα βιβλία που θα διαβάζουν 
 οι τυφλοί στην ελλάδα. Ως εκ τούτου το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι η μόνη 
 διέξοδος, έστω και με υληκτρονικές φωνές. Σπύρος
 
> 14 Ιαν 2022, 10:52, ο χρήστης «Pwlina Papanikolaou » 
> έγραψε:
> 
> Ναι… Αλλά η ανάγνωση είναι μία απόλαυση… Και οι φορείς έχουν πολύ καλούς 
> αναγνώστες! Ως εκτούτου δεν μπορώ να διαβάσω, τουλάχιστον προσωπικά, όλα 
> τα βιβλία σκαναρισμένα …
> 
> Πωλίνα Παπανικολάου
> 
>> 14 Ιαν 2022, 10:22 πμ, ο χρήστης «Konstantinos Theodoropoulos 
>> » έγραψε:
>> 
>>  Καλημέρα Πωλίνα. Αν θέλεις ένα βιβλίο να το διαβάσεις πολύ σου 
>> προτείνω να ακολουθήσεις τη μέθοδο με το σκανάρισμα σε ηλεκτρονική μορφή.
>> 
>> Κώστας στάλθηκε από το iPhone μου
>> 
>>> 14 Ιαν 2022, 9:26 πμ, ο χρήστης «Pwlina Papanikolaou 
>>> » έγραψε:
>>> 
>>> Μπράβο στην Κωστούλα! Ωστόσο, βρε παιδιά, επειδή και εγώ έχω πάει 
>>> αρκετά βιβλία να γραφτούν τα τελευταία χρόνια, διερωτώμαι, γιατί το 
>>> θεωρούσα κάτι αυτονόητο… Πως αλλιώς θα βρούμε τα βιβλία που ακριβώς 
>>> θέλουμε ; Επί παραδείγματι, εγώ πήγα πρόσφατα, τρία βιβλία του Ροθ. Πως 
>>> αλλιώς θα μπορούσαν να ηχογραφηθούν…;
>>> 
>>> Πωλίνα Παπανικολάου
>>> 
 13 Ιαν 2022, 11:17 μμ, ο χρήστης «Σκορδίλης Σπύρος 
 » έγραψε:
 
 Να μου επιτρέψεις. Δεν έχω πάρει ένγκριση απο εσένα αλλά θα το πώ. 
 Είσαι απο τους φίλους του βιβλίου και σταθερά αγοράζεις βιβλία 
 στιρίζοντας το έργο των βιβλιοθηκών. Αυτό κάπια στιγμή πρέπει να γίνει 
 γνωστό. Σπύρος
 
> 13 Ιαν 2022, 22:11, ο χρήστης «Costoula Mpalaska » 
> έγραψε:
> 
> Καλώς . Θα προτείνω να γραφγτεί κάποιο απ'  αυτά. Εννοείται βέβαια 
> ότι θα το αγοράσω εφ΄όσον φυσικά εγκριθεί για να διαβαστεί.
> 
> Στις 13/1/2022 10:02 μ.μ., ο/η Σκορδίλης Σπύρος έγραψε:
>> Καλησπέρα Κωστούλα. Όχι δεν υπάρχει τίποτε Σπύρος
>> 
>>> 13 Ιαν 2022, 20:41, ο χρήστης «Costoula Mpalaska 
>>> » έγραψε:
>>> 
>>> Άραγε υπάρχει στις ομιλούσες βιβλιοθήκες μας κάποιο από τα 

Re: [Orasi] Άλαν Πάτον - Βιογραφία - Σαν Σήμερα .gr

2022-01-15 ϑεμα Costoula Mpalaska
Το θέμα δεν είναι οι κατα καιρους επιτροπές. Το θέμα είναι ποί τις 
αποτελύν αυτές


κι' αν αυτοί που τις αποτελούν, έχουν σχέση με το βιβλίο. Διαβάζουν 
άραγε κανένα απ' αυτά που εγκρίνου; Βέγβαια υπάρχει κι' ένα θέμα με τα 
κονδύλια. Μην νομίζουμε ότι είναι όλα εύκολα! Εμένα αυτό που με 
απασχολεί, είναι ότι ελάχιστοι απ' αυτούς που είναι στις επιτροπές έχουν 
σχέση με το βιβλίο.Γιατί εδώ που τα λέμε, έχουν κατα καιρούς διαβαστεί 
και κάτι βλακίες.Τέλος πάντων. Έχω στην βιβλιοθήκη μου την δίκη των 6 
του Κώστα Ρωμαίου. Μου στίχισε 70ευρώ. Δεν θέλουν να το ηχογραφήσουν, 
διότι υπάρχεισε μιά παλιά μαγνητοταινία,που είχε μετατραπεί σε 
κασέτες,σε κάποια σημεία η ταινία


είχε στρίψει,κι εγώ η ίδια που το είχα πάρει για έλεγχω το απέρριψα.Τώρα 
εδώ και κάτι χρόνια, περιμένουν μήπως κάποιος το ξανά φτιάξει. Μετά από 
τόσα χρόνια, η ταινία μπορεί να μην ακούγεται. Δεν είπα να το αγοράσει 
κανείς. Το αγόρασα εγώ γιατί θεωρώ ότι είναι ένα αξιόλογο βιβλίο, και να 
δείτε που στο τέλος θα αναγκαστώ να πληρώσω και την ηχογράφιση.Γιατί 
θέλω να έχει ο κόσμος την δυνατότητα να το διαβάσει. Είναι κρίμα να 
στολίζει απλώς την βιβλιοθήκη μου. Ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη. 
Νομίζω πως πρέπει μια μέρα να μαζευτούμε κάποιοι να πάμε στον έναν ή 
στον άλλο φορέα και να τους υποχρεώσουμε να το ηχογραφήσουν.


Στις 15/1/2022 8:52 π.μ., ο/η Σκορδίλης Σπύρος έγραψε:

Το τραγελαφικό είναι πώς θεωρούμε σωστό και αντικειμενικό μόνο αυτό που 
ελένχουμε εμείς… σπύρος


15 Ιαν 2022, 01:04, ο χρήστης «Chrysella Lagaria » 
έγραψε:

Καλησπέρα και από εμένα!
Με αφορμή και ορισμένα σχόλια  από την σημερινή παρουσίαση του Δευτέρα και 13, 
να προσθέσω ότι Δυστυχώς από ότι φαίνεται κι εμείς οι ίδιοι οι τυφλοί 
προτιμούμε να περνάνε από επιτροπές τα αναγνωστικά μας θέλω, παρά να πάρουμε 
την κατάσταση στα χέρια μας!
Πωλίνα,
   πραγματικά σου προτείνω και εγώ να ξεκινήσεις τα ηλεκτρονικά βιβλία μέσω 
voicedream με τη φωνή του Δημήτρη, δεν είναι ότι θα σταματήσεις να διαβάζεις 
ηχογραφημένα, αλλά πραγματικά πολύ άμεσα θα συνηθίσεις και σε αυτή την 
ανάγνωση, αυξάνοντας παράλληλα τις δυνατότητες να διαβάσεις οτιδήποτε θέλεις 
εσυ να διαβάσεις!


Χρυσέλλα Λαγαρία


14 Ιαν 2022, 10:59, ο χρήστης «Σκορδίλης Σπύρος » έγραψε:

Καλημέρα πολίνα. Η ηχογράφηση βιβλίων δυστυχώς βρήσκετε σε χέρια ανθρώπων που 
θέλουν να ελένχουν με την δική τους λογική τα βιβλία που θα διαβάζουν οι τυφλοί 
στην ελλάδα. Ως εκ τούτου το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι η μόνη διέξοδος, έστω και 
με υληκτρονικές φωνές. Σπύρος


14 Ιαν 2022, 10:52, ο χρήστης «Pwlina Papanikolaou » έγραψε:

Ναι… Αλλά η ανάγνωση είναι μία απόλαυση… Και οι φορείς έχουν πολύ καλούς 
αναγνώστες! Ως εκτούτου δεν μπορώ να διαβάσω, τουλάχιστον προσωπικά, όλα τα 
βιβλία σκαναρισμένα …

Πωλίνα Παπανικολάου


14 Ιαν 2022, 10:22 πμ, ο χρήστης «Konstantinos Theodoropoulos 
» έγραψε:

 Καλημέρα Πωλίνα. Αν θέλεις ένα βιβλίο να το διαβάσεις πολύ σου προτείνω να 
ακολουθήσεις τη μέθοδο με το σκανάρισμα σε ηλεκτρονική μορφή.

Κώστας στάλθηκε από το iPhone μου


14 Ιαν 2022, 9:26 πμ, ο χρήστης «Pwlina Papanikolaou » 
έγραψε:

Μπράβο στην Κωστούλα! Ωστόσο, βρε παιδιά, επειδή και εγώ έχω πάει αρκετά 
βιβλία να γραφτούν τα τελευταία χρόνια, διερωτώμαι, γιατί το θεωρούσα κάτι 
αυτονόητο… Πως αλλιώς θα βρούμε τα βιβλία που ακριβώς θέλουμε ; Επί 
παραδείγματι, εγώ πήγα πρόσφατα, τρία βιβλία του Ροθ. Πως αλλιώς θα μπορούσαν 
να ηχογραφηθούν…;

Πωλίνα Παπανικολάου


13 Ιαν 2022, 11:17 μμ, ο χρήστης «Σκορδίλης Σπύρος » 
έγραψε:

Να μου επιτρέψεις. Δεν έχω πάρει ένγκριση απο εσένα αλλά θα το πώ. Είσαι απο 
τους φίλους του βιβλίου και σταθερά αγοράζεις βιβλία στιρίζοντας το έργο των 
βιβλιοθηκών. Αυτό κάπια στιγμή πρέπει να γίνει γνωστό. Σπύρος


13 Ιαν 2022, 22:11, ο χρήστης «Costoula Mpalaska » έγραψε:

Καλώς . Θα προτείνω να γραφγτεί κάποιο απ'  αυτά. Εννοείται βέβαια ότι θα το 
αγοράσω εφ΄όσον φυσικά εγκριθεί για να διαβαστεί.

Στις 13/1/2022 10:02 μ.μ., ο/η Σκορδίλης Σπύρος έγραψε:

Καλησπέρα Κωστούλα. Όχι δεν υπάρχει τίποτε Σπύρος


13 Ιαν 2022, 20:41, ο χρήστης «Costoula Mpalaska » έγραψε:

Άραγε υπάρχει στις ομιλούσες βιβλιοθήκες μας κάποιο από τα μυθιστορήματά του 
Άλαν Πάτον;

γνωρίζει κανείς; αν όχι νομίζω πως θα είναι κλά να προτείνουμε να γραφτεί.

Στις 11/1/2022 10:56 π.μ., ο/η Konstantinos Theodoropoulos έγραψε:

https://www.sansimera.gr/biographies/1869

Άλαν Πάτον
Νοτιοαφρικανός συγγραφέας και αγωνιστής κατά του Απαρτχάιντ. Ο Άλαν Πάτον είναι 
γνωστός για το μυθιστόρημά του «Κλάψε, αγαπημένη πατρίδα» (1948).

Άλαν Πάτον
Νοτιοαφρικανός συγγραφέας και αγωνιστής κατά του Απαρτχάιντ. Ο Άλαν Πάτον είναι 
γνωστός για το μυθιστόρημά του «Κλάψε, αγαπημένη πατρίδα» (1948).

Νοτιοαφρικάνος συγγραφέας και αγωνιστής κατά του Απαρτχάιντ. Ο Άλαν Πάτον είναι 
γνωστός για το μυθιστόρημά του «Κλάψε, αγαπημένη πατρίδα» (1948), το οποίο 
ευαισθητοποίησε τη διεθνή κοινή γνώμη για το πρόβλημα των φυλετικών διακρίσεων 
στη Νότια Αφρική.

Γεννήθηκε στις 11 Ιανουαρίου 1903, στο Πιτερμάριτσμπεργκ της βρετανικής 
αποικίας του 

Re: [Orasi] Η επιστροφή της κασέτας

2022-01-15 ϑεμα Costoula Mpalaska
Σιγά μην επιστρέψουμε στις κασέτες. Έχω ένα σωρό για δώσιμο. Όποιος 
θέλει κασέτες εγώ είμαι εδώ. Τις δίνω ευχαρίστως.Και βέβαια το φλασάκι 
είναι επανάσταση, όπως και το σάνσα κλιπ για όσουςέχουν. Θημάμαι τον 
εαυτό μου, ότανπήγαινα διακοπές, να κουβαλάω τσάντες ταξειδίου γεμάτε 
κασέτες. Τώρα με την νέα τεχνολογία, έχω βρει την άγια μου χαρά.


Στις 15/1/2022 8:57 π.μ., ο/η Σκορδίλης Σπύρος έγραψε:

Αυτά διαβάζουν στον φάρο. Και μετά άντε να τους ζητήσης να σου στέλνουν βιβλία 
με Dropbox Και άλλες σύγχρονες τεχνολογίες. Το φλασάκι θεωρείται επανάσταση 
Σπύρος


15 Ιαν 2022, 08:46, ο χρήστης «Σκορδίλης Σπύρος » έγραψε:


Ειδήσεις – νέα – Το Βήμα Online - Σάββατο, Ιανουαρίου 15, 2022, 08:24

Η επιστροφή της κασέτας

Η κοινωνία δημιουργεί τις ανάγκες της ή οι ανάγκες δημιουργούνται για να 
επιβληθούν στην κοινωνία; Μοιάζει περίπου σαν την all time classic ερώτηση αν ή 
κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα; Εδώ δεν θα απαντήσουμε ούτε στην πρώτη 
ούτε στη δεύτερη ερώτηση. Αυτό που θα προσπαθήσουμε όμως να δούμε είναι αν 
όντως η επιστροφή της κασέτας ήχου αποτελεί ανάγκη της κοινότητας των ακροατών 
στη βάση της retromania και της memorabilia ή τέχνασμα των εταιρειών να 
τονώσουν τη φθίνουσα πορεία των απτών μορφών ήχου.

Πενήντα εννέα χρόνια μετά την παρουσίαση της πρώτης compact cassette ή 
musicassette (MC) από την ολλανδική εταιρεία Philips στο Hasselt του Βελγίου 
(από τον Lou Ottens – πέθανε στις 6 Μαρτίου 2021 – και την ομάδα του), οι 
αριθμοί δείχνουν ότι κάτι έχει αρχίσει να κινείται στην αγορά της κασέτας. Το 
2021 ήταν η 9η συνεχής χρονιά όπου οι πωλήσεις του συγκεκριμένου προϊόντος 
σημείωσαν άνοδο, αν και αποτελεί ένα πολύ μικρό μέρος των πωλήσεων της 
ηχογραφημένης μουσικής στο Ηνωμένο Βασίλειο. Επίσης, αυτό που είναι 
αδιαπραγμάτευτο είναι ότι οι κασέτες διατίθενται πλέον ως στάνταρ σε πολλές 
κυκλοφορίες άλμπουμ.

Κίνδυνοι από την κλιματική αλλαγή για τις τράπεζες
Αύξηση της τάξης του 20%

Σύμφωνα με τον βρετανικό Τύπο, ο απολογισμός του 2021 αναμένεται να δείξει ότι 
την περυσινή χρονιά αγοράστηκαν περίπου 190.000 κασέτες. Αύξηση της τάξης του 
20% σε σχέση με το 2020, ενώ είναι επίσης ο υψηλότερος αριθμός πωλήσεων κασέτας 
από το 2003 (τότε είχαν πωληθεί 243.000 προϊόντα). Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, 
τα προβλεπόμενα άλμπουμ κασετών με τις περισσότερες πωλήσεις για το 2021 (με 
βάση τα δεδομένα επίσημων τσαρτ στο Ηνωμένο Βασίλειο) αναμένεται να είναι: 
Olivia Rodrigo – Sour, Dave – We’re All Alone in This Together, Lana Del Rey – 
Chemtrails Over The Country Club, Queen – Greatest Hits, Coldplay – Music of 
the Spheres.

To άλμπουμ σε κασέτα της Olivia Rodrigo είναι ανάμεσα σε αυτά με τις 
περισσότερες πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο
Μπορεί τα νούμερα να φαντάζουν και να είναι μικρά, αλλά και αυτά ακόμη παίζουν 
καθοριστική σημασία στα τσαρτ. Τις περισσότερες φορές η διαθεσιμότητα ενός 
άλμπουμ σε φυσικές μορφές ήχου παίζει καθοριστικό ρόλο ώστε να μπορέσουν οι 
καλλιτέχνες να επιτύχουν Νο 1. Το 2021 στις 40 από τις 52 εβδομάδες του έτους 
το άλμπουμ που ανέβηκε στην κορυφή των τσαρτ το έκανε χάρη στις συνδυασμένες 
αγορές CD, βινυλίου και κασέτας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το άλμπουμ 
«30» της Adele, το οποίο στις πρώτες πέντε εβδομάδες κυκλοφορίας του είδε το 
75% των πωλήσεων των τσαρτ που αποδίδεται σε αγορές σε φυσική μορφή.

Κασετόφωνα και walkman

Πάντως για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σωστή βάση, στο Ηνωμένο Βασίλειο το 
1989 στο peak των πωλήσεων είχαν πωληθεί 83.000.000 κασέτες. Σύμφωνα με τα 
στοιχεία που παρουσίασε για το 2020 ένα από τα μεγαλύτερα online καταστήματα 
διακίνησης μουσικού υλικού, το Discogs, πουλήθηκαν περίπου 300.000 κασέτες σε 
όλο τον πλανήτη, παρουσιάζοντας μια αύξηση της τάξης του 33,33 % σε σχέση με το 
2019. Στον ίδιο ιστότοπο παρουσιάζονται οι 100 πιο ακριβές κασέτες που πούλησε 
ποτέ. Στο Νο1 είναι οι Xero, crossover metal συγκρότημα από την Καλιφόρνια των 
Ηνωμένων Πολιτειών, όπου η κασέτα που ομότιτλου άλμπουμ (του 1997) πουλήθηκε 
προς 4.500 δολάρια (περί τα 4.000 ευρώ). Σε κάτι περισσότερο βατό σε εμάς, η 
κασέτα Depeche Mode των Dépèche Mode (1980) πουλήθηκε για 1.500 δολάρια. Ως εκ 
τούτου, καλό είναι να ψάξουμε στα πατάρια μας.

Αστέρια της σύγχρονης μουσικής, από την Ariana Grande μέχρι το πανκ ντουέτο 
Sleaford Mods, επιλέγουν αυτό το φορμάτ παραγωγής ήχου. Εμπορική ενέργεια των 
δισκογραφικών εταιρειών, που μάλιστα συνοδεύεται και από την παραγωγή 
κασετοφώνων, κυρίως vintage, όπως επίσης και των walkman. Αλλωστε το 
συγκεκριμένο προϊόν δεν απευθύνεται μόνο σε όσους έχουν μεγαλώσει με αυτό, αλλά 
και στις νεότερες γενιές, οι οποίες πρέπει να έχουν και τα κατάλληλα μηχανήματα 
για να ακούσουν τις κασέτες. Οι νέοι πάντως στρέφονται περισσότερο στα walkman, 
ενώ οι μεγαλύτερες στρέφονται στα Boomboxes (πρόκειται για φορητή συσκευή 
αναπαραγωγής μουσικής με τρανζίστορ που διαθέτει ένα ή δύο μαγνητόφωνα/συσκευές 
αναπαραγωγής κασετών και ραδιόφωνο AM/FM, με λαβή μεταφοράς. Το θρυλικό 
κασετόφωνο). Εκτός από τη γενικότερη retromania στη 

Re: [Orasi] Άλαν Πάτον - Βιογραφία - Σαν Σήμερα .gr

2022-01-15 ϑεμα Costoula Mpalaska

Καλημέρα σε όλους.Πολίνα, συμφωνώ μαζί σου

 ότι ένα βιβλίο, για να το απολαύησει κανείς, θέλει ανθρώπινη φωνή.











Καλημέρα σε όλους. Συμφωνώ μαζί σου Πολίνα ότι δεν μπορεί κανεις να 
απολαύσει τα βιβλί με συνθετική φωνή.Εγώ τα σκαναρισμένα, ή αυτά με 
συνθετική φωνή, δεν τα απολαμβάνω.Όσο γι' αυτό που λλες Σπύρο, ότι δεν 
ηχογραφούνται όλα,συμφωνώ μεν, αλλά δεν σημαίνει ότιδεν πρέπει εγώ να 
προσπαθώ για την έγκριση των  βιβλίων που επιθυμώ είτε  εγώ είτε κάποιοι 
φίλοι, για να διαβαστούν. Εγώ πράγματι έχω αγοράσει πολλά βιβλία που 
έχουν ηχογραφηθεί είτε στον Φάρο είτε στον Πανελλήνιο. Απλώς έχω μάθει 
το μάθημά μου. Πρώτα φροντίχζω για την έγκρισή τους, και ύστερα τα 
αγοράζω. Αν θέλετε μπορούμε εμείς εδώ να ψηφίσουμε ποιό ή ποιά απ τα 
τρία θέλουμε να αγοράσω κι' εγώ θα το κάνω ευχαρίστως.Αν είναι 
πειρσσότερα από ένα, θα δώσω ένα στον Πανελλήνιο και ένα στονφάρο. Έτσι 
κάπως συνηθίζω να κάνω.Το maille  μου σήμερα είναι λίγο ανακατωμένο.Δεν 
ξέρω τί έγινε. Σας ζητώ συγγνώμη όμως.


Στις 15/1/2022 12:27 μ.μ., ο/η kostas zwgrafos έγραψε:

Like

Κωστής


14 Ιαν 2022, 10:59 πμ, ο χρήστης «Σκορδίλης Σπύρος » 
έγραψε:

Καλημέρα πολίνα. Η ηχογράφηση βιβλίων δυστυχώς βρήσκετε σε χέρια ανθρώπων που 
θέλουν να ελένχουν με την δική τους λογική τα βιβλία που θα διαβάζουν οι τυφλοί 
στην ελλάδα. Ως εκ τούτου το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι η μόνη διέξοδος, έστω και 
με υληκτρονικές φωνές. Σπύρος


14 Ιαν 2022, 10:52, ο χρήστης «Pwlina Papanikolaou » έγραψε:

Ναι… Αλλά η ανάγνωση είναι μία απόλαυση… Και οι φορείς έχουν πολύ καλούς 
αναγνώστες! Ως εκτούτου δεν μπορώ να διαβάσω, τουλάχιστον προσωπικά, όλα τα 
βιβλία σκαναρισμένα …

Πωλίνα Παπανικολάου


14 Ιαν 2022, 10:22 πμ, ο χρήστης «Konstantinos Theodoropoulos 
» έγραψε:

 Καλημέρα Πωλίνα. Αν θέλεις ένα βιβλίο να το διαβάσεις πολύ σου προτείνω να 
ακολουθήσεις τη μέθοδο με το σκανάρισμα σε ηλεκτρονική μορφή.

Κώστας στάλθηκε από το iPhone μου


14 Ιαν 2022, 9:26 πμ, ο χρήστης «Pwlina Papanikolaou » 
έγραψε:

Μπράβο στην Κωστούλα! Ωστόσο, βρε παιδιά, επειδή και εγώ έχω πάει αρκετά 
βιβλία να γραφτούν τα τελευταία χρόνια, διερωτώμαι, γιατί το θεωρούσα κάτι 
αυτονόητο… Πως αλλιώς θα βρούμε τα βιβλία που ακριβώς θέλουμε ; Επί 
παραδείγματι, εγώ πήγα πρόσφατα, τρία βιβλία του Ροθ. Πως αλλιώς θα μπορούσαν 
να ηχογραφηθούν…;

Πωλίνα Παπανικολάου


13 Ιαν 2022, 11:17 μμ, ο χρήστης «Σκορδίλης Σπύρος » 
έγραψε:

Να μου επιτρέψεις. Δεν έχω πάρει ένγκριση απο εσένα αλλά θα το πώ. Είσαι απο 
τους φίλους του βιβλίου και σταθερά αγοράζεις βιβλία στιρίζοντας το έργο των 
βιβλιοθηκών. Αυτό κάπια στιγμή πρέπει να γίνει γνωστό. Σπύρος


13 Ιαν 2022, 22:11, ο χρήστης «Costoula Mpalaska » έγραψε:

Καλώς . Θα προτείνω να γραφγτεί κάποιο απ'  αυτά. Εννοείται βέβαια ότι θα το 
αγοράσω εφ΄όσον φυσικά εγκριθεί για να διαβαστεί.

Στις 13/1/2022 10:02 μ.μ., ο/η Σκορδίλης Σπύρος έγραψε:

Καλησπέρα Κωστούλα. Όχι δεν υπάρχει τίποτε Σπύρος


13 Ιαν 2022, 20:41, ο χρήστης «Costoula Mpalaska » έγραψε:

Άραγε υπάρχει στις ομιλούσες βιβλιοθήκες μας κάποιο από τα μυθιστορήματά του 
Άλαν Πάτον;

γνωρίζει κανείς; αν όχι νομίζω πως θα είναι κλά να προτείνουμε να γραφτεί.

Στις 11/1/2022 10:56 π.μ., ο/η Konstantinos Theodoropoulos έγραψε:

https://www.sansimera.gr/biographies/1869

Άλαν Πάτον
Νοτιοαφρικανός συγγραφέας και αγωνιστής κατά του Απαρτχάιντ. Ο Άλαν Πάτον είναι 
γνωστός για το μυθιστόρημά του «Κλάψε, αγαπημένη πατρίδα» (1948).

Άλαν Πάτον
Νοτιοαφρικανός συγγραφέας και αγωνιστής κατά του Απαρτχάιντ. Ο Άλαν Πάτον είναι 
γνωστός για το μυθιστόρημά του «Κλάψε, αγαπημένη πατρίδα» (1948).

Νοτιοαφρικάνος συγγραφέας και αγωνιστής κατά του Απαρτχάιντ. Ο Άλαν Πάτον είναι 
γνωστός για το μυθιστόρημά του «Κλάψε, αγαπημένη πατρίδα» (1948), το οποίο 
ευαισθητοποίησε τη διεθνή κοινή γνώμη για το πρόβλημα των φυλετικών διακρίσεων 
στη Νότια Αφρική.

Γεννήθηκε στις 11 Ιανουαρίου 1903, στο Πιτερμάριτσμπεργκ της βρετανικής 
αποικίας του Νατάλ (νυν επαρχία Κβαζούλου - Νατάλ) από πατέρα δημόσιο υπάλληλο. 
Σπούδασε παιδαγωγική στο Πανεπιστήμιο του Νατάλ και εργάστηκε αρχικά ως 
δάσκαλος και στη συνέχεια ως διευθυντικό στέλεχος σε αναμορφωτήριο για νεαρούς 
ιθαγενείς Αφρικανούς, όπου διακρίθηκε για τις προοδευτικές του παρεμβάσεις.

Το 1948 εξέδωσε το μυθιστόρημα «Cry, the Beloved Country» («Κλάψε, αγαπημένη 
πατρίδα», ο ελληνικός τίτλος από τις εκδόσεις Λιβάνη) και ακολούθησε το 1953 το 
μυθιστόρημα «Too Late the Phalarope» («Ήρθε αργά ο φαλαρόποδας»). Και τα δυο 
αυτά μυθιστορήματα, που τον ανέδειξαν ως έναν από τους σημαντικότερους 
συγγραφείς της Νοτίου Αφρικής με διεθνή απήχηση, διακρίνονται για την 
ισορροπία, την οικονομία και τον ρυθμό του πεζού λόγου.

Ο Άλαν Πάτον ανέπτυξε πολιτική δράση κατά των φυλετικών διακρίσεων μέσα από τις 
τάξεις του Φιλελευθέρου Κόμματος, του οποίου διατέλεσε αρχικά αντιπρόεδρος και 
στη συνέχεια πρόεδρος, μέχρι τη διάλυσή του το 1968 από τη ρατσιστική κυβέρνηση 
της Νότιας Αφρικής, επειδή δεχόταν ως μέλη του όχι μόνο λευκούς αλλά και 
ιθαγενείς μαύρους Αφρικανούς. Εξ 

Re: [Orasi] Άλαν Πάτον - Βιογραφία - Σαν Σήμερα .gr

2022-01-15 ϑεμα kostas zwgrafos
Like

Κωστής

> 14 Ιαν 2022, 10:59 πμ, ο χρήστης «Σκορδίλης Σπύρος » 
> έγραψε:
> 
> Καλημέρα πολίνα. Η ηχογράφηση βιβλίων δυστυχώς βρήσκετε σε χέρια ανθρώπων 
> που θέλουν να ελένχουν με την δική τους λογική τα βιβλία που θα διαβάζουν οι 
> τυφλοί στην ελλάδα. Ως εκ τούτου το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι η μόνη διέξοδος, 
> έστω και με υληκτρονικές φωνές. Σπύρος 
> 
>> 14 Ιαν 2022, 10:52, ο χρήστης «Pwlina Papanikolaou » 
>> έγραψε:
>> 
>> Ναι… Αλλά η ανάγνωση είναι μία απόλαυση… Και οι φορείς έχουν πολύ καλούς 
>> αναγνώστες! Ως εκτούτου δεν μπορώ να διαβάσω, τουλάχιστον προσωπικά, όλα τα 
>> βιβλία σκαναρισμένα …
>> 
>> Πωλίνα Παπανικολάου 
>> 
>>> 14 Ιαν 2022, 10:22 πμ, ο χρήστης «Konstantinos Theodoropoulos 
>>> » έγραψε:
>>> 
>>>  Καλημέρα Πωλίνα. Αν θέλεις ένα βιβλίο να το διαβάσεις πολύ σου προτείνω 
>>> να ακολουθήσεις τη μέθοδο με το σκανάρισμα σε ηλεκτρονική μορφή.
>>> 
>>> Κώστας στάλθηκε από το iPhone μου
>>> 
 14 Ιαν 2022, 9:26 πμ, ο χρήστης «Pwlina Papanikolaou » 
 έγραψε:
 
 Μπράβο στην Κωστούλα! Ωστόσο, βρε παιδιά, επειδή και εγώ έχω πάει αρκετά 
 βιβλία να γραφτούν τα τελευταία χρόνια, διερωτώμαι, γιατί το θεωρούσα κάτι 
 αυτονόητο… Πως αλλιώς θα βρούμε τα βιβλία που ακριβώς θέλουμε ; Επί 
 παραδείγματι, εγώ πήγα πρόσφατα, τρία βιβλία του Ροθ. Πως αλλιώς θα 
 μπορούσαν να ηχογραφηθούν…;
 
 Πωλίνα Παπανικολάου 
 
> 13 Ιαν 2022, 11:17 μμ, ο χρήστης «Σκορδίλης Σπύρος » 
> έγραψε:
> 
> Να μου επιτρέψεις. Δεν έχω πάρει ένγκριση απο εσένα αλλά θα το πώ. Είσαι 
> απο τους φίλους του βιβλίου και σταθερά αγοράζεις βιβλία στιρίζοντας το 
> έργο των βιβλιοθηκών. Αυτό κάπια στιγμή πρέπει να γίνει γνωστό. Σπύρος 
> 
>> 13 Ιαν 2022, 22:11, ο χρήστης «Costoula Mpalaska » 
>> έγραψε:
>> 
>> Καλώς . Θα προτείνω να γραφγτεί κάποιο απ'  αυτά. Εννοείται βέβαια ότι 
>> θα το αγοράσω εφ΄όσον φυσικά εγκριθεί για να διαβαστεί.
>> 
>> Στις 13/1/2022 10:02 μ.μ., ο/η Σκορδίλης Σπύρος έγραψε:
>>> Καλησπέρα Κωστούλα. Όχι δεν υπάρχει τίποτε Σπύρος
>>> 
 13 Ιαν 2022, 20:41, ο χρήστης «Costoula Mpalaska » 
 έγραψε:
 
 Άραγε υπάρχει στις ομιλούσες βιβλιοθήκες μας κάποιο από τα 
 μυθιστορήματά του Άλαν Πάτον;
 
 γνωρίζει κανείς; αν όχι νομίζω πως θα είναι κλά να προτείνουμε να 
 γραφτεί.
 
 Στις 11/1/2022 10:56 π.μ., ο/η Konstantinos Theodoropoulos έγραψε:
> https://www.sansimera.gr/biographies/1869
> 
> Άλαν Πάτον
> Νοτιοαφρικανός συγγραφέας και αγωνιστής κατά του Απαρτχάιντ. Ο Άλαν 
> Πάτον είναι γνωστός για το μυθιστόρημά του «Κλάψε, αγαπημένη πατρίδα» 
> (1948).
> 
> Άλαν Πάτον
> Νοτιοαφρικανός συγγραφέας και αγωνιστής κατά του Απαρτχάιντ. Ο Άλαν 
> Πάτον είναι γνωστός για το μυθιστόρημά του «Κλάψε, αγαπημένη πατρίδα» 
> (1948).
> 
> Νοτιοαφρικάνος συγγραφέας και αγωνιστής κατά του Απαρτχάιντ. Ο Άλαν 
> Πάτον είναι γνωστός για το μυθιστόρημά του «Κλάψε, αγαπημένη πατρίδα» 
> (1948), το οποίο ευαισθητοποίησε τη διεθνή κοινή γνώμη για το 
> πρόβλημα των φυλετικών διακρίσεων στη Νότια Αφρική.
> 
> Γεννήθηκε στις 11 Ιανουαρίου 1903, στο Πιτερμάριτσμπεργκ της 
> βρετανικής αποικίας του Νατάλ (νυν επαρχία Κβαζούλου - Νατάλ) από 
> πατέρα δημόσιο υπάλληλο. Σπούδασε παιδαγωγική στο Πανεπιστήμιο του 
> Νατάλ και εργάστηκε αρχικά ως δάσκαλος και στη συνέχεια ως 
> διευθυντικό στέλεχος σε αναμορφωτήριο για νεαρούς ιθαγενείς 
> Αφρικανούς, όπου διακρίθηκε για τις προοδευτικές του παρεμβάσεις.
> 
> Το 1948 εξέδωσε το μυθιστόρημα «Cry, the Beloved Country» («Κλάψε, 
> αγαπημένη πατρίδα», ο ελληνικός τίτλος από τις εκδόσεις Λιβάνη) και 
> ακολούθησε το 1953 το μυθιστόρημα «Too Late the Phalarope» («Ήρθε 
> αργά ο φαλαρόποδας»). Και τα δυο αυτά μυθιστορήματα, που τον 
> ανέδειξαν ως έναν από τους σημαντικότερους συγγραφείς της Νοτίου 
> Αφρικής με διεθνή απήχηση, διακρίνονται για την ισορροπία, την 
> οικονομία και τον ρυθμό του πεζού λόγου.
> 
> Ο Άλαν Πάτον ανέπτυξε πολιτική δράση κατά των φυλετικών διακρίσεων 
> μέσα από τις τάξεις του Φιλελευθέρου Κόμματος, του οποίου διατέλεσε 
> αρχικά αντιπρόεδρος και στη συνέχεια πρόεδρος, μέχρι τη διάλυσή του 
> το 1968 από τη ρατσιστική κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής, επειδή 
> δεχόταν ως μέλη του όχι μόνο λευκούς αλλά και ιθαγενείς μαύρους 
> Αφρικανούς. Εξ αιτίας της πολιτικής του δράσης τού αφαιρέθηκε το 
> διαβατήριο από το 1960 έως το 1970.
> 
> Τα άρθρα και οι ομιλίες του κυκλοφόρησαν σε δύο τόμους το 1968 και το 
> 1975. Το 1973 δημοσιεύτηκε το τρίτο του μυθιστόρημα με τίτλο «Ah, But 
> Your Land Is Beautiful» («Ω, είναι όμως όμορφος ο τόπος σου»).
>